Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 сеп 2017, 11:20, 2342 прочитания

Напрежение между Hyundai и BAIC Motor заради проблеми с доставчиците

Двете компании произвеждат съвместно автомобили в Китай, но пазарът там става все по-труден

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Hyundai Motor спира производството си в Китай заради проблеми с доставчиците

Пекин въведе икономически ограничения на Южна Корея заради американска противоракетна система

30 авг 2017

Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Компанията залага и на коли с горивна клетка, но инфраструктурата не е развита

20 авг 2017
Акциите на южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor продължават да губят стойност вече четвърти месец на фона на задълбочаващите се противоречия с китайския им партньор BAIC Motor, съобщава Financial Times. Книжата на автомобилния производител се понижиха с нови 1.5% в сряда.

Неразбирателство с доставчиците

Напрежението между двете компании, които произвеждат съвместно автомобили в Китай, нарасна, след като за пореден път доставчик е отказал да предостави необходимите части в завод в Ханджоу заради неполучено заплащане. Поради сходни причини този и още три завода в Пекин бяха прекратили производството си, но от Hyundai съобщиха, че от вчера всеки от тях е възобновил дейността си. От най-голямата автомобилна компания в Южна Корея информираха, че преговарят с доставчиците, за да разрешат проблема.

Освен проблеми с доставки Hyundai отчита и голям спад на продажбите на китайския пазар. Причината е, че китайското правителство е въвело икономически санкции, които ще ограничат печалбата на южнокорейските компании. Санкциите бяха наложени през май заради изградената противоракетна система на САЩ THAAD в Южна Корея. До миналата година Hyundai и контролираната от нея Kia Motors са били на трета позиция по продажби в Китай. По данни на Daiwa Capital Markets продажбите на съвместното дружество са се понижили с над 40% спрямо миналата година. За второто тримесечие на тази година продажбите са спаднали с 64% спрямо същия период от 2016 г.

Исканията на BAIC



От BAIC настояват Hyundai да сключи договор с китайски доставчици за продукти на по-ниски цени, но от базираната в Сеул компания отказват. По този начин от Hyundai искат да се придържат към висококачествени продукти, които пристигат от настоящите им доставчици - предимно от Южна Корея, смятат анализатори. "BAIC вече не може да търпи алчността и арогантността на Hyndai", пише китайският ежедневник Global Times. В публикацията се твърди, че китайската група е готова да разреши проблема около доставките докрай, но изданието не посочва източника на информация. От Hyundai отказаха да дадат коментар по темата. На доставчиците на автомобилния производител в Китай не се е заплащало от май. BAIC се стреми да намали драстично цената на услугите за доставки.

Поради тези причини преди няколко дни от южнокорейската компания отстраниха изпълнителния директор на Hyndai в Китай Чанг Уон-Шин. Той заемаше поста в продължение на една година. На негово място е избран Тао Хунг Тан. Анализаторът от Daiwa Чунг Сънг-Йоп е на мнение, че вероятността BAIC да напусне съвместното дружество е твърде ниска, тъй като това няма да е от полза за китайската група. Той пресметна, че китайският автомобилен производител е изразходвал около 1 млрд. долара за изграждането на две нови фабрики в страната. Пред Reuters Лий Ханг-Ку от Корейския институт по икономика и търговия заяви, че китайският пазар се е превърнал в "гробище" за южнокорейските компании за производство на коли, както и за доставчиците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Тютюнопроизводители искат да се отнеме лицензът на търговеца "Лийв табако" Тютюнопроизводители искат да се отнеме лицензът на търговеца "Лийв табако"

Гръцката компания има неизплатени 2.5 млн. лв. за изкупена от 2016 г. реколта

21 ное 2017, 717 прочитания

Датската Viking инвестира 12 млн. лв. в нов завод за салове край Пловдив 2 Датската Viking инвестира 12 млн. лв. в нов завод за салове край Пловдив

Производството започна през 2014 г. в цех под наем, сега изгражда свой обект за най-големите си изделия

21 ное 2017, 1204 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Частното банкиране в Европа е отчело първата си загуба от 2009 г.

Въпреки бума на финансовите пазари редица фактори удрят крайните резултати в сектора

Франсоаз Шомбар: Бъдещето е по-добро от настоящето

Главният изпълнителен директор на Melexis пред "Капитал"

Инвестиционният пазар на имоти: Накъде след рекорда от 1 млрд. евро

След сделките за молове с южноафрикански фондове 2018 г. вероятно ще е на офисите, хотелите и построените по мярка на клиента проекти. Инвеститори от Великобритания и САЩ вече оглеждат активи

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

В търсене на Левски

"Възвишение" е верен на романа и доброто жанрово кино

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 21.11.2017

Капитал Daily

Брой 178 // 21.11.2017 Прочетете