Регистрация
3 3 окт 2008, 13:29, 5231 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Класацията
Капитал 100 Най-големите компании в България

Съдържание: 300 най-големи компании
Най-печелившите комапнии
Най-динамичните
Класиране по сектори
Най-големи работодатели
Най-големи холдингови дружества
и още: Анализ на данните
Истории на успеха

Още от Компании

Axel Springer и ProSiebenSat.1  преговарят за сливане Axel Springer и ProSiebenSat.1 преговарят за сливане

Двата медийни гиганта искат да се обединят срещу новите дигитални конкуренти

7 юли 2015, 400 прочитания

Фабрики за растеж Фабрики за растеж

Секторът машини и оборудванe е най-бързо развиващият се през 2014 г. с ръст на приходите от 21%

7 юли 2015, 812 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Какво става

16:10 Представителят на Съвета на директорите на "Техномаркет" е задържан

Представителят на съвета на директорите на "Техномаркет" и "К и К Електроникс" Николай Китов е задържан днес с европейска заповед за арест по искане на съда в Монца. Прочитане на цялата новина

15:49 Плевнелиев в Украйна: Газът трябва да стане стока, а не оръжие

"Украйна и България са двигатели в Европа за това газът да не бъде повече оръжие, а да бъде една обикновена стока за търгуване на пазарни цени". Прочитане на цялата новина

13:01 Фондовата борса в Атина остава затворена до четвъртък

Атинската фондова борса остава затворена до четвъртък, съобщи Гръцката комисия за капиталови пазари. Прочитане на цялата новина

11:51 Ципрас трябва да представи нов план пред Еврогрупата

Гръцкият премиер Алексис Ципрас трябва да предложи нов план за излизане от дълговата криза на спешна среща на еврозоната в късния следобед днес. Прочитане на цялата новина

09:15 Григор Димитров се раздели с треньора си

Българският тенисист Григор Димитров обяви в Twitter, че е решил да прекрати работата си с треньора Роджър Рашийд. Преди няколко дни Димитров отпадна в третия кръг на "Уимбълдън".

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Нейчо Величков: Трябва да развиваме постоянно и без прекъсване личните умения и качества

Без натрупания опит не можеш да стигнеш до идеята, че ти е нужен MBA, казва изпълнителният директор на телекомуникационния оператор "Макс"

Спечели стипендия за магистърската програма на Saatchi&Saatchi

Трима души ще могат да продължат висшето си образование в областта на маркетинга и рекламата с 50% отстъпка от таксата за обучение

Моят университет: Лудвиг Максимилиан университет, Германия

Ясна Миндиликова разказва за опита и преживяванията си като студент по "Медийна информатика" в Лудвиг Максимилиан университет, Германия

Студенти могат да се запишат на безплатен курс за млади лидери

Желаещите да участват трябва да се регистрират до 7 юли

Български семейства могат да приемат чуждестранни ученици на международен обмен

Целта на програмата е да запознае младежите с българските култура и традиции

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney

Ще съм против да има следващо отлагане на новите цени

Иван Иванов, председател на Комисията за енергийно и водно регулиране, пред "Капитал"

Безкрайният МиГ

Как кабинетът "Борисов" обрича бойната авиация на дълга зависимост от руските изтребители

"Булмаркет ДМ" получи 20 млн. евро от Световната банка и ЕБВР

Финансовата подкрепа е за проект за газови терминали на обща стойност 32 млн. евро

Референдумът донeсе втори тежък понеделник за пазарите

Основните европейски индекси започнаха тъговията със спад от около 2%

Гледай какви сме кучета

Нов бар на "Смокиня"

Силен сезон

Любопитните заглавия от летния филмов афиш

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 26

Капитал

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 07.07.2015

Капитал Daily

Брой 126 // 07.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 26

Капитал Light

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете