Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
25 авг 2017, 10:54, 5655 прочитания

Елизабет Щадлер: Пенсионна компания "Доверие" не се продава

Главният изпълнителен директор на Vienna Insurance Group пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка:

Проф. Елизабет Щадлер е главен изпълнителен директор на Vienna Insurance Group от януари 2016 г. Преди това е била CEO на Donau Versicherung и на ERGO Austria International, а в началото на кариерата си е работила на ръководни длъжности за дружества на Raiffeisen и UNIQA в Австрия. Щадлер е завършила математика и актюерство във Виенския технически институт.

VIG е една от най-мощните международни застрахователни групи в Европа с повече от 190 години история и бизнес в 25 държави. През 2016 г. компанията отчете над 9 млрд. евро премиен приход, а пазарната й капитализация надхвърли 2.7 млрд. евро. Мажоритарен акционер със 70% дял е Wiener Städtische Versicherungsverein, а останалите 30% от акциите се търгуват на борсата във Виена.

Групата има инвестиции в България, която е набелязана като един от основните й пазари. През 2007 г. тя придоби мажоритарен дял в "Булстрад" и "Булстрад живот", които са втори по големина в общото и животозастраховането с общ пазарен дял от 14% в застраховането към края на 2016 г. и първи по пазарен дял по данни към месец май на 2017 г. Австрийската група е собственик и на 92.58% от най-голямата пенсионна компания в страната - "Доверие", която управлява активи за 3 млрд. лв. и в която се осигуряват повече от 1.2 млн. души. Преди три години групата направи опит да излезе от пенсионния бизнес в България, но по думите на проф. Щадлер към днешна дата продажбата на "Доверие" не стои на дневен ред.

Още по темата

Светла Несторова: Очаквам бурно развитие на неавтомобилните застраховки

Председателят на Асоциацията на българските застрахователи пред "Капитал"

28 апр 2016

VIG няма да продава "Доверие" в следващите години

Австрийската група отчете над 50% ръст на нетната печалба за миналата година

14 апр 2015

Банката на кандидата за "Доверие" остана без лиценз

Руският надзор е прибегнал до крайната мярка спрямо контролираната от Сергей Мастюгин Инвестбанк заради "съществено недостоверни отчетни данни"

13 дек 2013

Сергей Мастюгин се обяви за купувач на "Доверие"

Според ново прессъобщение руският банкер е основен акционер в United Capital и е подписал окончателно споразумение за покупката на пенсионната компания

28 авг 2013
Как се развива международният бизнес на групата и къде е България на картата ви?

Нашите основни пазари са Австрия и Централна и Източна Европа и смятаме да запазим и затвърдим присъствието си там, където сме представени. Причината е, че виждаме много голям потенциал за развитие в различните сегменти. Дори в западните страни има възможности пред животозастраховането, а колкото по на изток отиваме, толкова по-голям потенциал се открива пред застраховането като цяло. В Австрия например годишно човек влага по 2000 евро в застрахователни продукти, което може да изглежда много, но съпоставено със стандарта в Европейския съюз, където разходът за застраховане е 2800 евро годишно, това показва какъв е потенциалът за растеж. В Централна и Източна Европа данните показват, че човек харчи годишно по 500 евро за застраховане, а в България - по 170 евро годишно. Разбира се, сме наясно, че зад тези числа стоят разлики в ценовите равнища в тези страни и в етапът им на развитие като цяло. Но това е показателно за потенциала.

България е един от петте пазара, които сме идентифицирали като перспективни, особено в здравното застраховане. Искаме да го развием още повече и затова наблягаме на активности в тази област. Всъщност това е нещо, което се предполага от демографското развитие - днес хората живеят по-дълго от преди, но се нуждаят от повече медикаменти и превантивни грижи за здравето си. Именно там се включват продуктите на здравното застраховане, които ние бихме могли да предложим.

Какви други трендове бихте откроили в застрахователната индустрия?

Безспорно най-значимият тренд е дигитализацията на бизнеса ни. Тя е много важна и ние сме предприели няколко големи инициативи, включително в България. Имаме идеи и продукти, които се подготвяме да предлагаме на клиентите си, например в областта на туристическите и пътническите застраховки. Това е на фокус в момента. Друг продукт, който разработваме, е насочен към хората, които са били диагностицирани с раково заболяване и на които ние предлагаме незабавна помощ за лечение и медикаменти.



Дигитализацията ли е това, в което инвестирате най-много в момента?

Ние инвестираме в дигитализацията, защото смятаме, че тя е необходима не само за нашия бизнес, но и за нашите клиенти. Направени сега, тези инвестиции ще ни спестят много ресурси и време в бъдеще. В същото време технологичните решения предоставят отлична услуга на клиентите и е сериозно предимство пред конкуренцията да предложиш най-удобния продукт на потребителите.

Как се отразява върху иновативността ви затягането на регулаторната рамка?

Новите регулаторни изисквания се отразяват сериозно върху нашия бизнес, особено в страните от Европейския съюз, където влезе режимът Solvency II. Той изисква от нас много статистическа работа, много отчети и доклади, и то в кратки срокове. Контролът върху индустрията сега е много стриктен и отнема много повече ресурси - човешки и бюджетни, в сравнение с преди. Може би за нас като голяма група това предизвикателство е по-лесно за посрещане, защото ние изготвихме един модел на групово ниво, който предоставихме на останалите страни, в които работим.

Започва ли процес на консолидация в застрахователния бизнес и VIG участва ли в него?

Ние от години сме посочвали в прогнозите си, че този сектор подлежи на консолидация, макар че някакви съществени процеси все още не са започнали. Покрай новите регулации е възможно някои по-малки групи или компании, които капиталово не могат да отговорят на изискванията, да потърсят вариант за вливане в други компании. В Украйна например има 280 застрахователни компании, така че там консолидация е очаквана. В България обаче не виждаме особено много възможности.

Тук имате интрига - KBC, собственикът на конкурента ви ДЗИ, придоби голяма банка и това му отваря големи възможности. Как ще отговорите на предизвикателството?

Предизвикателства в този смисъл има винаги, но в България ние се радваме на много добре развити компании, с лидерски пазарни позиции, управлявани от добър мениджмънт, на който имаме доверие. В групата също имаме голям банков партньор, макар и не в България, така че възможности не ни липсват. Тук имаме много идеи за продукти и разширяване на продажбите, така че по предизвикателството се работи.

Какви са целите, които сте поставили пред местния мениджмънт?

Имаме средносрочен план за следващите 3 години и колегите, които добре ме познават, знаят, че имам очаквания те да бъдат изпълнени.

Освен в застрахователния бизнес VIG сте представени и в пенсионното осигуряване като собственици на лидера "Доверие". Доволни ли сте от резултатите му?

Аз смятам, че застрахователните и пенсионноосигурителните услуги се допълват и че ние имаме експертизата и трябва да предлагаме и пенсионно осигуряване. Да имаме пенсионна компания в момента е много важна инвестиция за нас, още повече при такива задоволителни резултати, които тя постига. Имаме идеи как да комбинираме дейностите на някои наши компании, за да се подобри още позицията ни в пенсионното осигуряване, и виждам голям потенциал в този сектор. Стъпвайки на данните, които показват, че едва 25% от работещите имат допълнително пенсионно осигуряване, това разкрива потенциал за привличане на нови клиенти.

Не ви ли притеснява неконсистентната държавна политика по отношение на частната пенсионна индустрия?

Ние непрекъснато се изправяме пред такива рискове навсякъде по света. Това е част от нашия бизнес. Но когато имаш лидерска позиция на един пазар и потенциал за развитие като подобрение на лоялността на клиентите, усъвършенстване на предлаганите услуги и дигитализация, не виждам причини да се отказваме. Мога да ви уверя, че в момента делът ни в "Доверие" не се продава.

Има ли и други бизнеси в България, които ви се струват перспективни и при възможност бихте навлезли?

Няма нещо конкретно, което разглеждаме на този етап, но когато има възможности, ние внимателно ги изследваме, претегляме рисковете, цената и едва тогава вземаме своето решение. Нашата цел за растеж е ясна. Предпочитаме този растеж да бъде органичен, но когато се появят възможности за по-бързо разрастване, ако пасват на нашата стратегия, ние бихме били заинтересувани.

Интервюто взе Гергана Михайлова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Франсоаз Шомбар: Бъдещето е по-добро от настоящето Франсоаз Шомбар: Бъдещето е по-добро от настоящето

Главният изпълнителен директор на Melexis пред "Капитал"

17 ное 2017, 421 прочитания

Възможен ли е завод на Hyundai в България 2 Възможен ли е завод на Hyundai в България

Савина Константинова, изпълнителен директор на "Индустриал комерс", пред "Капитал

10 ное 2017, 13192 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Изворът на IT кадри

Иван Ненков, изпълнителен директор на "СофтУни", пред "Капитал"

Мълчалив отказ от независимост

Правителството не разреши на германски кораб да прави научни изследвания за газ в морето, където има огромен потенциал в т.нар. газови хидрати

Невидимият таван на растежа

Българската икономика расте устойчиво, но на сравнително ниски нива и вероятно скоро ще надхвърли потенциала си

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

В търсене на Левски

"Възвишение" е верен на романа и доброто жанрово кино

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете