Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 сеп 2017, 11:20, 2329 прочитания

Напрежение между Hyundai и BAIC Motor заради проблеми с доставчиците

Двете компании произвеждат съвместно автомобили в Китай, но пазарът там става все по-труден

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Hyundai Motor спира производството си в Китай заради проблеми с доставчиците

Пекин въведе икономически ограничения на Южна Корея заради американска противоракетна система

30 авг 2017

Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Компанията залага и на коли с горивна клетка, но инфраструктурата не е развита

20 авг 2017
Акциите на южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor продължават да губят стойност вече четвърти месец на фона на задълбочаващите се противоречия с китайския им партньор BAIC Motor, съобщава Financial Times. Книжата на автомобилния производител се понижиха с нови 1.5% в сряда.

Неразбирателство с доставчиците

Напрежението между двете компании, които произвеждат съвместно автомобили в Китай, нарасна, след като за пореден път доставчик е отказал да предостави необходимите части в завод в Ханджоу заради неполучено заплащане. Поради сходни причини този и още три завода в Пекин бяха прекратили производството си, но от Hyundai съобщиха, че от вчера всеки от тях е възобновил дейността си. От най-голямата автомобилна компания в Южна Корея информираха, че преговарят с доставчиците, за да разрешат проблема.

Освен проблеми с доставки Hyundai отчита и голям спад на продажбите на китайския пазар. Причината е, че китайското правителство е въвело икономически санкции, които ще ограничат печалбата на южнокорейските компании. Санкциите бяха наложени през май заради изградената противоракетна система на САЩ THAAD в Южна Корея. До миналата година Hyundai и контролираната от нея Kia Motors са били на трета позиция по продажби в Китай. По данни на Daiwa Capital Markets продажбите на съвместното дружество са се понижили с над 40% спрямо миналата година. За второто тримесечие на тази година продажбите са спаднали с 64% спрямо същия период от 2016 г.

Исканията на BAIC



От BAIC настояват Hyundai да сключи договор с китайски доставчици за продукти на по-ниски цени, но от базираната в Сеул компания отказват. По този начин от Hyundai искат да се придържат към висококачествени продукти, които пристигат от настоящите им доставчици - предимно от Южна Корея, смятат анализатори. "BAIC вече не може да търпи алчността и арогантността на Hyndai", пише китайският ежедневник Global Times. В публикацията се твърди, че китайската група е готова да разреши проблема около доставките докрай, но изданието не посочва източника на информация. От Hyundai отказаха да дадат коментар по темата. На доставчиците на автомобилния производител в Китай не се е заплащало от май. BAIC се стреми да намали драстично цената на услугите за доставки.

Поради тези причини преди няколко дни от южнокорейската компания отстраниха изпълнителния директор на Hyndai в Китай Чанг Уон-Шин. Той заемаше поста в продължение на една година. На негово място е избран Тао Хунг Тан. Анализаторът от Daiwa Чунг Сънг-Йоп е на мнение, че вероятността BAIC да напусне съвместното дружество е твърде ниска, тъй като това няма да е от полза за китайската група. Той пресметна, че китайският автомобилен производител е изразходвал около 1 млрд. долара за изграждането на две нови фабрики в страната. Пред Reuters Лий Ханг-Ку от Корейския институт по икономика и търговия заяви, че китайският пазар се е превърнал в "гробище" за южнокорейските компании за производство на коли, както и за доставчиците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Проблемите на малките Проблемите на малките

Няколко извода от "Гепард" - годишната класация на "Капитал" за най-динамичните малки и средни дружества

17 ное 2017, 1701 прочитания

Wizz Air срещу "Летище София" 5 Wizz Air срещу "Летище София"

Нискотарифната авиокомпания обжалва изравняването на таксите на стария и новия терминал и за 2018 г.

16 ное 2017, 6164 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Частното банкиране в Европа е отчело първата си загуба от 2009 г.

Въпреки бума на финансовите пазари редица фактори удрят крайните резултати в сектора

Франсоаз Шомбар: Бъдещето е по-добро от настоящето

Главният изпълнителен директор на Melexis пред "Капитал"

Милиардерски консорциум за СМЕ

Някои от най-богатите хора в Чехия и Словакия искат да купят собственика на bTV

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Забранени истории от Северна Корея

Книгата показва суровата реалност в една от най-изолираните държави в света

Широк екран

Акцентите в афиша на "Киномания 2017"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете