Регистрация

// Бизнес / Компании

13 15 яну 2013, 20:08, 7889 прочитания

Марките на "Ален мак" - между дела и продажба

Синдикът на дружеството е обявил начална цена от 1 млн. лв., но споровете отблъскват кандидатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Още марки на "Ален мак" излизат на търг

Купувачът на основния пакет брандове "Рубелла" най-вероятно няма да наддава

14 апр 2014

Битката за марките на "Ален мак" се пренесе в полето на КЗК

Новият притежател на брандовете "Рубелла бюти" получи рекордна санкция след жалба на собственика на фалиралия завод

31 окт 2013

"Арома" ще разширява присъствието си в Западна Европа с нов завод

Инвестицията от 14 млн. лв. е осигурена с кредит от Райфайзенбанк

10 окт 2013

Надцакване с "Каро"

Патентното ведомство отмени регистрацията на още една марка на "Ален мак"

7 юли 2013

Войната за "Па-па" продължава

Предишният собственик на пловдивския "Ален мак" се жалва от нелоялна конкуренция срещу "Рубелла", която купи марките на фалиралото предприятие

18 юни 2013

"Рубелла" купи марките на "Ален мак"

Фирмата от Рудозем беше единственият кандидат

27 яну 2013

Откраднатата красота на "Ален мак"

Споровете за търговските марки на фалиралата козметична компания спират продажбата й

3 авг 2012

Къде са ми марките

Фалиралият "Ален мак" се оказа с прехвърлени права върху най-продаваните си продукти в чужбина

29 юли 2011

Десет години по-късно

Соцзаводи и посредници фалираха, но се появиха нови предприятия и вериги

4 юли 2011

Войната за марките

Най-любопитните спорове за търговските марки от соца

27 май 2011

"Па-па" за 10 млн. евро

Облигационерите на пловдивското козметично предприятие "Ален мак" преговарят с пет кандидати за активите му

11 мар 2011


Някогашният производител на едни от най-популярните марки козметика по време на социализма - пловдивският завод "Ален мак", поема по пътя на разпродажбата на парче. След два неуспешни опита да намери купувач за цялото предприятие синдикът на обявената преди две години във фалит фирма наскоро насрочи търг за отделни части от нея. Така на 25 януари за продажба ще бъдат предложени отделни групи имущество, включително и търговските марки, които се смятат за най-ценния актив и се предлагат за общо 1.048 млн. лв. Въпреки това бавните и скъпи процедури за връщане на собствеността върху марките за пазарите на ЕС и Русия, които бяха регистрирани от друга фирма зад гърба на кредиторите, е много вероятно да откажат част от потенциалните купувачи въпреки потенциалния интерес от козметичните компании към популярните и много познати на руските пазари и в България брандове "Кря-кря" ("Па-па"), "Поморин", "Каро".

Проблемът с марките за чужбина на практика съществува от няколко години, но новият момент е, че продукти с надписи на руски заливат аптеките и малките извънградски магазинчета в България напълно незаконно.

Марков проблем

Според списъка на синдика и регистъра на Българското патентно ведомство правата върху марките са на неработещото "Ален мак" и единствено то може да се разпорежда с тях в рамките на страната. На традиционните пазари обаче все още има проблеми.

Преди две години кредитори на дружеството откриха, че на практика те държат само правата за България, тъй като собствеността върху марките за ЕС и бившите съветски републики са били прехвърлени от компанията майка "Ален мак България" на офшорното дружество VVPP Investment Anstalt. То от своя страна се свързва с бившия председател на надзора на "Ален мак", а преди това изпълнителен директор на "Ален мак България" Петър Терзиев, който е зет на последния министър-председател преди демократичните промени Георги Атанасов. А самото офшорно дружество се свързва с първите букви от имената на самия Терзиев и неговата съпруга. Макар че Терзиев вече не е в управата на "Ален мак България", той се явява пълномощник на едноличния собственик на компанията - регистрираното в Ангуила, Британски Западни Индии, N&U Laboratoires. "Ален мак България" пък от своя страна беше посочена като бенефициент на най-интересните търговски марки, запазени от VVPP в Службата за хармонизация на вътрешния пазар (OHIM) в Аликанте, Испания, където се регистрират марките, валидни за целия ЕС, като някои от тях бяха за срок от 10 години. В същото време дружеството и близки до него компании правеха опити да регистрират същите марки и в Русия.

Кредиторите поведоха дълга съдебна битка и до момента са успели да заличат всички дизайни, регистрирани от VVPP, сред които са "Ален мак България", "Ален мак", "Кря-кря", "Крем за ръце", "Каро" и др., а според решението на OHIM офшорната компания трябва да възстанови разноските и таксите за производствата. Най-големият успех е, че дизайните се заличават със задна дата, считано от датата на подаване на заявките, която е 19 май 2010 г. Проблемът е, че процедурата за заличаването в ЕС трае около година и половина, по подобен начин се развиват нещата и в Русия. Там кредиторите успяха да блокират на първоначален етап някои от предстоящите регистрации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

23 октомври 2014 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrmeetstech

Конференция HR Meets Tech


Фокус в програмата:
- Социалните медии и наемането на персонал
- Автоматизацията на подбора на персонал или кога машините ще избират хората
- Управление на знанието и обученията в дигиталния HR
- Управление на представянето на служителите
- Планиране на приемствеността

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати настоява за повече стажове за младите

Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати (Европалати) предложи половината от всички програми за професионално обучение да бъдат под формата на стажове до 2020 г.

"Нестле" ще наема младежи заедно с още 30 компании в България

Инициативата цели да насърчи младежката заетост в страната

Able Mentor набира кандидати за второто си издание

Всеки ученик от 10 и 11 клас ще получи ментор с опит и познания в сферата, от която ученикът се интересува

Талантливи деца в неравностойно положение ще получат стипендии

Финансовите средства ще бъдат осигурени за едногодишно обучение по чужди езици и изкуства към Академия Unity

Партньори на "Нестле България" също ще наемат младежи на работа

Компанията за шоколадови изделия вече е наела 100 млади българи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне

Серия от аварии приземи самолетите Boeing 787 в Япония

Поредицата от инциденти през последните седмици повдигат въпроси около безопасността на най-модерния пътнически лайнер