БиблиотекаBeta

Към capital.bg

Новото образование

"Нашето време изисква ново образование." Думите са на международно признатия експерт Марк Пренски, който говори на тазгодишното издание на международната конференция за технологии в образованието BETT. Той беше категоричен, че за да отговори училището на света, в който живеем - както и на този, в който ще живеят днешните ученици, то трябва да се промени. А първата стъпка е коренно различна учебна програма.

Публикувано на 18 април 2015
Акцентите в изданието
  • Какво образование искаме

    Форум на "Капитал" и Института за прогресивно образование събра идеи за училището на бъдещето

  • Робобразование

    Роботиката може да върне интереса на учениците в техническите специалности, но за да успее, са нужни образователни реформи

  • Аз, стажантът

    Как да се подготвим за първото интервю за работа

"Нашето време изисква ново образование." Думите са на международно признатия експерт Марк Пренски, който говори на тазгодишното издание на международната конференция за технологии в образованието BETT. Той беше категоричен, че за да отговори училището на света, в който живеем - както и на този, в който ще живеят днешните ученици, то трябва да се промени. А първата стъпка е коренно различна учебна програма - такава, която кара учениците да мислят и действат ефективно, да имат качествени взаимоотношения с другите и да постигат истински успехи в живота. Само така образованието ще превърне учениците в "способни хора, които могат да направят света по-добър", смята Пренски.

Идеите му не са чужди за много хора, които работят в сферата на образованието и в България. Активните учители, които искат да спечелят интереса на учениците си, отдавна търсят начини да разчупят часовете си. Амбицираните директори знаят, че без подкрепата на родителите и местната общност няма как да движат училищата си напред. Хора от бизнеса са разбрали, че нямат нужда от кадри с тесни професионални умения, а от гъвкави и мислещи граждани. Неправителственият сектор пък е глътката въздух, която често отваря врати за нови идеи в училищата. Остава държавата - взимащите решения на високо ниво, които все още мислят в бюрократични рамки, страхуват се да направят големите крачки и да позволят същинската трансформация на образованието. А тя ни е отчайващо необходима.
разгледайте