Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 1 окт 2015, 14:47, 4590 прочитания

Всеки уебсайт може да се подобри, дори и най-добре работещият

Светослава Илиева, главен графичен дизайнер "Уеб присъствие", Telerik, пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Telerik продължава да разширява екипа си в София

Софтуерната компания търси 40 нови служители

20 окт 2015

България би могла да се превърне в европейски хъб за технологични компании

Уилям Стивънс, основател на Europe Unlimited и International Venture Club

14 юни 2015

Основателите на Telerik влязоха в мениджмънта на Progress Software

Българската компания беше купена от базирания в Масачузетс разработчик за 262.5 млн. долара

2 дек 2014

Американската компания Progress Software купи "Телерик"

Групата от Масачузетс плаща 262.5 млн. долара за българския разработчик

22 окт 2014


Българската компания Telerik, която през миналата година беше придобита от американската Progress за 262 млн. долара, премина през пълен ребрандинг, който включва промяна на логото и нов сайт. При обновения сайт фокусът е върху навлизането на компанията в мобилния сегмент на софтуерната индустрия и продукта Telerik Platform. За ребрандинга и новия сайт разговаряме със Светослава Илиева, главен графичен дизайнер "Уеб присъствие" в компанията.


След придобиването на Telerik от Progress ли се взе решението за обновяване на уебсайта?

- Решението за обновяване на уебсайта се взе повече от година преди Progress да придобие Telerik. Тогава бранд стратегията ни пое в посока засилване популярността на основния бранд – Telerik, и продуктовите брандове трябваше да станат неразделна част от него. Искахме да разкажем за тази промяна чрез нашето уеб присъствие. За целта трябваше да обединим 7 отделни уебсайта в един, всеки с различна аудитория. Това беше и голямото предизвикателство - да конструираме уебсайта по начин, който да отговори на очакванията на хора с различен профил (от разработчик до бизнес анализатор) - всеки с различни очаквания и навици, както и да работи еднакво добре за всички тях.

От кого се извърши, колко време отне и колко струва?

- Разработката на уебсайта се извърши изцяло от вътрешни екипи в компанията ни. Бяха ангажирани едни от най-добрите специалисти в Telerik, работещи в областите потребителско преживяване, дизайн, разработка, тестване и оптимизация. Представители на топ мениджмънта и основателите на компанията също взеха участие по време на целия проект, което беше ключово, защото познаваха проекта в детайли и можеха моментално да вземат информирано решение по всеки въпрос, касаещ бизнеса. Обновяването на уебсайта отне 6 месеца - изключително кратък период за високите цели и обема от работа, който мащабен проект като този изисква.

Кои са нововъведенията и допълненията?

- Нововъведенията бяха свързани както с дизайна и технологиите, така и със самия процес на работа.
Уебсайтът обикновено е първият досег на клиентите с една компания. Визуалният език, с който говорим, има ключово значение за това как хората ще ни възприемат. В Telerik целим продуктите ни да бъдат лесни и удобни за ползване, затова уебсайтът ни трябва да поднася това обещание към клиентите, както и да е първото потвърждение за него.

За целта създадохме значително опростен, но характерен и разпознаваем визуален език. Опростихме го, като махнахме всеки детайл, който не беше от изключително значение, за да не разсейва от истински същественото. Характера на уебсайта постигнахме чрез балансиране на силно контрастни елементи и похвати. В графичните похвати съчетахме остри ъгли и овали, в цветността – неутрални, студени и топли цветове и акценти, при фоновете вплетохме плътни цветове с фотографии, а при изображенията комбинирахме фотографии с илюстрации.



Значително опростихме и архитектурата на уебсайта – дълбочината му от 6 нива намалихме на 3, което означава, че всяка информация вече е на максимум 3 клика разстояние. А за да ускорим още повече работата със сайта, беше важно да направим всяка следваща стъпка лесно предвидима, а функцията на всеки елемент интуитивна. Обърнахме особено внимание на елементите от навигацията.
Освен това уебсайтът трябваше да е леснодостъпен независимо от резолюцията и устройствата, през които се ползва. Отделихме необходимото време, за да направим версии за различните резолюции със специфичните елементи, които биха били необходими за всяка. Трябваше внимателно да преценим кои елементи да задържим, кои да променим и кои да премахнем напълно.

По отношение на технологиите - изградихме уебсайтa на Telerik върху най-съвременната версия на системата за управление на съдържанието - Telerik Sitefinity, която позволява интеграция с външни системи, проследяване на взаимодействието с потребителите и анализ на данните в реално време.
От гледна точка на процесите - направихме така наречените екипи за бързо реагиране, включващи специалисти с различен професионален профил, за да можем много по-бързо да взимаме правилните решения от всякакво естество - бизнес, UX, дизайн, имплементация, технологии, и да активираме необходимата роля във всеки един момент, без да губим време. Този подход също се оказа ключов за успеха на проекта.

Има ли нови назначения покрай обновяването, колко и в кои дейности?

- Обновяването на уебсайта изискваше задълбочено познаване на културата на компанията, нашите мисия, цели и стратегия, затова предпочетохме да работим с хора, които са част от Telerik. За щастие разполагаме с необходимите за този проект човешки капитал, опит и експертиза. Специалисти от различни екипи в Telerik обединихме сили - всеки допринасяйки с познания в своята област. В рамките на проекта по редизайна на Telerik.com конкретно не сме имали нови назначения, но компанията непрекъснато наема нови кадри.

Каква промяна се наблюдава в активността на потребителите?

- Проследявайки данните, основната промяна в поведението на потребителите е бързината, с която те работят с уебсайта. Клиентите ни се ориентират по-бързо и лесно намират необходимата информация. Това е голям успех при такава сериозна промяна в архитектурата и дизайна на сайта.

Какви са очакванията за увеличение на клиентите благодарение на обновения уебсайт?

- Уебсайтът на Telerik е обещание за мисията ни да създаваме интуитивни, красиви и лесни за ползване продукти и показва нашето внимание и отношение към всеки детайл. Клиентите ни го забелязват и резултатите са налице. От интервютата с клиенти разбираме, че всяко подобрение на уебсайта е важен знак за тях, че се грижим за удобството им, и това допълнително затвърждава доверието им.

Не спираме да подобряваме дизайна и потребителското преживяване на уебсайта, като провеждаме A/B тестове (Техника за тестване на ефекта върху конверсиите от конкретната промяна по уебстраницата. Резултатите от страница B се сравняват с тези на оригиналната страница A - бел. авт.) и проследяваме поведението на посетителите и тяхната обратна връзка, така че очаквам броят на клиентите ни да продължи да расте.

До каква степен българският офис участва в управлението?

- Българският офис е много високо ценен в глобалната компания заради добрите практики и процеси, с които работим, както и изключителната квалификация на нашите кадри. Само няколко месеца след придобиването на Telerik от Progress, освен за Telerik.com базираният в София уеб екип пое изцяло грижата и за основния уебсайт на Progress (Progress.com), както и редица други уеб активи на компанията.

Какво бихте посъветвали компаниите, които искат да обновят своя уебсайт?

- Бих ги посъветвала да взимат винаги информирани решения. Не съм почитател на фразата "Каквото работи, не бива да се променя", а по-скоро вярвам, че ако нещо работи добре, е хубаво то да се променя внимателно. Първо е важно всичко да се провери, проучи и анализира.

Всеки уебсайт може да се подобри, дори и най-добре работещият. Но за да надградиш нещо, трябва внимателно да го проучиш и да идентифицираш детайлите, които могат да бъдат подобрени. При сайтове от мащаба на Telerik.com грешките могат да струват милиони, затова не правим никакви промени, дори и в цвета на един бутон, без да сме тествали, проверили и анализирали.

Правилните решения най-често са информираните решения. Ако голяма част от приходите ви се генерират през уебсайта ви, бъдете прецизни по отношение на промените, които предприемате, и екипа, който ангажирате.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Производителят на "Бочко" увеличава капитала си с 4 млн. лв. през борсата Производителят на "Бочко" увеличава капитала си с 4 млн. лв. през борсата

"Лавена" ще използва средствата за разширение на складовете си и за подкрепа на баланса си

16 авг 2017, 351 прочитания

Повече пътници и самолети вдигат приходите на летище София Повече пътници и самолети вдигат приходите на летище София

От държавните транспортни дружества ръст през първата половина на годината има и пристанище Бургас

16 авг 2017, 147 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Велико Търново
Регионален бизнес Велико Търново

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Календар на панаирите и изложенията за октомври – декември 2015 г.

Купувачи във ваканция

Спадът на сделките с апартаменти по Черноморието продължава, но цените не падат

Сателитните смущения на "Булсатком"

Повече от месец след като изстреля сателита си за 235 млн. долара, компанията е почти готова за излъчване, но забавянето на този и на другия й голям проект - за мобилна мрежа, доведе до закъснение на плащанията й и нужда от свежи средства

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Висока топка

По-добрите тенис клубове в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.08.2017

Капитал Daily

Брой 125 // 16.08.2017 Прочетете