Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 юни 2017, 17:22, 1554 прочитания

Седмични новини за ритейл

NEPI купува"Сердика център" за 207.4 млн. евро, "Практикер" откри нов обект в Ямбол, Amazon купува Whole Foods за 13.7 млрд. долара, Инспектори проверяват слънчевите очила, Aldi разраства бизнеса си в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмични новини за ритейл

В София беше открит биомаркет от веригата NaturaSi, "Кауфланд" обновява шест от филиалите си до края на 2017 г., "Био фреш" инвестира 1.7 млн. лв. в складова система, Lidl откри първия си магазин в Самоков, "Метро" изкупува плодове и зеленчуци директно от фермери

10 юли 2017

Седмични новини за ритейл

Проверка установи двоен стандарт при храните, "Цима-99" строи нова фабрика за конфитюри, КЗК глоби "Фармнет" за нелоялна конкуренция, Nike ще търси растеж с нова стратегия, Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

3 юли 2017

Седмични новини за ритейл

"Кауфланд България" подкрепя фермери за GlobalG.A.Р., Три фирми искат промяна в опаковките за мляко по БДС, T Market отвори нов магазин в "Люлин", "Софарма трейдинг" ще инвестира в Сърбия, Само 9% от БГ компаниите продават онлайн

26 юни 2017

Седмични новини за ритейл

"Фантастико" се разраства извън София, Farmhopping отвори фермерски магазин в София, 24% от българите ще инвестират в подобрения за дома, Глобалният пазар на алкохол се свива, Кооперация "Панда" строи логистичен център

12 юни 2017

Седмични новини за ритейл

"Билла" влиза в още два мола – до "Хемус" и на "Стамболийски", "Пастърма говежда" получи защита в Брюксел, Lidl отваря първите си магазини в САЩ , Нови наематели в "Парк център", Летен фермерски пазар в IKEA

6 юни 2017

Седмични новини за ритейл

Проект на закон иска фиксиран процент БГ стоки във веригите, КЗК: "Лукойл" не злоупотребява с монопола си, Българите пазаруват най-много в петък, София става световна столица на виното, Glencore търси сливане с Bunge

29 май 2017


NEPI купува"Сердика център" за 207.4 млн. евро

Най-голямата сделка за недвижим имот в България вече е договорена - южноафриканският фонд NEPI ще плати за софийския мол "Сердика център" и офис сградата към него рекордната сума 207.4 млн. евро.
"Сердика център" е третият по приходи мол в София и в страната. Той е съвместна инвестиция на австрийската Sparkassen Immobilien (S IMMO) и германската "ЕЦЕ проект мениджмънт България" (ECE). В баланса на дружеството - собственик на мола, той е оценен за 219 млн. лв. към края на 2015 г. В друга компания - "Ханза имобилиен", е земята, която е оценена на 12 млн. лв., а в трета - "ЦЕЕ пропърти България", е офис частта, която е с балансова оценка 71 млн. лв.
С продажбата на "Сердика" S IMMO се оттегля от България. Сделката ще стане чрез дъщерното дружество NEPI Project One и трябва да получи одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.
"Сердика център" е отворен през 2010 г. Общата търговска площ, която се отдава под наем, е 51.5 хил. кв.м (като 99.3% от нея са заетш). Офис сградата, построена върху търговския център, е клас А и е открита през 2011 г. Тя е с 28.5 хил. кв.м площ, като 98.6% от нея са заети от мултинационални наематели. През 2016 г. дружеството има резултат от оперативна дейност 6.12 млн. евро. Очакваните приходи от наеми на мола и на офисите са общо 16.1 млн. евро при среднопретеглена цена за наем 16.8 евро на квадратен метър месечно.
NEPI (New Europe Property Investments) e инвестиционна група в Централна и Източна Европа с фокус върху търговски имоти в региона. Oсновните акционери са частни и държавни фондове от Южна Африка. През декември 2016 NEPI обяви, че планира сливане с конкурента си Rockcastle и създаване на нова компания NEPI Rockcastlе. Към края на 2016 фондът притежава 60 имота с търговски и офис площи за 2.66 млрд. евро.

"Практикер" откри нов обект в Ямбол

В Ямбол бе открит най-новият хипермаркет за дома и градината "Практикер". Това е десетият поред обект на веригата в страната. Той се намира в нова сграда, разположена на близо 6800 кв. метра, от които 5000 кв. метра са търговска площ. "Практикер" - Ямбол, предлага асортимент над 50 хил. продукта в различни категории и разполага със 144 паркоместа. В търговския обект работят над 70 служители.
От 2014 г. българският бизнес на "Практикер" се притежава от собствениците на веригата за техника "Технополис" - Тодор Белчев и Божидар Колев. Германската компания от типа "Направи си сам" реши да продаде бизнеса си във всички пазари, на които присъства, след като влезе в несъстоятелност през есента на 2013 г. Така основен акционер в "Практикер" е дъщерната компания на "Видеолукс" (едноличен собственик на "Технополис") "Знайко", която държи над 91% от акциите. Останалият дял се държи от "Практикер риел естейт", в която са съсредоточени имотните активи на веригата. Тя пък е собственост на "Видеолукс".
Досега компанията имаше 9 хипермаркета "Практикер" – два в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Плевен и Велико Търново.

Amazon купува Whole Foods за 13.7 млрд. долара



Електронният гигант Amazon обяви, че ще купи веригата американски магазини Whole Foods срещу 13.7 млрд. долара. Amazon ще плати по 42 долара за акция. Сделката ще бъде изцяло кеш, като включва и дълговете на Whole Foods. Това е за момента най-острият ход в стратегията на Amazon да разруши традиционния модел в американската ритейл индустрия. През последните години компанията направи няколко стъпки към това, най-интересната от които беше обявяването на магазини без каси. Очаква се сделката да бъде приключена в края на тази година.
Социологическите данни показват, че все повече потребители в САЩ купуват продуктите си извън традиционните супермаркети. Онлайн търговците, дискаунт веригите и доставките на продукти отбелязват растеж на пазарния дял, докато цените на основни хранителни продукти падат и поставят под напрежение ритейл сектора, който работи с все по-ниски маржове.
Amazon вече се разширява на десетки фронтове и лесно може да бъде нареден сред световните конгломерати. Amazon успешно играе на пазара с електронни четци, системи за умен дом, облачни услуги, доставка на свежи продукти, правенето на сериали и онлайн видеострийминг наред с много други.

Инспектори проверяват слънчевите очила

Държавната агенция за метрологичен и технически надзор започна национална проверка на слънчевите очила, които се предлагат в търговската мрежа в големите градове и морските курорти. През 2016 г. агенцията е проверила 909 различни марки и модели слънчеви очила в 434 търговски обекта в страната, като за 259 от тях е установено, че не отговарят на изискванията. На нарушителите са съставени актове за административни нарушения на обща стойност 51 000 лв. Установено е още, че 71 модела очила се предлагат на пазара без маркировка за съответствие и те са спрени от разпространение на пазара. През 2017 г. досега съвместно с митническите власти е спрян вносът на 69 модела очила (общо количество 7660 броя), защото са били без нанесена СЕ маркировка, която показва, че продуктът е произведен съгласно утвърдените европейски стандарти. Сред нарушенията са и липса на инструкции на български език, на марка, модел, производител.

Aldi разраства бизнеса си в САЩ

Германската верига Aldi обяви, че ще инвестира допълнителни 3.4 млрд. долара в разширението на бизнеса си в САЩ. Целта е да бъдат отворени нови магазини, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г. В момента Aldi разполага с 600 обекта по-малко, но конкуренцията в страната става все по-ожесточена, след като и от Lidl, обявиха, че започват навлизането си на пазара. В момента Aldi изпълнява друга инвестиционна програма, която предвижда отварянето на 400 магазина до края на годината и премоделирането на 1300 от тях. Инвестицията от поне 5 млрд. долара през тази година идва в момент, в който конкуренцията се увеличава.
Lidl вече обяви, че ще открие първите си сто обекта на 15 юни, като всеки от тях е стратегически разположен така, че да бъде близо до магазините на Walmart и Target, които доминират сектора от десетилетия. От Lidl коментираха, че продуктите им ще бъдат на двойно по-ниски цени от тези на конкуренцията. Най-големият търговец на дребно в САЩ и света Walmart ще опита да работи по нов модел с по-нисък марж на печалбата, като свали цените си в 11 от щатите, в които оперира.

Накратко

Евродепутатите опростиха енергийните етикети за домакински уреди. Промените ще позволят на потребителите по-лесно да избират продукти, които намаляват потреблението и техните сметки за енергия. Потребителите ще видят първите енергийни етикети с новата рейтингова скала без "+" (А+/ А++/ А+++ и др.) в магазините най-рано в края на 2019 г. Всяко последващо преобразуване на скалите за нови енергийни етикети ще влезе в сила, когато 30% от продуктите, които се продават на пазара на ЕС, попадат в най-високия енергиен клас А, или 50% от продуктите, които се продават на европейския пазар, попадат в два от най-високите енергийни класа А и B. Етикетите ще бъдат отпечатани върху опаковката на продуктите, но ще бъдат достъпни и в електронен формат. Предвижда се провеждането на информационни кампании за потребителите относно промените в енергийните етикети.

До края на юни трябва да са готови резултатите от проверките на Българската агенция по безопасност на храните на над 30 продукта, които трябва да установят има ли двоен стандарт от страната на производителите за пазарите в Източна и Западна Европа. В момента експерти правят лабораторни сравнителни анализи на идентични продукти, купени на българския пазар и в Австрия и Германия. Министърът на земеделието Румен Порожанов вече съобщи пред радио "Дарик", че са открити отклонения при безалкохолните напитки и сирената.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит" 6 Цялото Пеевско войнство срещу "Дунарит"

Докато шансовете на депутата да се пребори с "Емко" за русенския завод отслабват в съда, срещу двете оръжейни компании започна атака през прокуратурата

18 авг 2017, 3457 прочитания

От лизинга към колекторския бизнес От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

18 авг 2017, 944 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 6818 прочитания

18 авг 2017, 6594 прочитания

18 авг 2017, 5472 прочитания

18 авг 2017, 3990 прочитания

18 авг 2017, 3423 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Летище София отчита над една трета ръст на пътниците през май

Министерството на транспорта се надява процедурата по концесията да бъде подновена през септември - вече с международен консултант

Законът, който ще изпоти брокерите

Влизането в сила на новите европейски директиви ще промени пейзажа на инвестиционното посредничество

Банкя като Баден-Баден

След 15 години разруха минералната баня в града ще бъде ремонтирана със средства на пенсионния фонд "Алианц", който ще построи балнеологичен комплекс на съсесен общински терен

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете