Регистрация
34 4 апр 2012, 20:42, 7048 прочитания

Гара за 52 млн. лв.

Кандидатите, които ще ремонтират Централната жп гара, трябва да са работили по поне три подобни проекта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шест кандидата за ремонта на Централна гара

Прогнозата цена на проекта е 52 млн. лв.

29 окт 2012

Централна гара - София ще се модернизира за 52 млн. лв.

Държавата стартира обществената поръчка за пълна реконструкция на комплекса

30 авг 2012

В общинската чакалня

Няколко важни проекта за София и причините за забавянето им

4 май 2012

Пак на парче

Зоната около Централна гара

4 апр 2012

Дунавски вълнения

Неефективност или интереси към дейността на агенцията, поддържаща реката, доведоха до кадрови промени в нея

16 дек 2011

Само 21% от средствата по програма "Транспорт" са усвоени

Три четвърти от тях са платени през тази година

15 дек 2011
Кандидатите, които искат да ремонтират Централната жп гара в столицата за 52 млн. лв., ще трябва да са работили по минимум три подобни проекта за рехабилитация на обществени сгради за последните 5 години. Поне един от тях ще трябва да е за над 15 хил. кв. метра разгъната площ. Средните обороти на участниците за всяка от последните три години ще трябва да са поне 25 млн. лв. Това са предварителните планове на Национална компания "Железопътна инфраструктура", собственик на Централна гара. Предложената цена се планира да е с тежест 60% при избора на изпълнител, а останалите 40% са за техническото предложение. Държавната компания до седмица ще изпрати документацията си по търга за проектиране и рехабилитация до управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" и до Агенцията за обществени поръчки. Очакванията са, че до месец ще получат одобрение и през май ще могат да обявят конкурса за избор на изпълнител. Индикативната стойност на проекта е 52 млн. лв. Преди месеци стана ясно, че около 40 млн. лв. от тях ще бъдат осигурени от оперативната програма, след като проектът за подобряване на корабоплаването по р. Дунав беше отложен за след 2013 г. 

След залеза на моловете

"След 1973 г. сградата не е била ремонтирана", заяви преди време Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на НКЖИ. Желанието на държавната компания е да се сменят цялата фасада и покривът на сградата. Да се направи по-енергийно ефективна, да се рехабилитират всички подлези и перони. Идеи как да изглежда гарата не липсват. От 2008 г. НКЖИ разполага с предложения за това как може да изглежда тя и районът около нея. В конкурса тогава участваха 5 екипа архитекти. На първо място беше класирана (въпреки че преди това беше дисквалифицирана) "Архитектоника студио", в която един от тримата управляващи впоследствие се оказа брат на главния архитект на София Петър Диков – Калин Диков. Изготвени по време на строителния бум, в голяма част от предложенията се залагаше на изграждането на търговски центрове и административни небостъргачи зад гарата. Сега обаче НКЖИ ще се съсредоточи само върху сградата и прилежащите площи. Избраният сега изпълнител ще има възможност да ползва класираните на първите три места архитектурни предложения. Той обаче ще може и да не ползва. Ще трябва да изготви два свои идейни проекта за гарата, от които НКЖИ ще избере един. На базата на него победителят ще изготви технически проект и ще започне рехабилитацията. Целият процес от подписването на договора до завършването на строителството трябва да приключи за 26 месеца. След завършването й има два варианта – гарата да продължи да се стопанисва от НКЖИ и компанията да получава пари от наемателите на търговски площи или да бъде дадена на концесия. Сега на година НКЖИ получава 690-700 хил. лв. от наеми. За да се подобри този резултат, прилежащата среда трябва да стане по-приветлива, транспортната услуга - по-бърза, а клиентите - по-платежоспособни.

А шатрата


Плановете на НКЖИ обаче не включват т.нар. ротонда пред гарата и тя няма да бъде част от проекта. Дълги години на предгаровото пространство (наред със самата гара) не са правени никакви подобрения. Грандиозните планове за реализиране на оживена търговска дейност в рамките на Централна гара не се реализираха и средствата, инвестирани в мястото още от времето на кмета Стефан Софиянски, не се оправдаха. Вместо това ротондата се нареди в списъка на едни от най-злокобните места в столицата. Най-известното текстилно архитектурно решение в София трябваше да се скъса под тежестта на снега преди месеци, за да се повдигне за пореден път въпросът за бъдещето му.  През пролетта на миналата година Министерският съвет взе решение общината да предостави на министерството на транспорта територията пред гарата. Сред обсъжданите възможности беше в замяна да получи част от Гара Пионер от НКЖИ или имоти в района на парк "Възраждане". До прехвърляне на собственост реално така и не се стигна до ден днешен.

"Водихме разговори с министър Московски да се провери какви са изискванията на Европейската програма по отношение на собствеността", обясни малко след скъсването на шатрата кметът на София Йорданка Фандъкова. "Трябва да се възползваме от средствата и да се включим с предгаровата площадка. Ще направим всичко възможно да се включим в сроковете, дори като втори етап на проекта", коментира още Фандъкова. От НКЖИ чакаха да разберат каква е визията на общината, но това така и не се е случило, коментираха от дружеството. Така гарата ще бъде ремонтирана самостоятелно. "Метрополитен" също самостоятелно разработва станцията си там. А за ротондата може да се заделят средства в следващия програмен период на ОП "Транспорт". Евентуално.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германски завод за авточасти ще има в Съединение 13 Германски завод за авточасти ще има в Съединение

RSN Sihn, която произвежда детайли за Mercedes, BMW и Porsche, вече е купила терен в града

1 сеп 2015, 2977 прочитания

Печалбата на "Монбат" расте с 26% 4 Печалбата на "Монбат" расте с 26%

Франция, Испания и Германия са основните външни пазари за производителя на акумулатори за първото полугодие

1 сеп 2015, 3285 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Какво става

1/09 Партиите от Реформаторския блок подписаха споразумение за общо явяване на изборите

Лидерите на петте партии от Реформаторския блок - ДБГ, СДС, ДСБ, БЗНС и НПСД, са подписали споразумение за единна национална регистрация за предстоящите местни избори. Прочитане на цялата новина

1/09 Съдът запорира 100 хил. лв. на Петьо Петров-Еврото

Софийският апелативен съд (САС) е запорирал вземания до 100 000 лева на бившия шеф на столичната следствена служба Петьо Петров, известен с прякора Петьо Еврото. Прочитане на цялата новина

1/09 Фонд "Земеделие" субсидира с над един милион лева застраховките на земеделска продукция

зДо момента по схемата за съфинансиране на застрахователни премии са кандидатствали 317 земеделци, 277 от които са сключили договор, съобщиха от институцията, цитирани от mediapool. Прочитане на цялата новина

1/09 Събарянето на незаконни постройки в Гърмен се отлага

До края на септември незаконните постройки в ромската махала на Гърмен нямa да бъдат събаряни, като дотогава кметът на общината трябва да разреши жилищния проблем на хората, които ще останат без подслон. Прочитане на цялата новина

1/09 Близо 90 хил. души са променили пенсионния си фонд за първите шест месеца на годината

За първото полугодие 87 хиляди души са решили да се прехвърлят в различен пенсионноосигурителен фонд, а общата сума на преместените от тях средства е 198 милиона лева, съобщават от Комисията за финансов надзор. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Срещи с над 70 работодатели и вдъхновяващи хора обещава осмият форум "Кариера в България. Защо не?"

Събитието е безплатно и ще се проведе на 10 септември в Интер Експо Център - София, с начален час 10:00

Българската фондова борса обявява конкурс за CFA стипендии

Крайният срок за подаване на документи е 30 септември 2015 г.

Започна младежки конкурс за есе на тема "Знание за всички"

Финалният срок за кандидатстване е 21 септември 2015 г.

Мариана Итева: MBA позволява на мениджърите да развият "меките" си умения

Изчакайте известно време да натрупате не само професионален, но и житейски опит, преди да запишете MBA, съветва регионалният директор "Индустриално развитие" на "Веолия" за Централна и Източна Европа

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Корпоративни новини: 4 април

"Българска роза Севтополис" ще инвестира 10 млн. лв. в нови мощности; Продажбите на автомобили в САЩ продължават да растат; Facebook започва патентна контраатака срещу Yahoo;

Губят ли смисъл рекламните фестивали

В навечерието на ФАРА попитахме рекламистите как се променя значението на най-голямото рекламно събитие в страната

Спортът за едно по-мирно село

България е похарчила над 400 млн. лв. за спортна инфраструктура в последните години. Как стана така, че повечето от тях отидоха в селата и какво ще правят там

Whirlpool и Middleby наддават за британски производител на печки

Първоначалната оферта оценява Aga Rangemaster на 129 млн. паунда

Uber е най-харесваната компания при такситата

Проучване показва, че във всяко четвърто такси се пуши

Два живота щастие

Френският писател Давид Фоенкинос за джаза, защо не разбира успеха си и какво е да излизаш вечер с Фредерик Бегбеде

Цинични връзки

You're the Worst разбива стереотипите на захаросаните сериали

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 02.09.2015

Капитал Daily

Брой 167 // 02.09.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете