Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 1 юли 2012, 19:15, 12606 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КЗК проверява рекламна кампания на "Лидл"

Регулаторът ще проучва дали посланието "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" е подвеждащо

26 сеп 2013

Победата на веригите

Търговията на дребно вече еднозначно е доминирана от големи европейски компании

27 апр 2012

Затягане на веригата

Пазарът на бързооборотни стоки вече се насити, сега борбата е кой ще предложи най-ниската цена

27 яну 2012
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара

Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции

Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Все по-слаби европейски магазини 1 Все по-слаби европейски магазини

Падащи обороти, затворени магазини и голяма конкуренция са чертите на ритейл пазара, описани от Deloitte

13 фев 2016, 2731 прочитания

Марк Шнайдер: Още се интересувам от покупката на БТК 1 Марк Шнайдер: Още се интересувам от покупката на БТК

Американският кандидат за оператора, инвеститор и мениджър с над 30-годишен опит в телекомуникациите

12 фев 2016, 2183 прочитания

24 часа 7 дни

13 фев 2016, 6938 прочитания

13 фев 2016, 2449 прочитания

13 фев 2016, 1497 прочитания

13 фев 2016, 1396 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Моят университет: "Ла Сапиенца" в Рим, Италия

Иван Стоянов разказва за опита и приживяванията си в Рим, Италия

Как се става стипендиант по програмата "Хюбърт Х. Хъмфри" на Фондация "Фулбрайт"

Адв. Мария Шаркова разказва за структурата, кандидатстването и финансирането по стипендиантската програма и дава няколко ценни съвети на бъдещите кандидат-стипендианти

"Карол" стартира безплатно обучение за начинаещи трейдъри

Онлайн курсът ще се проведе от 8 до 15 февруари

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Комисия за защита на Кой

Обжалването на търга за автомагистрала "Хемус" отново насочи вниманието към КЗК

Щрак, щрак лентичка и дупка

Как се оправдават повреди по току-що открит път за 50 млн. лв.

Марк Шнайдер: Още се интересувам от покупката на БТК

Американският кандидат за оператора, инвеститор и мениджър с над 30-годишен опит в телекомуникациите

Расте, но и боледува

Продажбите на лекарства отново се увеличават, но оптимизмът в сектора се топи заради огромната държавна намеса

Ménage à trois

Социалните мрежи като "третия" във връзката

На грешното място

Как приложенията разменят своите роли

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 6

Капитал

Брой 6 // 13.02.2016 Прочетете
Капитал Daily, 12.02.2016

Капитал Daily

Брой 30 // 12.02.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 6

Капитал Light

Брой 6 // 13.02.2016 Прочетете