Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 12 мар 2017, 15:27, 2332 прочитания

Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа

Компанията се сблъсква със сериозна конкуренция, готова е да увеличи инвестициите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Цената на 100 млн. чифта очи

Предизвикателството пред Netflix е как да прави повече пари от клиентите си.

21 апр 2017

Netflix се доближава до 100 млн. абонати

Компанията ще вложи 1 млрд. долара за маркетинг през тази година

18 апр 2017

Amazon засилва борбата с фалшивите стоки

Компанията обаче е атакувана заради прекалено голямата си власт над процеса на продажба

22 мар 2017

YouTube пуска телевизионна услуга

Компанията ще предлага 40 канала за стрийминг

1 мар 2017

Netflix с впечатляващи резултати за последното тримесечие

Услугата е добавила седем милиона нови абонаменти за тримесечие

19 яну 2017


"Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".
Рийд Хейстингс, изпълнителен директор на Netflix
Netflix ще насочи още по-голямо внимание към европейския пазар, пише Financial Times. Стрийминг платформата, която от 2012 г. досега е вложила над 1.7 млрд. долара за лицензирането на сериали и направата на оригинално съдържание, ще последва примера на Европейския парламент, който миналата година предложи нов план за съдържанието на европейските телевизии. Той предвижда всички телевизионни доставчици да осигуряват поне 20% от съдържанието си от европейски филми и сериали. За момента това е все още проект, но Netflix вече предприема стъпки за по-сериозно навлизане на европейския пазар.

Това не е стратегия, която да е изключение само за Европа. Такива планове има отдавна за Латинска Америка, където населението има много по-различен вкус за сериали. В Европа Netflix вече си сътрудничи с някои местни партньори като BBC, Channel 4 и Canal Plus и се работи върху общо 90 оригинални продукции. "Ние сме един от най-активните инвеститори в европейско съдържание", коментира Рийд Хейстингс, изпълнителният директор на Netflix.

Сериали без граници

Инвестициите в местно съдържание има неочакван ефект за Netflix. Така например сериали, които са направени конкретно за бразилския пазар, намират своя аудитория и от другата страна на океана - в Европа. "Пуснахме сериала "3%" в Бразилия - сериал на португалски език, който обаче се оказа изключително популярен в Германия. Опитваме се да правим шоута, които да имат не просто аудитория, но истински фенове. Искаме да правим истински шоупрограми, а не просто нещо, което да е лесно за гледане - това е работата на традиционната телевизия", коментира още Хейстингс. "Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".

В Европа Netflix има сериозна конкуренция. Платформата се разраства огромни темпове, но все още е далеч от обсега на традиционните кабелни оператори и телевизионни канали, които също инвестират големи суми. Телевизията Sky например е отделила 6 млрд. паунда за свои оригинални шоупрограми в периода 2016-2017 г. "Това е повече, отколкото Netflix отделя за целия свят", коментира Мей Файфилд, стратегическият директор на Sky. Планове за огромни инвестиции има и Amazon, която също налага своята стрийминг платформа. Компанията на Джеф Безос е отделила 4 млрд. долара за видеосъдържание през миналата година и се очакват темповете да се вдигат през тази.



Предимството на Netflix

Netflix има няколко големи предимства - едно от тях е разпознаваемост на бранда. Разбира се, Amazon е по-известна като име, но малко хора я свързват със сериали, докато Netflix, подобно на Google и Facebook се превърна в ежедневна част от речника на милениъл поколението. Другият голям плюс са над 40-те сделки за сътрудничество по целия свят. "Когато правехме The Crown (сериал за кралица Елизабет Втора), партньорите ни бяха дори уплашени. Колкото повече работим с други компании обаче, толкова по-добре ни възприемат те", коментира Джонатан Фрийдланд, говорител на Netflix.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon Netflix Sky

Прочетете и това

Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит" 2 Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит"

Докато шансовете на депутата да се пребори с "Емко" за русенския завод отслабват в съда, срещу двете оръжейни компании започна атака през прокуратурата

18 авг 2017, 2394 прочитания

От лизинга към колекторския бизнес От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

18 авг 2017, 746 прочитания

24 часа 7 дни

17 авг 2017, 4011 прочитания

18 авг 2017, 3788 прочитания

18 авг 2017, 2952 прочитания

18 авг 2017, 2394 прочитания

18 авг 2017, 2035 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фонд "Земеделие" има двама нови заместник-директори

Гея Георгиева и Иванка Багдатова влизат в ръководството

Новите стари

Цели сектори на икономиката се преориентират към по-възрастните, а ефектите върху пазара на труда, туризма и други вече се усещат

Имате думата

Как състезателните дебати променят културата на спора у нас

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете