Регистрация
24 10 окт 2012, 11:54, 7751 прочитания

Горещи акции в Gangnam Style

Едноименната песен от Южна Корея и клипът към нея се превърнаха в най-изнасяния музикален продукт на страната и това е добре дошло за икономиката й, пише Тамара Бечева от "Елана"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Заплахите на Пхенян удариха борсата в Сеул

През последния месец стойността на основния индекс на фондовата борса в Сеул – KOSPI, се е понижила с 2.8%

4 апр 2013

Конникът с очила

Какво казва успехът на Gangnam style за Корея, за музиката и за света

21 дек 2012

България е удвоила търговския си дефицит извън ЕС

Поскъпването на горивата е основната причина за влошеното външнотърговско салдо

11 окт 2012

LG Display заведе дело срещу най-големия си конкурент Samsung

Компанията обвинява Samsung, че са използвали патентовани технологии за OLED дисплеи

27 сеп 2012

Кошмарът на Apple

Samsung стана лидер на пазара на смартфони и продължава да плаши големия си конкурент

24 авг 2012

Samsung очаква по-добри резултати заради продажбите на Galaxy S III

Въпреки това акциите на компанията паднаха до 21-седмично дъно в понеделник

25 юни 2012

Samsung загуби $ 10 млрд. от пазарната си капитализация заради Apple

Щатската компания подписа договор за големи доставка на чипове с конкурент на южнокорейците

16 май 2012
Ако от време на време пребивавате виртуално във Facebook, Twitter или преглеждате най-гледаните клипове в YouTube, няма как да сте пропуснали южнокорейския хит "Gangnam Style" на Парк Йе-санг, повече известен като PSY. Със сигурност докато сте го гледали не сте си помислили, че появата и популярността му е свързана със стратегия за популяризиране на производството на Южна Корея. Тамара Бечева от "Елана трейдинг" е разгледала тази връзка в анализ.

През 2009 г. Южна Корея създава Съвет по търговските марки с основна цел да поддържа световния имидж на страната и да я популяризира. До 2013 г. се предвижда държавата да се изкачи до 15 място в индекса на търговските марки по страни и следва постоянна политика в тази посока. Индексът е основан на различни фактори, с които се измерва имиджът на държавата спрямо този на други държави, включващи износ, туризъм, култура и т.н.

Южнокорейските звездни акции

Samsung, Hyundai, LG са все познати наименования, представящи страната по света. Те са символ на южнокорейската индустрия. Samsung е център на медийно внимание поради постоянните съдебни (и не само) битки с Apple. Акцията е добавила 60% за последната година, като през 2011 г. компанията е продала 514 млн. телефона. Очакванията на мениджмънта за 2012 г. са продажбите на Samsung Galaxy S3 да достигнат 30 млн. броя. От дебюта си през май за 100 дни бяха продадени 20 млн. броя, според данни на дружеството.

Двете автомобилни компании – Hyundai Motor и Kia Motors, предвиждат продажбите им в Китай да надминат предварителните очаквания, възползвайки се от антияпонските настроения в страната. След като напрежението около спора за територии между Китай и Япония ескалира, потребителите в Китай избягват японските марки като Toyota и Sony. От Hyundai обявиха, че ще надскочат предварителните прогнози за продажба на 1.25 млн. автомобила през 2012 г. Това ще е по-скоро еднократен ефект, отколкото трайна тенденция, но ще има позитивно влияние върху икономиката на Южна Корея. 

Как се правят "горещите акции"          

На фона на това, един рап изпълнител привлече вниманието на света върху себе си. Единственият му засега световноизвестен клип, Gangnam Style, е изгледан от 412 млн. потребители в YouTube към 9 октомври 2012 г. при 406 млн. гледания към 8 октомври 2012 г.

Графиката вляво показва ръста на дневните гледания от средата на юли до края на август 2012 г.  

Песента "разби" класациите и излезе на челно място в САЩ и Великобритания. Танцът (както самият певец го определя – яздене на въображаем кон), се превърна в най-изнасяния музикален продукт на Южна Корея и е добре дошъл за икономиката й, тъй като обърна погледите към страната. Само за сравнение, срещата на Г-20 през 2010 г. в Корея не успя да постигне такъв ефект.

В началото на октомври 80 000 корейци подскачаха в ритъма на танца на безплатен концерт, организиран от изпълнителя в Сеул. На събитието е имало и 700 журналисти от целия свят. Въпреки че не е част от националния план за популяризиране, песента се оказа доста полезна за страната и се превърна в част от т.нар. корейска вълна. От външното министерство се надяват чрез песента чужденците да започнат да харесват Южна Корея и да си купуват "повече корейски неща".          

Ръст на акциите от 260%

Другият интересен ефект от песента е реакцията на капиталовия пазар.          

След превръщането й в хит, акцията на софтуерната фирма на бащата на изпълнителя – D.I. Corporation, се изстреля с 260% за няколко дни. Само за понеделник дневният ръст е 15%. Пазарната й капитализацията нарасна до 113.5 млрд. юана (около 101 млн. долара) на борсата в Сеул и книжата се качиха на 459-то място по този показател. Не е ясна връзката между YouTube феномена и продажбите на компанията, но графиката показва добра възможност за продажба на късо.

Това не е прецедент в историята на корейската фондова борса, а е поредният пример за т.нар. "гореща акция".

Един от най-разпространените варианти е когато син или дъщеря на собственик на компания сключи брак. През 2009 г. акцията на компания Bolak се изстрелва от 2000 на 9000 вона след женитбата на дъщерята на собственика с член на фамилията, която стои зад LG. Ефектът е краткотраен и в момента книжата се търгуват на ниво от 3000 юана. Но показва още една причина за борсови спекулации, която обаче не е характерна за инвеститорите на Запад. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Автомобил, закарай ме вкъщи Автомобил, закарай ме вкъщи

С навлизането на Apple в сектора на автономните коли индустрията се приближава с още една крачка към безпилотното бъдеще

28 авг 2015, 2200 прочитания

Висшата лига на леката фармация 1 Висшата лига на леката фармация

Топ 10 на производителите и вносителите на продукти за здраве държат 33% от пазара в България

28 авг 2015, 2713 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Българската фондова борса обявява конкурс за CFA стипендии

Крайният срок за подаване на документи е 30 септември 2015 г.

Започна младежки конкурс за есе на тема "Знание за всички"

Финалният срок за кандидатстване е 21 септември 2015 г.

Мариана Итева: MBA позволява на мениджърите да развият "меките" си умения

Изчакайте известно време да натрупате не само професионален, но и житейски опит, преди да запишете MBA, съветва регионалният директор "Индустриално развитие" на "Веолия" за Централна и Източна Европа

Моят университет: University of Exeter, Англия

Жана Ле разказва за опита и преживяванията си като студентка по "Мениджмънт и лидерство" в Екзитър, Англия

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Microsoft: Нашият бизнес преживява фундаментални промени

Стив Балмър разкри още от плановете на софутерния гигант пред акционерите му

Стройте, пък който дойде

Ренесансът на спортните обекти в България

(Без)гранична (не)търпимост

Бежанската вълна поставя на изпитание политики, ценности и единството на ЕС

Губят ли смисъл рекламните фестивали

В навечерието на ФАРА попитахме рекламистите как се променя значението на най-голямото рекламно събитие в страната

Ръстът на икономиката ще достигне 2% през 2015 г.

В интервюто за "Капитал" финансовият министър говори за цените на горивата, фалитът на КТБ, състоянието на банковата система и други

Два живота щастие

Френският писател Давид Фоенкинос за джаза, защо не разбира успеха си и какво е да излизаш вечер с Фредерик Бегбеде

Небесно царство

Фотографът Найджъл Пери и неговите портрети на звезди, които вече не са между живите

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 28.08.2015

Капитал Daily

Брой 164 // 28.08.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете