Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 17 сеп 2014, 17:16, 4564 прочитания

Българската компания Sponsia търси споделено финансиране онлайн

Фондът Eleven е подкрепил младите предприемачи с 50 хил. паунда чрез платформата Seedrs

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн финансирането в Европа набира скорост

Великобритания доминира този алтернативен пазар

24 фев 2015

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Победителят ще има възможност да представи проекта си в Силициевата долина

8 фев 2015

Eleven показа 15 нови компании, в които инвестира

Те бяха избрани през лятото, когато завърши седмата селекция на фонда

10 дек 2014

Шест студентски проекта се надпреварваха в Деня на предприемача

Основната награда спечелиха българи, създали почистваща система за соларни панели

20 окт 2014

Състезанията за млади предприемачи Betapitch и Pirates on Shore се обединяват

Заявки за участие се приемат до понеделник, самата надпревара ще се състои на 13 юни в Betahaus

7 юни 2014

Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!

или какво решение на проблема с купищата електронна поща разработват 16 годишен ученик и партньорът му сериен предприемач

11 окт 2013

Новите попълнения

Фондът за стартиращи компании и акселерация Eleven избра втората си група компании за инвестиции

13 яну 2013


Sponsia е първият български стартъп, който е одобрен да се финансира чрез Seedrs – британска платформа за споделено финансиране (т.нар. crowdfunding). Дружеството ще се опита да набере 125 хил. паунда, като в замяна ще даде 10% от собствеността си на потенциални инвеститори. Sponsia изгражда онлайн платформа, която се опитва да събере организатори на събития със заинтересовани спонсори. В нея ивент мениджърите представят своите проекти и търсят евентуално финансиране и допълнително популяризиране. От своя страна различни компании могат да намерят ивенти, от които да имат маркетинг изгода. Seedrs е британски сайт за набиране на средства, подобен на Kickstarter, но за разлика от него подкрепилите даден проект няма да получат краен продукт или услуга, а дял в компанията, в която са вложили средства. Това позволява на дребни инвеститори да вложат малки суми пари (подобно на Kickstarter).

В случая Sponsia търси да събере 125 хил. паунда срещу 10% от собствеността, което преди набирането на средствата поставя оценка на компанията от 1.12 млн. паунда след приспадане на таксите и комисионите за сайта.

Липсващата брънка във веригата


До момента дружеството е събрало 51.7%, или 64.6 хил. паунда, като 50 хил. от тях са вложени от фонда за подпомагане на млади предприемачи Eleven, коментираха от Sponsia. Компанията е избрала този метод на финансиране поради факта, че съществува дупка между сийд фондовете (каквито са и Eleven) и бизнес ангелите. Освен това кампанията за набиране на средства чрез британската платформа ще помогне за популяризирането на услугата във Великобритания, коментираха от Sponsia.

"Seedrs дава елегантна възможност празнината между стартъп акселераторите и бизнес ангелите и инвестиционните фондове да бъде преодоляна, използвайки силата на множеството от по-дребни инвеститори, които участват с по-малки суми", коментира пред "Капитал Daily" Владимир Иванов, маркетинг експерт в Sponsia. Той допълни, че използването на платформата ще им помогне да изградят мрежа от контакти чрез дребните инвеститори във Великобритания, които да помогнат потенциалната експанзия на местния пазар.

Sponsia планира да вложи привлечените средства в разработката и усъвършенстването на своята платформа, навлизането на нови пазари, като се започне от Великобритания, и повишаване на продажбите. Стратегията на компанията включва наемането на двама нови програмисти, двама специалисти по продажбите и двама администратори за сайта на дружеството.



"Платформата до голяма степен е развита, но не е изцяло завършена, тъй като планираме да въведем нови функционалности и да подобрим наличните такива", коментира Иванов от Sponsia. В момента платформата е налична както за персонални компютри, така има и мобилно приложение за смартфони и таблети.

Събитие търси спонсор


Sponsia е основана през 2012 г. от Милен Иванов, който в момента е главен изпълнителен директор, и Теодосий Теодосиев – настоящ главен технически директор на компанията. Те създават бърз и лесен канал за комуникация между организаторите на събития и бизнеса, който може да има интерес да спонсорира определен тип ивенти. Sponsia не се ограничава само до големите корпорации и утвърдени марки. Идеята е всяка фирма да намери събитие, което да й помогне да популяризира своя бранд или услуга срещу евентуално финансиране. Така се позволява и на по-малките бизнеси (съответно и събития) да намерят подходящи партньори. В момента основния продукт на Sponsia e мобилно приложение свързано с платформата и акаунта на потребителите.

По данни на компанията в тяхната платформа има 400 регистрирани организатори на събития и над 1300 ивента. Някои от привлечените марки, които използват Sponsia, са Microsoft, Sanofi, Xerox, Jacobs, веригите магазини Plesio, Chivas Regal, Jameson и Devin. Чрез Sponsia са сключени над 40 сделки за спонсорство, като дружеството печели от процент при всяка осъществена транзакция. Като допълнителна възможност за монетизация компанията предлага на организаторите на събития и бизнеса възможност за реклама в платформата, както и консултантски услуги.

"До момента се наблюдава голям интерес от организаторите на събития - те са по-заинтересованата страна, защото имат директна нужда от спонсори, за да реализират събитията си", коментира Владимир Николов от Sponsia. Но допълва, че привличането на спонсори се оказва "бавен и труден процес". Затова компанията се опитва да привлече повече организатори на събития и така да се създаде една критична маса, която да превърне платформата в атрактивна услуга и за потенциалните спонсори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Златните футболисти 1 Златните футболисти

Милиардните договори за телевизионни права изстреляха приходите на европейските топ клубове. Напомпаните обороти позволяват огромни разходи за трансфери и заплати на футболисти

21 юли 2017, 1152 прочитания

Милиардният холдинг на Пеевски 3 Милиардният холдинг на Пеевски

След като BAT купи марките на "Булгартабак" дъщерното "Благоевград БТ" се превръща в холдинг-касичка на депутата с активи за над 1 млрд. лв.

21 юли 2017, 3293 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от жалби срещу конкурса за ремонт на Зимния дворец

Две компании протестират спирането на обществената поръчка за 41 млн. лв.

Пътно сдружение

Споделеното пътуване облекчава трафика, спестява разходи и щади природата. Сега вече има и мобилно приложение

Задаващата се война: Браузъри срещу рекламното замърсяване

През следващата година ще наблюдаваме голяма офанзива от Google и Apple срещу най-тъмните страни на рекламния свят. Очаквайте много жертви. Но цялата екосистема ще спечели от тези инициативи

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Сбогом, Colette

Прочутият концептуален магазин в Париж затваря врати през декември

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете