Регистрация

// Бизнес / Компании

3 3 окт 2008, 13:29, 5197 прочитания

Авточасти, пак от Русе

И германският производител на детайли за коли Witte Automotive започва да строи завод в крайдунавския град

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Witte Automotive разширява производството си в Русе

Германската компания ще изгради завод в Индустриалния парк на града

31 яну 2013
България няма автомобилно производство. Изглежда обаче, този факт не притеснява инвеститорите в сектора на автомобилните поддоставчици, чиито инвестиции в страната се множат. Само преди месец бе отрит заводът на френската Montupet в Русе, малко по-рано японската Yazaki, която работи в Ямбол, обяви намерение да започне производство и в Търговище. През изминалата седмица пък стана известно, че германската Witte Automotive е избрала също Русе за своето бъдещо предприятие. Там инвеститорът ще произвежда части за врати на автомобили, както и други метални детайли.

Върху терен от около 20 дка в индустриалния парк на крайдунавския град ще бъде разположено високотехнологично предприятие, комбинирано и с център за развойна дейност, където ще се разработват новите продукти на компанията. Предвижданията на инвеститора са за три години да вложи в начинанието 21 млн. лв. и да разкрие между 300 и 400 нови работни места. Все още не е решено дали инвеститорът ще купи земята, или ще я наеме. "Имаме три възможни варианта, но кой от тях ще изберем зависи от преговорите ни с общината, които все още предстоят", каза управителят на българското дружество Томаш Ийндра. На 16 октомври общинският съвет в Русе трябва да реши дали да продаде на инвеститора терен без търг или конкурс. Той има такова право съгласно закона за насърчаване на инвестициите. Причината е, че германската компания вече е сертифицирана от Българската агенция за инвестиции.

За развойния център в крайдунавския град инвеститорът особено разчита на сътрудничество с Русенския университет. По думите на Томаш Ийндра компанията вече е разговаряла с ръководството на ВУЗ-а, за да използва кадри оттам.

Witte Automotive е един от големите производители на детайли за автомобилната индустрия - лостови системи и механизми за окачване на вратите и капаците на автомобилите. Основана е през 1899 г. като фабрика за производство на ключалки за куфари. След Втората световна война се ориентира към автомобилните детайли. Днес компанията работи за VW, Volvo, BMW, Audi, Daimler, Ford, Opel и други. Закупената в началото на тази година фирма Fingscheidt разработва и произвежда вътрешни и външни дръжки на врати, външни хромирани части, като най-популярната от тях е "звездата на "Мерцедес". Днес Witte има седем завода - шест в Германия и един в Чехия, и повече от 3000 работници. Очаква се през тази година тя да има оборот от 350 млн. евро. В Русе ще бъде втората задгранична инвестиция, изцяло собственост на Witte, след тази в чешкия град Нейдек. Иначе компанията инвестира също в Бразилия и Китай, но в алианс с американските фирми Strattec Security Corporation и ADAC Automotive.

Ако инвеститорът все пак избере терен в индустриалния парк на Русе, капацитетът там ще бъде изчерпан почти изцяло. "Ще ни останат свободни два терена - единият от 9 дка, а другият от 17, за които общинският съвет трябва да вземе решение до нова година на кого и по какъв ред да ги предостави", казва Валери Андреев, който координира проекта за изграждане на общински индустриален парк. Там вече работи заводът на френската Montupet, който също произвежда детайли за автомобилостроенето. Още няколко фирми, сред които испанските "Керос" и "Уббикалия", американската "Тамарес индъстриз" и други, са инвестирали в парка.
Избрахме Русе заради местоположението, кадрите и инфраструктурата
Томаш Ийндра, управител на "Вите аутомотив България"

Защо избрахте България и Русе за новото си производство?
След обстойно проучване на страните от региона ръководството на Witte Automotive взе решение заводът да бъде построен в България, и по точно на територията на Русе. Съчетанието на благоприятното географско местоположение, потенциала за намиране на квалифицирана работна ръка, изградената довеждаща инфраструктура до предлаганите терени са ключовите фактори, които оказаха влияние за формирането на крайното становище.

Кога трябва да заработи предприятието?
Нямаме крайно конкретно решение. Всичко зависи от това дали ще получим всички необходими разрешителни, предстоят ни още разговори с общината. Беше ни казано, че за започването на такъв проект в България са необходими от 12 до 16 месеца. Но ние нямаме опит във вашата страна и затова не мога да отговоря конкретно.

Стана ясно, че продукцията от Русе няма да се продава директно на клиентите, а това ще става чрез заводите в Чехия и Германия. Защо?
Всичко зависи от договорите с клиентите. Ако има някакви специални изисквания към качеството, тогава продукцията ще бъде продавана чрез заводите в Чехия и Германия. В автомобилната индустрия договорите обикновено се сключват за пет години, така че е възможно на следващ етап продукцията да се продава директно и от България. Има значение и опитът на хората, и това дали ще получим съответните сертификати. Това отнема време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Компании

Френската Areva е изправена пред неясно бъдеще Френската Areva е изправена пред неясно бъдеще

Производството на ядрени реактори вероятно ще бъде прехвърлено към EDF

24 май 2015, 34 прочитания

Собственикът на  Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа Собственикът на Lidl и Kaufland вече е най-големият търговец на дребно в Европа

Schwarz Gruppe изпревари по приходи френската Carrefour

24 май 2015, 180 прочитания

24 часа 7 дни

24 май 2015, 5716 прочитания

24 май 2015, 5481 прочитания

24 май 2015, 4324 прочитания

24 май 2015, 3032 прочитания

24 май 2015, 2153 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

Procter&Gamble търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 31 май

Мегаклис Петмезас: Днешните бизнес лидери трябва да бъдат многостранни и гъвкави

Един Next Generation мениджър или предприемач е човек, който е иновативен, вдъхновява, демонстрира загриженост за другите и е техен пример, казва зам. ректорът на CITY College и член на журито на конкурса Next Generation

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Олимпиада на бизнеса

ArcelorMittal и Apple взеха шампионското злато за най-успешните корпорации в класацията на A.T. Kearney

Пътят към успеха

Няколко съвета за младите мениджъри, които искат да минат на следващото ниво в кариерното си развитие

Мълчи, когато ми говориш

Как офицерите, сигнализиращи за нередности в армията, обикновено сами стават мишени

Привилегировани по всички линии

Законови пробойни са оставили много начини депозанти с преференциални условия в КТБ да спасят част от парите си в банката

Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

Drag and drop

За телевизионната критика или моите първи три дни със сериала Transpаrent

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете