Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 11 яну 2015, 18:26, 13206 прочитания

Групата "Гимел" ще отдава магазини на франчайз

Компанията ще стъпи на този принцип в Румъния с веригата си "Здравословна зона"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Живот като на био

Бизнесът на веригата за биопродукти "Зоя БГ" е пораснал девет пъти за пет години

14 авг 2015

В "Градините на Billa" участват над 30 български производителя

Инициативата на веригата за по-голяма прозрачност на произхода на стоките ще продължи и през следващата година

6 окт 2014

Бизнес по градинарски

Обработването на зеленчукови масови остава една от най-неблагодарните агродейности

30 апр 2014


Условията за кандидатите
- Плащане на първоначална такса, както и на такса оборот
- Част от предлаганите продукти да се произвеждат и доставят от "Гимел"
- Магазините са три варианта: малък, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; среден - с площ около 85 кв.м; и голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.
Групата "Гимел" - производител на органични зеленчуци и плодове, ще предлага на франчайз магазини за здравословна храна. Компанията ще открие обект на този принцип в румънския град Крайова. Договорът още не е подписан, но решението е взето, съобщи за "Капитал Daily" Елена Герганова, търговски директор и член на съвета на директорите.

Условията

Компанията има собствени магазини в София и Варна, наречени "Здравословна зона", в които предлага биоплодове и биозеленчуци, около 70% от които са фирмено производство. Останалите предложения са подбрани от български фермери и от внос. В търговските обекти се предлагат също готови храни от биопродукти, биокозметика и биопрепарати за почистване и пране.

"Получателите на франчайз права в Румъния са семейство образовани хора, които вече имат бизнес на франчайз, но в друг сектор. Те са фенове на нашите продукти и са наясно с предимствата на франчайз бизнеса", обясни Герганова.

"Гимел" ще предложи магазини на франчайз и в България, за да увеличи възможностите за избор на любителите на здравословни храни. Бизнес моделът е разработен от консултантите на Franchising.bg. Той включва плащане на първоначална такса, както и на такса оборот. Има изискване част от продуктите, които ще се предлагат, да се произвеждат и доставят от "Гимел". Възможни са три варианта: за малък магазин на франчайз, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; за среден, разположен на около 85 кв. метра площ; и за голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.



"Оптималният размер е 100 - 110 кв. метра. Може да се наеме помещение или да се изгради дървена къща по подобие на софийския магазин "Здравословна зона". Първоначалната инвестиция ще зависи от избрания модел, но вероятно ще са необходими грубо около 30 - 40 хил. лева за ремонт, мебели, зареждане с продукти", обясни Елена Герганова.

По думите й "Гимел" ще избира много внимателно франчайзополучателите си. "Биопродуктите са специфични, за нас е важно отношението, нагласата, разбирането за зравословното хранене и здравословния начин на живот. Това е осъзнат избор. Ако си купил от нашите биопродукти, ставаш един от нас. Не бихме допуснали измама, ниско качество и нелюбезно отношение", обобщи Елена Герганова. И уточни, че получателите на права ще преминат през специално обучение.

Здравословният бизнес досега

Софийската "Здравословна зона" е вече на две години. Магазинът е в непосредствена близост до офиса на "Гимел" в столицата и се намира в специално изградена дървена къща с градинка отпред и със зона за деца. Варненската "Здравословна зона" беше открита през 2014 г. в един от моловете на града.

"Продажбите в София надхвърлят очакванията ни. Оборотът като цяло е средно с 30% по-висок спрямо годината на отваряне на магазина, а при сезонните продукти през лятото ръстът е дори по-висок", съобщи Елена Герганова. По думите й търсенето е устойчиво. "Потребителите на биопродукти са хора с друга нагласа, те могат да сменят колата или дрехите си, но последното, което ще променят, е начинът си на хранене", убедена е Герганова.

15 години биопроизводство

Тази година "Гимел" отбелязва 20 години от създаването й и 15, през които произвежда органични продукти. В групата влизат компанията майка "Гимел", две оранжерии и създадената през 2011 г. дъщерна "Гимел Европа" със седалище в Прага. "Годишно продаваме около 8000 тона биопродукти", уточни Елена Герганова.

От 2000 г. групата изнася биозеленчуци за Германия (където основен клиент е концернът REWE), Чехия и Австрия. През 2003 г. започва продажби в скандинавските страни (чрез логистичен център в Холандия) и Англия. От 2013 г. има свое представителство в Букурещ - Румъния, където си партнира с Naturalia Group Romania. В България започва с доставки за "Пикадили", а сега работи с почти всички търговски вериги и с биомагазини. За вътрешния пазар е предназначена и продукцията от внос на биопродукти.
През 2014 г."Гимел" отвори цех за пакетиране на нарязани и измити биосалати, готови за консумация.
 
Според данните от Търговския регистър през 2013 г. групата отчита приходи от 25.9 млн. лв. срещу 18.3 млн. лв. за предходната година. "Миналата година беше много лоша за земеделските производители заради климатичните аномалии. Добивите паднаха, а при биопроизводителите дори повече, отколкото при конвенционалните стопани", отчита Герганова. Тя предвижда ръст в потреблението на биохрани през следващите пет години, тъй като процентът на потребителите в България все още е много нисък спрямо другите страни от Западна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българските заводи на Sisecam са увеличили продажбите си с 22% Българските заводи на Sisecam са увеличили продажбите си с 22%

Печалбата общо на трите компании, на които беше разделена дейността в Търговище, също нараства през 2016 г.

24 юли 2017, 2516 прочитания

Европейските банки имат проблеми с лошите кредити на корабния бизнес Европейските банки имат проблеми с лошите кредити на корабния бизнес

Компаниите за шипинг трудно покриват задълженията си

24 юли 2017, 602 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нова вълна от сделки във фармацевтичния сектор

Shire, Roche и AstraZeneca увеличават инвестициите в нови разработки

Кой продаде Левски

Всенародните тържества за годишнината от рождението на Апостола преминаха в откровен кич

Инфографика: Военни игри

България и съседните страни са плацдарм за основните съюзнически учения на натовските армии тази година

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Френски междузведни войни

Люк Бесон за скъпото удоволствие да се върнеш към детството

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 25.07.2017

Капитал Daily

Брой 112 // 25.07.2017 Прочетете