Регистрация

// Бизнес / Финанси

28 17 сеп 2012, 13:23, 3410 прочитания

Искров е против присъединяването ни към единния банков надзор

Според управителя на БНБ това ще доведе до прехвърляне на суверенитет към Франкфурт и Брюксел, без да получим нищо в замяна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Драги отложи общия банков надзор за 2014 г.

Дори и да влезе в сила като регламент от януари догодина, това не означава, че ще работи реално от тогава, е посочил президентът на ЕЦБ

14 окт 2012

Президентът номинира Боряна Пенчева за член на УС на БНБ

Шестгодишният мандат започва на 2 декември

2 окт 2012

Дянков: Подкрепяме идеята за общ европейски банков надзор

За момента обаче интересите на България не са достатъчно добре защитени, посочва финансовият министър

16 сеп 2012

Един банкер ще ги владее

Проектът на еврокомисията да прехвърли надзора над банките в еврозоната към ЕЦБ превръща Марио Драги в най-влиятелния човек в съюза. Това ще се отрази и на България

14 сеп 2012

ЕЦБ ще поеме надзора над 6000 банки в еврозоната

В бъдеще загубите на банкерите не трябва да се превръщат в дългове за данъкоплатците, заяви Жозе Мануел Барозу

12 сеп 2012
Управителят на Българската народна банка (БНБ) Иван Искров е против присъединяването на България към т.нар. единен банков надзор - идея, лансирана преди дни от Европейската комисия, която предстои да бъде гласувана от всичките 27 членки на евросъюза и да влезе в сила за страните от еврозоната до края на 2014 г.

Говорейки пред студенти в УНСС по случай откриването на учебната година, Искров заяви, че БНБ "принципно подкрепя" по-голямата интеграция в еврозоната, но е против присъединяването на България към банковия съюз "на този етап".

"Когато се иска ограничаване на националната компетентност и прехвърляне на права, трябва да се говори и за отговорности", заяви Искров. Според нето евентуално присъединяване на България "ще се сведе главно до едностранното прехвърляне на значителен национален суверенитет към Франкфурт и Брюксел, без обаче в замяна страната ни да получи нищо".

"Освен това заедно с единния надзор върви и създаването на обща схема за гарантиране на депозитите и обща рамка за преструктуриране на банките. Нещо, което липсва в настоящето предложение и все още не знаем как точно ще изглежда", посочил още той.

Управителят на БНБ стигна и по-далеч, давайки идеята за общ банков надзор като пример за идващи отвън идеи, които "не отчитат икономическите и финансовите интереси на България". (Цялата реч на Иван Искров може да видите тук).

В края на миналата седмица финансовият министър Симеон Дянков заяви, че България подкрепя идеята за създаване на единен европейски механизъм за банков надзор. Той стори това след участието си в неформалната среща на финансовите министри и управителите на централните банки на страните от ЕС в Кипър. "Това е голяма и правилна стъпка за развитието на единния финансов пазар и въобще развитието на единния пазар не само на еврозоната", коментира Дянков.

По думите на Дянков в голяма си част банковата система в страната така или иначе ще попадне в обхвата на общия надзор, тъй като три четвърти от финансовите институции са част от големи европейски финансови групи, които ще бъдат включени в единния механизъм. Според финансовия министър "въвеждането на единния банков надзор няма да представлява проблем за банките в България".

За да влезе в сила, предложението на ЕК трябва да бъде одобрено от всички 27 страни членки, като участието на 17-те държави от еврозоната ще е задължително, а останалите 10 страни, сред които е и България, ще могат да избират дали да се присъединят.

Анкета

Трябва ли ЕЦБ да упражнява надзор над българските банки?

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

28 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Neyk Рейтинг: 1148 Весело
17 сеп 2012 13:48 1
- +Оценка
-3 +34

Ами прав е Искров, че банковият надзор ще предаде суверенитет към Франкфурт и Брюксел, без обаче в замяна страната ни да получи нищо в замяна.

От друга страна е прав и Дянков, че в голяма си част банковата система в страната така или иначе ще попадне в обхвата на общия надзор, тъй като три четвърти от финансовите институции са част от големи европейски финансови групи.

Така че, този "суверенитет" накаря си е да се контролира Цеко и Цецо Василев. Пък то това, не зависи много от Искров.

_____

Който носи корона, сменя много шапки
 
Преглед на профил buran Рейтинг: 961 Неутрално
17 сеп 2012 13:54 2
- +Оценка
+28

До коментар [#1] от "Neyk":

и Цветелина... Трите Ц на българската банкова система :-)

 
Преглед на профил buran Рейтинг: 961 Неутрално
17 сеп 2012 13:55 3
- +Оценка
-1 +31

Изобщо банкова система, дето само да цъкаш с език.. "Ц-Ц_Ц"

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Весело
17 сеп 2012 14:07 4
- +Оценка
-2 +7

С общи приказки спор се води.Не разбрах Централната Банка дали попада в общия надзор или само търговските банки.Не че тя не е участвала внякои не съвсем чисти банкови прехвърляния.

 
Преглед на профил buran Рейтинг: 961 Неутрално
17 сеп 2012 14:14 5
- +Оценка
+8

До коментар [#4] от "vjacho":

централната банка не попада в общия надзор, естествено.

 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 2053 Неутрално
17 сеп 2012 14:21 6
- +Оценка
-12 +3

Ами, прав е шефа на БНБ. Те ако ще правят някакъв надзор по-добре да поканят и българи, че то нашата банкова система издържа проверката на времето.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил vladimirkarolev Рейтинг: 1759 Весело
17 сеп 2012 14:47 7
- +Оценка
-4 +33

Винаги преди да се отчетат негативите на предаване на суверенитет е добре първо да се анализира какво правим ние с този суверенитет.

_____

Governments never learn. Only people learn.
 
Преглед на профил georgi345 Рейтинг: 324 Неутрално
17 сеп 2012 14:52 8
- +Оценка
-2 +15

колко е Фонда за гарантиране на влоговете сега 1-2 млрд. Отделно има 10 млрд лоши кредити и корумпирана Централна Банка. Кой гарантира влоговете сега? Както банките са нон-солвънт, ще напечатат пари според закона ако търговска банка тръгне да фалира , и депозитите ще се обезценят. Ако се реши ЕЦБ да ги гарантира с общ фонд е по-стабилно за гражданите предвид това, което са забъркали сега. Сигурно и много от раздадените кредити са на свързани компании. Не че ЕЦБ нама да си подкрепя банките, коити Дянков нарича "много" когато го питат защо има картел и "малко" сега когато дава контрола на Брюксел.

 
Преглед на профил kardinalat Рейтинг: 2377 Весело
17 сеп 2012 15:42 9
- +Оценка
-1 +9

До коментар [#7] от "vladimirkarolev": Тук удари 10-ката :-) Ама отговор неоàкваш надявам се ...;-)

_____

и най-умният си е малко прост....
 
Преглед на профил vladimirkarolev Рейтинг: 1759 Неутрално
17 сеп 2012 15:44 10
- +Оценка
-1 +12

До коментар [#7] от "vladimirkarolev": Тук удари 10-ката :-) Ама отговор неоàкваш надявам се ...;-) - цитат на коментар #9 от “kardinalat”


Отговорът го пиша в момента :-) Четвъртък публикувам :-)

Но идеята е да се направи максимум добро за максимум хора, не да си играем на стражари и апаши.

_____

Governments never learn. Only people learn.
 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Неутрално
17 сеп 2012 16:04 11
- +Оценка
-1 +7


централната банка не попада в общия надзор, естествено- цитат на коментар #5 от “buran”

Благодаря!За какъв суверенитет говори тогава.Да контролира суверенно търговските банки?Повечето,от които клонове на чужди.

 
Преглед на профил niki2003 Рейтинг: 1227 Неутрално
17 сеп 2012 16:30 12
- +Оценка
-1 +9

Значи идва време разделно за банките в България, след въвеждането на тази регулация....

 
Преглед на профил ivan_g Рейтинг: 322 Неутрално
17 сеп 2012 17:12 13
- +Оценка
-1 +13

До коментар [#12] от "niki2003":

Който замени свобода за сигурност, не заслужава нито едното нито другото.

През 1997-а БНБ сдаде власта над валутата. Сега тя е излишна институция с икономически смисъл подобен на вестникарска компания. Поне да беше казал колко души работят там, ако не го е срам.

 
Преглед на профил Seola Рейтинг: 1372 Неутрално
17 сеп 2012 18:09 14
- +Оценка
-7 +15

Какъв суверенит бе Искров
Налягай си парцалите без правомощия си от години фиктивен герой .
Лева отдавна плува свободно с нулев Фиск .
Резервае нула въздух и мастило крепи лева ни .
Я някой да погледне 25 години колко различни номинали банкноти с тоалетна хартия сменихме в колекциите си ?
Другаря Дянков има абсолютна свобода да прави анализи и пици .
Я какви неща в бонуси и повишения на заплати е подготвил той планувал-за 2013 .
Да си в борд и икономическа криза
Да си правиш каквото искаш
Типично по Български .
И да говориш за суверенитет .
Приказни герои ни управляват -Искров,Дянков ,Борисов ,Фидосова...
Планират чудеса само с един лев и 25 стотинки фискален резерв . Обещават ни светло бъдеще .
Суверенитета България го загуби още като настани Лукоил и Газпром +ДПС депутати в парламента .
Суверенитета изчезна напълно когато куха и празна Испанска грешка се самопровъзгласи за цар на българите и реши да ни оправя за 300 дена е ., поекспериментира у нас домъкна фокусници направиха суап на дълга и днес извинете утре -2013 ще платим 200 млн .$ в лихва ,
Кво толкова ,тесни специалисти изживяващи се инвестициони посредници или добре облечени инвестиционни несретници е по добре да се нарекат

_____

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.
 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 426 Неутрално
17 сеп 2012 19:22 15
- +Оценка
-2 +6

"Според него (Искров - бел. ред.) евентуално присъединяване на България "ще се сведе главно до едностранното прехвърляне на значителен национален суверенитет към Франкфурт и Брюксел, без обаче в замяна страната ни (Искров - бел. моя) да получи нищо".
Мисля, че с тази ми редакция на цитата съм ясен!

 
Преглед на профил Станислав Янков Рейтинг: 1555 Весело
17 сеп 2012 19:40 16
- +Оценка
-6 +2

Искров и (икономическия некадърник иначе) Дянков имат право. България не трябва да се присъединява към този общ надзор, преди да е влязла в Еврозоната и в шенгенското пространство.

_____

http://polit-analizi.blogspot.com/
 
Преглед на профил Станислав Янков Рейтинг: 1555 Весело
17 сеп 2012 19:48 17
- +Оценка
-13 +3

Надзорът на БНБ за момента се справя успешно, банковата система на България е стабилна, бюджета на страната е в сравнително добро състояние, особено на фона на мнозинството останали в Европа - участие в общ европейски надзор на нас, на този етап, не ни е нужно. Когато Европа реши, дали въобще ще има Еврозона или ще се разпада и когато България бъде приета в шенгенското пространство и в оцелялата Еврозона (ако последната оцелее) - тогава вече ще има смисъл от приемането на въпросния общ европейски надзор.

_____

http://polit-analizi.blogspot.com/
 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Неутрално
17 сеп 2012 20:01 18
- +Оценка
+3

Искров и (икономическия некадърник иначе) Дянков имат право.- цитат на коментар #16 от “Станислав Янков”

Не забелязахте ли че те са на противоположно мнение за надзора?
Иначе сте прав.

 
Преглед на профил vjacho Рейтинг: 3486 Весело
17 сеп 2012 20:04 19
- +Оценка
-2 +3

Суверенитета изчезна напълно когато куха и празна Испанска грешка се самопровъзгласи за цар на българите и реши да ни оправя за 300 дена е- цитат на коментар #14 от “Seola”


Много дълго си го написъл.Не се хаби!Напиши"Да живее 9-ти септември!" и всички ще те разберат за какъв суверенитет говориш.




 
Преглед на профил BoGry Рейтинг: 426 Неутрално
17 сеп 2012 20:12 20
- +Оценка
+6

До коментар [#16] от "Станислав Янков":
Грешка: Дянков е за присъединяването: "Това е голяма и правилна стъпка за развитието на единния финансов пазар и въобще развитието на единния пазар не само на еврозоната", коментира Дянков.
И този път съм съгласен с него!

 
Преглед на профил Станислав Янков Рейтинг: 1555 Весело
17 сеп 2012 20:49 21
- +Оценка
-3 +2

До коментар [#20] от "BoGry":

Аз също считам, че рязка интеграция на Еврозоната (не само в банковата сфера) е единственото ѝ спасение, обаче не мисля, че България трябва да участва в това, преди да влезе във въпросната Еврозона (и в Шенген). Дянков многократно се е изказвал негативно за участие на България във всякаквите европейски спасителни механизми, одобрява общия европейски банков надзор, но не препоръчва влизане на България в него (тука, по изключение, съм на едно мнение с него) и дори се изказва негативно за влизане на България в Еврозоната точно в този момент, макар България вече да отговаря на изискванията. Смятам, че Дянков, подобно на Искров, не е за присъединяването на България към надзора на ЕЦБ, макар да го одобрява относно по-бързо излизане на Еврозоната от батака, в който последната сама успя да се вкара.

_____

http://polit-analizi.blogspot.com/
 
Преглед на профил boby1945 Рейтинг: 5273 Весело
17 сеп 2012 21:00 22
- +Оценка
-7 +2

До коментар [#21] от "Станислав Янков":

Въобще умряла работа е това ЕС и еврозоната....
По нашият край казват "Две сиромашии, чорбаджилък не правят!..."
Къде ги виждаш ортаци на една маса Германия и например фукарите България, Румъния и един ден Косово и Македония?!?!
Тя Италия не е "камарад" в икономиката на Германия, та ние ли?

Така че прав е Сорос, Германия да напуска еврозоната, да си въведе марката, пък който иска и може да работи по германски и един ден да се присъедини към марката... щом има "еврозона", що да няма и "маркозона"?

Който не може ще им полива да си мият ръцете, ще им играе сиртаки, ще им прави сливовиц, цигари Томасян, персийски килими, черешки, грозде-десертно, пулп (сливов, черешов, доматен), кво още имаше там!?!?

_____

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
 
Преглед на профил Станислав Янков Рейтинг: 1555 Весело
17 сеп 2012 21:47 23
- +Оценка
-3

До коментар [#22] от "boby1945":

Въобще умряла работа е това ЕС и еврозоната.... - цитат на коментар #22 от “boby1945”


И според мен! Тия искат всичко друго, само не и да се интегрират реално, за да отговорят успешно на мощни икономически конкуренти като САЩ, Китай, Япония и даже Индия и Русия. Даже и заплахата от тежка рецесия и разпад не може да ги мобилизира! Европа е готова да си остане вечен американски протекторат, само и само да си запази скъпоценното разединение! Умряла работа!

_____

http://polit-analizi.blogspot.com/
 
Преглед на профил Станислав Янков Рейтинг: 1555 Весело
17 сеп 2012 22:53 24
- +Оценка
-3 +1

До коментар [#18] от "vjacho":

Струва ми се, че са на еднакво, но Искров се изказва по-категорично, а Дянков - малко по-дипломатично.

_____

http://polit-analizi.blogspot.com/
 
Преглед на профил gost22 Рейтинг: 1959 Любопитно
18 сеп 2012 09:32 25
- +Оценка
-1 +6

" "Когато се иска ограничаване на националната компетентност и прехвърляне на права, трябва да се говори и за отговорности", заяви Искров."
Като говорим за отговорност, да посочим кой е отговорен за валутния борд в България. Нали заради тази "национална компетентност" се стигна до там? Май, някой се притеснява, от налагането и спазването на европейски правила в играта на лихвари...
Хубаво би било да има и европейски правосъден и полицейски надзор, по подобие на банковия...

_____

"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
 
Преглед на профил kesten4e Рейтинг: 8 Неутрално
18 сеп 2012 11:00 26
- +Оценка
+7

Бои се човека и с право! Първо- ще им лъснат далаверите! И второ- ще стане трудно да управляват парите ни както на тях им е угодно! Аз лично съм - за! не е нужно специална мотивировка,вярвам!

 
Преглед на профил Тsonkooo Рейтинг: 2034 Неутрално
18 сеп 2012 11:19 27
- +Оценка
-3 +2

Солидарност в отговорностите, но за наша сметка.

 
Преглед на профил weinlock Рейтинг: 222 Неутрално
18 сеп 2012 14:49 28
- +Оценка
+3

Не е вярно, че не печелим нищо. Печелим Стабилна еврозона и тушираме дълговата криза. А иначе, направо да излизаме от ЕС и да слагаме търговските мита.

 
Абонирани сте за новите коментари по тази статия
Правила за писане на коментари

Нов Коментар

Настроение:
Кирилица: ?
24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Програма за млади професионалисти на Световната банка

Световната банка приема кандидатури за участие в програмата си за млади професионалисти (Young Professionals Program, YPP) до 30 юни т.г.

Платен стаж в Световната търговска организация

Световната търговска организация (WTO) предлага стаж на магистри и докторанти. Програмата е целогодишна.

Летен стаж в Държавната агенция за българи в чужбина

За практиката могат да кандидатстват български студенти, които учат в чуждестранни университети, както и такива с интерес към проблемите на миграцията и интеграцията.

Конкурс за есе на Българския дипломатически институт

Темата е "Какво е да си българин – гражданин на Европейския съюз?", а крайният срок за изпращане на текстовете: 9 юни 2013 г.

Стипендии за талантливи мениджъри и предприемачи

Организацията BEIED отпуска стипендии за обучение в програмата Professional Executive Management Program. Крайният срок за кандидатстване е: 15 юни 2013 г.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Финанси" Затваряне

Испанците са изтеглили 26 млрд. евро от банките само за месец

Изтеглянето на средства придобива рекордни размери и подкопава способността на банките да подкрепят възстановяването