Регистрация

// Бизнес

22 20 май 2013, 11:29, 11379 прочитания

Още един извор на пазара

Компанията за напитки "Нова трейд" инвестира 14 млн. евро в бутилираща фабрика в с. Бачково

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Минералната баня в Банкя ще бъде част от СПА хотел

Столичната община ще търси концесионер с 35-годишен ангажимент към обекта, като предлага повече от изгодни финансови условия

9 апр 2013

"Михалково" откри нов цех за бутилиране на вода

Дружеството очаква със 7% по-високи продажби за 2012 г.

10 окт 2012
Oще една марка изворна вода излиза на българския пазар - това е "Бачково", която ще се добива от извор в едноименното село в община Асеновград. Фабриката за бутилирането е изградена от производителя на безалкохолни напитки "Нова трейд", чиято най-известна марка е "Дерби" (Derby). Инвестицията се оценява на 14 млн. евро, а в предприятието са отворени 100 нови работни места, съобщиха от "Нова трейд". Официалното откриване на бутилиращото дружество е направено на 23 април и то вече работи, като каптира водата от извор, разположен в резервата "Червената стена".

Ценова позиция

Капацитетът за бутилиране на предприятието е 70 хил. бутилки на час. Финансирането за изграждането му е осигурено от собствени средства на "Нова трейд", Сосиете женерал Експресбанк и от европейски фондове - по оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността", стана ясно от думите на управителя Стоян Узунов.

Новата марка вода ще се предлага в РЕТ опаковка (полиетилен терафталат) в количества от 0.5, 1.5, 3, 5, 7 и 11 литра. Те ще се продават както за заведения и хотели (студен пазар), така и в хранителните магазини за консумация вкъщи (топъл пазар). От компанията определят заложените цени като "приемливи за потребителите".

Досегашните марки безалкохолни на "Нова трейд" са по-скоро в ниския и средния ценови сегмент и включват газирани и енергийни напитки, плодови сокове, студени чайове, голяма част от които се продават и за износ. Дружеството не е предлагала досега минерална вода и според обяснението на Узунов разширяването на продукцията им е продиктувано от тенденциите в потреблението на вода от последните няколко години. Той обясни, че изворната вода се бутилира директно, без преработка и заради ниската си минерализация е подходяща за ежедневна употреба. "Бачково" е с киселинност (PH) от 7.23, което означава ниска, много близка до тази на дестилираната вода.

Разпределяне на пазара

По данни на агенция Nielsen, цитирани от сп. "Регал", изворната вода има 21% дял от общия обем пазар на бутилирана вода и 24% като стойност. Това я нарежда на второ място след минералната, чийто дял е 71% от обема на продажбите и 64% от стойността им. Данните са за 12-те месеца до февруари тази година и като цяло пазарът за това време се оценява на 193 млн. лв. за трите сегмента води - минерална, изворна и трапезна. Средната цена на изворната е най-висока - 1.05 лв. за всяка продадена опаковка, докато минералната струва 0.93 лв., а трапезната е едва 0.70 лв. Бутилките от 1.5 л и галоните над 10 л имат най-големия дял на пазара, всеки по 30% от общите продажби.

Най-големите компании по пазарен дял според продадения обем са "Банкя" (на "Кока-Кола хеленик ботълинг"), "Девин", "Горна баня" на "Бутилираща компания Г. баня", същата марка, но на "Булминвекс" и "Хисар". По стойнст на продажбите в топ 5 "Булминвекс" отстъпва на "Михалково".

Обичайно високите продажби на вода по региони са предимно на местни марки, ако се изключат такива с добра дистрибуция из цялата страна като "Девин", "Горна баня" и "Банкя". Най-много продажби според Nielsen има в регионите на София, централната южна част на страната и Югозападна България.

Собственикът на марката

Компанията - инвеститор в завода за бутилиране, "Нова трейд" е 100% собственост на Георги Тучев, който е и неин съуправител заедно със Стоян Узунов. Последният публикуван отчет е за 2011 г. и показва приходи от над 45 млн. лв., с 9% ръст на годишна база. Печалбата за годината е била 3.57 млн. лв., което е увеличение с 38% спрямо резултата от 2010 г. Според отчета всички активи на компанията се оценяват на 60.43 млн. лв., над половината от които са имоти, машини и съоръжения. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Номинирай до 25 май и кандидатствай до 31 май!


capital.bg/next

Докажи, че си Next Generation мениджър и спечели EMBA стипендия



Ако сте на възраст до 35 г., работите в България и заемате управленска позиция от поне 2 години, кандидатствайте в конкурса за млади мениджъри и преприемачи Next Generation. Това е вашият шанс да минете на следващото ниво и да спечелите титлата "Най-добър млад мениджър", както и пълна Executive MBA стипендия на стойност 14 500 евро. Крайният срок е 31 май.

Повече информация за конкурса и съпътстващите събития, както и онлайн формите за кандидатстване и номиниране, можете да намерите на capital.bg/next.

Още от Бизнес

Като птицата Феникс Като птицата Феникс

Датският предприемач Мортен Лунд спечели милиони от инвестиции като Skype, преди да загуби всичко и отново да се издигне от пепелта

22 май 2015, 1187 прочитания

Има все повече българи със собствени компании в Силициевата долина 1 Има все повече българи със собствени компании в Силициевата долина

Богомил Балкански, предприемач и лектор на DigitalK 2015 пред "Капитал"

22 май 2015, 1304 прочитания

24 часа 7 дни

22 май 2015, 5358 прочитания

22 май 2015, 5242 прочитания

22 май 2015, 4412 прочитания

22 май 2015, 3507 прочитания

22 май 2015, 2695 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

Procter&Gamble търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 31 май

Мегаклис Петмезас: Днешните бизнес лидери трябва да бъдат многостранни и гъвкави

Един Next Generation мениджър или предприемач е човек, който е иновативен, вдъхновява, демонстрира загриженост за другите и е техен пример, казва зам. ректорът на CITY College и член на журито на конкурса Next Generation

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Бизнес" Затваряне
Ryanair отчете рекордна печалба

Нискотарифна авиокомпания очаква по-умерен растеж през тази година заради скъпото гориво и кризата в Европа

Потъналата община

Как Сопот пръв построи пречиствателна станция и се оказа фалирал

"Белград на вода" и хляб

Или как Брюксел предлага на Сърбия ценности, а ОАЕ – милиарди в брой

Почти милион невидими

Според Industry Watch, над 900 хил. души "липсват" от пазара на труда

Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика

Главният изпълнителен директор на БТК Атанас Добрев

Ако експресионистите бяха готвачи

Рецептите на Джаксън Полък, събрани в луксозно издание

Drag and drop

За телевизионната критика или моите първи три дни със сериала Transpаrent

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете