Регистрация
7 1 юли 2012, 19:15, 11160 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КЗК проверява рекламна кампания на "Лидл"

Регулаторът ще проучва дали посланието "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" е подвеждащо

26 сеп 2013

Победата на веригите

Търговията на дребно вече еднозначно е доминирана от големи европейски компании

27 апр 2012

Затягане на веригата

Пазарът на бързооборотни стоки вече се насити, сега борбата е кой ще предложи най-ниската цена

27 яну 2012
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара

Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции

Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Класацията
Капитал 100 Най-големите компании в България

Съдържание: 300 най-големи компании
Най-печелившите комапнии
Най-динамичните
Класиране по сектори
Най-големи работодатели
Най-големи холдингови дружества
и още: Анализ на данните
Истории на успеха

Още от Компании

"Булмаркет ДМ" получи 20 млн. евро от Световната банка и ЕБВР 1 "Булмаркет ДМ" получи 20 млн. евро от Световната банка и ЕБВР

Финансовата подкрепа е за проект за газови терминали на обща стойност 32 млн. евро

5 юли 2015, 756 прочитания

Здравните застрахователи в САЩ се консолидират 1 Здравните застрахователи в САЩ се консолидират

Aetna купува Humana срещу 37 млрд. долара и става вторият най-голям играч в сектора

5 юли 2015, 430 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Кариерен клуб: Финанси »

Нейчо Величков: Трябва да развиваме постоянно и без прекъсване личните умения и качества

Без натрупания опит не можеш да стигнеш до идеята, че ти е нужен MBA, казва изпълнителният директор на телекомуникационния оператор "Макс"

Спечели стипендия за магистърската програма на Saatchi&Saatchi

Трима души ще могат да продължат висшето си образование в областта на маркетинга и рекламата с 50% отстъпка от таксата за обучение

Моят университет: Лудвиг Максимилиан университет, Германия

Ясна Миндиликова разказва за опита и преживяванията си като студент по "Медийна информатика" в Лудвиг Максимилиан университет, Германия

Студенти могат да се запишат на безплатен курс за млади лидери

Желаещите да участват трябва да се регистрират до 7 юли

Български семейства могат да приемат чуждестранни ученици на международен обмен

Целта на програмата е да запознае младежите с българските култура и традиции

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Фериботи на абордаж

Транспортният министър разпореди да се осигури бизнес за кораба на Кирил Домусчиев и "Химимпорт"

Седем риска за България

Основните канали, по които гръцката криза може да засегне българската икономика

"Булмаркет ДМ" получи 20 млн. евро от Световната банка и ЕБВР

Финансовата подкрепа е за проект за газови терминали на обща стойност 32 млн. евро

Силна конкуренция в търга за доставка на 110 автобуса за София

Чешката "Ивеко" предлага най-добри технически параметри, но и една от най-високите цени

Буд.ко

Там, откъдето да тръгват промените в града

Естественият чар на Одри Хепбърн

Нещо, което Холивуд виждаше за първи път

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 26

Капитал

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 06.07.2015

Капитал Daily

Брой 125 // 06.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 26

Капитал Light

Брой 26 // 04.07.2015 Прочетете