Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 17 сеп 2014, 17:16, 4670 прочитания

Българската компания Sponsia търси споделено финансиране онлайн

Фондът Eleven е подкрепил младите предприемачи с 50 хил. паунда чрез платформата Seedrs

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн финансирането в Европа набира скорост

Великобритания доминира този алтернативен пазар

24 фев 2015

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Победителят ще има възможност да представи проекта си в Силициевата долина

8 фев 2015

Eleven показа 15 нови компании, в които инвестира

Те бяха избрани през лятото, когато завърши седмата селекция на фонда

10 дек 2014

Шест студентски проекта се надпреварваха в Деня на предприемача

Основната награда спечелиха българи, създали почистваща система за соларни панели

20 окт 2014

Състезанията за млади предприемачи Betapitch и Pirates on Shore се обединяват

Заявки за участие се приемат до понеделник, самата надпревара ще се състои на 13 юни в Betahaus

7 юни 2014

Помощ, имам 22 001 непрочетени имейла!

или какво решение на проблема с купищата електронна поща разработват 16 годишен ученик и партньорът му сериен предприемач

11 окт 2013

Новите попълнения

Фондът за стартиращи компании и акселерация Eleven избра втората си група компании за инвестиции

13 яну 2013


Sponsia е първият български стартъп, който е одобрен да се финансира чрез Seedrs – британска платформа за споделено финансиране (т.нар. crowdfunding). Дружеството ще се опита да набере 125 хил. паунда, като в замяна ще даде 10% от собствеността си на потенциални инвеститори. Sponsia изгражда онлайн платформа, която се опитва да събере организатори на събития със заинтересовани спонсори. В нея ивент мениджърите представят своите проекти и търсят евентуално финансиране и допълнително популяризиране. От своя страна различни компании могат да намерят ивенти, от които да имат маркетинг изгода. Seedrs е британски сайт за набиране на средства, подобен на Kickstarter, но за разлика от него подкрепилите даден проект няма да получат краен продукт или услуга, а дял в компанията, в която са вложили средства. Това позволява на дребни инвеститори да вложат малки суми пари (подобно на Kickstarter).

В случая Sponsia търси да събере 125 хил. паунда срещу 10% от собствеността, което преди набирането на средствата поставя оценка на компанията от 1.12 млн. паунда след приспадане на таксите и комисионите за сайта.

Липсващата брънка във веригата


До момента дружеството е събрало 51.7%, или 64.6 хил. паунда, като 50 хил. от тях са вложени от фонда за подпомагане на млади предприемачи Eleven, коментираха от Sponsia. Компанията е избрала този метод на финансиране поради факта, че съществува дупка между сийд фондовете (каквито са и Eleven) и бизнес ангелите. Освен това кампанията за набиране на средства чрез британската платформа ще помогне за популяризирането на услугата във Великобритания, коментираха от Sponsia.

"Seedrs дава елегантна възможност празнината между стартъп акселераторите и бизнес ангелите и инвестиционните фондове да бъде преодоляна, използвайки силата на множеството от по-дребни инвеститори, които участват с по-малки суми", коментира пред "Капитал Daily" Владимир Иванов, маркетинг експерт в Sponsia. Той допълни, че използването на платформата ще им помогне да изградят мрежа от контакти чрез дребните инвеститори във Великобритания, които да помогнат потенциалната експанзия на местния пазар.

Sponsia планира да вложи привлечените средства в разработката и усъвършенстването на своята платформа, навлизането на нови пазари, като се започне от Великобритания, и повишаване на продажбите. Стратегията на компанията включва наемането на двама нови програмисти, двама специалисти по продажбите и двама администратори за сайта на дружеството.



"Платформата до голяма степен е развита, но не е изцяло завършена, тъй като планираме да въведем нови функционалности и да подобрим наличните такива", коментира Иванов от Sponsia. В момента платформата е налична както за персонални компютри, така има и мобилно приложение за смартфони и таблети.

Събитие търси спонсор


Sponsia е основана през 2012 г. от Милен Иванов, който в момента е главен изпълнителен директор, и Теодосий Теодосиев – настоящ главен технически директор на компанията. Те създават бърз и лесен канал за комуникация между организаторите на събития и бизнеса, който може да има интерес да спонсорира определен тип ивенти. Sponsia не се ограничава само до големите корпорации и утвърдени марки. Идеята е всяка фирма да намери събитие, което да й помогне да популяризира своя бранд или услуга срещу евентуално финансиране. Така се позволява и на по-малките бизнеси (съответно и събития) да намерят подходящи партньори. В момента основния продукт на Sponsia e мобилно приложение свързано с платформата и акаунта на потребителите.

По данни на компанията в тяхната платформа има 400 регистрирани организатори на събития и над 1300 ивента. Някои от привлечените марки, които използват Sponsia, са Microsoft, Sanofi, Xerox, Jacobs, веригите магазини Plesio, Chivas Regal, Jameson и Devin. Чрез Sponsia са сключени над 40 сделки за спонсорство, като дружеството печели от процент при всяка осъществена транзакция. Като допълнителна възможност за монетизация компанията предлага на организаторите на събития и бизнеса възможност за реклама в платформата, както и консултантски услуги.

"До момента се наблюдава голям интерес от организаторите на събития - те са по-заинтересованата страна, защото имат директна нужда от спонсори, за да реализират събитията си", коментира Владимир Николов от Sponsia. Но допълва, че привличането на спонсори се оказва "бавен и труден процес". Затова компанията се опитва да привлече повече организатори на събития и така да се създаде една критична маса, която да превърне платформата в атрактивна услуга и за потенциалните спонсори.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Фонд от ЮАР ще има два софийски мола. Срещу 460 млн. евро 1 Фонд от ЮАР ще има два софийски мола. Срещу 460 млн. евро

Южноафриканският NEPI след "Сердика" купува и Paradise в двете най-големи имотни сделки на българския пазар

24 сеп 2017, 7702 прочитания

Лондон не поднови лиценза на Uber, компанията е готова на отстъпки Лондон не поднови лиценза на Uber, компанията е готова на отстъпки

Жители на британската столица се обявиха в подкрепа на компанията

24 сеп 2017, 958 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Серия от жалби срещу конкурса за ремонт на Зимния дворец

Две компании протестират спирането на обществената поръчка за 41 млн. лв.

Българският Лас Вегас

Доскоро познат като градът на митниците, Свиленград постепенно смени бизнес модела си и се превръща в хазартен център

Испански, от Пловдив

Каталунският производител на спортна екипировка Santin Digital ще вложи 300 хил. евро в нов завод за печат върху текстил в Пловдив

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

Бандата на Содърбърг

Обикновеният човек надхитря системата в криминалната сатира "Късметът на Логан"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.09.2017

Капитал Daily

Брой 145 // 25.09.2017 Прочетете