Регистрация

// Бизнес / Компании

7 1 юли 2012, 19:15, 10890 прочитания

Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КЗК проверява рекламна кампания на "Лидл"

Регулаторът ще проучва дали посланието "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" е подвеждащо

26 сеп 2013

Победата на веригите

Търговията на дребно вече еднозначно е доминирана от големи европейски компании

27 апр 2012

Затягане на веригата

Пазарът на бързооборотни стоки вече се насити, сега борбата е кой ще предложи най-ниската цена

27 яну 2012
Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.
 
На пазара

Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.
 
Позиции

Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

15 юни 2015г.
София Хотел Балкан

capital.bg/outsourcing

Как да запазим глобалната лидерска позиция и да развием потенциала на България



- Как България се превърна във водеща глобална аутсорсинг дестинация
- Какъв е потенциалът за сътрудничество със страните от ЦИЕ
- Национална карта на България за кадри в аутсорсинг сектора
- Възможности за растеж извън столицата
- Стратегии за запазване на глобалната лидерска позиция на България

За регистрация: capital.bg/outsourcing

Още от Компании

Кой се бори за "Петрол" и как съдът му помага 3 Кой се бори за "Петрол" и как съдът му помага

Действията на синдиците на КТБ срещу контролираната от Гриша Ганчев компания показват нагледно провала на БНБ като регулатор

29 май 2015, 3195 прочитания

Гриша Ганчев: За да оцелее компанията, трябва да се отписват дългове 1 Гриша Ганчев: За да оцелее компанията, трябва да се отписват дългове

Председателят на управителния съвет на "Петрол" пред "Капитал"

29 май 2015, 1601 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Моят стаж: Информационното бюро на Европейския парламент в България

Михаела Панайотова, студентка по "Международни комуникации и медии" в Грьонинген, Холандия, разказва за своите впечатления, преживявания и натрупан опит като стажантка в Информационното бюро на Европейския парламент в България

Започна кандидатстването за стажантската програма на "Карол"

Крайният срок за подаване на документите е 7 юни

"Майкрософт" стартира безплатни ИТ обучения

Иницаитивата на компанията - #mvaclub, е насочена към всички желаещи – от начинаещи до средно или значително напреднали

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
До 5 години конферентната видеовръзка ще е масова

Защо ФИФА е такава, каквато е

Арестите са сигнал за реформи и от Сеп Блатер зависи как ще бъде разчетен

Кой се бори за "Петрол" и как съдът му помага

Действията на синдиците на КТБ срещу контролираната от Гриша Ганчев компания показват нагледно провала на БНБ като регулатор

Производителят на чипове Avago Technologies купува конкурент за 37 млрд. долара

Сделката с Broadcom Corp ще осигури на двете компании общ годишен приход от 15 млрд. долара

SAP Labs отваря технологична работилница в България

Центърът ще разполага с различни иновационни продукти като дрони и 3D принтери

Герой за подражание

Авторът на детски книги Крис Хотън и неговите добри каузи в илюстрации

Чисто и просто

Дизайнерът на бижута Антоанета Иванова за живота й в Лос Анджелис, изложението Origin и модата в днешния хаотичен свят

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 30.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 29.05.2015

Капитал Daily

Брой 99 // 29.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 21

Капитал Light

Брой 21 // 30.05.2015 Прочетете