Регистрация

// Бизнес / Компании

13 12 мар 2013, 19:16, 5553 прочитания

Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.

"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделка тежка категория

"Дискордиа" се разраства рязко с една от най-големите за годината покупки на камиони

25 ное 2012
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.

"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.

Коя е "Арена - И.Т."

Създадената през 2001 г. фирма се занимава с търговия с горива и инертни материали, както и строителство. Приходите й за 2011 г. достигнаха 6.8 млн. лв. спрямо 2.7 млн. лв. за предишната година по данни в Търговския регистър. През миналата година във фирмата са работили около 20 човека.

В търсене на по-ниски разходи

През последните години транспортните компании се опитват всячески да намалят разходите си както чрез използването на по-екологични технологии, така и чрез софтуерни решения. Например компанията "Дискордиа", която скоро увеличи автопарка си с нови камиони, използва и компютърната система Dynafleet. В реално време тя може да изчислява всеки даден курс - колко се натоварва моторът, какъв е разходът на гориво и т.н. В резултат от цялата система средната себестойност на изминат километър от камион на "Дискордиа" е 0.65 евро, от които 0.33 евро е горивото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни

14 Мисия "Депозит зад граница"

25 юли 2014, 3866 прочитания

14 Пеевски ли ще избира новия шеф на БНБ?

26 юли 2014, 3335 прочитания

5 На Тодорини куки

26 юли 2014, 1890 прочитания

5 Бързи, смели, сръчни

26 юли 2014, 1053 прочитания

5 Кой ще плати за "Южен поток"?

26 юли 2014, 878 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

"Интерпол" организира платени стажове

Месечното заплащане е в размер на 550 евро. Документи се приемат целогодишно.

Отворен конкурс за социални предприемачи

Кандидатстването става онлайн до 26 август 2014 г.

Десетото издание на "Нощ на музеите и галериите" набира доброволци

Срокът за кандидатстване е до 30 август 2014 г. Всички одобрени кандидати ще преминат обучение.

Стартира национален конкурс за студенти и докторанти

Целта на проекта е да се подпомогнат младите хора да започнат собствен бизнес, като им се предостави финансова помощ в размер до 20 хил. лева за всеки одобрен бизнес план.

Платен стаж в Световната търговска организация

Програмата е целогодишна и няма начален и краен срок за кандидатстване.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне

Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти