Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 3 ное 2011, 21:25, 5017 прочитания

Детска радост - веригите за малчуганите се разрастват

По-голямата част от новите магазини за играчки и дрехи ще бъдат в големите градове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Експанзията на "Хиполенд" започва с Румъния и ще продължи в други страни

Собственикът на веригата детски магазини Мариан Колев пред "Капитал Daily"

11 авг 2015

Jumbo се опасява от негативно отражение на капиталовия контрол в Гърция

За миналата година гръцката верига за детски играчки има 7.5% повече продажби

4 авг 2015

Българският пазар е помогнал на Jumbo да увеличи продажбите си

Гръцката верига за детски стоки планира да отвори още четири нови магазина в региона до края на тази година

14 апр 2014
"Насочваме се към магазини от 250 - 300 кв.м в кварталите, близо до хората"

Росен Филимонов, "Комсед"

"През следващата година планираме и два хипермаркета в чужбина"
Мариан Колев, "Хиполенд
Въпреки все още свитото вътрешно потребление основната част от веригите за продажби на дребно на детски стоки планират да продължат експанзията си в страната и през следващата година, показва допитване на "Капитал Daily".

Ποвечето от новите обекти ще бъдат в големите градове, като отделните компании ще развиват различни формати - от малки обекти в кварталите до хипермаркети. Част от търговците ще откриват магазини върху свои терени, други - в молове, търговски улици, на територията на вериги за бързооборотни стоки.

В момента делът на модерната търговия в продажбите на детски стоки на дребно се оценява на около 25-30%, което е значително по-малко от страните в Централна и Западна Европа. За сравнение - в страните от Централна и Западна Европа делът на модерната търговия в сектора по данни на "Евромонитор" е между 50 и 80 на сто от всички. През последните години се увеличават и покупките на детски стоки по интернет, но предимно от чуждестранни сайтове.

"Джъмбо" с още два хипермаркета

Гръцката верига "Джъмбо" (Jumbo), която ускори силно експанзията си в страната през последните две години, планира да отвори два нови хипермаркета в България до средата на 2012 г., става ясно от съобщение на дружеството до акционерите му. В него не се казва къде ще бъдат обектите, но според информация на агенция "Ройтерс" първият от тях ще се намира в Стара Загора.

Според съобщението обектът ще бъде първият под наем на веригата в България. Все още не е оповестявано публично къде ще бъде другият обект, като се знае единствено, че компанията има собствен терен в Русе. Към момента "Джъмбо" има шест магазина в България - три в София и по един в Пловдив, Варна и Бургас.

"Комсед" влиза в кварталите

През следващата година и българската компания "Комсед" планира откриването на нови обекти. В началото на месеца дружеството отвори два магазини на територията на "Билла" в софийските квартали "Младост" и "Люлин", с което увеличи магазините си в София до осем. Компанията има и обект в Слънчев бряг, който е от типа "кеш енд кери".

"Усилията ни ще бъдат насочени към други градове", коментира управителят на дружеството Росен Филимонов. През 2012 г. "Комсед" планира да стъпи във Варна и Пловдив, като в момента се водят разговори и за конкретни локации.

Плановете на "Комсед" са за отваряне на магазини с площ 250 - 300 кв.м. "Целта ни е магазините да са непосредствено в кварталите и с лесен достъп на хората", коментира Филимонов, допълвайки, че компанията ще се фокусира върху асортимент в по-високия ценови клас, който не може да бъде открит другаде.

"Хиполенд" гледа зад граница

От друго българско дружество - "Хиполенд", което има 17 магазина, също планират да открият нови магазини догодина. "Със сигурност през следващата година ще имаме четири нови обекта", коментира собственикът на компанията Мариан Колев, но отказа да съобщи на този етап къде ще бъдат точно. "Два от магазините ще са в градове, в които не присъстваме, а другите два - в такива, в които вече имаме магазини", допълни още той.

Компанията планира да развива и веригата си от миниформат "Хипоекспрес", от която в момента има обект в Габрово, отворил врати в края на 2010 г. "Този формат е подходящ за молове, където няма достатъчно търговска площ, или в градове, където отварянето на по-големи магазини не би било рентабилно", коментира Колев.

"Хиполенд" работи и по плана си за отваряне на първи магазини в чужбина, като се очаква това да се случи също през следващата година, съобщиха още от дружеството. "В момента преговаряме с румънска компания за стратегическо партньорство", каза още Колев, допълвайки, че през 2012 г. трябва да бъдат отворени два хипермаркета в съседна държава.

Първоначално от компанията бяха съобщили, че се насочват към Румъния, но сега казват, че този план е възможно да претърпи промени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 май 2016г.
София Хотел Балкан

capital.bg/water

Конференция
Реализиране на значими промени във водния сектор



Основни теми в програмата:


- Демонстрации на добри практики за успешна промяна от различни региони
- Технологични иновации, позволяващи промяната и модели за финансиране
- Кои са двигателите и необходимите стъпки за промяната, постижима за България

Конференция<br/> Реализиране на значими промени във водния сектор

Прочетете и това

КЗК срещу германските вериги 9 КЗК срещу германските вериги

Регулаторът ще проверява дали компаниите не увреждат интересите на производителите със собствените си марки

24 май 2016, 3082 прочитания

Bayer предлага 62 млрд. долара за Monsanto Bayer предлага 62 млрд. долара за Monsanto

Сделката ще създаде най-голямата компания за химически препарати в селското стопанство

24 май 2016, 992 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Земеделие и бизнес»

Земеделие и бизнес
Земеделие и бизнес

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (23-29 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят университет: Университетът "Темпъл" във Филаделфия", САЩ

Тодор Райков разказва за образованието и опита си по пътя към предприемачеството

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Милен Иванов: За да работи, MBA обучението трябва да е вписано в цялостен кариерен план

Преди да запишете MBA, помислете дали наистина ви трябва, защото завършването му не носи автоматично нито по-голяма заплата, нито гарантира повишение, съветва серийният предприемач и основател на CEO Club Bulgaria Милен Иванов

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Финансовите резултати на телекома се понижават

Хаос, корупция и тефлон

Какво всъщност е сбъркано в сградата на ул. "Дякон Игнатий"

Конституционният съд пак може да влезе в политиката

Най-висшият съд може да се наложи да тълкува ограничението за президентските мандати, както и конституционносъобразността на предложените два референдума

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 21.05.2016 Прочетете
Капитал Daily, 25.05.2016

Капитал Daily

Брой 96 // 25.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 21.05.2016 Прочетете