Регистрация

// Бизнес

22 20 май 2013, 11:29, 8776 прочитания

Още един извор на пазара

Компанията за напитки "Нова трейд" инвестира 14 млн. евро в бутилираща фабрика в с. Бачково

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Минералната баня в Банкя ще бъде част от СПА хотел

Столичната община ще търси концесионер с 35-годишен ангажимент към обекта, като предлага повече от изгодни финансови условия

9 апр 2013

"Михалково" откри нов цех за бутилиране на вода

Дружеството очаква със 7% по-високи продажби за 2012 г.

10 окт 2012
Oще една марка изворна вода излиза на българския пазар - това е "Бачково", която ще се добива от извор в едноименното село в община Асеновград. Фабриката за бутилирането е изградена от производителя на безалкохолни напитки "Нова трейд", чиято най-известна марка е "Дерби" (Derby). Инвестицията се оценява на 14 млн. евро, а в предприятието са отворени 100 нови работни места, съобщиха от "Нова трейд". Официалното откриване на бутилиращото дружество е направено на 23 април и то вече работи, като каптира водата от извор, разположен в резервата "Червената стена".

Ценова позиция

Капацитетът за бутилиране на предприятието е 70 хил. бутилки на час. Финансирането за изграждането му е осигурено от собствени средства на "Нова трейд", Сосиете женерал Експресбанк и от европейски фондове - по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността", стана ясно от думите на управителя Стоян Узунов.

Новата марка вода ще се предлага в РЕТ опаковка (полиетилен терафталат) в количества от 0.5, 1.5, 3, 5, 7 и 11 литра. Те ще се продават както за заведения и хотели (студен пазар), така и в хранителните магазини за консумация вкъщи (топъл пазар). От компанията определят заложените цени като "приемливи за потребителите".

Досегашните марки безалкохолни на "Нова трейд" са по-скоро в ниския и средния ценови сегмент и включват газирани и енергийни напитки, плодови сокове, студени чайове, голяма част от които се продават и за износ. Дружеството не е предлагала досега минерална вода и според обяснението на Узунов разширяването на продукцията им е продиктувано от тенденциите в потреблението на вода от последните няколко години. Той обясни, че изворната вода се бутилира директно, без преработка и заради ниската си минерализация е подходяща за ежедневна употреба. "Бачково" е с киселинност (PH) от 7.23, което означава ниска, много близка до тази на дестилираната вода.

Разпределяне на пазара

По данни на агенция Nielsen, цитирани от сп. "Регал", изворната вода има 21% дял от общия обем пазар на бутилирана вода и 24% като стойност. Това я нарежда на второ място след минералната, чийто дял е 71% от обема на продажбите и 64% от стойността им. Данните са за 12-те месеца до февруари тази година и като цяло пазарът за това време се оценява на 193 млн. лв. за трите сегмента води - минерална, изворна и трапезна. Средната цена на изворната е най-висока - 1.05 лв. за всяка продадена опаковка, докато минералната струва 0.93 лв., а трапезната е едва 0.70 лв. Бутилките от 1.5 л и галоните над 10 л имат най-големия дял на пазара, всеки по 30% от общите продажби.

Най-големите компании по пазарен дял според продадения обем са "Банкя" (на "Кока-Кола хеленик ботълинг"), "Девин", "Горна баня" на "Бутилираща компания Г. баня", същата марка, но на "Булминвекс" и "Хисар". По стойнст на продажбите в топ 5 "Булминвекс" отстъпва на "Михалково".

Обичайно високите продажби на вода по региони са предимно на местни марки, ако се изключат такива с добра дистрибуция из цялата страна като "Девин", "Горна баня" и "Банкя". Най-много продажби според Nielsen има в регионите на София, централната южна част на страната и Югозападна България.

Собственикът на марката

Компанията - инвеститор в завода за бутилиране, "Нова трейд" е 100% собственост на Георги Тучев, който е и неин съуправител заедно със Стоян Узунов. Последният публикуван отчет е за 2011 г. и показва приходи от над 45 млн. лв., с 9% ръст на годишна база. Печалбата за годината е била 3.57 млн. лв., което е увеличение с 38% спрямо резултата от 2010 г. Според отчета всички активи на компанията се оценяват на 60.43 млн. лв., над половината от които са имоти, машини и съоръжения. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати настоява за повече стажове за младите

Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати (Европалати) предложи половината от всички програми за професионално обучение да бъдат под формата на стажове до 2020 г.

"Нестле" ще наема младежи заедно с още 30 компании в България

Инициативата цели да насърчи младежката заетост в страната

Able Mentor набира кандидати за второто си издание

Всеки ученик от 10 и 11 клас ще получи ментор с опит и познания в сферата, от която ученикът се интересува

Талантливи деца в неравностойно положение ще получат стипендии

Финансовите средства ще бъдат осигурени за едногодишно обучение по чужди езици и изкуства към Академия Unity

Партньори на "Нестле България" също ще наемат младежи на работа

Компанията за шоколадови изделия вече е наела 100 млади българи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне

Ryanair отчете рекордна печалба

Нискотарифна авиокомпания очаква по-умерен растеж през тази година заради скъпото гориво и кризата в Европа