Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 13 яну 2015, 17:12, 3164 прочитания

Toyota вдига мораториума върху нови заводи

Японската компания ще поднови разрастването на производствения си капацитет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

General Motors увеличава обратните изкупувания на акции

Производителят на автомобили постигна споразумение с акционери активисти

9 мар 2015

Toyota очаква рекордна печалба

Слабата йена подкрепя износа на комапнията в САЩ

4 фев 2015

Продажбите на автомобили в ЕС с първи ръст от 6 години

Повишението се дължи основно на отстъпки и правителствени програми

18 яну 2015

Бъдеще на четири колела

Автомобилните концерни превзеха технологичното изложение CES в Лас Вегас в опит да предложат иновации

7 яну 2015

Печалбата на Volkswagen зарадва инвеститорите

16% е ръстът на печалбата на автомобилната компания през третото тримесечие на годишна база.

3 ное 2014

Как японските компании загубиха битката на пазара на луксозни автомобили

Германските премиум марки стават все по-доминиращи в сегмента

8 юни 2014
Японският автомобилен гигант Toyota Motor слага край на тригодишната пауза на разширението на производствените си линии и обмисля отварянето на нови заводи в Китай и Мексико, съобщава Reuters. Агенцията се позовава на високопоставени служители на компанията, според които вече са приключени първоначалните проучвания за новите производства и съответните екипи са готови да започнат работа.

Край на застоя

По време на автомобилното изложение в Детройт ръководителят на северноамериканските операции на Toyota Джим Ленц коментира, че "след тригодишна пауза в инвестициите в нови мощности на застоя в компанията се слага край", но без дава допълнителна информация за новите планове. "Ние отново ще растем, но по по-различен начин, отколкото в миналото. Няма да е растеж заради самия растеж", изтъква той.

Според информацията на Reuters в Китай компанията оценява планове за изграждане на два монтажни завода в североизточния град Чанчун и южния град Гуанджоу, където вече има нейни производства. В Мексико Toyota търси подходящ терен за завод в централния щат Гуанахуато. "Единственото, което се чака, е окончателното даване на зелена светлина от ръководството на компанията", заявява един от източниците.

Подновената експанзия на Toyota, която вече е най-големият производител на автомобили в света, ще увеличи натиска върху конкурентите, включително General Motors и Volkswagen. Макар пазарът на автомобили да се възстановява от кризата, индустрията все още е обременена от излишен капацитет. В годините след глобалната финансова криза производителите станаха много внимателни към плановете за разрастване на мощностите, но настроенията, изглежда, се променят, след като продажбите в САЩ достигнаха нивата отпреди рецесията, а пазарът в Китай продължава да се разраства, макар и по-бавно.



Според досегашните планове на ръководството начело с президента Акио Тойода замразяването на капацитета трябваше да продължи до края на март 2016 г. През последните години компанията се фокусираше върху постигане на максимална ефективност и повишаване на качеството в съществуващите си фабрики. Тойода пое ръководството на създадената от дядо му компания през 2009 г. Решението да се поднови изграждането на нови мощности е било обсъждано от висшето ръководство още през лятото на миналата година, но е взето след оценка на резултатите за цялата 2014 г.

Минали грешки

Акио Тойода е особено внимателен по въпроса за разширяване на капацитета заради опасността да повтори грешките на предишното ръководство, оглавявано от Кацуаки Уатанабе. През миналото десетилетие Toyota изгради повече мощности, отколкото можеше да усвои, което доведе до увеличение на неизползвания капацитет. Тези проблеми се задълбочиха в резултат на икономическата криза след 2008 г. Някои експерти изтъкват, че добавянето на нови заводи в Мексико и Китай може да бъде компенсирано от обновяването или затварянето на по-стари мощности като част от цялостната реформа на производствените системи.

В Мексико Toyota вече разполага с един завод с капацитет за производство на 63 хил. товарни автомобила годишно, но няма мощности за пътнически коли. В Китай ръстът на продажбите на компанията се е забавил значително, като за това играе роля и бойкотът на японски стоки заради териториалните спорове между Пекин и Токио. Разрастващото се търсене в Китай обаче обосновава нуждата от увеличение на капацитета в средносрочен и дългосрочен мащаб. В момента компанията разполага с общо осем производствени линии в Китай, които имат капацитет от близо 1 млн. превозни средства годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Uber е скрила, че е била жертва на хакерска атака Uber е скрила, че е била жертва на хакерска атака

Личните данни на 57 млн. абонати на компанията са били изтеглени

22 ное 2017, 1 прочитания

Производството на индустриални роботи достига рекорди Производството на индустриални роботи достига рекорди

Опасенията за масови съкращения в различни сектори нарастват

22 ное 2017, 251 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
NEVEQ II избра първите пет проекта за финансиране

Фондът за рисков капитал досега инвестира в тях 7 млн. евро, което е около половината от набрания капитал

Мълчалив отказ от независимост

Правителството не разреши на германски кораб да прави научни изследвания за газ в морето, където има огромен потенциал в т.нар. газови хидрати

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

С бебета на път

Полезни съвети за пътуване с малки деца

Навик, следвай ме

Как да променим вредните си навици и за колко време става това според последните проучвания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.11.2017

Капитал Daily

Брой 179 // 22.11.2017 Прочетете