Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 3 окт 2008, 13:29, 5701 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Четири местни и два регионални кандидата за бизнеса на CEZ 3 Четири местни и два регионални кандидата за бизнеса на CEZ

Обвързващи оферти бяха подадени на 21 април в Прага. В началото на май ще е ясно как продължава сделката

24 апр 2017, 2905 прочитания

"Доверие обединен холдинг" иска да купи праховете за пране "Изи" 1 "Доверие обединен холдинг" иска да купи праховете за пране "Изи"

Троянската компания е един от малките местни производители с около 2% пазарен дял

24 апр 2017, 1120 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Капитал Авто»

Капитал Авто
Капитал Авто

Тенденциите от автосалона в Женева

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17-23 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (10-16 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (3-9 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Курсове за професионално усъвършенстване (април 2017 г.)

Преглед на актуалните възможности за безплатни курсове, насочени към кариерно развитие и усъвършенстване в различни професионални области

Стажове, стипендии, конкурси (27 март - 2 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney

Работната ръка на бъдещето

Автоматизацията ще засегне все повече професии, ще реши някои проблеми и ще задълбочи други. Ключът към по-доброто бъдеще остават обучението и образованието.

Попътен low cost вятър

Летни културни събития из Европа, достижими чрез нискотарафни линии

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Попътен low cost вятър

Летни културни събития из Европа, достижими чрез нискотарафни линии

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 22.04.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.04.2017

Капитал Daily

Брой 63 // 25.04.2017 Прочетете