Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 21 сеп 2017, 14:29, 5509 прочитания

"Мобилтел" ще работи под бранда А1

Компанията майка Telekom Austria преименува всичките си регионални марки в една

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Мобилтел" отчита ръст на приходите и печалбата си към средата на 2017 г.

Растящите постъпления от продажба на услуги и устройства, както и оптимизирането на разходите водят до ръст и на финансовия резултат след продължителни спадове

26 юли 2017

"Мобилтел" избра United Partners за своя PR агенция

Фокус на обслужването ще бъде комуникацията през социалните и дигитални медии

12 юли 2017

"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

28 сеп 2012

"Мобилтел" с ново лого и визия

Телекомът брани лидерството си с промяна в бранда, пакетни услуги и обещания към клиентите

24 сеп 2012
Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености
"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар."
Алехандро Платер, изпълнителен и оперативен директор на TAG
Kомпанията майка на най-големия български мобилен оператор "Мобилтел" - Telekom Austria Group (TAG), обяви, че ще прекръсти всичките си подразделения в региона на А1. В официално изявление от групата съобщиха, че целта на ребрандирането е да предоставят едно и също изживяване и оферти на всичките си 24 млн. клиенти в седем държави. Промяната обаче ще се случи поетапно в засвисимост от пазарните особености.

TAG притежава мобилни оператори, които са под бранда A1, единствено в Австрия и Словения. В Беларус те са под името velcom, в Хърватия – Vipnet, Vip mobile и one.Vip са съответно брандовете в Сърбия и Македония, а в България "Мобилтел". В официално съобщение на сайта на австрийската компания се посочва още, че решението за ребрандиране се базира на задълбочен анализ на пазарната среда и възприятието на A1 като силна международна марка в областта на информационните и телекомуникационните технологии – мобилни, фиксирани, телевизионни, облачни и дейта услуги.

"Опитваме се да наложим Telekom Austria Group като единна международна група на фрагментирания европейски пазар. В момента дори собствените ни компании в групата работят под десет различни бранда. Което още повече подчертава нуждата да се инвестират усилия в едно силно общо пазарно присъствие", заяви изпълнителният и оперативен директор на TAG Алехандро Платер.

От TAG очакват премениването към общия бранд A1 и в отделните държави и амортизацията на локалните марки да се отразят на нетните резултати на групата до 2019 г. От компанията, която е част от конгломерата на Карлос Слим America Movil, обявиха, че марките се оценяват на 350 млн. евро в края на миналата година. До края на първото тримчесечие на 2018 г. половината от тази сума ще бъде отписана.

От "Мобилтел" коментираха за медиите, че ребрандирането е следствие от разширяването на услугите на TAG след придобиването на редица доставчици на фиксирани услуги в различните държави, като за да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите .



На българския пазар

Ребрандирането на "Мтел" в А1 България ще включва цялостна промяна на компанията, освен смяна на името и логото на телекома от компанията ще предлагат в допълнение нови услуги и продукти, по-качествена мрежа и още по-добро ниво на обслужване на клиентите. "То [ребрандирането] ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера", коментираха от "Мобилтел".

Преминаването на "Мобилтел" към бранда A1 вероятно ще се отрази и върху новите телевизионни спортни канали, с които в началото на годината телекомът навлезе на пазара на разпространение на собствено телевизионно съдържание. Два от тях към момента носят името на бранда –Mtel Sport 1, Mtel Sport 2, а третият е EDGEsport.

Спрямо другите пазари, на които оперира Telekom Austria Group, България се нарежда на трето място след Австрия и Хърватия по отчетени приходи за първото полугодие не 2017 г. Според официалния отчет на групата те се равняват на 206.8 млн. евро, или с 5% повече в сравнение със същия период година по-рано.

История на промените

Брандът на "Мобилтел" "Мтел" е най-дълго просъществувалият на българския телекомуникационен пазар. Само в началото си търговската марка беше "Цитрон". През 2012 г. компанията инвестира значителни суми в ново лого и изцяло променена визия. През подобни трансформации вече преминаха другите два големи телекома - "Теленор България" и БТК. Преди норвежкия си собственик вторият най-голям мобилен оператор беше част от гръцката Comsote и работеше под марката "Глобул". В един момент гръцката група също искаше да преименува всичките си подразделения на Сosmote, но се отказа. От своя страна БТК първо оперираше под бранда "Вивател", а през 2009 г. обедини стационарните и мобилните си операции и ги ребрандира под общото име "Виваком".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Nestlé ускорява преструктурирането си Nestlé ускорява преструктурирането си

Най-голямата компания за храни в света ще се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари

21 окт 2017, 349 прочитания

Успешните български ICO истории 2 Успешните български ICO истории

В страната се заражда цяла екосистема от компании, които набират капитал по нов начин и работят чрез блокчейн технология

20 окт 2017, 2796 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 септември - 1 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първото българско трио с пари от плана "Юнкер"

Две частни дружества вече получиха инвестиционни заеми за над 50 млн. евро от ЕИБ, а "Биовет" чака одобрение за 100 млн. евро кредит

Идва ли последният мониторингов доклад на ЕК

Председателството на Съвета на ЕС поставя България в изключително изгодна позиция

Успешните български ICO истории

В страната се заражда цяла екосистема от компании, които набират капитал по нов начин и работят чрез блокчейн технология

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Рони и Nasekomix: уроци по музика и искреност

Изпълнителката, композитор и актриса Андрония Попова почина на 44 години

Кой се страхува от Иван Хаджийски

Невероятната съдба на изчезналия ръкопис "Откъде започнахме ние"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 21.10.2017 Прочетете
Капитал Daily, 19.10.2017

Капитал Daily

Брой 160 // 19.10.2017 Прочетете