Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
24 10 окт 2012, 11:54, 8646 прочитания

Горещи акции в Gangnam Style

Едноименната песен от Южна Корея и клипът към нея се превърнаха в най-изнасяния музикален продукт на страната и това е добре дошло за икономиката й, пише Тамара Бечева от "Елана"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Заплахите на Пхенян удариха борсата в Сеул

През последния месец стойността на основния индекс на фондовата борса в Сеул – KOSPI, се е понижила с 2.8%

4 апр 2013

Конникът с очила

Какво казва успехът на Gangnam style за Корея, за музиката и за света

21 дек 2012

България е удвоила търговския си дефицит извън ЕС

Поскъпването на горивата е основната причина за влошеното външнотърговско салдо

11 окт 2012

LG Display заведе дело срещу най-големия си конкурент Samsung

Компанията обвинява Samsung, че са използвали патентовани технологии за OLED дисплеи

27 сеп 2012

Кошмарът на Apple

Samsung стана лидер на пазара на смартфони и продължава да плаши големия си конкурент

24 авг 2012

Samsung очаква по-добри резултати заради продажбите на Galaxy S III

Въпреки това акциите на компанията паднаха до 21-седмично дъно в понеделник

25 юни 2012

Samsung загуби $ 10 млрд. от пазарната си капитализация заради Apple

Щатската компания подписа договор за големи доставка на чипове с конкурент на южнокорейците

16 май 2012


Ако от време на време пребивавате виртуално във Facebook, Twitter или преглеждате най-гледаните клипове в YouTube, няма как да сте пропуснали южнокорейския хит "Gangnam Style" на Парк Йе-санг, повече известен като PSY. Със сигурност докато сте го гледали не сте си помислили, че появата и популярността му е свързана със стратегия за популяризиране на производството на Южна Корея. Тамара Бечева от "Елана трейдинг" е разгледала тази връзка в анализ.

През 2009 г. Южна Корея създава Съвет по търговските марки с основна цел да поддържа световния имидж на страната и да я популяризира. До 2013 г. се предвижда държавата да се изкачи до 15 място в индекса на търговските марки по страни и следва постоянна политика в тази посока. Индексът е основан на различни фактори, с които се измерва имиджът на държавата спрямо този на други държави, включващи износ, туризъм, култура и т.н.

Южнокорейските звездни акции

Samsung, Hyundai, LG са все познати наименования, представящи страната по света. Те са символ на южнокорейската индустрия. Samsung е център на медийно внимание поради постоянните съдебни (и не само) битки с Apple. Акцията е добавила 60% за последната година, като през 2011 г. компанията е продала 514 млн. телефона. Очакванията на мениджмънта за 2012 г. са продажбите на Samsung Galaxy S3 да достигнат 30 млн. броя. От дебюта си през май за 100 дни бяха продадени 20 млн. броя, според данни на дружеството.

Двете автомобилни компании – Hyundai Motor и Kia Motors, предвиждат продажбите им в Китай да надминат предварителните очаквания, възползвайки се от антияпонските настроения в страната. След като напрежението около спора за територии между Китай и Япония ескалира, потребителите в Китай избягват японските марки като Toyota и Sony. От Hyundai обявиха, че ще надскочат предварителните прогнози за продажба на 1.25 млн. автомобила през 2012 г. Това ще е по-скоро еднократен ефект, отколкото трайна тенденция, но ще има позитивно влияние върху икономиката на Южна Корея. 

Как се правят "горещите акции"          



На фона на това, един рап изпълнител привлече вниманието на света върху себе си. Единственият му засега световноизвестен клип, Gangnam Style, е изгледан от 412 млн. потребители в YouTube към 9 октомври 2012 г. при 406 млн. гледания към 8 октомври 2012 г.

Графиката вляво показва ръста на дневните гледания от средата на юли до края на август 2012 г.  

Песента "разби" класациите и излезе на челно място в САЩ и Великобритания. Танцът (както самият певец го определя – яздене на въображаем кон), се превърна в най-изнасяния музикален продукт на Южна Корея и е добре дошъл за икономиката й, тъй като обърна погледите към страната. Само за сравнение, срещата на Г-20 през 2010 г. в Корея не успя да постигне такъв ефект.

В началото на октомври 80 000 корейци подскачаха в ритъма на танца на безплатен концерт, организиран от изпълнителя в Сеул. На събитието е имало и 700 журналисти от целия свят. Въпреки че не е част от националния план за популяризиране, песента се оказа доста полезна за страната и се превърна в част от т.нар. корейска вълна. От външното министерство се надяват чрез песента чужденците да започнат да харесват Южна Корея и да си купуват "повече корейски неща".          

Ръст на акциите от 260%

Другият интересен ефект от песента е реакцията на капиталовия пазар.          

След превръщането й в хит, акцията на софтуерната фирма на бащата на изпълнителя – D.I. Corporation, се изстреля с 260% за няколко дни. Само за понеделник дневният ръст е 15%. Пазарната й капитализацията нарасна до 113.5 млрд. юана (около 101 млн. долара) на борсата в Сеул и книжата се качиха на 459-то място по този показател. Не е ясна връзката между YouTube феномена и продажбите на компанията, но графиката показва добра възможност за продажба на късо.

Това не е прецедент в историята на корейската фондова борса, а е поредният пример за т.нар. "гореща акция".

Един от най-разпространените варианти е когато син или дъщеря на собственик на компания сключи брак. През 2009 г. акцията на компания Bolak се изстрелва от 2000 на 9000 вона след женитбата на дъщерята на собственика с член на фамилията, която стои зад LG. Ефектът е краткотраен и в момента книжата се търгуват на ниво от 3000 юана. Но показва още една причина за борсови спекулации, която обаче не е характерна за инвеститорите на Запад. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nestle изкупува обратно акции за 20.8 млрд. долара Nestle изкупува обратно акции за 20.8 млрд. долара

Натиск от страна на милиардера активист Даниел Льоб е причината за решението на компанията

29 юни 2017, 358 прочитания

Приходите и печалбите на компаниите растат Приходите и печалбите на компаниите растат

Данните на НАП показват по-бавно увеличение на бизнеса през 2016 г., а от класацията на "Капитал" на най-големите 300 дружества се вижда, че причината е в ниските международни цени на горива и метали

28 юни 2017, 3873 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Пловдив
Регионален бизнес Пловдив

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (26 юни - 2 юли)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Microsoft: Нашият бизнес преживява фундаментални промени

Стив Балмър разкри още от плановете на софутерния гигант пред акционерите му

Как се отглежда "Слънчоглед"

От сергия за канцеларски материали бизнесът на Живка и Пламен Панайотови се разраства до три магазина, склад и цех за производство на хартиени изделия

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

Луксозна отбивка

Шедьоври на виното, съвременното изкуство и архитектурата в отвореното за посещения Chateau La Coste недалеч от Марсилия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 29.06.2017

Капитал Daily

Брой 98 // 29.06.2017 Прочетете