Регистрация

// Бизнес / Компании

13 12 мар 2013, 19:16, 6858 прочитания

Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.

"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделка тежка категория

"Дискордиа" се разраства рязко с една от най-големите за годината покупки на камиони

25 ное 2012
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.

"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.

Коя е "Арена - И.Т."

Създадената през 2001 г. фирма се занимава с търговия с горива и инертни материали, както и строителство. Приходите й за 2011 г. достигнаха 6.8 млн. лв. спрямо 2.7 млн. лв. за предишната година по данни в Търговския регистър. През миналата година във фирмата са работили около 20 човека.

В търсене на по-ниски разходи

През последните години транспортните компании се опитват всячески да намалят разходите си както чрез използването на по-екологични технологии, така и чрез софтуерни решения. Например компанията "Дискордиа", която скоро увеличи автопарка си с нови камиони, използва и компютърната система Dynafleet. В реално време тя може да изчислява всеки даден курс - колко се натоварва моторът, какъв е разходът на гориво и т.н. В резултат от цялата система средната себестойност на изминат километър от камион на "Дискордиа" е 0.65 евро, от които 0.33 евро е горивото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Компании

Програмисти извън фермата 1 Програмисти извън фермата

Как "МамутДиБи" получи 1.6 млн. евро, за да расте, или какво им е интересното на големите масиви данни

24 май 2015, 4797 прочитания

Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика 4 Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика

Главният изпълнителен директор на БТК Атанас Добрев

23 май 2015, 6255 прочитания

24 часа 7 дни

24 май 2015, 5023 прочитания

24 май 2015, 4679 прочитания

24 май 2015, 3882 прочитания

24 май 2015, 2656 прочитания

24 май 2015, 1865 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

Procter&Gamble търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 31 май

Мегаклис Петмезас: Днешните бизнес лидери трябва да бъдат многостранни и гъвкави

Един Next Generation мениджър или предприемач е човек, който е иновативен, вдъхновява, демонстрира загриженост за другите и е техен пример, казва зам. ректорът на CITY College и член на журито на конкурса Next Generation

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти

"Белград на вода" и хляб

Или как Брюксел предлага на Сърбия ценности, а ОАЕ – милиарди в брой

Мълчи, когато ми говориш

Как офицерите, сигнализиращи за нередности в армията, обикновено сами стават мишени

Има все повече българи със собствени компании в Силициевата долина

Богомил Балкански, предприемач и лектор на DigitalK 2015 пред "Капитал"

Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика

Главният изпълнителен директор на БТК Атанас Добрев

Протестна нота

Екатерина Дочева, последният оцелял музикален критик, за чудовищната комерсиализация на всичко и за независимостта като черта от характера

Букварно погледнато

"Българският буквар. 200 години в първи клас" документира цели епохи чрез проследяване на илюстрациите и съдържанието в букварите от 1824 г. до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете