Регистрация

// Бизнес / Компании

13 12 мар 2013, 19:16, 6267 прочитания

Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.

"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделка тежка категория

"Дискордиа" се разраства рязко с една от най-големите за годината покупки на камиони

25 ное 2012
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.

"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.

Коя е "Арена - И.Т."

Създадената през 2001 г. фирма се занимава с търговия с горива и инертни материали, както и строителство. Приходите й за 2011 г. достигнаха 6.8 млн. лв. спрямо 2.7 млн. лв. за предишната година по данни в Търговския регистър. През миналата година във фирмата са работили около 20 човека.

В търсене на по-ниски разходи

През последните години транспортните компании се опитват всячески да намалят разходите си както чрез използването на по-екологични технологии, така и чрез софтуерни решения. Например компанията "Дискордиа", която скоро увеличи автопарка си с нови камиони, използва и компютърната система Dynafleet. В реално време тя може да изчислява всеки даден курс - колко се натоварва моторът, какъв е разходът на гориво и т.н. В резултат от цялата система средната себестойност на изминат километър от камион на "Дискордиа" е 0.65 евро, от които 0.33 евро е горивото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни

18 Казусът "Белведере": Сейшелската връзка

21 дек 2014, 11338 прочитания

21 Вечният морски двигател

21 дек 2014, 7815 прочитания

32 Първи опит за здравна реформа

21 дек 2014, 5837 прочитания

15 Пернишка трагедия

21 дек 2014, 5817 прочитания

17 Министър под кръстосан огън

21 дек 2014, 3427 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Спасия Славова: Стажът е добро начало за промяна

Спасия Славова, студентка във втори курс по "Политически науки" в Университета за национално и световно стопанство (УНСС), разказва за своя стаж в Унгария

Saatchi&Saatchi търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 11 декември 2014 г.

Какви са възможностите за работа и стаж в евроинституциите

EU Careers организира две информационни събития по темата на 1 и 4 декември 2014 г.

Световната банка набира стажанти

Програмата предлага възможности за обучение и практическа дейност

Николай Великов: Искам хората да са по-активни

Николай Великов, студент по право в пети курс в ЮЗУ "Неофит Рилски", разказва пред "Кариери" за своите впечатления и натрупан опит по време на своя стаж в Румъния миналото лято

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне

Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти