Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
6 2 окт 2016, 17:03, 29001 прочитания

"Хранкооп" отвори магазин за храна от ферми в мол "Сердика"

Обектът е малък и засега прави обороти от по 2000 и 2800 лв. на ден, но идеята е да се разшири и с пазар на производителите на покрива

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Фермери в мола

В няколко търговски и бизнес центъра се експериментира с продажба на храни на малки производители

13 яну 2017

Оборотите на търговския център през 2016 г. нарастват с над 3%

Димитър Кехайов, управител на "Сердика център" - София, пред "Капитал"

21 дек 2016

Продажбите зависят все повече от свързаните с интернет потребители

Това обобщиха участниците в 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK

25 окт 2016

Онлайн платформата за екологично земеделие ще свързва фермерите в България

"Грийнпийс" - България, представи сайт за екологично земеделие

10 окт 2016

Продажбите на H&M в България растат с 29% през третото тримесечие

До края на годината веригата за облекла ще отвори 20-ия си магазин в страната - в Габрово

2 окт 2016

Производители: Интересът към млечните продукти по стандарт се завръща

От 260 мандри в страната 45 произвеждат по БДС

29 сеп 2016


Цените в магазина са в средния сегмент - с около 20-30% по-високи от тези на конвенционалните продукти и с около 50% по-ниски от предлаганите в биомагазините, казват от организацията.

Кооперативът "Хранкооп", в който производители предлагат чиста храна директно от фермите, вече има магазин в столичния мол "Сердика". Той заработи в началото на август, но официалното му откриване беше в четвъртък, 29 септември.

Организацията, която започва през 2010 г. като неформална група от потребители, по-късно стана инициатор за организиране на първите фермерски пазари в столицата. От ноември 2015 г. "Хранкооп София" вече е регистрирана като кооперация между производители и потребители.

Обектът в мола е малък и засега прави обороти от по
2000 и 2800 лв. на ден, но идеята е да се разшири и с фермерски пазар на покрива на търговския център.

50 кв. м и над 300 продукта

Идеята за откриването на магазина е на мениджмънта на мол "Сердика". Решението е взето след обсъждане и съгласие на членовете на кооперацията, които са 57. От тях 32-ма са производители и именно те инвестират в магазина, обясни Николай Генов, председател на кооперацията, която е отпуснала заем за изработване на оборудването.



Търговският обект в мол "Сердика" е около 50 кв.м и предлага над 300 продукта от 40 доставчика. Продуктите са обособени в няколко групи: хляб, брашна, мед, сладка, сиропи, млечни, месни, яйца, сладкиши, шоколади, солени печива, плодове, зеленчуци, билки, подправки, ядки, тахани, билкови чайове, студенопресовани масла, натурална козметика. Все още не зареждат сурово месо, предлагат само суровосушени месни продукти. Млечните продукти са предварително опаковани и премерени.

Доставчици са малки местни производители на чиста храна, които са членове на кооператива "Хранкооп". "Държим производителите да правят екологично, а не здравословно земеделие. Не сме био, защото то разрешава третиране на продукцията, макар и с позволени средства. Нашите фермери се намесват минимално в работата на природата. Целта е максимално чиста храна", обясняват Николай Генов и Ралица Касимова, координатор производители.

Цените

Производителите сами определят продажните цени в магазина. От посочената сума се прави отстъпка за "Хранкооп", която е между 20 и 30%, уточни Ралица Касимова. Според Николай Генов цените в магазина са в средния сегмент - с около 20-30% по-високи от тези на конвенционалните продукти и с около 50% по-ниски от предлаганите в биомагазините.

Повечето производители доставят лично продуктите, защото през седмицата продават на фермерски пазари в София. Част от стоките пристигат с куриер – например тахан от Добрич, казва Ралица Касимова. По думите й производителите се чувстват като собственици на магазина – подреждат, съветват, предявяват претенции.

Спазени са всички изисквания на агенцията по храните, уверяват организаторите. Най-големият проблем според тях е спазването на изискванията към етикетите върху продуктите, както и изрядността в документацията на производителите. За да улесни процеса, кооперативът е наел консултантска агенция, която помага на земеделските стопани да изпълнят всички нормативи.

Средният брой на касовите бележки е между 200 и 400 на ден. Средният дневен оборот на магазина през август е бил 1700 лв., а през септември се движи между 2000 и 2800 лв. на ден. За сравнение – на пазара на Римската стена производители правят по-голям оборот за четири часа. Но не всичко, което се продава на пазара, може да влезе в магазина – например лютеница, песто, обясняват Николай Генов и Ралица Касимова.

Какво предстои

В плановете е на покрива на мол "Сердика" в четвъртъците следобед да заработи фермерски пазар. Същите производители, които предлагат продукцията си в магазина на "Хранкооп София", ще могат да продават там и директно.

Предстоят промоции, акции, рекламни кампании в търговския обект. Кооперативът е подготвил 17 кратки филмчета от 17 ферми, чиито продукти са изложени на щандовете. Видеата ще се въртят на екрани в зоната за хранене в мола, за да популяризират условията за производство, както и хората, които стоят зад продукцията.
Lidl заработи в Sofia Ring Mall

"Лидл България" откри първия си магазин в столичния търговски център Sofia Ring Mall в петък. Това е 21 търговски обект от веригата в София и 82 в страната. През 2015 г. веригата дебютира в мол - в "Галерия" в Бургас. Lidl замести в столичния център "Пикадили", а в морския - Carrefour. През миналата година приходите на компанията са почти 648 млн. лв., което я поставя на второ място при ритейлърите след "Кауфланд", с която имат един германски собственик.

Най-новият магазин на Lidl е по новата концепция на веригата - с повече пространство за клиенти и служители, повишена енергийна ефективност и с "по-зелени" материали и технологии. В обекта в мола на Околовръстното, който е на площ от 2200 кв.м, има нови зони: "Деликатека" (за нарязани предварително месни продукти от български производители), "Витаминотека" – плодове и зеленчуци за деца (минидоматчета, миникраставички, миниябълки и други).

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Техиндексът на S&P500 отбеляза връх след 17 години в застой Техиндексът на S&P500 отбеляза връх след 17 години в застой

Показателят, отчитащ представянето на технологичния сектор, за първи път надмина стойността си от 2000 г.

20 юли 2017, 639 прочитания

Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване

Amazon Spark наподобява Instagram с тази разлика, че потребителите могат да купуват артикулите от снимките

20 юли 2017, 1333 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите поръчки през седмицата

Сбогом, "Младост". Здравей, "Цариградско"

След година българското дружество на американската Progress - "Телерик" ще е в нова сграда: нае 11 хил. кв. м в строящ се офис срещу The Mall.

Отнесени в Гърция

Все повече български моторни и ветроходни лодки се местят за постоянно в Северна Гърция

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Отблизо в Арл

Одри Тоту, актрисата, изиграла Амели Пулен, дебютира като фотограф на прочутия фестивал във Франция

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете