Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
24 10 окт 2012, 11:54, 8117 прочитания

Горещи акции в Gangnam Style

Едноименната песен от Южна Корея и клипът към нея се превърнаха в най-изнасяния музикален продукт на страната и това е добре дошло за икономиката й, пише Тамара Бечева от "Елана"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Заплахите на Пхенян удариха борсата в Сеул

През последния месец стойността на основния индекс на фондовата борса в Сеул – KOSPI, се е понижила с 2.8%

4 апр 2013

Конникът с очила

Какво казва успехът на Gangnam style за Корея, за музиката и за света

21 дек 2012

България е удвоила търговския си дефицит извън ЕС

Поскъпването на горивата е основната причина за влошеното външнотърговско салдо

11 окт 2012

LG Display заведе дело срещу най-големия си конкурент Samsung

Компанията обвинява Samsung, че са използвали патентовани технологии за OLED дисплеи

27 сеп 2012

Кошмарът на Apple

Samsung стана лидер на пазара на смартфони и продължава да плаши големия си конкурент

24 авг 2012

Samsung очаква по-добри резултати заради продажбите на Galaxy S III

Въпреки това акциите на компанията паднаха до 21-седмично дъно в понеделник

25 юни 2012

Samsung загуби $ 10 млрд. от пазарната си капитализация заради Apple

Щатската компания подписа договор за големи доставка на чипове с конкурент на южнокорейците

16 май 2012
Ако от време на време пребивавате виртуално във Facebook, Twitter или преглеждате най-гледаните клипове в YouTube, няма как да сте пропуснали южнокорейския хит "Gangnam Style" на Парк Йе-санг, повече известен като PSY. Със сигурност докато сте го гледали не сте си помислили, че появата и популярността му е свързана със стратегия за популяризиране на производството на Южна Корея. Тамара Бечева от "Елана трейдинг" е разгледала тази връзка в анализ.

През 2009 г. Южна Корея създава Съвет по търговските марки с основна цел да поддържа световния имидж на страната и да я популяризира. До 2013 г. се предвижда държавата да се изкачи до 15 място в индекса на търговските марки по страни и следва постоянна политика в тази посока. Индексът е основан на различни фактори, с които се измерва имиджът на държавата спрямо този на други държави, включващи износ, туризъм, култура и т.н.

Южнокорейските звездни акции

Samsung, Hyundai, LG са все познати наименования, представящи страната по света. Те са символ на южнокорейската индустрия. Samsung е център на медийно внимание поради постоянните съдебни (и не само) битки с Apple. Акцията е добавила 60% за последната година, като през 2011 г. компанията е продала 514 млн. телефона. Очакванията на мениджмънта за 2012 г. са продажбите на Samsung Galaxy S3 да достигнат 30 млн. броя. От дебюта си през май за 100 дни бяха продадени 20 млн. броя, според данни на дружеството.

Двете автомобилни компании – Hyundai Motor и Kia Motors, предвиждат продажбите им в Китай да надминат предварителните очаквания, възползвайки се от антияпонските настроения в страната. След като напрежението около спора за територии между Китай и Япония ескалира, потребителите в Китай избягват японските марки като Toyota и Sony. От Hyundai обявиха, че ще надскочат предварителните прогнози за продажба на 1.25 млн. автомобила през 2012 г. Това ще е по-скоро еднократен ефект, отколкото трайна тенденция, но ще има позитивно влияние върху икономиката на Южна Корея. 

Как се правят "горещите акции"          

На фона на това, един рап изпълнител привлече вниманието на света върху себе си. Единственият му засега световноизвестен клип, Gangnam Style, е изгледан от 412 млн. потребители в YouTube към 9 октомври 2012 г. при 406 млн. гледания към 8 октомври 2012 г.

Графиката вляво показва ръста на дневните гледания от средата на юли до края на август 2012 г.  

Песента "разби" класациите и излезе на челно място в САЩ и Великобритания. Танцът (както самият певец го определя – яздене на въображаем кон), се превърна в най-изнасяния музикален продукт на Южна Корея и е добре дошъл за икономиката й, тъй като обърна погледите към страната. Само за сравнение, срещата на Г-20 през 2010 г. в Корея не успя да постигне такъв ефект.

В началото на октомври 80 000 корейци подскачаха в ритъма на танца на безплатен концерт, организиран от изпълнителя в Сеул. На събитието е имало и 700 журналисти от целия свят. Въпреки че не е част от националния план за популяризиране, песента се оказа доста полезна за страната и се превърна в част от т.нар. корейска вълна. От външното министерство се надяват чрез песента чужденците да започнат да харесват Южна Корея и да си купуват "повече корейски неща".          

Ръст на акциите от 260%

Другият интересен ефект от песента е реакцията на капиталовия пазар.          

След превръщането й в хит, акцията на софтуерната фирма на бащата на изпълнителя – D.I. Corporation, се изстреля с 260% за няколко дни. Само за понеделник дневният ръст е 15%. Пазарната й капитализацията нарасна до 113.5 млрд. юана (около 101 млн. долара) на борсата в Сеул и книжата се качиха на 459-то място по този показател. Не е ясна връзката между YouTube феномена и продажбите на компанията, но графиката показва добра възможност за продажба на късо.

Това не е прецедент в историята на корейската фондова борса, а е поредният пример за т.нар. "гореща акция".

Един от най-разпространените варианти е когато син или дъщеря на собственик на компания сключи брак. През 2009 г. акцията на компания Bolak се изстрелва от 2000 на 9000 вона след женитбата на дъщерята на собственика с член на фамилията, която стои зад LG. Ефектът е краткотраен и в момента книжата се търгуват на ниво от 3000 юана. Но показва още една причина за борсови спекулации, която обаче не е характерна за инвеститорите на Запад. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Краен срок:
25 май 2016г.
За кандидатстване
и номинации:
capital.bg/next

Докажи, че си Next Generation бизнес лидер, и спечели ЕMBA стипендия!


Включете се в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation на “Капитал” и “Кариери”, ако сте:
- предприемчив, иновативен и ориентиран към постигане на резултати
- имате професионални постижения, с които искате да се похвалите
- на възраст до 35 г. включително
- работите в България и заемате мениджърска позиция или имате собствен бизнес
- иматe минимум 3 години трудов опит, от които поне 2 на управленска позиция
- искате да спечелите EMBA стипендия.

Прочетете и това

Финансиране от Европейския институт за иновации и технологии Финансиране от Европейския институт за иновации и технологии

Иновативни компании, научни институти, университети и експерти могат да кандидатстват с проекти

4 май 2016, 195 прочитания

Фалитите в щатския енергиен сектор се увеличават Фалитите в щатския енергиен сектор се увеличават

Fitch прогнозира още банкрути на петролни компании до края на годината

4 май 2016, 320 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Енергетика»

Енергетика
Енергетика

Какво трябва да знаят потребителите за свободния пазар на електроенергия

Кариерен клуб: Финанси »

Инвестбанк обявява платени летни стажове за студенти

Подаването на документи е до 30 април 2016 г.

WU Executive Academy дава стипендии по европейско бизнес право и енергийно управление

Крайните срокове за кандидатстване са 27 май и 27 юни

Доброволчеството като шанс за кариерен старт

Доброволческият труд е алтернатива на трудовия стаж и възможност за професионално ориентиране, казват Павел Кунчев и Ния Кирякова от TimeHeroes

Моят стаж в Европейския парламент

Обемът на работата и задълженията, с които бях ангажирана по време на стажа, ме научиха на това колко е важно да бъдеш гъвкав в мисленето си и колко е ценно времето, казва Естел Стоянова

WU Executive Academy отпуска 3 стипендии за български EMBA кандидати

Крайният срок за кандидатстване е 1 септември

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Microsoft: Нашият бизнес преживява фундаментални промени

Стив Балмър разкри още от плановете на софутерния гигант пред акционерите му

Тех(ен) Парк

Министерство на икономиката придърпа "София Тех Парк" и от това засега произлиза предимно хаос

Старо 35 по посока "Водстрой"

След спрените по-нови поръчки на свързаната с Делян Пеевски фирма държавата се сети за една стара

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Такъв, какъвто си

Юлия Берберян за пълноценния живот на 71

Да скачаш нависоко

Работата е най-добрата почивка според арх. Андрейчин

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете
Капитал Daily, 04.05.2016

Капитал Daily

Брой 84 // 04.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 17

Капитал Light

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете