Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
28 18 ное 2014, 19:33, 15614 прочитания

Онлайн платформа може да намали с 30% разходите за доставки

Системата Auxionize е създадена от Ивайло Пенчев от "Уолтопия" и Петър Митев от Chaos Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КФН проверява Auxionize заради посредничество при застраховки

Инспекцията е за извършване на нерегламентирана дейност. Собственикът Ивайло Пенчев обвинява регулатора, че работи по поръчка на засегнати брокери

13 юни 2017

Новото приключение на "Уолтопия"

Компанията на Ивайло Пенчев и Метин Мусов се готви за глобална експанзия, подкрепена от нови съдружници

7 авг 2015

Walltopia строи най-големия център за катерачи у нас

"Главболгастрой" спечели поръчката за грубия строеж на Collider Activity Center

11 дек 2014

Банковите и политическите сътресения намаляват инвеститорското доверие

Вилберт Херф, ръководител отдел "Координация централна и източноевропейска мрежа" в EMONS Spedition:

24 ное 2014

Мениджърите на 2014 г.

Изпълнителният директор на "Солвей Соди" Спирос Номикос е победител в конкурса на сп. "Мениджър"

29 окт 2014

Започна изграждането на "София тех парк"

Проектът се очаква да е готов през 2016 г.

24 юли 2014

Ускорение с труд и идеи

Икономиката е вяла, но има бизнеси, които растат на високи обороти

19 дек 2012

Растеж с висока скорост

Успешни стратегии за ускоряване на бизнеса и опциите за по-добро финансиране ще обсъждат банкери, икономисти, предприемачи и мениджъри

16 дек 2012


Новата онлайн платформа за корпоративни търгове Auxionize ще постави силата в ръцете на купувачите, а не на продавачите. Или поне такава е амбицията на създателите на системата - Ивайло Пенчев, собственик на българския производител на катерачни стени "Уолтопия", и Петър Митев, съосновател на софтуерната компания Chaos Group. Те представиха новата услуга, която може да бъде използвана както от малкия и средния бизнес, така и от големи компании. Очакванията са чрез платформата фирмите, които поръчват материали и други услуги на външни доставчици, да оптимизират разходите си с до 30% и да постигнат повече прозрачност в отношенията с партньорите си.

"Много е важно да оптимизираш покупките си - ако намалиш цената на поръчките си с 10%, ще увеличиш и печалбата си с 10%", заяви Пенчев.

Как работи

Auxionize всъщност е платформа за търгове с обратно наддаване. Докато при класическите аукциони купувачът наддава, то сега той просто инициира онлайн търг с материал или услуга, от която се нуждае, и продавачите се борят да получат поръчката, като предложат най-изгодните условия - тоест не наддават, а "поддават". Според създателите на системата по този начин купувачът си спестява излишно време в имейли, телефонни разговори и преговори с доставчици, а напълно автоматизира целия процес през Auxioinize, като при това получава най-добра цена и условия.

Пенчев даде за пример случай в "Уолтопия". "Купуваме големи количества шперплат, който преди взимахме по 640 евро. При обявения онлайн търг в Auxionize цената спадна два пъти, от което спестих 1-2 млн. лева", заяви Пенчев и добави, че с парите си купил Lamborghini - отново през Auxionize, като поканил всички големи европейски дилъри на марката, от което спестил още 45 хил. евро. При досега проведените в тестовия период над 3000 търга първоначално обявената от продавачите цена пада средно с 20%, а в някои случаи и с доста повече. Има три вида търгове - затворен (любимият на държавната администрация според Пенчев), полуявен (при който участниците виждат само цените на конкурентите си, но не и имената им) и напълно явен търг, при който цялата информация е достъпна и видима.



В същото време според Петър Митев новата платформа помага и на продавачите, тъй като веднага им показва кой се интересува от стоките им и те не хвърлят ненужни пари за маркетинг. "Не се налага да вярваш на някого, който ти обяснява колко хора ще видят продукта ти на билборда, докато минават покрай него", посочва съоснователят на Chaos Group.

Как се ползва

Компаниите, които искат да ползват платформата, първо трябва да се регистрират безплатно. От Аuxionize проверяват лично дали декларираните данни отговарят на истината. За възложителите месечният абонамент е 8 евро. Срещу тази сума те могат да публикуват неограничен брой търгове. За изпълнителите таксата е 1 евро на търг, в който искат да участват. Ако са поканени от възложителите, те не трябва да плащат тази сума. Auxionize получава и комисиона в размер на 1% от стойността на печелившата оферта, като сумата се заплаща от победителя в аукциона.

През платформата не минават никакви разплащания и други извънредни услуги. След завършване на търга двете страни взаимно се оценяват, като фирмите в системата получават рейтинг за бъдеща информация на участниците. В момента системата покрива секторите транспорт и логистика, строителство и консумативи за офиса. Досега има регистрирани над 2900 купувачи и продавачи, а успешните сделки са над 2700.

Създателите на Auxionize искат скоро да направят платформата достъпна и за крайни потребители, които да обявяват търгове за стоки и услуги през нея. Още по-голямата амбиция на Пенчев и Митев е системата да се използва за обществените поръчки от държавната администрация. Така според тях ще се ограничат корупционните практики и всички търгове ще бъдат прозрачни. По тази причина те предоставят Auxionize безплатно на държавните организации. Модераторът на събитието Владимир Каролев, който скоро ще стане съветник на министъра на икономиката Божидар Лукарски, обеща да предложи всички държавни поръчки да се правят през онлайн платформата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

CVC и Blackstone предлагат 3 млрд. паунда за Paysafe CVC и Blackstone предлагат 3 млрд. паунда за Paysafe

Българското поделение на британската компания е най-голямото софтуерно дружество в страната

24 юли 2017, 1032 прочитания

Citigroup и Deutsche Bank се насочват към Франкфурт след Brexit Citigroup и Deutsche Bank се насочват към Франкфурт след Brexit

Двете банки ще преместят част от дейността си в германската финансова столица

24 юли 2017, 770 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Още бизнес

Проклятието на спестовните работохолици

Рекордният германски излишък по текущата сметка и (предполагаемият) му ефект върху световната икономика

Кой продаде Левски

Всенародните тържества за годишнината от рождението на Апостола преминаха в откровен кич

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Мода за Пирин

WWF пусна колекция облекла, за да привлече вниманието към проблемите на националния парк

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.07.2017

Капитал Daily

Брой 111 // 24.07.2017 Прочетете