Регистрация

// Бизнес / Компании

13 12 мар 2013, 19:16, 6134 прочитания

Пловдивска фирма купи влекачи Iveco за 3.2 млн. лв.

"Арена - И.Т." ще използва машините за превоз на цимент от Турция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделка тежка категория

"Дискордиа" се разраства рязко с една от най-големите за годината покупки на камиони

25 ное 2012
Пловдивската фирма "Арена - И.Т." стана първата в България, която ще използва влекачи Iveco, задвижвани с метан. Италианският гигант достави 20 машини Stralis CNG (сгъстен природен газ, тоест метан). Стойността на поръчката е 3.2 млн. лв.

"Тествахме първите два Iveco Stralis и при пълно натоварване постигнахме средно между 25-27 кг/100 км разход на гориво. За нас това означава разходи от 32-33 лв. на сто километра. Това доказа важността на природния газ като алтернативен източник на енергия, както и рентабилността и екологичността на инвестицията", заяви управляващият директор на "Арена - И.Т." Иван Тобиев. Според него новите влекачи ще бъдат използвани основно за превоз на цимент от Турция, като един от тях ще бъде управляван от него самия. Бизнесменът смята, че метанът все повече ще се използва в България и този факт се вижда от нарастващия брой станции, които продават горивото в страната. "Арена - И.Т." също има две метан-станции. Според Iveco CNG технологията намалява емисиите от въглероден двуокис и твърди частици и има много по-ниски нива на шум.

Коя е "Арена - И.Т."

Създадената през 2001 г. фирма се занимава с търговия с горива и инертни материали, както и строителство. Приходите й за 2011 г. достигнаха 6.8 млн. лв. спрямо 2.7 млн. лв. за предишната година по данни в Търговския регистър. През миналата година във фирмата са работили около 20 човека.

В търсене на по-ниски разходи

През последните години транспортните компании се опитват всячески да намалят разходите си както чрез използването на по-екологични технологии, така и чрез софтуерни решения. Например компанията "Дискордиа", която скоро увеличи автопарка си с нови камиони, използва и компютърната система Dynafleet. В реално време тя може да изчислява всеки даден курс - колко се натоварва моторът, какъв е разходът на гориво и т.н. В резултат от цялата система средната себестойност на изминат километър от камион на "Дискордиа" е 0.65 евро, от които 0.33 евро е горивото.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 декември 2014г.
София Хотел Балкан

capital.bg/transport

Фокус в програмата:


- Приоритети в сектор "Транспорт" и какви политики предвижда правителството за неговото развитие?
- Значението на сектора за растежа на икономиката
- Решения за повишаване на конкурентоспособността на компаниите в секторите "Транспорт", "Спедиция" и "Логистика"

Логистика и транспорт
24 часа 7 дни

157 БНБ опроверга твърдението на "Бивол", че проверява извънредно ПИБ

28 ное 2014, 7703 прочитания

29 Руските купувачи се оттеглят от Черноморието

27 ное 2014, 5215 прочитания

9 Урок по норвежки

28 ное 2014, 4362 прочитания

24 Газовата находка на ПИБ

28 ное 2014, 4182 прочитания

14 Моят скъп iPhone 6

28 ное 2014, 3697 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Какви са възможностите за работа и стаж в евроинституциите

EU Careers организира две информационни събития по темата на 1 и 4 декември 2014 г.

Световната банка набира стажанти

Програмата предлага възможности за обучение и практическа дейност

Николай Великов: Искам хората да са по-активни

Николай Великов, студент по право в пети курс в ЮЗУ "Неофит Рилски", разказва пред "Кариери" за своите впечатления и натрупан опит по време на своя стаж в Румъния миналото лято

Банка Пиреос България набира кандидати за зимна стажантска програма

Стажовете ще бъдат платени, с продължителност от шест месеца и възможност за подписване на трудов договор след изтичане на програмата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне

Италианско обединение печели северния скоростен път на София

Пътната агенция допусна само четири от единадесет кандидати до отваряне на ценови оферти