Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 1 юли 2012, 19:15, 13066 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КЗК проверява рекламна кампания на "Лидл"

Регулаторът ще проучва дали посланието "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" е подвеждащо

26 сеп 2013

Победата на веригите

Търговията на дребно вече еднозначно е доминирана от големи европейски компании

27 апр 2012

Затягане на веригата

Пазарът на бързооборотни стоки вече се насити, сега борбата е кой ще предложи най-ниската цена

27 яну 2012
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара

Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции

Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Искаме бизнесът ни в България да носи 250 млн. лв. приходи до пет години 1 Искаме бизнесът ни в България да носи 250 млн. лв. приходи до пет години

Изпълнителният директор на еMAG Юлиян Станчу пред в. "Капитал"

27 май 2016, 743 прочитания

Камиони на релсите 1 Камиони на релсите

Автомобилната ПИМК влиза и в жп бизнеса и инвестира 9 млн. евро в собствена компания

27 май 2016, 507 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Имоти и инвестиции
Имоти и инвестиции

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

Кариерен клуб: Финанси »

Иноваторите в действие

Кои са отличените отбори в бизнес практиката "Иновации в действие" и какви са най-важните уроци, които научиха от нея

Стажове, стипендии, конкурси (23-29 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят университет: Университетът "Темпъл" във Филаделфия", САЩ

Тодор Райков разказва за образованието и опита си по пътя към предприемачеството

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Милен Иванов: За да работи, MBA обучението трябва да е вписано в цялостен кариерен план

Преди да запишете MBA, помислете дали наистина ви трябва, защото завършването му не носи автоматично нито по-голяма заплата, нито гарантира повишение, съветва серийният предприемач и основател на CEO Club Bulgaria Милен Иванов

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Медиен закон по мярка

Депутатите искат да отворят вратата пред безсрочни мандати в БНТ и БНР

Камиони на релсите

Автомобилната ПИМК влиза и в жп бизнеса и инвестира 9 млн. евро в собствена компания

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

"Те победиха" ли наистина?

Още истории на творци и достойни българи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете
Капитал Daily, 27.05.2016

Капитал Daily

Брой 98 // 27.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 21

Капитал Light

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете