Регистрация
3 3 окт 2008, 13:29, 5276 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Над половината програмисти са нови в разработването на мобилни приложения Над половината програмисти са нови в разработването на мобилни приложения

Проучване на софтуерната компания "Телерик" показва, че късите срокове са основен проблем в сектора

2 сеп 2015, 632 прочитания

"Т-Маркет" расте с още магазини 1 "Т-Маркет" расте с още магазини

Веригата отвори нов обект в софийския кв. "Дружба"

2 сеп 2015, 1077 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Какво става

2/09 Над 130 чужденци са задържани в акция на ДАНС и МВР

Специализирана акцията на МВР и ДАНС се провежда тази вечер в центъра на София. Прочитане на цялата новина

2/09 Барак Обама събра достатъчно гласове в Конгреса да прокара сделката с Иран

Конгресменът от Мериленд Барбара Микулски потвърди, че ще подкрепи ядрената сделка с Иран, която бе договорена във Виена през юли, съобщава Bloomberg. Прочитане на цялата новина

2/09 Близо 150 милиона души в Индия спряха работа заради национална стачка

Работници и служители от държавния и частния сектор в Индия спряха работа в знак на протест срещу обявената от премиера Нарендра Моди про-бизнес политика. Прочитане на цялата новина

2/09 ДПС ще издигне кандидат на изборите в София и цели да спечели 40 кметски места

"Започваме консултациите с местните организации от следващия понеделник и се надявам да завършим процеса за около седмица - ние не сме партия, която налага кандидати за кметове с решения на председателя или на централното оперативно бюро," коментира преседателят на партията Лютви Местан пред журналисти. Прочитане на цялата новина

2/09 ЕС удължава санкциите срещу Русия до 15 март 2016г.

Първоначално срокът на санкциите срещу 150 руснаци и украински сепаратисти изтичаше на 15 септември тази година, но ЕС го удължава с надеждата Русия да изпълни всичките си ангажименти по споразумението от Минск до края на 2015 година, съобщава The Wall Street Journal. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Срещи с над 70 работодатели и вдъхновяващи хора обещава осмият форум "Кариера в България. Защо не?"

Събитието е безплатно и ще се проведе на 10 септември в Интер Експо Център - София, с начален час 10:00

Българската фондова борса обявява конкурс за CFA стипендии

Крайният срок за подаване на документи е 30 септември 2015 г.

Започна младежки конкурс за есе на тема "Знание за всички"

Финалният срок за кандидатстване е 21 септември 2015 г.

Мариана Итева: MBA позволява на мениджърите да развият "меките" си умения

Изчакайте известно време да натрупате не само професионален, но и житейски опит, преди да запишете MBA, съветва регионалният директор "Индустриално развитие" на "Веолия" за Централна и Източна Европа

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney

Паниката е по-голяма от апокалипсиса

Страховете за икономическа криза Made in China изглеждат преувеличени. Рискът е, че предпазните механизми са вече изчерпани

Игра на всичко коз

С хазартните удари по ПКК турският президент Ердоган иска да върне абсолютното мнозинство на партията си на предстоящите избори. Това засега не изглежда постижимо

Whirlpool и Middleby наддават за британски производител на печки

Първоначалната оферта оценява Aga Rangemaster на 129 млн. паунда

Русия понижи митото за износ на петрол

Мярката цели по-скоро да подпомогне корпорациите, а не крайния потребител

Операция М

Невинните и отнесените печелят в еклектичния American Ultra ("Ултра напушен агент")

Два живота щастие

Френският писател Давид Фоенкинос за джаза, защо не разбира успеха си и какво е да излизаш вечер с Фредерик Бегбеде

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 03.09.2015

Капитал Daily

Брой 168 // 03.09.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете