Регистрация

Капитал Авто

 
Капитал, 24 март 2011 печат изпращане

Колата на бъдещето - като швейцарско ножче

Автосалонът в Женева, който се проведе между 3 и 13 март, беше първото международно изложение в Европа за годината. Събитието беше толкова очаквано, че премиерите се радваха на изключителното внимание на посетителите от цял свят. Море от хора се разливаше в просторните зали на "Палекспо", дошли да видят новите модели, които вече са готови за производство и скоро ще бъдат по пътищата. В седемте зали на изложението голяма част от експонатите бяха концептуални автомобили, които предвещават близкото и далечното бъдеще на мобилността.
 

Тазгодишният автосалон в Женева удивляваше с това, че даже най-консервативните производители на автомобили, които се смятат за съвършени и непоклатими, започнаха да се развиват в нови посоки, тъй като разбраха, че изискванията на клиентите се променят и те трябва да се адаптират към техните нови вкусове и нужди. Освен мощността и динамиката на преден план излизат показатели като разход на гориво и отделени емисии СО2, което налага правенето на компромиси.
 

Мощните автомобили на утрешния ден ще бъдат приспособени да бъдат "вегетарианци" и да не замърсяват природата. Технологиите се развиват успоредно с основните тенденции на автомобилния пазар, който налага разработването на все повече хибриди и електромобили. Производителите ще трябва да понижат количеството на СО2 на всеки километър пробег, ще трябва да внедрят олекотени материали и да направят колите мултифункционални като швейцарските ножчета. На Автосалона в Женева ясно се видя, че тези тенденции ще определят по-нататъшното развитие на автомобилите. Всички големи производители работят върху екологията, за да се впишат в новата глобална мода, и представиха най-различни хибриди и автомобили на ток.
 

Най-знаковите премиери отново бяха от европейските производители, а основните тенденции на автомобилната индустрия бяха продиктувани от германските компании. И сред тях особено внушително стои един гигант – Volkswagen Group със своите марки Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bugatti, Bentley, Lamborghini и Porsche, които на практика правят возила за всеки потребител, защото предлагат от най-малките и достъпни автомобили до най-мощните, бързи и скъпи лимузини и спортни коли.

Volkswagen свали шапката на Golf

За пръв път в Женева Volkswagen показа новия Golf Cabriolet. Четириместният кабриолет е оборудван с иновационен сгъваем мек покрив е електрохидравлично задвижване, който превръща купето в кабриолет само за 9.5 секунди при скорост до 30 км/ч, което е рекорден показател. Компанията предлага на клиентите 6 варианта на турбодвигатели с директно впръскване с мощност от 105 до 210 к.с. Четири от тях ще се предлагат в комбинация с фирмената скоростна кутия с два съединителя DSG.

 

На автосалона в Женева Volkswagen показа и обновения кросоувър Tiguan. Популярният автомобил получи външност от своя по-голям брат Touareg с нови брони и радиаторна решетка, както и нови двигатели.


Audi зареди RS 3 с 340 конски сили


На щанда на Audi в Женева марката показа цялата си гама модели - от А1 до А8, спортния R8 Spyder, както и високопроходимите Q5 и Q7. Сред премиерите бяха бронираното Audi A8 L Security, хибридното Audi Q5 Hybrid Quattro и спортното Audi RS 3 Sportback. Яркочервеното Audi RS 3 Sportback е най-новият представител на спортното семейство на Audi. Неговият 2,5-литров 5-цилиндров двигател с турбокомпресор и директно впръскване на бензина развива 340 к.с. и осигурява въртящ момент от 450 Нм в диапазона 1600-5300 об./мин. Audi RS 3 Sportback спринтира до 100 км/ч за 4.6 секунди и харчи средно само 9.1 л/100 км, а емисиите на СО2 са 212 г/км. Audi A8 L Security с дължина 5.27 м представлява луксозен брониран седан, едва различим от фабричната версия. Покритието от защитни материали осигурява максимална сигурност за цялото купе. Бронировката на салона тежи около 720 кг. Audi A8 L Security е в състояние да издържи експлозии на ръчни гранати.

 

Под предния капак на лимузината има 6.3-литров W12 бензинов двигател с директно впръскване на горивото, който произвежда мощност 500 к.с. и 625 Нм въртящ момент и ускорява Audi A8 L Security от 0 до 100 км/ч за 7.3 сек. В кросоувъра Audi Q5 Hybrid Quattro непосредствено един зад друг са поставени бензинов двигател 2.0 TFSI и хибриден електрически двигател, образувайки паралелна хибридна система. Сумарната мощност на двигателите е 245 к.с. с въртящ момент 480 Нм. Новият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.1 сек, а ускорението от 80 до 120 км/ч на 5-а предавка отнема само 5.9 сек. Максималната скорост е 222 км/ч.

 

Lamborghini пусна най-мощния бик

Карбоновият изтребител на утрешния ден - така може да бъде описан новият модел Lamborghini Aventador. Поне така каза президентът на компанията Щефан Винкелман при представянето на автомобила в Женева. Lamborghini реши, че е време да се направи нов идол. Беше необходим нов автомобил, който да грабва погледа на всеки със своя външен вид и да представлява взривна смес от мощност, управляемост и модерен стил.

 

Aventador е най-мощното Lambo, създавано някога. В него са съчетани агресията на знаменития модел Diablo, стилът на Murcielago и своенравният характер на безстрашния бик Aventador. Самоносещият монокок е изграден от карбонови влакна. Благодарение на намаленото тегло е постигната впечатляваща динамика. Lamborghini Aventador LP700-4 се ускорява до 100 км/ч за 2.9 секунди.

 

Автомобилът е оборудван с V12 двигател с работен обем от 6498 куб. см с максимална мощност от 700 к.с. при 8250 об./мин. и максимален въртящ момент от 690 Нм при 5500 об./мин. Разходът на гориво е 17.2 л/100 км. Трансмисията Haldex 4WD с четири задвижващи колела работи в комбинация със 7-степенната роботизираната предавателна кутия Lamborghini ISR. Чистото тегло на автомобила е 1575 кг, което е с 230 кг по-малко от Murcielago LP640-4. Максимална скорост на Aventador е 350 км/ч.

 

BMW 1-ва серия тръгва на ток

На изложението в Женева BMW показа първия електрически модел наречен ActiveE, който впечатлява с нулеви емисии на СО2 и типичния за марката спортен дух. Автомобилът с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди и демонстрира характерната за BMW динамика и пъргавина. Съвременните литиево-йонни батерии осигуряват пробег от 160 км. Разликите със серийното BMW 1-ва серия купе са малката издатина на предния капак и по-малкият багажник. На автосалона дебютира и икономичното комби BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Моделът се задвижва от 4-цилиндровия дизелов двигател с мощност 163 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.3 секунди, постигайки среден разход на гориво от 4.3 л/100 км и емисии на СО2 от 114 г/км.




Mercedes-Benz направи C-Class Coupe

Компанията Mercedes-Benz показа пред широката публика следващото поколение на роудстъра SLK. Новият модел, както и предшественикът му, е оборудван с твърд сгъваем покрив, но сега той може да се поръча в три варианта – с напълно метален покрив, с люк или със стъклен покрив, наречен Magic Sky Control. В този случай водачът ще бъде в състояние самостоятелно да промени степента на потъмняване на покрива от напълно прозрачен до почти непрозрачен.

 

Новият SLK ще се предлага с три бензинови двигателя с мощност между 184 и 306 к.с. и с дизелов с 204 к.с. и 500 Нм. В Женева се състоя и премиерата на новото купе Mercedes-Benz C-Class. Новият модел е базиран на седана от същия клас и ще се предлага с двигатели с мощност между 156 и 306 к.с.

 

Новото купе ще замени в гамата на Mercedes моделите CLK и CLC. Като опция за C-Class Coupe може да се поръча адаптивно окачване с електронен регулиране твърдостта на амортисьорите, както и спортен пакет AMG, който включва и други настройки на окачването и управлението, както и спортни седалки. Най-мощното купе ще се задвижва от V8 двигател с работен обем 6.2 литра.

 

Opel освежи Corsa и Antara

На щанда на Opel своя дебют направиха изцяло обновените и преработени Corsa и Antara. Следвайки извършената през 2010 г. цялостна технологична промяна, обхващаща двигателната гама, ходовата част и кормилното управление, през 2011 г. Opel Corsa получава и промени по външността си. Новата стилистика на предната част има значително по-спортно и експресивно излъчване, а новите цветове и комбинации на екстериора и интериорните решения могат да бъдат съчетани с индивидуализирани спортни версии.

 

Променената Opel Antara пък има нови двигатели, нови настройки на ходовата част и по-високо ниво на обзавеждане на интериора. Изцяло преработената гама от двигатели включва два нови дизелови агрегата 2.2 CDTI с мощности съответно 163 к.с. и 184 к.с. и нов бензинов мотор 2.4 ECOTEC със 167 к.с. Изцяло нови са и двете 6-степенни механична и автоматична трансмисии. Стандартното оборудване на модела включва система за безопасно потегляне по наклон Hill Start Assist. На изложението в Женева своя дебют направи и серийната производствена версия на електромобила с разширен обхват Opel Ampera, която достигна пълна степен на зрялост и напълно съответства на заложените по време на развойната фаза цели, като едновременно с това запазва дръзката стилистика на прототипа.

 

Ford В-Мах няма средна колона

В Женева се състоя световната премиера на предсерийния вариант на компактния ван Ford B-Max, който ще замени Fusion в моделната гама на марката. Малкият ван е построен на платформата на Ford Fiesta. Дължината му е 4060 мм, което е със 110 мм повече от Fiesta с 5 врати, но с 320 мм по-малко от компактния ван С-Mах.

 

Характерна особеност на новия B-Mах е липсата на средна колона между предните конвенционални врати и плъзгащите се задни врати. Според представители на Ford тази конфигурация образува най-широкия отвор между вратите сред моделите в класа с дължина 1.50 м. Задните седалки на компактния ван могат да се сгъват в съотношение 60/40, а ако се сгъне и облегалката на предната пътническа седалка, ще се образува товарна площадка с дължина 2.35 м.

 

Серийният Ford B-Mах ще стане първият автомобил в гамата на производителя, който ще получи 3-цилиндров бензинов турбомотор EcoBoost с работен обем 1 литър със система Start-Stop. Двигателят ще се предлага във версии с мощност 90 и 110 к.с., а нивото на въглеродните газове няма да превишава 100 г/км. Производството на Ford B-Mах ще започне в края на 2012 г. в завода на компанията в Румъния. На щанда на Ford за първи път в Европа беше показан пикапът Ranger с пакет Wildtrak.

 

Volvo V60 зарежда в контакта

Комбинацията от мощност 285 к.с. и среден разход на гориво 1.9 л/100 км звучи направо шокиращо, но все пак, за да постигнат тези впечатляващи резултати, от Volvo са използвали някои трикове. За да имате такъв скромен разход на гориво, разполагайки с огромна мощност, много просторен интериор и голям багажник, трябва редовно да зареждате V60 plug-in hybrid от домашен електрически контакт. Благодарение на блока от литиево-йонни батерии и електромотор с мощност 70 к.с., монтиран на задния мост, комбито V60 може да измине до 50 км само на електричество, без въобще да консумира гориво. След това в работата се включва 5-цилиндров дизелов мотор с обем 2.4 литра и мощност 215 к.с. По този начин сумарната мощност е 285 к.с., а задвижването е и на четирите колела, което гарантира ускорение до 100 км/ч за 6.9 сек. Когато батерията е заредена, разходът на дизел е само 1.9 л/100 км, така че към разходите за експлоатация на колата освен гориво трябва да бъдат включени и сметките за електричество.

 

Saab 9-5 стана спортно комби

Компанията Saab избра Женева за дебюта на спортното комби в премиум сегмента Saab 9-5 SportWagon. Автомобилът е изграден върху една и съща платформа с флагмана на шведската марка 9-5 седан и затова под капака му са добре познатите двигатели. Бензиновите с турбо са с обем 1.6 л, 2.0 л и 2.8 л, с мощност от 180 до 300 к.с., а турбодизелът е 2.0-литров във варианти със 160 или 190 к.с. Новият Saab 9-5 SportWagon получава двойно предаване по системата XWD, адаптивно окачване, както и адаптивен круиз-контрол. От опциите, характерни за премиум брандовете, автомобилът е оборудван с биксенонови адаптивни фарове, тризонова климатична инсталация и дисплей за показване на разнообразна информация на предното стъкло.

 

Range Rover Evoque дойде с 3 и 5 врати

Край Женевското езеро се състоя и европейската премиера на компактния луксозен кросоувър Range Rover Evoque във версии с 3 и 5 врати. Двата варианта се различават основно по броя на вратите и по големината на предното стъкло и покрива, който при модела с 5 врати е по-наклонен и по-висок. Това е позволило да се увеличи свободното пространство над главите за пасажерите отпред с 3 см, а за задните пътници с 4 см.

 

В модела с 3 врати има две места отзад, а в 5-вратия на задните седалки ще могат да се возят трима пасажери. За задвижването на Range Rover Evoque се предлага 2.2-литров турбодизелов двигател с мощност 150 к.с. при версията само с предно предаване и 190 к.с. със задвижване 4х4. Бензиновият агрегат е 2-литров с турбокомпресор и непосредствено впръскване на горивото с мощност 240 к.с. в комбинация с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

 

В другите модификации Evoque може да се поръча и с 6-степенна механична трансмисия. Новият модел е получил адаптивно окачване с регулируеми амортисьори с променлива твърдост. Освен това срещу доплащане се предлагат и система за автоматично паралелно паркиране, система за следене на мъртвите зони и система за кръгов обзор с пет цифрови видеокамери. В списъка с опциите фигурират панорамен покрив, аудиосистема, навигация със сензорен дисплей, оборудван с технологията Dual View, която дава възможност на водача и пасажера до него да виждат различни изображения на един екран. Производството на Range Rover Evoque и с двата вида каросерия се извършва в британския завод на марката.

 

Jaguar показа най-бързия хищник

Другата британската компания, Jaguar, показа на женевския салон най-мощната модификация на спортното купе XK, получило наименованието XKR-S. Създаването на автомобила съвпада точно с честването на 50-годишния юбилей от раждането на култовия модел E-Type. Вероятно XKR-S ще бъде пуснат в лимитирана серия и ще стане най-мощният сериен модел на Jaguar.

 

Освен форсирания двигател автомобилът е получил агресивен аеродинамичен пакет, който включва разширени предни калници, масивна броня, спортни странични прагове, заден дифузьор и оригинално задно антикрило, както и 20-инчови джанти от леки сплави, светодиоди за дневна светлина във фарове, красиви черни елементи в радиаторната решетка и комфортен салон. Спортният автомобил може да се похвали с понижен просвет, адаптивно окачване и активно кормилно управление. V-образният 8-цилиндров 5-литров мотор е форсиран от 510 до 550 к.с., а максималния въртящ момент е 680 Нм. С него най-бързия "хищник" се ускорява до 100 км/ч за 4.4 секунди, а максималната скорост достига 300 км/ч. Новият XKR-S е единственият спортен автомобил от такъв клас, който отделя по-малко от 300 г/км СО2.

 

Peugeot се усмихна с ново лице

Обновеното Peugeot 308 направи своя дебют на автомобилното изложение в Женева. Автомобилът е получил модернизиран дизайн на предната част, включително нова предна броня с променен централен въздухозаборник и странични секции на фарове за мъгла, в които са се появи светодиоди за дневна светлина, както и леко модифицирани предни фарове. Гамата от двигатели включва атмосферни и турбодвигатели с обем от 1.4 и 1.6 литра с мощност от 120 до 200 к.с. Освен тях 308 се предлага и с четири дизелови двигателя, от които два са 2-литрови два 1.6-литрови, които развиват мощност от 90 до 163 к.с., както и микрохибридният задвижващ агрегат със система старт-стоп на базата на 1.6-литровия дизелов двигател с отличните 112 коня.

 

Hyundai атакува Европа с дизелово комби

Hyundai ще атакува европейския пазар и в сегмента на комбитата. Представеното в Женева комби i40 изглежда хармонично и с дизелов двигател дори ще стане много търсено. Седмото поколение на седана Hyundai Sonata, който в Европа вече ще се нарича i40, беше представен още през миналата година, но сега за пръв път светът видя и версията комби. Европейските потребители по традиция предпочитат хечбек или комби и затова Hyundai представи в Женева голямо комби i40 на базата на седана. Обемът на багажника на комбито е 553 л, но при сгъване на задните седалки се увеличава до 1790 л.

 

Двигателите са от последно поколение, като базовият бензинов с обем 1.6 л е с мощност 140 к.с. Дизеловият 1.7-литров агрегат е в две версии с мощност 115 и 136 к.с. и обещава среден разход 5 л/100 км, така че с един резервоар голямото комби ще може да измина повече от 1000 км, което трябва да се хареса на пътешествениците и на шофьорите на таксита. Продажбите на комбито Hyundai i40 ще започнат в Европа през второто тримесечие на 2011 г.

 

Hyundai зарадва посетителите на изложението и новия Veloster с една врата от страната на водача и с две врати от противоположната страна. Подобно асиметрично решение подчертава спортния стил на автомобила, който е проектиран като купе с формула на седалките 2+2 и осигурява допълнителен комфорт по време на качване и слизане на пътниците на задния ред седалки. Автомобилът е с ниска позиция на седене и дълго междуосие от 2.65 м, дължина 4.22 м и 1.79 м широчина.

 

Той се отличава с добра стабилност и комфорт по време на път. Hyundai Veloster ще пристигне в шоурумите на европейските дилъри през април и първоначално ще се предлага с 1.6-литров бензинов двигател с директно впръскване и мощност от 140 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. През лятото ще се появи вариант с роботизирана трансмисия с двоен съединител, а от 2012 г. Veloster ще получи турбодвигател със същия обем с мощност 208 к.с. Гостите на Женевския автосалон имаха възможност да се запознаят и с най-новия концептуален модел Curb, който е предназначен за следващото поколение клиенти на Hyundai. Освен трите автомобила Hyundai демонстрира и най-новите си разработки в рамките на своята програма с екологична насоченост Blue Drive, включително електромобила BlueOn и кросоувъра с горивни клетки ix35 FCEV.

 

Kia залага на градски мъници

На автосалона в Женева Kia показа новото поколение на компактния модел Rio, който се отличава с модерна външност и подчертана индивидуалност. Моделът е комбинация от европейски финес, корейски привкус и звучно латинско име, които го определят като международна икона. Новата Kia Rio отделя едва 85 г/км СО2, което е водещо постижение в класа. Заедно с консумацията на гориво от едва 3,2 л/100 км Rio се очаква да се превърне в един от най-благоприятните за околната среда автомобили в Европа. Редом до Rio беше изложено и следващо поколение на Picanto. Порасналият мъник е с изцяло нова, по-зряла и по-самоуверена визия. Автомобилът е напълно рестилизиран и реконструиран, като е станал по-дълъг и по-висок от своя предшественик и има по-голямо междуосие.

 

За първи път Picanto ще се предлага във варианти с 3 и 5 врати. За задвижването има избор от четири двигателя с работен обем от 1.0 и 1.2 л и мощност между 69 и 85 к.с. Освен бензинови в двигателната гама на мъника са включени и модификации на газ LPG bi-fuel и flex fuel. На щанда на Kia голямо впечатление правеше удивителният седан Optima Hybrid, който демонстрира нови технологии, които ще намерят приложение в бъдещи модели на марката.

 

Chevrolet обогати Cruze и Aveo

На автомобилното изложение в Женева Chevrolet отбеляза три впечатляващи премиери. Едно от най-важните събития беше световният дебют на Cruze с 5 врати. Новата хечбек версия допълва седана и разкрива намеренията на компанията да създава модели, предлагащи изключителни качества за цената си в най-популярните сегменти на европейския автомобилен пазар. Напълно готовата за серийно производство хечбек версия ще се продава от пролетта. Новият Cruze ще отговори на вкусовете на европейските клиенти, тъй като по-голямата част от тях предпочитат хечбек моделите в компактния клас. Обемът на багажното пространство на Cruze хечбек е почти 400 л, а задните седалки ще се сгъват, разделени 60/40.

 

Една от най-важните европейски премиери е дебютът на Chevrolet Aveo седан. Предниците на седана и хечбека са идентични, но седанът се отличава с триобемна каросерия и голям багажник. Моделът ще се предлага с 1.2-литров бензинов мотор в две версии на мощност, а по-големите са с обем 1.4 и 1.6 л. За първи път в Aveo дизеловият вариант ще има две версии на 1.3-литровия двигател и ще се оборудва с технологията старт-стоп. Aveo седан ще се предлага на пазарите в Европа от лятото.

 

На най-голямо внимание на щанда на Chevrolet се радваше мускулестият Camaro във варианти купе и кабриолет, които за първи път ще се предлагат в Европа. Ниската стремителна линия на Camaro и пропорциите в предната и задната част запазват концепцията на легендарния оригинал. Под дългия преден капак на Camaro се крие огромен 6.2-литров V8 двигател с мощност 432 к.с. и 569 Нм въртящ момент.

 

Ferrari FF има 4 места и върти 4 колела 

Представянето на най-новия автомобил с марка Ferrari беше впечатляващо. Ръководителят на Ferrari Лука ди Монтедземоло говореше открито и емоционално, опитвайки се по-малко да гледа в суфлиращия монитор и повече към публиката. "Направили сме страхотна кола, вложили сме в нея цялата си душа", чистосърдечно заяви италианецът, който лично представи новия модел Ferrari FF пред многобройната публика в Женева. Спортното Ferrari FF е стъпка напред, стъпка към бъдещето за легендарната италианска марка. FF е нещо съвсем ново за Скудерията, която се асоциира изключително със скъпите асфалтови суперавтомобили за милионери.

 

Новият модел FF е кола, създадена за водачите, които искат да се наслаждават на високоскоростните възможности на Ferrari при всякаква повърхност и маршрут, за тези, които искат Ferrari за всеки ден. Благодарение на четирите задвижващи колела и четирите места, съчетани с леко тяло и разширен багажник, добавяйки 660 к.с. и скоростна кутия с двоен съединител, се е получило Ferrari за всички климатични условия. Това е автомобил, с който можете веднага да привлечете вниманието на всички или просто да се придвижите от дома до офиса. Затова Ferrari FF си струва всичките пари, които са цяло състояние.

 

Бъдещето на Ferrari ще се развива в комбинация от две направления - създаване на безкомпромисни суперавтомобили и производството на най-добрите в света цивилни превозни средства. Според Лука ди Монтедземоло Ferrari няма да се изгуби по този труден път. През следващите няколко години ще станем свидетели на преображението от най-известната италианска марка.

 
 

Скорост с

 
 
pic

"Ауди" тества състезателен автомобил без пилот

Дневник, 19 октомври, 13 коментара
 
 
pic

"Ферари" пуска само десет бройки от F60America

Дневник, 15 октомври, 18 коментара
 
Реклама
 

Пазари

Търговците на нови автомобили пак влизат в ролята на Дядо Коледа

pic
 

Както и в други години по същото време, промоциите могат да се обединят в няколко основно групи. Има директна отстъпка от цената, подаряване на допълнително оборудване и аксесоари, специални схеми за финансиране и т.н.

 

Авто салон

Равнис по Франкфурт

pic
 

Пловдив има дълги автомобилни традиции, а изложението тази година е юбилейно, тъй като за десети път се организира съвместно с Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Има нещо символично и във факта, че в града, свързан с един от най-амбициозните опити за производство на автомобили у нас (проектът "Булгаррено"), отново ще можем да видим коли, направени в България. Става въпрос за моделите на китайската Great Wall, който вече намериха почитатели у нас и ще се сглобяват край ловешкото село Баховица.

IAA 2011

pic
 

Едно от най-престижните автомобилни изложения в Европа и света – това във Франкфурт, приключи на 25 септември, след като в продължение на дванадесет дни на едно място бяха събрани всички най-интересни автомобилни новости. IAA (или Internationale Automobil-Ausstellung) води началото си от далечната 1897 г., когато в берлинския хотел "Бристол" се събират четири компании изложители. Франкфурт е домакин на автосалона от 1953 г., като той се редува с изложението в Париж. През кризисната 2009 г. организаторите отчетоха 845 000 посетители.

©1993-2014 Икономедиа АД съгласно Общи условия за ползване ново. Някои снимки © Associated Press и Reuters. Всички права запазени.