Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 10 яну 2016, 17:29, 22913 прочитания

Компанията за търсене на полети Skyscanner откри офис в София

Там ще работят 27 програмисти, планира се до средата на юни българският екип да се удвои

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фактът, че голяма чуждестранна компания от ранга на "еднорозите" започва да развива продукт тук, е сериозно постижение за страната.

Още по темата

Китайският доставчик на туристически услуги Ctrip.com ще придобие Skyscanner

Сделката оценява търсачката за полети, която има офис и в София, на 1.4 млрд. британски паунда

24 ное 2016

Българско-датски стартъп получи 250 хил. евро финансиране

Средствата ще помогнат на софтуерната Crowdio да достигне до нови пазари и да увеличи екипа си в България

17 фев 2016

Следващият ни продукт може да бъде създаден в София

Гарет Уилямс, изпълнителен директор на търсачката за полети Skyscanner пред "Капитал"

15 яну 2016

Технологичният компас на Лас Вегас

Виртуална реалност, дронове и автономни коли изместват смартфоните и таблетите от фокуса по време на най-голямото IT изложение CES

10 яну 2016

У дома е там, където е най-бързият WiFi

София, Пловдив и Варна бавно изгряват на картата на дигиталните номади, които търсят следващата си спирка, от която да управляват бизнеса си

8 яну 2016

Български стартиращи компании ще могат да участват в състезанието Pioneers Challenge

Регистрацията е до края на март, а предишното издание на надпреварата беше спечелено от българската фирма Dronamics.

6 яну 2016

Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io

Онлайн платформата за wifi реклама ще се фокусира върху развитие на бизнеса си на Острова, но ще продължи да оперира и в България

5 яну 2016

IT и телеком пазарът ще нарасне с 5% през 2016 г.

Индустрията ще генерира приблизително 5.5 млрд. долара приходи през новата година, показва прогноза на изследователската агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.

4 яну 2016

IT индустрия: Бизнес има, хора не

Изострящата се недостатъчност на квалифицирани специалисти и забавянето на западните икономики са основните притеснения в бранша догодина

3 яну 2016
Базираната в Единбург компания за търсене на полети Skyscanner отвори офис с 27 програмисти в сърцето на София, а до юни планира да удвои броя им. Skyscanner съвсем скоро може да се превърне в една от стартъп компаниите "еднорози", получили оценка от инвеститорите над 1 млрд. долара. Очаква се търсачката да набере още 100 млн. долара от нови инвеститори, за да финансира експанзията си, съобщи в края на миналата година The Sunday Times.

Компанията работи с малък екип в София още от октомври 2014 г., но след не повече от година решава да открие модерен офис в "Перформ бизнес център", където скоро ще работят общо 54 програмисти. "Много съм горд от факта, че България вече не е само аутсорсинг дестинация, но тук се разработват продукти с висока добавена стойност", коментира Филип Филипов, директор на международния b2b екип на Skyscanner, както и ръководител на българския офис на компанията. Според него фактът, че голяма чуждестранна компания (от ранга на "еднорозите") започва да развива продукт тук, е сериозно постижение за страната. Показателно за това е, че част от екипа в София е разработил изцяло решение за гиганта Microsoft. "Не са много фирмите и екипите, които могат да кажат - ние работим по продукт, който Microsoft използва. Обикновено е обратното", посочва Филипов. "Много сме горди от това, че можем да предложим нещо на подобна компания, която да ни се довери, че решението ни технологично е по-добро от това, което те биха разработили."

Защо Skyscanner

Въпреки че компанията несъмнено има конкуренти в нелеката задача да сравни хиляди полети, тя определено е сред водещите - най-вече на Стария континент. "Историята ни е доста интересна, понеже започнахме с нискобюджетни авиолинии на много труден пазар - Европа, където всяка държава има различен език и култура", обяснява Филипов. Според него фактът, че Skyscanner успява да покори континента и да се насочи към Азия, позволява на компанията много по-лесно да влезе и на други пазари. Реално търсачките, които сравняват полети в САЩ, работят с много малък брой агенции, тъй като там има по-малко авиолинии и основни летища. Оттам и потребителите имат по-малък избор. В Европа има стотици авиолинии, които са на различни пазари. "Това е много важно за нас, тъй като ние работим на различни езици за разлика от много от нашите конкуренти. Освен това имаме и изключително много партньори - над 1200, докато голяма част от така наречените метатърсачки имат между 30 и 40", пояснява ръководителят на българския офис. Важно предимство на компанията е и нейният b2b екип, чиито решения вече се използват от много от конкурентите й.

Исторически Skyscanner е b2c платформа (бизнес за клиент) - тоест всеки един потребител може да отиде на сайта и да го използва. Това е основният модел, подобен на този на компании като Google и Facebook. Екипът b2b пък разработва решения за бизнеса - дава данни на партньори на компанията, помага им да създадат решение, подобно на това на Skyscanner, или им осигурява статични данни, които да използват за анализ. "Над 50 млн. различни потребители (както е известно в индустрията - "unique monthly visitors") идват всеки месец на нашия сайт - това са статичните данни", пояснява Филипов. "Тези потребители генерират 50 млн. различни търсения, което е много и ценна информация, защото показва къде, кога и с кого искат да пътуват. Събираме тази информация, която е изключително полезна за летища и авиолинии, които я използват." Интересен пример е, че благодарение на данните на Skyscanner летището в Единбург вижда, че много хора търсят полети от Единбург до Торонто, но реално осъществяват покупките от Глазгоу за канадския град. Причината е, че има директен полет между Глазгоу и Торонто на Air Canada, който е предпочитан от шотландците. Така, след като летището в Единбург анализира ситуацията и потенциалните клиенти, които губи, то започва също да предлага директни полети до тази дестинация.

Българският екип

Част от екипа, който разработва решения за бизнеса, е именно в София. "Когато започнахме с този екип в Единбург, бяхме пет души, а впоследствие наех двама души в България, които работеха от къщи. В един момент започнахме да обсъждаме с основателя и изпълнителен директор на компанията Гарет Уилямс да
Част от екипа в София работи по b2b решения.

Фотограф: ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
им наемем стая, където да работят. Той каза, че това може да се случи, при условие че наема още двама души в страната", разказва Филипов. Но вместо още двама те наемат още петима професионалисти в България, които допреди това са работили като екип за глобалната музикална платформа Soundcloud. Това се случва през октомври 2014 г., когато фирмата наема и малък офис в столицата. "Видяхме, че в България има страхотни програмисти и така взехме решението, че този офис трябва да се разраства. Тогава вече решихме, че трябва да намерим нов офис на ново място", обяснява Филипов. В момента компанията е наела дългосрочно офис в "Перформ бизнес център", в който планира да запълни всички 54 работни места. Мястото е решено като офисите на Skyscanner във всички точки на света и може да се конкурира по оригиналност с познатите с удобства, места за развлечения и уникален дизайн работни пространства на Google (виж фотогалерията горе).
"В момента екипът в София е от 27 души, но сме в процес на постоянно и сериозно търсене на нови кадри", разкрива Филипов. "Процесът на подбор не е лесен - имаме тестове, интервюта и в Единбург, и с нас тук, така че влизането не е лесно. Но хората, които успеят да минат през този дълъг процес, могат да се зарадват на един добре подбран екип, а нещата, с които се занимават, са сложни, интересни и много вдъхновяващи, понеже сме тех компания на глобално ниво", заявява директорът на b2b екипа.
 
Партньори в търсенето

Skyscanner е метатърсачка, което означава търсачка, подобна на добре познатите Google, Bing или Yandex, но фокусирана само върху една вертикала - пътуванията. Това значи, че потребителят може да търси полет например от София до Ню Йорк. А това, което Skyscanner ще направи, е, че ще провери стотици сайтове (всъщност 1200 на брой - партньорите, с които работи) и за няколко секунди ще даде резултатите за конкретна дата или за по-отворено търсене. Така услугата спестява на хората най-вече време - те не трябва да търсят и сравняват резултатите на 20 или повече сайта сами. Ако хората, които пътуват често, знаят, че между две дестинации има полет на British Airways и на " България ер", доста други не знаят за различните варианти. По този начин, когато някой иска да намери превоз между София и Ню Йорк, чрез Skyscanner може да види абсолютно всички опции и комбинации. "Ние не сме агенция, всъщност авиолиниите и туристическите агенции са нашите партньори", обяснява Филипов. Потребителят идва на сайта, избира продукт - полет, хотели или коли, избира датите, когато ще пътува, и Skyscanner му предлага хиляди резултати. След като избере резултата, който предпочита, потребителят натиска бутон "Продължи нататък" и това го препраща към сайта на агенцията или авиокомпанията, която прави самата резервация. "Ние като компания не продаваме билети, а само агрегираме информация", уточнява Филипов.
Компанията е основана през 2001 г. от тримa програмисти - Гарет Уилямс, Бари Смит и Бонами Гримс, след като Гарет установява колко е трудно да открие евтини билети до ски курортите. През 2014 г. приходите на компанията достигат 93 млн. паунда - повишение от 42% в сравнение с предходната година. Skyscanner оперира на 30 езика и има над 700 служители, работещи от Барселона, Будапеща, Единбург, Глазгоу, Маями, Шънджън, Пекин, Сингапур и София.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Apple и Facebook увеличават инвестициите в добавена реалност Apple и Facebook увеличават инвестициите в добавена реалност

Технологията продължава да бъде на години от крайния потребител

28 мар 2017, 353 прочитания

Три оферти бяха подадени за концесията на пристанището в Солун Три оферти бяха подадени за концесията на пристанището в Солун

Германска, арабска и филипинска компания с интерес да станат оператори на порта

28 мар 2017, 404 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Тежка Индустрия»

Тежка Индустрия
Тежка Индустрия

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (27 март - 2 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

"Лидл" вдига на 1000 лв. заплатата на касиерите в софийските си магазини

Веригата за хранителни стоки отваря 80 нови работни позиции за касиер-продавачи в столицата

Стажове, стипендии, конкурси (20-26 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (13-19 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Стажове, стипендии, конкурси (6-10 март)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът освободи още честоти за мобилните оператори

Магистратите потвърдиха отнемането на лиценза на "4Джи ком", която не го беше платила

Държавна компания срещу градушките

Градозащитната система трябва да обхване 90% от България, предвиждат се нови такси за фермерите и застрахователен пул

Рано е за отписване на популизма

Въпреки загубата на крайнодесния Герт Вилдерс в Холандия е рано за прогнози, че вълната на популизма се обръща

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Unhappy соц

Живещата във Великобритания фотографка Красимира Буцева изследва комунистическия режим и фалшивата носталгия по него

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 25.03.2017 Прочетете
Капитал Daily, 28.03.2017

Капитал Daily

Брой 49 // 28.03.2017 Прочетете