Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 12 мар 2017, 15:27, 2114 прочитания

Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа

Компанията се сблъсква със сериозна конкуренция, готова е да увеличи инвестициите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Цената на 100 млн. чифта очи

Предизвикателството пред Netflix е как да прави повече пари от клиентите си.

21 апр 2017

Netflix се доближава до 100 млн. абонати

Компанията ще вложи 1 млрд. долара за маркетинг през тази година

18 апр 2017

Amazon засилва борбата с фалшивите стоки

Компанията обаче е атакувана заради прекалено голямата си власт над процеса на продажба

22 мар 2017

YouTube пуска телевизионна услуга

Компанията ще предлага 40 канала за стрийминг

1 мар 2017

Netflix с впечатляващи резултати за последното тримесечие

Услугата е добавила седем милиона нови абонаменти за тримесечие

19 яну 2017


"Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".
Рийд Хейстингс, изпълнителен директор на Netflix
Netflix ще насочи още по-голямо внимание към европейския пазар, пише Financial Times. Стрийминг платформата, която от 2012 г. досега е вложила над 1.7 млрд. долара за лицензирането на сериали и направата на оригинално съдържание, ще последва примера на Европейския парламент, който миналата година предложи нов план за съдържанието на европейските телевизии. Той предвижда всички телевизионни доставчици да осигуряват поне 20% от съдържанието си от европейски филми и сериали. За момента това е все още проект, но Netflix вече предприема стъпки за по-сериозно навлизане на европейския пазар.

Това не е стратегия, която да е изключение само за Европа. Такива планове има отдавна за Латинска Америка, където населението има много по-различен вкус за сериали. В Европа Netflix вече си сътрудничи с някои местни партньори като BBC, Channel 4 и Canal Plus и се работи върху общо 90 оригинални продукции. "Ние сме един от най-активните инвеститори в европейско съдържание", коментира Рийд Хейстингс, изпълнителният директор на Netflix.

Сериали без граници

Инвестициите в местно съдържание има неочакван ефект за Netflix. Така например сериали, които са направени конкретно за бразилския пазар, намират своя аудитория и от другата страна на океана - в Европа. "Пуснахме сериала "3%" в Бразилия - сериал на португалски език, който обаче се оказа изключително популярен в Германия. Опитваме се да правим шоута, които да имат не просто аудитория, но истински фенове. Искаме да правим истински шоупрограми, а не просто нещо, което да е лесно за гледане - това е работата на традиционната телевизия", коментира още Хейстингс. "Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".

В Европа Netflix има сериозна конкуренция. Платформата се разраства огромни темпове, но все още е далеч от обсега на традиционните кабелни оператори и телевизионни канали, които също инвестират големи суми. Телевизията Sky например е отделила 6 млрд. паунда за свои оригинални шоупрограми в периода 2016-2017 г. "Това е повече, отколкото Netflix отделя за целия свят", коментира Мей Файфилд, стратегическият директор на Sky. Планове за огромни инвестиции има и Amazon, която също налага своята стрийминг платформа. Компанията на Джеф Безос е отделила 4 млрд. долара за видеосъдържание през миналата година и се очакват темповете да се вдигат през тази.



Предимството на Netflix

Netflix има няколко големи предимства - едно от тях е разпознаваемост на бранда. Разбира се, Amazon е по-известна като име, но малко хора я свързват със сериали, докато Netflix, подобно на Google и Facebook се превърна в ежедневна част от речника на милениъл поколението. Другият голям плюс са над 40-те сделки за сътрудничество по целия свят. "Когато правехме The Crown (сериал за кралица Елизабет Втора), партньорите ни бяха дори уплашени. Колкото повече работим с други компании обаче, толкова по-добре ни възприемат те", коментира Джонатан Фрийдланд, говорител на Netflix.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon Netflix Sky

Прочетете и това

Акционери на Akzo Nobel искат съдът да разследва борда на директорите Акционери на Akzo Nobel искат съдът да разследва борда на директорите

Близо една пета от акционерите искат сливане с американската PPG и отхвърлят мотивите за отказ на ръководството

23 май 2017, 721 прочитания

Инвестиционните банки отново се разширяват в Югоизточна Азия Инвестиционните банки отново се разширяват в Югоизточна Азия

Секторът променя политиката, след като години наред съкращаваше персонал

23 май 2017, 668 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Варна, Шумен
Регионален бизнес Варна, Шумен

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

VIA University College, Дания

Катерина Николова разказва за опита и преживяванията си докато учи "Маркетинг и мениджмънт" в Дания

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Вече имате MBA диплома. Сега накъде?

Особености на кариерното развитие след придобиването на дипломата по бизнес образование за мениджъри

5 съвета за успех в конкурса Next Generation

Какво е важно да имате предвид, когато попълвате документите си и се явявате на интервю в конкурса за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (15-21 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фонд "Земеделие" има двама нови заместник-директори

Гея Георгиева и Иванка Багдатова влизат в ръководството

Бюджет, доходи, икономика: Хубав план А, но няма Б

Държавата предлага почти ултимативно минималната заплата да продължи да расте средно с по около 10% на година и да достигне 610 лв. през 2020 г. Политиката на намаляващ дълг и дефицит ще гарантира предвидимост, но рискът е прогнозите да не се сбъднат

Строй, земеделецо

Какво се крие зад промените в закона за земеделските земи, които ГЕРБ и патриотите опитаха неуспешно да прокарат

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Мечът на Гай Ричи

В новия "Крал Артур" митът е в "рокенрола" ритъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.05.2017

Капитал Daily

Брой 77 // 23.05.2017 Прочетете