БиблиотекаBeta

Към capital.bg

Телекомуникации

Списанието прави преглед на тенденциите в индустрията - инвестиции, пазари, нови технологии и как се променят услугите за потребителите. Съдържанието представя полезна информация за работещите и инвестиращи в сектора и любопитно четиво за потребителите на телекомуникационни услуги - бизнеси и крайни клиенти.

Публикувано на 27 октомври 2014
Акцентите в изданието
  • Следващо поколение глас

    Новите мобилни мрежи ще доведат до челен сблъсък между две технологии за разговори - VoLTE и VoIP

  • Телевизия в ново измерение

    Водещите канали в България вече влагат усилия за развитие на платформите за гледане онлайн

  • Все по-умни аксесоари

    Часовници, гривни и очила вече предявяват претенции за интелект. Смартфоните отговарят с размер, атрактивност и нови функции

Абонатът X
Спадащи приходи, спадащи печалби, още регулации върху още сфери на бизнеса - телекомуникациите, особено в Европа и България, са, меко казано, в труден период. В дългосрочен план етапът може и да изглежда като част от по-голям цикъл, и кривата на "сърдечния ритъм" на индустрията да тръгне нагоре. За момента обаче мрежата от конкуренция, регулации и спадове, е не само реална, но и доста плътна. И въпросът е кой най-малко да бъде наранен от нея. Отговорът е ясен на всички - този, който има най-голям пазар. Тоест, в момента важен за телекомите в България е всеки клиент. Буквално всеки и на всякакъв тип услуга. Затова операторите толкова ухажват Абоната Х и са готови да му дадат мобилни разговори, фиксирани услуги, интернет, телевизия, а най-добре всичко накуп, при това на все по-ниски цени. В същото време, за да са адекватни на новите технологии, телекомите инвестират стотици милиони за нова техника и модернизации.
Какво желае Абонатът X, за да е щастлив с оператора си, е ясно на всички. Въпросът, чийто отговор струва милиони, е как телекомът да му достави желаното. То е простичко: той да бъде клиент, а не абонат, когато иска да смени оператора си, да бъде чакан гост, а не враг, когато има проблем и търси съдействие, да получава отговори от обслужващия персонал, а не автоматични съобщения и музика, да получава търсената информация бързо и лесно и никога да не бъде лъган. С една дума - надменното отношение и опитите за шмекеруване са най-опасната отрова за операторите в момента. А факт е, че всички се изкушават да си вземат поне по малко от нея. Вярно е, че налагането на забрана за използването й в компании с хиляди души служители е трудно. Но ако някой все пак успее, наградата ще са не само парите, но и желанието на Абоната Х да ги плати точно на него. А това е най-ценното.
разгледайте