Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 3 окт 2008, 13:29, 5393 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Peugeot се връща на пазара в Иран Peugeot се връща на пазара в Иран

Компанията ще плати компенсации на местния си партньор Iran Khodro

9 фев 2016, 392 прочитания

BlackPeak Capital инвестира още 1.4 млн. евро в "Уолтопия" BlackPeak Capital инвестира още 1.4 млн. евро в "Уолтопия"

Допълнителните средства ще бъдат вложени в изграждането на центрове за забавления Funtopia по света

8 фев 2016, 3137 прочитания

24 часа 7 дни

Какво става

14:25 Изпълнителният директор на БЕХ Жаклен Коен е уволнен

Изпълнителният директор на Българския енергиен холдинг Жаклен Коен е освободен от поста с решение на министъра на енергетиката Теменужка Петкова. Прочитане на цялата новина

13:47 Синдиците на КТБ публикуваха и списъците на партии, политици и магистрати

Това е последният вменен им с промените в закона ангажимент за разкриване на информация за лица, имали взаимоотношения с фалиралата банка. Прочитане на цялата новина

12:11 Блумбърг обмисля дали да се кандидатира за президент на САЩ

Милиардерът и бивш кмет на Ню Йорк Майкъл Блумбърг за първи път официално коментира този евентуален ход, който може из основи да промени битката за Белия дом. Прочитане на цялата новина

09:13 ДОСТ е името на партията на Лютви Местан

Тъй като има "критична маса" непредставени избиратели, създаваме "Демократи за отговорност, свобода и толерантност", обяви в предаване на Нова Телевизия бившият лидер на ДПС. Прочитане на цялата новина

08:57 От днес София няма главен архитект

Оставката на Петър Диков, който заемаше поста в продължение на 10 години, влиза в сила от 9 февруари. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Как се става стипендиант по програмата "Хюбърт Х. Хъмфри" на Фондация "Фулбрайт"

Адв. Мария Шаркова разказва за структурата, кандидатстването и финансирането по стипендиантската програма и дава няколко ценни съвети на бъдещите кандидат-стипендианти

"Карол" стартира безплатно обучение за начинаещи трейдъри

Онлайн курсът ще се проведе от 8 до 15 февруари

Започна кандидатстването за стипендии "Фулбрайт"

Крайният срок за подаване на документи е 9 май

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney

План А е пред провал, план Б няма

Едва започнали, мирните преговори за Сирия бяха прекратени. Предизвикателство преди подновяването им е дори събирането на всички нужни участници

Новата формула на властта

Старото управляващо мнозинство беше трудна конструкция, новото изглежда плачевно

Бутик за машини

"Айгер инженеринг" проектира и изработва специфични производствени линии за фармацията и цигарения сектор

България остава популярна дестинация за покупка на втори дом

За втори пореден месец страната се класира на 14-о място в подреждането на The Move Channel

Много поздрави от някъде другаде

Или що е то урбекс туризъм

Хаосът и неговата хармония

Дизайнерът Владимир Каралеев в търсенето на баланс между експеримент и функция в модата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 5

Капитал

Брой 5 // 06.02.2016 Прочетете
Капитал Daily, 09.02.2016

Капитал Daily

Брой 27 // 09.02.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 5

Капитал Light

Брой 5 // 06.02.2016 Прочетете