Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 7 окт 2015, 8:30, 3220 прочитания

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

13 яну 2016

Битка на интелекти

Разработката на изкуствен разум навлиза в изцяло нова фаза

13 ное 2015

Тоyota Auris прибави карати

При фейслифта освен външни моделът получи и технологични подобрения

8 окт 2015

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

4 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015


Японската компания Тоyota обяви намерението си да пусне в продажба автомобили, които сменят пътното платно с едно натискане на бутона и са способни сами да взимат някои решения в движение. С демонстрациая на технологията, върху която работи от 1990 г. насам, японската компания даде заявка, че няма да изостане от конкурентити като Google и Apple, които също разработват безпилотни коли, съобщава Financial Times. Наскоро компанията нае експерта по роботика Гил Прат и наля допълнителни 50 млн. долара за проучвания на изкуствен интелект.

Във вторник компанията представи пред журналисти Lexus GS с интегриран изкуствен интелект, използващ набор от сензори, за да се ориентира в пътната обстановка и да може "сам" да преценява скоростта и траекторията на движение. Демонстрираната технология е погед в бъдещето и от Toyota изрично предупредиха, че безпилотната кола не е готова за реален трафик, включващ велосипедисти и пешеходци. Компанията смята, че вариантът, в който в автомобилът продължава да има шофьор, е доста по-приемлив и безопасен. Именно за това е била предтавена и концепцията, наречена "мобилен съотборник", т.е в безпилотния автомобил има човек, който обаче може да управлява с минимални усилия. "Целта ни е да предоставим максимална свобода на движението на всеки, включително и на възрастни и хора с увреждания", обясни Моритака Йошида, главен директор по технология на сигутността. С тази концепция от компанията очакват намаляване на риска от инциденти.

Човешкият фактор ще продължи да бъде водещ при управлянието, успокоявт от компанията. Достатъчно ще бъде да се хване воланът или да се натисне спирачката, за да се прекрати режимът на автопилот.

Натиск за иновации

Сериозно напрежение в автомобилната индустрия създават високотехнологичните компании, които също се борят за дял от безпилотния пазар на бъдещето. Google и Apple вече разработват и тестват свои еспериментални модели, а Nissan и Daimler също са си поставили за цел да комерсиализират самоуправляващи се коли до 2020 г., пише Financial Times. От Nissan наскоро демонстрираха технология за локализиране на други автомобили.



И все пак въпреки вълнението около футуристичната технология, остават някои недоизяснени въпроси - този с регулацията например. Законите за движение по пътищата ще имат нужда от ревизиране, преди автомобилите на автопилот да тръгнат по улиците.

Технологии от по-близото бъдеще

Едновременно с иновативната безпилотна технология Toyota представи и още една система за интелигентно управление, която ще бъде пусната на пазара до края на годината. Intelligent Transportation System ще се предлага като опция в три от моделите на компанията, сред които и луксозния Crown, съобщава New York Times.

Автомобилите ще се оборудвани със сензори, които локализират идващи коли и пешеходци. При засичане на обекти таблото ще сигнализира на шофьора. Друго предимство на новата Intelligent Transportation System е, че чрез нея се очаква броят на пътните инциденти да намалее, казват от Toyota.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит" 2 Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит"

Докато шансовете на депутата да се пребори с "Емко" за русенския завод отслабват в съда, срещу двете оръжейни компании започна атака през прокуратурата

18 авг 2017, 2394 прочитания

От лизинга към колекторския бизнес От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

18 авг 2017, 746 прочитания

24 часа 7 дни

17 авг 2017, 4011 прочитания

18 авг 2017, 3788 прочитания

18 авг 2017, 2952 прочитания

18 авг 2017, 2394 прочитания

18 авг 2017, 2035 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

Банкя като Баден-Баден

След 15 години разруха минералната баня в града ще бъде ремонтирана със средства на пенсионния фонд "Алианц", който ще построи балнеологичен комплекс на съсесен общински терен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете