Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 20 мар 2017, 17:54, 2155 прочитания

"Информационно обслужване" отчита лек спад на приходите през 2016 г.

Въпреки това държавното дружество подобрява рентабилността си до 7.2% на база печалба преди данъци.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онтотекст към IT специалисти: "Да хакнем Търговския регистър"

Задачата е част от практическото предизвикателство Datathon

22 мар 2017

БДЖ: Ретро завинаги

ЖП-превозвачът продава билетите си по архаични способи. Досега е имало три проекта за електронно билетоиздаване, но нито един от тях не е въведен, като и последният на "Информационно обслужване" се бави.

2 мар 2017

Електронно управление в края на тунела

С приемането на Закона за електронно управление по-важните предпоставки ще са налице, но ефектите ще се видят след години

10 юни 2016

"Информационно обслужване" ще управлява всички IT дейности в МФ

Държавната компания спечели обществената поръчка, предлагайки най-ниска цена от 24.5 млн. лв. за три години

19 май 2016


Печалбата намалява, но е по-висока от планираната
"Информационно обслужване" е понижило леко приходите си през миналата година, а нетната печалба е спаднала с близо 19%. Това става ясно от отчета на държавното дружество. От компанията обаче отчитат годината като успешна, тъй като оперативната печалба е 8% над планираното. Причината за по-високия от очаквания резултат е привличането на нови клиенти, както и оптимизирането на разходите, посочват оттам. Значителен ръст през миналата година е отбелязан и в продажбите на електронни подписи.

Резултати

С близо 6% са се понижили приходите на дружеството през 2016 г. спрямо предходната година. Резултатът е с 2% по-нисък и от плана за годината. От управленския доклад става ясно, че една от причините за това е неполучено плащане за 178 хил. лв. (20% от общата стойност) по договор за надграждане на системата за онлайн резервация с "БДЖ Пътнически превози". През миналата година "Информационни системи" е приключила третия етап на проекта, но от държавния превозвач не са подписали приемно-предавателен протокол и съответно не са превели сумата. "Неприемането на етап 3 по договора е причина компанията да не постигне заложените в плана финансови показатели", пише в доклада.

Компанията обаче е успяла да свие разходите си с повече от планираното - над 5% на годишна база, в резултат на което печалбата преди данъци е с 8% по-висока от очакваното. През миналата година дружеството е подобрило и рентабилността си на база печалба преди данъци до 7.2% (6.5% за 2015 г.).


Договори



Основните клиенти на дружеството са различни министерства и агенции, Централната избирателна комисия, държавата, областните и общинските администрации, съдилищата и т.н. Около 10% от приходите й идват от корпоративни клиенти, а още 8% - от физически лица (предимно предоставяне на удостоверителни услуги).

Сред по-големите договори, които компанията сключи през миналата година, са тези за изнесени дейности по управление на IT услуги в системата на Министерството на финансите, който е на стойност 24.5 млн. лв., и за компютърна обработка на протоколите от президентските избори с ЦИК за 2.7 млн. лв. През 2016 г. "Информационно обслужване" стана и сертифициран партньор на един от световните гиганти в софтуерната индустрия и основен производител на ERP системи SAP.
Компанията е първата, която започна да издава електронни подписи в България, а през 2015 г. значително понижи цените и въведе издаване и подновяване на електронен подпис с валидност 3 години. В резултат на това през миналата година приходите от продажби на електронни подписи са нараснали с 13% на годишна база, а броят на издадените и подновени подписи е нараснал с 11%.
За компанията
"Информационно обслужване" е 99.5% собственост на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а останалите 0.5% от акциите са разпределени между близо 2700 индивидуални акционери. Компанията е специализирана в изграждането, развитието и поддръжката на информационни системи с национално значение, сред които информационната система за управление на приходите от местни данъци и такси, основните информационни системи на НАП, включително и публичните услуги на агенцията, системите на Министерството на финансите и Агенция "Митници". Тя е и технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Компанията има 26 клона в страната, а общо в нея работят около 530 души.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акционери на Akzo Nobel искат съдът да разследва борда на директорите Акционери на Akzo Nobel искат съдът да разследва борда на директорите

Близо една пета от акционерите искат сливане с американската PPG и отхвърлят мотивите за отказ на ръководството

23 май 2017, 765 прочитания

Инвестиционните банки отново се разширяват в Югоизточна Азия Инвестиционните банки отново се разширяват в Югоизточна Азия

Секторът променя политиката, след като години наред съкращаваше персонал

23 май 2017, 696 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Варна, Шумен
Регионален бизнес Варна, Шумен

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

VIA University College, Дания

Катерина Николова разказва за опита и преживяванията си докато учи "Маркетинг и мениджмънт" в Дания

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Вече имате MBA диплома. Сега накъде?

Особености на кариерното развитие след придобиването на дипломата по бизнес образование за мениджъри

5 съвета за успех в конкурса Next Generation

Какво е важно да имате предвид, когато попълвате документите си и се явявате на интервю в конкурса за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (15-21 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Westinghouse може да потърси защита от фалит

Ядреното поделение на Toshiba все още има незавършени проекти

Строй, земеделецо

Какво се крие зад промените в закона за земеделските земи, които ГЕРБ и патриотите опитаха неуспешно да прокарат

Типографът Ботьо Николчев: Работим за това българската кирилица да е равнопоставена на руската

Изпълнителният директор и "главен готвач" на шрифтове в lettersoup пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Театър и танц от три континента

Двете най-големи международни театрални събития в България – "Варненско лято" и платформата "Световен театър в София", представят между 1 и 11 юни селекция от интересни спектакли

Мечът на Гай Ричи

В новия "Крал Артур" митът е в "рокенрола" ритъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 20.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.05.2017

Капитал Daily

Брой 77 // 23.05.2017 Прочетете