Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
34 4 апр 2012, 20:42, 7338 прочитания

Гара за 52 млн. лв.

Кандидатите, които ще ремонтират Централната жп гара, трябва да са работили по поне три подобни проекта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шест кандидата за ремонта на Централна гара

Прогнозата цена на проекта е 52 млн. лв.

29 окт 2012

Централна гара - София ще се модернизира за 52 млн. лв.

Държавата стартира обществената поръчка за пълна реконструкция на комплекса

30 авг 2012

В общинската чакалня

Няколко важни проекта за София и причините за забавянето им

4 май 2012

Пак на парче

Зоната около Централна гара

4 апр 2012

Дунавски вълнения

Неефективност или интереси към дейността на агенцията, поддържаща реката, доведоха до кадрови промени в нея

16 дек 2011

Само 21% от средствата по програма "Транспорт" са усвоени

Три четвърти от тях са платени през тази година

15 дек 2011
Кандидатите, които искат да ремонтират Централната жп гара в столицата за 52 млн. лв., ще трябва да са работили по минимум три подобни проекта за рехабилитация на обществени сгради за последните 5 години. Поне един от тях ще трябва да е за над 15 хил. кв. метра разгъната площ. Средните обороти на участниците за всяка от последните три години ще трябва да са поне 25 млн. лв. Това са предварителните планове на Национална компания "Железопътна инфраструктура", собственик на Централна гара. Предложената цена се планира да е с тежест 60% при избора на изпълнител, а останалите 40% са за техническото предложение. Държавната компания до седмица ще изпрати документацията си по търга за проектиране и рехабилитация до управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" и до Агенцията за обществени поръчки. Очакванията са, че до месец ще получат одобрение и през май ще могат да обявят конкурса за избор на изпълнител. Индикативната стойност на проекта е 52 млн. лв. Преди месеци стана ясно, че около 40 млн. лв. от тях ще бъдат осигурени от оперативната програма, след като проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав беше отложен за след 2013 г. 

След залеза на моловете

"След 1973 г. сградата не е била ремонтирана", заяви преди време Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на НКЖИ. Желанието на държавната компания е да се сменят цялата фасада и покривът на сградата. Да се направи по-енергийно ефективна, да се рехабилитират всички подлези и перони. Идеи как да изглежда гарата не липсват. От 2008 г. НКЖИ разполага с предложения за това как може да изглежда тя и районът около нея. В конкурса тогава участваха 5 екипа архитекти. На първо място беше класирана (въпреки че преди това беше дисквалифицирана) "Архитектоника студио", в която един от тримата управляващи впоследствие се оказа брат на главния архитект на София Петър Диков – Калин Диков. Изготвени по време на строителния бум, в голяма част от предложенията се залагаше на изграждането на търговски центрове и административни небостъргачи зад гарата. Сега обаче НКЖИ ще се съсредоточи само върху сградата и прилежащите площи. Избраният сега изпълнител ще има възможност да ползва класираните на първите три места архитектурни предложения. Той обаче ще може и да не ползва. Ще трябва да изготви два свои идейни проекта за гарата, от които НКЖИ ще избере един. На базата на него победителят ще изготви технически проект и ще започне рехабилитацията. Целият процес от подписването на договора до завършването на строителството трябва да приключи за 26 месеца. След завършването й има два варианта – гарата да продължи да се стопанисва от НКЖИ и компанията да получава пари от наемателите на търговски площи или да бъде дадена на концесия. Сега на година НКЖИ получава 690-700 хил. лв. от наеми. За да се подобри този резултат, прилежащата среда трябва да стане по-приветлива, транспортната услуга - по-бърза, а клиентите - по-платежоспособни.

А шатрата


Плановете на НКЖИ обаче не включват т.нар. ротонда пред гарата и тя няма да бъде част от проекта. Дълги години на предгаровото пространство (наред със самата гара) не са правени никакви подобрения. Грандиозните планове за реализиране на оживена търговска дейност в рамките на Централна гара не се реализираха и средствата, инвестирани в мястото още от времето на кмета Стефан Софиянски, не се оправдаха. Вместо това ротондата се нареди в списъка на едни от най-злокобните места в столицата. Най-известното текстилно архитектурно решение в София трябваше да се скъса под тежестта на снега преди месеци, за да се повдигне за пореден път въпросът за бъдещето му.  През пролетта на миналата година Министерският съвет взе решение общината да предостави на министерството на транспорта територията пред гарата. Сред обсъжданите възможности беше в замяна да получи част от Гара Пионер от НКЖИ или имоти в района на парк "Възраждане". До прехвърляне на собственост реално така и не се стигна до ден днешен.

"Водихме разговори с министър Московски да се провери какви са изискванията на Европейската програма по отношение на собствеността", обясни малко след скъсването на шатрата кметът на София Йорданка Фандъкова. "Трябва да се възползваме от средствата и да се включим с предгаровата площадка. Ще направим всичко възможно да се включим в сроковете, дори като втори етап на проекта", коментира още Фандъкова. От НКЖИ чакаха да разберат каква е визията на общината, но това така и не се е случило, коментираха от дружеството. Така гарата ще бъде ремонтирана самостоятелно. "Метрополитен" също самостоятелно разработва станцията си там. А за ротондата може да се заделят средства в следващия програмен период на ОП "Транспорт". Евентуално.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 май 2016г.
София Хотел Балкан

capital.bg/water

Конференция
Реализиране на значими промени във водния сектор



Основни теми в програмата:


- Демонстрации на добри практики за успешна промяна от различни региони
- Технологични иновации, позволяващи промяната и модели за финансиране
- Кои са двигателите и необходимите стъпки за промяната, постижима за България

Конференция<br/> Реализиране на значими промени във водния сектор

Прочетете и това

Hewlett Packard Enterprise слива бизнеса си с ИТ услуги със CSC Hewlett Packard Enterprise слива бизнеса си с ИТ услуги със CSC

И двете компании имат огромни екипи в България, но все още не е ясно как ще им се отрази сделката

25 май 2016, 126 прочитания

Microsoft свива още повече мобилния си бизнес Microsoft свива още повече мобилния си бизнес

Анализаторите очакват компанията окончателно да се откаже от пазара на смартфони

25 май 2016, 221 прочитания

24 часа 7 дни

25 май 2016, 3510 прочитания

24 май 2016, 2666 прочитания

25 май 2016, 897 прочитания

25 май 2016, 895 прочитания

25 май 2016, 770 прочитания

Всички новини

Библиотека / Образование»

Образование
Образование

Тенденции в образованието и полезна информация за търсещите възможности

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (23-29 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят университет: Университетът "Темпъл" във Филаделфия", САЩ

Тодор Райков разказва за образованието и опита си по пътя към предприемачеството

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Милен Иванов: За да работи, MBA обучението трябва да е вписано в цялостен кариерен план

Преди да запишете MBA, помислете дали наистина ви трябва, защото завършването му не носи автоматично нито по-голяма заплата, нито гарантира повишение, съветва серийният предприемач и основател на CEO Club Bulgaria Милен Иванов

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 4 април

"Българска роза Севтополис" ще инвестира 10 млн. лв. в нови мощности; Продажбите на автомобили в САЩ продължават да растат; Facebook започва патентна контраатака срещу Yahoo;

Хаос, корупция и тефлон

Какво всъщност е сбъркано в сградата на ул. "Дякон Игнатий"

И един орден за спорта

Как въпросът дали е културно да поддържаш Николай Бареков скара кабинета

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

4х24

Как четирима приятели създават една от най-успешните нови марки за гуменки

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 21.05.2016 Прочетете
Капитал Daily, 25.05.2016

Капитал Daily

Брой 96 // 25.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 21.05.2016 Прочетете