Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
19 юни 2017, 17:54, 3110 прочитания

Fiat Chrysler не очаква загуби от проблемните двигатели в САЩ

Автопроизводителят бе уличен в употреба на нелегален софтуер за подмяна на резултатите от тестове за вредни емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Европейците купуват все повече коли на лизинг

Тенденцията от САЩ се премества и на Стария континент

4 юли 2017

BMW се стреми към лидерството на автомобилния пазар в Китай

Германската компания увеличава производствените си мощности на най-големия автомобилен пазар в света с над 50%

1 юни 2017

САЩ заведоха дело срещу Fiat Chrysler заради измама с дизелови двигатели

Случаят е подобен на този с Volkswagen, възможно е компанията да бъде глобена с милиарди долари

24 май 2017

Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите

Компанията иска да надмине Tesla и да продава по 1 млн. електрически коли до 2025 г.

10 май 2017

Volkswagen инвестира милиарди в разработването на по-чисти двигатели

Автомобилният производител се опитва да изчисти името си след дизеловия скандал от 2015 г.

2 май 2017

Компаниите от автомобилния сектор са пред финансова миникриза

Производството ще падне много скоро, тъй като вече има големи запаси на нови коли

12 апр 2017

Tesla надмина Ford по пазарна оценка

Ефектът може да се окаже краткотраен, но показва повишаващо се доверие в компанията на Мъск

4 апр 2017
Малко над 100 хил. коли - производство на Fiat Chrysler, не отговарят на стандартите за вредни емисии, обяви Департаментът по правосъдие на САЩ миналия месец. Според изпълнителния директор на автопроизводителя Серджо Маркионе проблемите с дизеловите двигатели обаче няма да се отразят на плановете за продажби през 2018 г, пише Reuters. Бизнес планът за следващата година предвижда компанията да генерира поне 4 млрд. евро кеш и да съживи марките си Jeep, Maserati и Alfa Romeo.

Проблемът . . .

През януари Агенцията за защита на околната среда и щатът Калифорния обвиниха Fiat Chrysler в употреба на нелегален софтуер, чрез които компанията е подменила резултатите от тестове за вредни емисии на 104 хил. леки автомобила и 1500 камиона. Проверката на автопроизводителя е част от разследването на регулатора след скандала с Volkswagen преди две години. Преди месец американското правителство обяви, че е стартирало дело срещу Fiat Chrysler. Максималните глоби се равняват на 45 хил. долара за всяка кола, продадена след ноември 2015 г., и до 37 хил. долара за тези, продадени преди това. Ако компанията бъде призната за виновна, е под заплаха от загуба, равняваща се на милиарди.

. . . и решението

За да избегне налагането на глоба, Fiat Chrysler e предложил да изтегли от употреба всички 104 хил. превозни средства, които не отговарят на стандартите, и да ги актуализира. Според адвокат от Департамента по правосъдие на САЩ могат да изминат месеци, преди регулаторите да разрешат подобно действие. На пресконференция миналата седмица изпълнителният директор Серджо Маркионе обаче заяви, че става въпрос за много по-малко време. "Намираме се много по-близо от това", коментира той.



"Когато направихме предложението, бяхме готови да изпълним поправката на момента... сега зависи от тях", коментира Маркионе пред журналисти във Венеция. Според него компанията има "надеждно решение" на проблема и все още не са правени прогнози за размера и ефекта от евентуални глоби.

За разлика от Volkswagen обвинението към Fiat Chrysler е само за наличието на подобен софтуер, а не за целенасоченото му ползване или разработка. В резултат на заведените срещу него дела немският гигант се съгласи да даде 25 млрд. долара в поправяне на нанесените щети, включително към собственици, регулатори и автомобилни брокери.

Бъдещето на Fiat Chrysler

Според Маркионе, сливането на Fiat Chrysler с друга автомобилна компания и "неизбежно", за да остане на пазара. "Единственият начин да се справиш е големината, няма друго решение", коментира той във връзка с потенциалното сливане на компанията

Това обаче няма да се случи по време на управлението на италианеца, тъй като Маркионе планира да се пенсионира в началото на 2019 г. Въпреки че спаси компанията от сигурен фалит и възвърна доверието на инвеститорите и партньорите в нея, изпълнителният директор не успя да намери компания за сливане.

Изпълнението на бизнес плана за следващата година логично се превърна в основна цел на управлението на Маркионе. Според него именно това ще отсъди качеството на работата му на поста изпълнителен директор. Все още няма информация относно това кой ще наследи поста след пенсионирането му. Маркионе не изключва възможността отговорностите му да бъдат поети от няколко различни настоящи служители на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Производството на индустриални роботи достига рекорди Производството на индустриални роботи достига рекорди

Опасенията за масови съкращения в различни сектори нарастват

22 ное 2017, 232 прочитания

Седмични новини за енергетика 1 Седмични новини за енергетика

22 ное 2017, 540 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Три големи мандри искат промяна на опаковките за кисело мляко по БДС

Окончателното решение трябва да бъде взето от техническия комитет към Института за стандартизация

Милиардерски консорциум за СМЕ

Някои от най-богатите хора в Чехия и Словакия искат да купят собственика на bTV

Европа е тясна за маршалския жезъл на Борисов

Споразумението между 23 - страни членки на ЕС, за засилване на военното сътрудничество е далече от амбициите на българския премиер за европейска армия

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Северни пиеси

Новата колекция YPPERLIG представя сътрудничество между ИКЕА и HAY и е истинско събитие

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.11.2017

Капитал Daily

Брой 179 // 22.11.2017 Прочетете