Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 15 яну 2013, 20:08, 10215 прочитания

Марките на "Ален мак" - между дела и продажба

Синдикът на дружеството е обявил начална цена от 1 млн. лв., но споровете отблъскват кандидатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Още марки на "Ален мак" излизат на търг

Купувачът на основния пакет брандове "Рубелла" най-вероятно няма да наддава

14 апр 2014

Битката за марките на "Ален мак" се пренесе в полето на КЗК

Новият притежател на брандовете "Рубелла бюти" получи рекордна санкция след жалба на собственика на фалиралия завод

31 окт 2013

"Арома" ще разширява присъствието си в Западна Европа с нов завод

Инвестицията от 14 млн. лв. е осигурена с кредит от Райфайзенбанк

10 окт 2013

Надцакване с "Каро"

Патентното ведомство отмени регистрацията на още една марка на "Ален мак"

7 юли 2013

Войната за "Па-па" продължава

Предишният собственик на пловдивския "Ален мак" се жалва от нелоялна конкуренция срещу "Рубелла", която купи марките на фалиралото предприятие

18 юни 2013

"Рубелла" купи марките на "Ален мак"

Фирмата от Рудозем беше единственият кандидат

27 яну 2013

Откраднатата красота на "Ален мак"

Споровете за търговските марки на фалиралата козметична компания спират продажбата й

3 авг 2012

Къде са ми марките

Фалиралият "Ален мак" се оказа с прехвърлени права върху най-продаваните си продукти в чужбина

29 юли 2011

Десет години по-късно

Соцзаводи и посредници фалираха, но се появиха нови предприятия и вериги

4 юли 2011

Войната за марките

Най-любопитните спорове за търговските марки от соца

27 май 2011

"Па-па" за 10 млн. евро

Облигационерите на пловдивското козметично предприятие "Ален мак" преговарят с пет кандидати за активите му

11 мар 2011


Някогашният производител на едни от най-популярните марки козметика по време на социализма - пловдивският завод "Ален мак", поема по пътя на разпродажбата на парче. След два неуспешни опита да намери купувач за цялото предприятие синдикът на обявената преди две години във фалит фирма наскоро насрочи търг за отделни части от нея. Така на 25 януари за продажба ще бъдат предложени отделни групи имущество, включително и търговските марки, които се смятат за най-ценния актив и се предлагат за общо 1.048 млн. лв. Въпреки това бавните и скъпи процедури за връщане на собствеността върху марките за пазарите на ЕС и Русия, които бяха регистрирани от друга фирма зад гърба на кредиторите, е много вероятно да откажат част от потенциалните купувачи въпреки потенциалния интерес от козметичните компании към популярните и много познати на руските пазари и в България брандове "Кря-кря" ("Па-па"), "Поморин", "Каро".

Проблемът с марките за чужбина на практика съществува от няколко години, но новият момент е, че продукти с надписи на руски заливат аптеките и малките извънградски магазинчета в България напълно незаконно.

Марков проблем

Според списъка на синдика и регистъра на Българското патентно ведомство правата върху марките са на неработещото "Ален мак" и единствено то може да се разпорежда с тях в рамките на страната. На традиционните пазари обаче все още има проблеми.

Преди две години кредитори на дружеството откриха, че на практика те държат само правата за България, тъй като собствеността върху марките за ЕС и бившите съветски републики са били прехвърлени от компанията майка "Ален мак България" на офшорното дружество VVPP Investment Anstalt. То от своя страна се свързва с бившия председател на надзора на "Ален мак", а преди това изпълнителен директор на "Ален мак България" Петър Терзиев, който е зет на последния министър-председател преди демократичните промени Георги Атанасов. А самото офшорно дружество се свързва с първите букви от имената на самия Терзиев и неговата съпруга. Макар че Терзиев вече не е в управата на "Ален мак България", той се явява пълномощник на едноличния собственик на компанията - регистрираното в Ангуила, Британски Западни Индии, N&U Laboratoires. "Ален мак България" пък от своя страна беше посочена като бенефициент на най-интересните търговски марки, запазени от VVPP в Службата за хармонизация на вътрешния пазар (OHIM) в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, като някои от тях бяха за срок от 10 години. В същото време дружеството и близки до него компании правеха опити да регистрират същите марки и в Русия.

Кредиторите поведоха дълга съдебна битка и до момента са успели да заличат всички дизайни, регистрирани от VVPP, сред които са "Ален мак България", "Ален мак", "Кря-кря", "Крем за ръце", "Каро" и др., а според решението на OHIM офшорната компания трябва да възстанови разноските и таксите за производствата. Най-големият успех е, че дизайните се заличават със задна дата, считано от датата на подаване на заявките, която е 19 май 2010 г. Проблемът е, че процедурата за заличаването в ЕС трае около година и половина, по подобен начин се развиват нещата и в Русия. Там кредиторите успяха да блокират на първоначален етап някои от предстоящите регистрации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са най-големите компании в България 1 Кои са най-големите компании в България

Класацията "Капитал 100", която подрежда дружествата според приходите им, ще бъде представена във вторник

27 юни 2016, 1809 прочитания

Симона Иамарино: Обърнете внимание на образованието, за да привличате инвестиции Симона Иамарино: Обърнете внимание на образованието, за да привличате инвестиции

Професорът по икономическа география в London School of Economics пред "Капитал"

27 юни 2016, 483 прочитания

24 часа 7 дни

27 юни 2016, 4945 прочитания

27 юни 2016, 3291 прочитания

27 юни 2016, 3263 прочитания

27 юни 2016, 2886 прочитания

27 юни 2016, 2041 прочитания

Всички новини

Библиотека / Еврофинансиране за бизнеса»

Еврофинансиране за бизнеса
Еврофинансиране за бизнеса

Кои са отворените програми и какво предлагат

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (27 юни - 3 юли)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (20-26 юни)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Деница Колева: От HR специалистите днес все повече се очаква да имат и маркетингови познания

HR професионалистите трябва и да се адаптират към културата на компанията, да слушат и разбират това, което хората са готови да споделят, както и да провокират промени, казва миналогодишната финалистка в стипендиантския конкурс на "Saatchi & Saatchi България"

Стажове, стипендии, конкурси (13-19 юни)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от аварии приземи самолетите Boeing 787 в Япония

Поредицата от инциденти през последните седмици повдигат въпроси около безопасността на най-модерния пътнически лайнер

Пиянството на един островен народ

За какво всъщност гласуваха британците и как референдумът се превърна в отдушник за екзистенциалните им тревоги

Бунтът на футболния миньон Исландия

Как тази малка нация успя да направи пробив на европейското първенство

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Мъже в сандали

Виждаме ли сандали в модното бъдеще на мъжете

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 25.06.2016 Прочетете
Капитал Daily, 28.06.2016

Капитал Daily

Брой 120 // 28.06.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 25

Капитал Light

Брой 25 // 25.06.2016 Прочетете