Регистрация

// Бизнес / Компании

3 3 окт 2008, 13:29, 4904 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Консултанти ще съветват студенти, приети за обучение във Великобритания

Всеки първокурсник ще получи личен пакет с формуляри за първоначална регистрация в университетите, телефон за спешна връзка, инструкции за посрещане и настаняване

Набират се български младежи за дуално обучение в Германия

Изискванията към кандидатите, които ще започнат обучението си през 2015 г., се различава от предходните две години

Започна конкурсът за стипендианти на програма "Готови за успех"

Инициативата подкрепя образованието на деца и младежи без родители, отгледани от роднини или в социални домове.

Европейският център за модерни езици организира стажове

За тях могат да кандидатстват висшисти, които владеят английски, френски или немски език.

Възможност за обучение на студенти по програма "ДУО-Тайланд"

Месечната стипендия на одобрените европейски кандидати е в размер на 800 евро.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне

Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney