Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 10 сеп 2017, 13:38, 2717 прочитания

КЗК не откри имитация при чаените бисквити

Производството е образувано по искане на "Захарен комбинат - Пловдив" срещу "Победа" - Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

В името на здравето

Ръстът в търсенето на качествена храна в Европа отваря вратата пред нови възможности за бизнес

2 сеп 2017

Най-големите компании за храни и напитки: Слънчево и вкусно

Най-силна е годината за производителите на масло за износ, увеличават се и продажбите на компаниите за храни и напитки, които работят за местен пазар

9 авг 2017

Седем играча с продажби за над 10 млн. лв. при захарните изделия

Близо три четвърти от оборота идва от продукти с шоколадово покритие

22 дек 2015

Захарните изделия носят над 60% от приходите в сладкия бранш

Седем компании с оборот над 20 млн. лв. в категорията държат близо 70% от бизнеса

22 дек 2015

Закуска по всяко време

Бисквитите продължават да са един от най-популярните десерти с пазар за над 124 млн. лв. годишно

4 апр 2014

Бисквитките са си мои

Комисията за защита на конкуренцията започна да налага големите глоби от новия закон

10 юли 2009


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри имитация и наличие на недобросъвестна търговска практика при чаените бисквити, произвеждани от две конкурентни компании: "Захарен комбинат - Пловдив" и "Победа" - Бургас. Производството е образувано по искане на пловдивското дружество, става ясно от решение, публикувано на сайта на регулатора.

В искането си до КЗК от "Захарен комбинат - Пловдив" твърдят, че през 2003 г. са регистрирали марката "Чаени", а през 2010 г. "Победа" регистрира свой бранд - "Чаени бисквити". Според пловдивската компания външният вид, опаковката, маркировката и наименованието на двата продукта са твърде близки, почти идентични, и потребителите могат да бъдат заблудени за това кой е производителят.

Патентното ведомство и съдът не откриват нарушение

В хода на проверката КЗК установява, че на 11.10.2010 г. в Патентното ведомство е постъпило искане от "Захарен комбинат - Кристал" АД за заличаване на регистрацията на марка "Чаени бисквити" – комбинирана, с притежател "Победа" АД - Бургас. Но с Решение № 122/21.05.2012 г. Патентното ведомство отхвърля като неоснователно това искане, тъй като марките, разглеждани в цялост, "създават различно визуално впечатление" – резултат от различието в начина на представяне на словния елемент "Чаени" – шрифт, цветово оформление, наклон, фигуративни елементи.

Подобно е становището и на Софийския градски съд, който с решение № 112/15.01.2013 г. (влязло в сила) отхвърля като неоснователни предявените от "Захарен комбинат - Кристал" твърдения за нарушения от страна на "Победа" на изключителното право върху търговска марка "Чаени". След анализиране на заключенията на три специализирани съдебно-маркови експертизи съдът приема, че не е налице идентичност между "Чаени"-те търговски марки на двете дружества.



От повече от 50 години

И двете дружества произвеждат и разпространяват продукта "чаени бисквити" с едно и също наименование, придобило известност и разпознаваемост сред потребителите от повече от 50 години като част от асортимента на предлаганите сладкарски изделия на пазара. През този продължителен период и двете дружества са предлагали своите "чаени бисквити", като същевременно са променяли във времето визуалното оформление, отчита КЗК.

Според комисията приликите между двете марки са, че са комбинирани и съдържат словен елемент "чаени", изписан на кирилица, че са регистрирани за един и същ клас 30 от Международна класификация на стоките и услугите и че се използват за означаване на хранителни продукти. Но отликите са повече.

Използвани са различна комбинация от цветове, различна графична концепция и позициониране, както и различен начин на изписване на словния елемент "чаени". Стилизираните композиции са напълно различни. Различно е и разположението на елементите, заключава КЗК. Единствените прилики в изследваните опаковки се отнасят до наименованието на продуктите (чаени бисквити), който не е съществен елемент от външния вид, доколкото има описателен характер за вида на предлаганата стока, както и използваното изображение на самия продукт, пише в решението. Комисията смята, че "тези прилики не са в състояние да доведат до заблуда, тъй като за установяване на имитация от значение е наличието на близост в онези елементи, които са характерни и запомнящи се и с които продуктът или производителят се асоциират в съзнанието на потребителя". Затова регулаторът установява, че не е извършено нарушение. Освен това комисията не приема искането на нито една от страните за възлагане на направените в хода на производството разноски. Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Уолтопия" вдигна крайните цени с 15% заради високите разходи за труд 8 "Уолтопия" вдигна крайните цени с 15% заради високите разходи за труд

Собственикът Ивайло Пенчев призова за по-лесен достъп на чужденци до българския трудов пазар

25 сеп 2017, 1639 прочитания

КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата КЗК: Концесията на летище Пловдив може да продължи с два кандидата

Регулаторът е отхвърлил желанието на третия, но отстранен участник, процедурата да спре

25 сеп 2017, 1403 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (28 август - 3 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (21-27 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Тайната на успеха на швейцарските фармацевтични компании

Набирането на международни кадри е успешен бизнес модел, от който индустрията зависи

Еднолична банка "Мавродиев"

Бившият председател на КФН и лоялен негов служител от комисията са избрани за директори на държавната ББР

КФН по пътя към независимостта

Финансовият регулатор иска да мине на самоиздръжка, но не всички засегнати харесват това

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Изяж София

Първият уличен гурме фестивал в България StrEAT Fest е за всички, които искат да се докоснат до нов вид преживяване и да опитат световните кухни, представени тук

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.09.2017

Капитал Daily

Брой 146 // 26.09.2017 Прочетете