Регистрация

// Бизнес / Компании

34 4 апр 2012, 20:42, 6919 прочитания

Гара за 52 млн. лв.

Кандидатите, които ще ремонтират Централната жп гара, трябва да са работили по поне три подобни проекта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шест кандидата за ремонта на Централна гара

Прогнозата цена на проекта е 52 млн. лв.

29 окт 2012

Централна гара - София ще се модернизира за 52 млн. лв.

Държавата стартира обществената поръчка за пълна реконструкция на комплекса

30 авг 2012

В общинската чакалня

Няколко важни проекта за София и причините за забавянето им

4 май 2012

Пак на парче

Зоната около Централна гара

4 апр 2012

Дунавски вълнения

Неефективност или интереси към дейността на агенцията, поддържаща реката, доведоха до кадрови промени в нея

16 дек 2011

Само 21% от средствата по програма "Транспорт" са усвоени

Три четвърти от тях са платени през тази година

15 дек 2011
Кандидатите, които искат да ремонтират Централната жп гара в столицата за 52 млн. лв., ще трябва да са работили по минимум три подобни проекта за рехабилитация на обществени сгради за последните 5 години. Поне един от тях ще трябва да е за над 15 хил. кв. метра разгъната площ. Средните обороти на участниците за всяка от последните три години ще трябва да са поне 25 млн. лв. Това са предварителните планове на Национална компания "Железопътна инфраструктура", собственик на Централна гара. Предложената цена се планира да е с тежест 60% при избора на изпълнител, а останалите 40% са за техническото предложение. Държавната компания до седмица ще изпрати документацията си по търга за проектиране и рехабилитация до управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" и до Агенцията за обществени поръчки. Очакванията са, че до месец ще получат одобрение и през май ще могат да обявят конкурса за избор на изпълнител. Индикативната стойност на проекта е 52 млн. лв. Преди месеци стана ясно, че около 40 млн. лв. от тях ще бъдат осигурени от оперативната програма, след като проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав беше отложен за след 2013 г. 

След залеза на моловете

"След 1973 г. сградата не е била ремонтирана", заяви преди време Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на НКЖИ. Желанието на държавната компания е да се сменят цялата фасада и покривът на сградата. Да се направи по-енергийно ефективна, да се рехабилитират всички подлези и перони. Идеи как да изглежда гарата не липсват. От 2008 г. НКЖИ разполага с предложения за това как може да изглежда тя и районът около нея. В конкурса тогава участваха 5 екипа архитекти. На първо място беше класирана (въпреки че преди това беше дисквалифицирана) "Архитектоника студио", в която един от тримата управляващи впоследствие се оказа брат на главния архитект на София Петър Диков – Калин Диков. Изготвени по време на строителния бум, в голяма част от предложенията се залагаше на изграждането на търговски центрове и административни небостъргачи зад гарата. Сега обаче НКЖИ ще се съсредоточи само върху сградата и прилежащите площи. Избраният сега изпълнител ще има възможност да ползва класираните на първите три места архитектурни предложения. Той обаче ще може и да не ползва. Ще трябва да изготви два свои идейни проекта за гарата, от които НКЖИ ще избере един. На базата на него победителят ще изготви технически проект и ще започне рехабилитацията. Целият процес от подписването на договора до завършването на строителството трябва да приключи за 26 месеца. След завършването й има два варианта – гарата да продължи да се стопанисва от НКЖИ и компанията да получава пари от наемателите на търговски площи или да бъде дадена на концесия. Сега на година НКЖИ получава 690-700 хил. лв. от наеми. За да се подобри този резултат, прилежащата среда трябва да стане по-приветлива, транспортната услуга - по-бърза, а клиентите - по-платежоспособни.

А шатрата


Плановете на НКЖИ обаче не включват т.нар. ротонда пред гарата и тя няма да бъде част от проекта. Дълги години на предгаровото пространство (наред със самата гара) не са правени никакви подобрения. Грандиозните планове за реализиране на оживена търговска дейност в рамките на Централна гара не се реализираха и средствата, инвестирани в мястото още от времето на кмета Стефан Софиянски, не се оправдаха. Вместо това ротондата се нареди в списъка на едни от най-злокобните места в столицата. Най-известното текстилно архитектурно решение в София трябваше да се скъса под тежестта на снега преди месеци, за да се повдигне за пореден път въпросът за бъдещето му.  През пролетта на миналата година Министерският съвет взе решение общината да предостави на министерството на транспорта територията пред гарата. Сред обсъжданите възможности беше в замяна да получи част от Гара Пионер от НКЖИ или имоти в района на парк "Възраждане". До прехвърляне на собственост реално така и не се стигна до ден днешен.

"Водихме разговори с министър Московски да се провери какви са изискванията на Европейската програма по отношение на собствеността", обясни малко след скъсването на шатрата кметът на София Йорданка Фандъкова. "Трябва да се възползваме от средствата и да се включим с предгаровата площадка. Ще направим всичко възможно да се включим в сроковете, дори като втори етап на проекта", коментира още Фандъкова. От НКЖИ чакаха да разберат каква е визията на общината, но това така и не се е случило, коментираха от дружеството. Така гарата ще бъде ремонтирана самостоятелно. "Метрополитен" също самостоятелно разработва станцията си там. А за ротондата може да се заделят средства в следващия програмен период на ОП "Транспорт". Евентуално.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Номинирай до 25 май и кандидатствай до 31 май!


capital.bg/next

Докажи, че си Next Generation мениджър и спечели EMBA стипендия



Ако сте на възраст до 35 г., работите в България и заемате управленска позиция от поне 2 години, кандидатствайте в конкурса за млади мениджъри и преприемачи Next Generation. Това е вашият шанс да минете на следващото ниво и да спечелите титлата "Най-добър млад мениджър", както и пълна Executive MBA стипендия на стойност 14 500 евро. Крайният срок е 31 май.

Повече информация за конкурса и съпътстващите събития, както и онлайн формите за кандидатстване и номиниране, можете да намерите на capital.bg/next.

Още от Компании

Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика 2 Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика

Главният изпълнителен директор на БТК Атанас Добрев

22 май 2015, 1265 прочитания

Програмисти извън фермата Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

22 май 2015, 1667 прочитания

24 часа 7 дни

22 май 2015, 5358 прочитания

22 май 2015, 5242 прочитания

22 май 2015, 4412 прочитания

22 май 2015, 3507 прочитания

22 май 2015, 2695 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

Procter&Gamble търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 31 май

Мегаклис Петмезас: Днешните бизнес лидери трябва да бъдат многостранни и гъвкави

Един Next Generation мениджър или предприемач е човек, който е иновативен, вдъхновява, демонстрира загриженост за другите и е техен пример, казва зам. ректорът на CITY College и член на журито на конкурса Next Generation

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 4 април

"Българска роза Севтополис" ще инвестира 10 млн. лв. в нови мощности; Продажбите на автомобили в САЩ продължават да растат; Facebook започва патентна контраатака срещу Yahoo;

PR призовете отидоха при социални кампании

All Channels си тръгна с шест награди от конкурса, а "Мобилтел" беше корпоративният победител на вечерта

Алън Ахърн: След кризата променихме изцяло регулацията на банките

Членът на борда на Ирландската централна банка пред "Капитал"

Когато банките в Атина кихат...

Четирите български институции с гръцки майки са изгубили близо 1 млрд. лв. депозити от началото на годината, но запазват висока ликвидност

Имам план за сто години напред

Основателят на модния гигант Cucinelli Брунело Кучинели пред "Капитал"

Ако експресионистите бяха готвачи

Рецептите на Джаксън Полък, събрани в луксозно издание

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете