Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 24 авг 2015, 19:05, 6196 прочитания

Българин ще развива бизнеса на Viber чрез партньорства с компании в региона

Атанас Райков ще отговаря за стратегията на чат приложението в 13 държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Мобилтел" и Viber разширяват сътрудничеството си

Мобилният оператор предоставя програми с безплатен трафик към приложението за чат и разговори през смартфона

27 окт 2015

Даниела Иванова става мениджър "Бизнес развитие" на Viber за региона

Българският специалист ще отговаря за разработването на бизнес портфолиото на компанията в Централна и Източна Европа

12 окт 2015

Мозъкът на спортната зала

Платформата GymRealm предлага пълно софтуерно решение за управление на тренировъчни салони, вече е достигнала дори Малайзия и продължава да набира скорост

4 сеп 2015

Следващо поколение глас

Новите мобилни мрежи ще доведат до челен сблъсък между две технологии за разговори - VoLTE и VoIP

28 окт 2014

Facebook се разраства - купи WhatsApp за 19 млрд. долара

Сделката е част от желанието на основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг да помогне за свързването на хората по света

20 фев 2014

Японски милиардер купи Viber за 900 млн. долара

Приложението е част от амибциите на Хироши Микитани за глобална доминация

16 фев 2014


Viber избра българин да отговаря за бизнеса на чат услугата в Централна и Източна Европа. Атанас Райков е новият генерален мениджър за региона на приложението, което е собственост на японската Rakuten. Той ще отговаря за развитието и стратегията в 13 държави.

"Viber залага на локалния подход на всеки свой пазар и целта ни е да увеличаваме присъствието на услугата в държавите от региона", обяви Райков пред "Капитал Daily". Според него офисът тепърва ще се разраства, като до края на годината броят на служителите може да достигне 5-6 човека.

Основни пазари

Първоначално усилията на компанията в Централна и Източна Европа (без Полша) ще са насочени към България, Гърция, Сърбия и Унгария. Тези държави са водещите пазари за Viber от гледна точна на статистика и потенциал за развитие. Общо компанията има 27 млн. потребители в региона, като отказва да разкрие колко са те във всяка страна. Но според Райков България е сред водещите три държави по брой на ползващите чат приложението, а общо целият регион е в топ три на регионите в света.

Една от задачите пред Райков е да увеличи значително локалното съдържание чрез партньорства с местни компании. Това включва създаването на все повече разнообразни дигитални стикери с местна насоченост, които носят добри приходи на компанията (в глобален план компанията има над 52 млн. стикера, които всекидневно се обменят). Част от тях могат да бъдат брандирани към определени местни фирми и марки. Новият мениджър също така посочи друга линия на развитие: публични чатове в реално време през Viber на най-различни теми чрез партньорства с различни интернет портали. Така потребителите могат да следят и да взаимодействат с различни имена от спорта, музиката и т.н. Viber преговаря и с компании за навлизането в нов сегмент - личните корпоративни съобщения, например от банки и фирми за доставки, които сега потребителите получават като кратки съобщения от оператора. Според Райков предимството на Viber в тази сфера е в добрата защита и сигурност за потребителите. Мобилният гейминг е друга област, в която фирмата продължава да увеличава присъствието си. Компанията продължава да си сътрудничи и с телекомите в региона и тепърва ще обявява нови проекти с тях, коментира още Райков. Всички тези инициативи ще увеличат значително присъствието и разпознаваемостта на Viber в 13-те държави.



"Наблюдаваме изключителен ръст в държавите от Централна и Източна Европа и искаме да надградим постигнатото, като въведем локализирана маркетингова стратегия и съдържание за милионите потребители на Viber в региона", каза главният маркетингов директор на Viber Марк Харди в официалното съобщение от компанията

Дълъг опит в телекомуникациите

Преди Viber Райков работи над девет години в БТК, през които основно отговаря за потребителски мобилни продукти и услуги. Има диплома по бизнес администрация от Софийския университет "Св. Климент Охридски" и по международни бизнес комуникации в Нов български университет. Специализирал е и в Университета в Джорджтаун. Също така е активен участник в българската стартъп сцена - ментор е в инвестиционния фонд LAUNCHub.

Задачата пред Райков няма да е лесна, тъй като пазарът на приложенията за безплатни повиквания и съобщения е повече от препълнен. Viber се конкурира с много играчи, които залагат на различни сегменти и потребители за бизнеса си: от Skype, през WhatsApp, Messenger на Facebook, Snapchat и много други. Предимствата на Viber са добрата защита, сътрудничеството с телекомите, които дори използват услугата за международните си разговори и набиращите все по-голяма популярност дигитални стикери, за които все повече млади потребители са склонни да плащат.

Приложението беше купено в началото на миналата година от японския интернет гигант Rakuten, който плати 900 млн. долара за него. Създадено е от израелския предприемач Талмон Марко. Услугата за текстови и гласови съобщения и видео има над 600 млн. уникални потребители в света, като най-големите пазари са САЩ, Русия и Австралия. Услугата Viber Out пък се използва от много компании и чрез нея потребители могат да говорят евтино с телефонни номера в цял свят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият дилър на Mercedes иска да стане лидер в луксозния сегмент в България Новият дилър на Mercedes иска да стане лидер в луксозния сегмент в България

По наблюдения на "Силвър стар" интересът към най-скъпите модели на марката в страната е доста по-изразен, отколкото в съседните държави

23 юли 2017, 1174 прочитания

Южноафрикански инвеститор купува The Mall за 156 млн. евро 2 Южноафрикански инвеститор купува The Mall за 156 млн. евро

Цената, която Hyprop и партньорът й ще платят за търговския център, е близка до договорената при провалената сделка с NEPI

23 юли 2017, 7021 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Световните пазари се сринаха. Как влияе това на България

Масовият глобален срив в цените на акции, петрол, метали, земеделски продукти, валути продължи в понеделник. В България най-уязвими са износителите на суровини и спестяванията

Кой продаде Левски

Всенародните тържества за годишнината от рождението на Апостола преминаха в откровен кич

Пътно сдружение

Споделеното пътуване облекчава трафика, спестява разходи и щади природата. Сега вече има и мобилно приложение

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Френски междузведни войни

Люк Бесон за скъпото удоволствие да се върнеш към детството

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 24.07.2017

Капитал Daily

Брой 111 // 24.07.2017 Прочетете