Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 12 окт 2017, 18:23, 3959 прочитания

Иля Кретов: България е един от най-добре развиващите се пазари за eBay в региона

Главният мениджър в eBay пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

eBay: Онлайн търговците от България достигат до 34 чужди пазара

Събитието eBay Seller Summit 2017 за пръв път се провежда в държава от Източна Европа

28 сеп 2017

Прати ми лаптоп, от Аризона

Онлайн-пазаруването извън ЕС може и да изглежда изгоднo, но крие допълнителни разходи

3 дек 2016
Иля Кретов е главен мениджър в eBay, отговарящ за Източна и Югоизточна Европа, Прибалтика, Скандинавия, Русия и части от Африка. Той е част от еВay от 2013 г., като първоначално е маркетингов директор. През ноември 2016 г. става главен мениджър за региона. Кретов е работил и за Google и Mars. Също така е и лектор по маркетинг в RMA Business School. Той гостува в София заради eBay Seller Summit - среща, събрала eBay търговци от над 20 страни и провела се в края на септември т.г. Кретов разговаря с "Капитал" преди нея.

Защо решихте да направите това събитие точно в София?

- Накратко, ние отговаряме за Източна и Югоизточна Европа, Прибалтика, Скандинавия, Русия и някои части от Африка. Югоизточният регион се развива много добре за бизнеса ни. В София виждаме голям растеж на продавачите в eBay, като България е един от най-добре развиващите се пазари в целия регион. Това е и причината първото европейско събиране на търговците в eBay да се състои тук. Разбира се, поканихме и търговци от други страни.

Колко бързо расте България като пазар?

- Не мога да ви кажа точните данни за всяка страна, но общо целият регион расте с около 19-20% на годишна база. Динамиката е стабилна и се надяваме тя да остане силна и през следващите години.

Има ли нещо специфично за България и региона, което се различава от Западна Европа?



- Да. Търговците в България, Румъния, Унгария и региона са много по-различни от търговците в Германия и Великобритания. Бизнесът на eBay се базира основно на повече вътрешни продажби. При България трендът е напълно обратен - почти 100% от продажбите са износ. Това, което eBay прави, е да дава възможност на малките и средните предприятия да се разраснат в ритейл сектора. Това е много удобно за местния бизнес тук, защото eBay автоматично дава достъп до над 170 млн. потребители от цял свят. Самата България също се разраства в целия електронен пазар, като по наши данни вече над 2 млн. души пазаруват през интернет.

Каква е стратегията ви за разрастване на българския пазар?

- Фактът, че сме тук, показва, че сме сериозни. Това е първото ни физическо стъпване на този пазар. Ще се срещнем със стотици продавачи през платформата ни, ще преминем и през други страни. Едно от най-важните неща, за които говорим на събирането, е как да правим по-професионален бизнес чрез eBay. Вече имаме много продавачи от България, затова ще се насочим към това да им помогнем да повишат ефективността си. В същото време инвестираме много средства да опростим системата ни и пътя на един бизнес към това да си отвори свой собствен ритейл клон в eBay, насочен към външни пазари. Очакваме повече и повече бизнеси да дойдат на нашата платформа и да започнат да работят чрез eBay.

Отговаряте за наистина голям регион. Има ли повтарящи се трендове в него, или всичко е много различно?

- Когато ни питат как се справяме с всички тези държави, им отговаряме точно това - търсим общи трендове, които се отнасят за всички. Опитваме се да систематизираме всичко, но има и разлики. Най-голямото общо нещо между тези пазари е, че всички те са насочени основно към износ на стоки за разлика от Западна Европа. Затова и насочваме усилията си към това да направим система, която да е по-удобна за използване от хора, които предимно предават стоките си извън страната. Инвестираме много в логистиката. Понякога логистиката е скъпа, понякога взима много време, понякога е прекалено сложна. Ние правим няколко неща: имаме много добър диалог с повечето логистични компании в региона, говорим с тях как да намалим разходите си, как да ги интегрираме в платформата си. В идеалния случай, когато някой иска да продава например чаши, системата автоматично ще му казва колко пари би струвало пращането им до различните страни. С повече логистика тези стоки ще могат да бъдат на различни места и да се спестят разходи по транспорт. Това е идеалният случай и в момента работим по пускането на подобрената ни система. Друга особеност на региона са регулациите и работата с правителствата. Имаме все по-активен диалог с тях и как да помогнем на бизнесите да пораснат.

Планирате ли отваряне на офис в София или създаването на структури, които ще работят само за България?

- Вече започнахме да правим структури тук. Красотата на интернет ритейл бизнеса е, че понякога не е толкова важно къде се намираш физически. Ние вече имаме център за обаждания, който помага на продавачите от тук, които използват eBay. Центърът работи на български и може да помогне на всички. Работим по такъв тип инфраструктура. Възможно е в бъдеще да отворим и офис в страната, но за момента за нас е по-ефективно да работим по този начин. Чрез разработването на тази инфраструктура всичко, което се случва на глобално ниво в eBay, ще идва по-бързо и тук.

Колко лесно е в момента за един търговец да продава своите продукти в еВay?

- Правих демонстрация преди няколко дни на една конференция. Отне ми по-малко от три минути, за да пусна продукта си в eBay със снимка и описание. Хубавото на нашата платформа е, че всичко се случва бързо и евтино, без такси. Когато продадеш своя продукт, ти получаваш парите си, а eBay получава малка комисиона. Всичко е просто. За да го направим още по-просто, направихме и специален инструмент за този пазар, който се казва eBayMag. Той позволява на продавачите или да вкарат ръчно всичките си продукти, или да имат автоматизиран списък с цени на продуктите си. Лесно е да се вкара таблица например и тя ще се появи автоматично на всички езици и пазари.

Какви са очакванията ви от събитието в София?

- Имаме толкова много заявки за присъствие, че няма как да нямаме очаквания. Наистина се радваме да бъдем тук, защото това е първото ни събиране въобще в Източна Европа. Дори сме нервни, защото искаме хората да се почувстват добре, да се почувстват у дома. Тези хора, които продават през eBay, не познават хората, които помагат на тяхната търговия, екипа, който им позволява да достигнат до търговци от цял свят. Искаме те да се почувстват част от eBay. Искаме, разбира се, и тяхната бройка да се увеличи, защото, когато тя расте, ние също растем. Интересът към събирането е огромен. Имаме стотици регистрации. Най-много са от България, но очакваме хора от още 20 страни. Така да се каже, ще се отразим добре и на туристическия бизнес в страната. Очакванията са и от това, че когато се съберат много търговци на едно място, винаги се разменят интересни идеи, има натрупване на опит. Ще говоря с много хора, за да разбера от какво имат нужда хората тук. Ще говорим и със заместник-министъра на икономиката Александър Манолев.

Целият онлайн пазар расте - не само по света, но и в България. Каква роля иска да има еВay в тази обстановка?

- Интересното е, че българският пазар наистина се развива много добре. Скоро общият размер на пазара ще премине 1 млрд. лв., а над 2 млн. души търгуват активно през интернет. Нашата роля в тази ситуация би била да помогнем на пазара да се разрасне извън границите на самата страна. Тук има 2 млн. души, които търгуват, но ние предлагаме 170 млн. души. Продавачите трябва да гледат на нас като на партньор, който ще им помогне да разширят бизнеса си. Ако погледнем числата, само 2% от всички малки бизнеси в България продават продуктите си извън страната, докато за Европа средното ниво е 8%. Има голяма разлика и България трябва да промени това. еВay предоставя идеална възможност за това.

Интервюто взе Йоан Запрянов
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Напред към облака Напред към облака

Себастиен Марот, вицепрезидент в Google, пред "Капитал"

20 окт 2017, 1481 прочитания

Карина Караиванова: Липсва доверие в капиталовия пазар 1 Карина Караиванова: Липсва доверие в капиталовия пазар

Новоизбраните заместници не са политически компромис, смята председателят на Комисията за финансов надзор

20 окт 2017, 1667 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Интервюта и коментари" Затваряне
Джон Ингам: Фокусирайте се върху резултатите и иновациите ще се случат сами

Консултантът по човешки ресурси и организационно развитие и лектор на конференцията HR and The Future of Work: Management Challenges

Идва ли последният мониторингов доклад на ЕК

Председателството на Съвета на ЕС поставя България в изключително изгодна позиция

МиГ-новен лупинг

Желанието на военния министър Каракачанов да "модернизира" съветските изтребители МиГ-29 може да блокира миграцията към натовски самолети за неопределено време

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Новите страхове са забравените стари

Носителят на "Оскар" Фолкер Шльондорф за първата екранизацията "Историята на прислужницата"

Хипи ленд

Как премина балканският Rainbow Gathering в Родопите, или всичко, което трябва да знаете за колоритната общност на съвременните хипита

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете