Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 сеп 2017, 10:17, 4958 прочитания

В куриерския Шенген

DHL Parcel избра "Рапидо" за местен представител в мрежата си, обслужваща онлайн търговията в Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Финансови резултати на "Рапидо"

Увеличаване



За българските компании с електронни магазини услугата означава достъп до нови пазари на нормални цени за доставката.
Договорът ще продължи да вдига с двуцифрени проценти бизнеса на българската куриерска компания.

Още по темата

10 години, които промениха света, но не и България

Някои от по-важните теми в новия брой на "Капитал"

8 сеп 2017

"Рапидо" ще е партньор на DHL при доставката на пакети от и за Европа

През мрежата на световната компания българският куриер ще осигури достъп на онлайн търговци до над 20 пазара

4 сеп 2017

Как се развива онлайн търговията в България

Мненията на експертите

4 авг 2017

Бързи, смели, сръчни

Един от най-важните партньори на онлайн търговците са куриерските фирми

31 мар 2017

Куриери във вихъра на интернета

Електронната търговия все така движи пазара на доставчиците на пратки

24 дек 2016
В куриерския бизнес коледно-новогодишната кампания по доставка на подаръци е ад като организация, но пък е радостен цъфтеж на бизнеса. Затова когато миналия декември управителите на "Рапидо" получават обаждане от DHL Parcel, не го приемат сериозно. Макар и трета в бизнеса в страната, българската компания е стотици пъти по-малка от куриерското поделение на германския гигант на Deutsche Post.

Осем месеца и няколко срещи по-късно обаче "Рапидо" вече е част от европейската мрежа на DHL Parcel, която към края на миналата година обхваща 19 държави и продължава да се разширява. За клиентите й – основно от бурно развиващия се сектор на онлайн търговията, това означава улеснен достъп до нови пазари и потребители. За компанията пък резултатът ще е допълнителeн бизнес. Затова и очакванията й са догодина да расте с над средното за пазара ниво.

По правилата на гиганта

Споразумението за партньорство е подписано на 23 август и с него "Рапидо експрес енд лоджистикс" става единствен представител на DHL Parcel за България. Мрежата за пакетни доставки на германската компания съществува от няколко години и се разраства, като целта е постепенно да обхване цяла Европа, включително страните извън Европейския съюз. Чрез нея се предлага услуга за целия континент, което гарантира сигурност и проследяемост на всяка пратка. На някои места DHL Parcel работи със собствени дружества, а в други сключва партньорства с местни компании. Мрежата вече покрива 19 държави, а заедно с "Рапидо" в България към нея ще бъдат добавени и още три страни – Румъния (чрез Urgent Cargus), Хърватия и Ирландия (чрез държавните им пощи).

Предимствата на подобна мрежа са няколко и едно от тях са общите стандарти. "И в момента работим с Гърция и Румъния, както и с други страни, като сме интегрирали системите си с техните. Но ако искаш да го направиш с всички държави в Европа, всяка от които има различни стандарти за услугата, време за изплащане на наложени платежи, изисквания за проследяемост и клиентско обслужване, това е практически невъзможно", казва Васил Атанасов, един от управителите на "Рапидо". "Освен това стои и въпросът с логистиката", добавя другият управител, Радослав Крумов. Подобни европейски мрежи освен Deutsche Post DHL имат само френските и британските пощи. Те обаче не са активни от България.



"Рапидо" ще продължи да работи със своята информационна система, но тя вече е свързана с тази на DHL. "Ние сме единствените, които успяха да го направят за два месеца", казва Крумов. В момента текат последните тестове, като на 1 ноември българският партньор трябва да заработи в мрежата и да обслужва входящите пратки от DHL Parcel. За пакетите от страната навън по договор компанията има право да използва или не мрежата на DHL по своя преценка.

Ангажиментът на "Рапидо" е да достави пратките до избран от нея хъб (Братислава), откъдето те се разпространяват към цяла Европа. Пакетите, които идват отвън към "Рапидо", ще пристигат в София.

Пробив към източния блок

За българската компания включването в мрежата на DHL ще донесе растеж по два канала. "Единият е този, който ще получим като трафик от Европа към България, откъдето очакваме увеличение от 5-6% в приходите", казва Крумов. Досега партньор за пакетните пратки на германската група са били основно Български пощи, а в доста ограничени количества и "Ди Ейч Ел експрес" (дъщерно на друго поделение на DHL, което се занимава със скоростни доставки, например на документи със самолети).

"Тези десетки хиляди пратки не са за пренебрегване, но не те ще направят разликата", уточнява Атанасов. И добавя: "Включването в мрежата ни дава възможност да растем като износ навън, а освен това ще заздрави позициите ни и на българския пазар." По думите му това ще даде по-голям избор на сегашния сухопътен трафик към Европа и ще осигури една точка за достъп до всеки пазар на Стария континент.

В момента, ако български онлайн търговец иска да достави пратка в чужбина, се договаря с куриерска фирма в съответната страна, а дотам пакетът пътува с някакъв транспорт, без да има проследяемост. Възможност има и чрез мрежата на френските пощи, с която е свързана българската "Спиди", но цените са като за по-скъпи единични пратки, а не за по-масов бизнес. Освен това тя не предлага възможност за наложен платеж, който остава много популярен в страните от бившия соцлагер. В мрежата на DHL Parcel наложеният платеж е стандартна опция.

"Рапидо" очаква, че услугата ще отвари пазара към Източна Европа за българските електронни магазини. "Потенциалът на този бизнес е огромен. На някои от тях България вече им е тясна, но в същото време за тях е по-трудно и скъпо да спечелят клиент на Запад", посочва Атанасов. Затова от компанията очакват те да се насочат към Източна Европа. "Ние ще им дадем възможност да продават там, където искат, като им предложим нормална цена за доставка, поръчана онлайн", добавя Атанасов.

Цените за клиентите ще зависят от обемите. Така онлайн търговците, които могат да гарантират по-голям трафик, ще имат право на отстъпки. Това е важно за тях, тъй като често стоките са с ниска себестойност и цената на доставката не може да е забранително висока.

В далечен и оптимистичен хоризонт дистрибуторската мрежа към Европа може да направи България видима и за големите онлайн търговци (дори от калибъра на Amazon и Alibaba) и да е фактор при избора им на следващ логистичен център.

Всичко расте

През тази година "Рапидо" очаква да увеличи приходите си с 25-30%. По-висок от средния за пазара ръст от 20% се предвижда и за следваща година. "Досега успявахме да го постигнем без DHL, с тях се надяваме да е по-добре", казва Крумов. По-точни прогнози обаче могат да се направят в края на годината, след като приключи есенно-зимната кампания, която реално обхваща последните 3-4 месеца. Заради бума на онлайн търговията покрай празниците миналата година, а и преди това, всички компании в сектора имаха проблеми - забавени доставки, оттегляне на клиенти и т.н.

Другата голяма въпросителна е свързана с работниците. "Няма как да растеш без хора, а да ги намериш и задържиш не е лесно. Освен това не може да ги наемеш от днес за утре, обучението отнема най-малко два месеца", коментира Атанасов. В момента в "Рапидо" работят около 450 души. С новия бизнес, който очакват да дойде от договора с DHL, броят им трябва да нарасне.

Заради пазара на труда заплатите в сектора също ще тръгнат нагоре и тъй като те са най-големият разход за куриерските фирми, цените на услугите много вероятно ще ги последват. "Последните девет години цените не са променяни", коментира Крумов.

Все по-ясно ще става и разделението между експресните и пакетните доставки, прогнозират от "Рапидо". "В България, а и въобще в Източна Европа, границата между двете услуги почти не съществува, като клиентите очакват пакетните пратки да пристигат бързо като експресните. В Западна Европа не е така", коментира Крумов. Според него колкото по-развит става пазарът, толкова разграничението между двете ще бъде по-голямо, а бързите доставки ще поскъпват.
"Рапидо"

"Рапидо експрес енд лоджистикс" е третата по големина местна компания в куриерския бизнес в страната след "Спиди" и "Еконт". За 2016 г. компанията отчита 14.5 млн. лв. приходи, като резултатът се увеличава с 60% на годишна база. Печалбата пораства повече от два пъти до 801 хил. лв. Най-голям дял в дружеството държи регистрираната в Лихтенщайн Venax Establishment (78%). По 10% държат управителят Радослав Крумов и свързаната с него "Икар 96", а 2% са собственост на другия управител - Васил Атанасов.
DHL Parcel

DHL Parcel е част от групата на Deutsche Post DHL, която се занимава с пакетни доставки. Освен нея германската група има поделения за големи товари, управление на веригата на доставки и експресни пратки. Приходите на групата за 2016 г. са 57.3 млрд. евро, а печалбата й от оперативна дейност (EBITDA) е 3.5 млрд. евро. Оборотът само на пакетния бизнес на DHL през миналата година нараства с над 11% и достига 7 млрд. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: DHL куриери Рапидо

Прочетете и това

Apple пусна новите iPhone модели без обичайната еуфория Apple пусна новите iPhone модели без обичайната еуфория

Акциите на компанията загубиха 6% от цената си за последните две седмици

26 сеп 2017, 309 прочитания

Jaguar Land Rover се оглежда за придобивания Jaguar Land Rover се оглежда за придобивания

Целта на британската автомобилна компания е да произвежда нови модели

26 сеп 2017, 368 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕС обмисля как да увеличи данъците на мултинационалните онлайн компании

Предвижда се дигиталните компании да бъдат облагани там, където създават приходи, а не само в страните, където се намира данъчната им централа

Газови войни

Липсата на комуникация и използването на готови модели спънаха опита за пазарни правила в газовия сектор

Маневри на 10-ия етаж

Новият генерален директор на БНТ номинира членове на управителния съвет на медиата

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Тънка планинска линия

С 15 км/ч по един от най-опасните планински проходи в света

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете