Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 12 мар 2013, 19:16, 8254 прочитания

Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.

"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделка тежка категория

"Дискордиа" се разраства рязко с една от най-големите за годината покупки на камиони

25 ное 2012
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.

"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.

Коя е "Арена - И.Т."

Създадената през 2001 г. фирма се занимава с търговия с горива и инертни материали, както и строителство. Приходите й за 2011 г. достигнаха 6.8 млн. лв. спрямо 2.7 млн. лв. за предишната година по данни в Търговския регистър. През миналата година във фирмата са работили около 20 човека.

В търсене на по-ниски разходи

През последните години транспортните компании се опитват всячески да намалят разходите си както чрез използването на по-екологични технологии, така и чрез софтуерни решения. Например компанията "Дискордиа", която скоро увеличи автопарка си с нови камиони, използва и компютърната система Dynafleet. В реално време тя може да изчислява всеки даден курс - колко се натоварва моторът, какъв е разходът на гориво и т.н. В резултат от цялата система средната себестойност на изминат километър от камион на "Дискордиа" е 0.65 евро, от които 0.33 евро е горивото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Искаме бизнесът ни в България да носи 250 млн. лв. приходи до пет години 1 Искаме бизнесът ни в България да носи 250 млн. лв. приходи до пет години

Изпълнителният директор на еMAG Юлиян Станчу пред в. "Капитал"

27 май 2016, 1050 прочитания

Камиони на релсите 1 Камиони на релсите

Автомобилната ПИМК влиза и в жп бизнеса и инвестира 9 млн. евро в собствена компания

27 май 2016, 701 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Образование»

Образование
Образование

Тенденции в образованието и полезна информация за търсещите възможности

Кариерен клуб: Финанси »

Иноваторите в действие

Кои са отличените отбори в бизнес практиката "Иновации в действие" и какви са най-важните уроци, които научиха от нея

Стажове, стипендии, конкурси (23-29 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят университет: Университетът "Темпъл" във Филаделфия", САЩ

Тодор Райков разказва за образованието и опита си по пътя към предприемачеството

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Милен Иванов: За да работи, MBA обучението трябва да е вписано в цялостен кариерен план

Преди да запишете MBA, помислете дали наистина ви трябва, защото завършването му не носи автоматично нито по-голяма заплата, нито гарантира повишение, съветва серийният предприемач и основател на CEO Club Bulgaria Милен Иванов

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти

Искаме бизнесът ни в България да носи 250 млн. лв. приходи до пет години

Изпълнителният директор на еMAG Юлиян Станчу пред в. "Капитал"

Когато спре да бъде смешно

Вече стана сериозно – Доналд Тръмп има достатъчно делегати за републиканската президентска номинация. Това е лоша новина за САЩ и света

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Знаците го говорят

Художници, фотографи и бижутери творят с глаголица

Живот на открито

За всяка ситуация – козметика

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете
Капитал Daily, 27.05.2016

Капитал Daily

Брой 98 // 27.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 21

Капитал Light

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете