Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 окт 2017, 17:32, 7219 прочитания

LKW Walter прави интермодален терминал във Видин

Проектът е част от идеята за развитие на автомобилен парк в града

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Офисът на бъдещето

Четири нови тенденции, които променят работното пространство, обобщени от Colliers

13 окт 2017

Смъртта на СОМАТ

Най-голямата превозваческа компания в страната се срина, като приходите й за шест години се свиха десет пъти, започна и разпродажба на недвижими имоти

4 ное 2016

От камион на влак и после пак

Интермодалните превози са новото голямо предизвикателство за българските спедитори

19 окт 2015
8
млн. евро най-много ще са разходите, за да заработи терминалът. Това може да стане още до края на годината.
Австрийската транспортна компания LKW Walter ще изгради интермодален терминал във Видин, който ще комбинира сухопътен и железопътен транспорт. Проектът е част от по-голямата идея на "Аутомотив клъстер България" за развитие на автомобилен парк в крайдунавския град, като целта е да се привлекат нови инвеститори от сектора.
Все повече клиенти искат зелен транспорт, а комбинацията влак и камион спестява 55% от емисиите, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter

Фотограф: Анелия Николова

Терминалът може да започне да работи още до края на годината, тъй като на мястото има подходяща площадка и оборудване, които не се използват. Те са собственост на едно от българските дружества на германската Willi Betz, която през последните години имаше сериозни финансови затруднения. Намеренията са LKW Walter да наеме съоръженията, а реалните й разходи по проекта ще са до 8 млн. евро - за купуване на ремаркета и заплащане на жп оператора за година напред. Ако обаче се случи по-големият проект и в парка дойдат инвеститори от автомобилната индустрия, на мястото ще бъде изграден напълно развит интермодален терминал. Инвестицията в него ще се измерва в десетки милиони евро.

В партньорство

LKW Walter вече има инвестиционен план за терминала във Видин, макар че все още предстои да се уточни партньорството със собственика на съоръженията. Необходимият капитал, за да започне проектът, е 2.5-3 млн. евро за закупуване на ремаркета и около 5 млн. евро за закупуване на жп решение, т.е. заплащане на превозвача за година напред, каза Карл Шауер, асоцииран член на управителния съвет на LKW Walter. Предвижда се товари по влак да се изпращат поне три пъти седмично, но все още няма решение кой ще е превозвачът.

Според австрийската компания съществуващата площадка е много подходяща, като единственото, което липсва, са около 100 метра жп линия в самия терминал. Очакванията са тази инвестиция да се направи от собственика, като в момента се водят преговори.

Парцелът е на "Виена реал естейт Видин", която е собственост на австрийския VHO Holding (част от групата Betz). От документите в Търговския регистър става ясно, че миналата годна е направена оценка на имотите от независим оценител и стойността им е определена на 8.7 млн. лв. За същата сума компанията е ипотекирала имотите си във Видин - около 117 дка земя плюс сгради в Северна промишлена зона, срещу кредит от Инвестбанк през август тази година, показва справка в имотния регистър. Дружеството се занимава с отдаване под наем на инвестиционни имоти, като за 2016 г. приходите му са 134 хил. лв.



Голямата идея

Изграждането на интермодален терминал е само първата, но много важна част от по-големия проект за създаване на нова индустриална зона за автомобилно производство. "Терминалът ще е гаранция, че който започне да произвежда там, ще може да има навременни доставки на суровини и готови продукти", каза изпълнителният директор на "Ауто клъстер България" Любомир Станиславов.

Евентуалният бъдещ автопарк се предвижда да се разположи върху терен от 1225 дка на брега на реката между площадката на интермодалния терминал и Дунав мост 2. Идеята е да се привлече т.нар. производител на оригинално оборудване, покрай който фабрики да създадат още 10-12 доставчици на компоненти. "За да има автомобилно производство, трябва да има добра екосистема от около 300 доставчици, а в България те са 120", каза Станиславов. Това е причината за избора на Видин за проекта - лесният достъп за доставчици от три държави (България, Румъния и Сърбия). "Това реално са над 1000 доставчика, т.е. от тази гледна точка Видин има добра екосистема", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември, 2017 г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

12 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:
Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред България
Най-важните сделки за годината и какво стои зад техния успех
Завръща ли се дяловото инвестиране като важен инструмент за финансиране
Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2018


Прочетете и това

Проблемите на малките Проблемите на малките

Няколко извода от "Гепард" - годишната класация на "Капитал" за най-динамичните малки и средни дружества

17 ное 2017, 1536 прочитания

Wizz Air срещу "Летище София" 5 Wizz Air срещу "Летище София"

Нискотарифната авиокомпания обжалва изравняването на таксите на стария и новия терминал и за 2018 г.

16 ное 2017, 5563 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Гепард»

Гепард
Гепард

Класация на най-динамичните малки и средни компании в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Как да се представим на стажа, за да ни вземат на работа

Гледайте на стажа си като на едно дълго интервю за работа, а не като на задължителната заверка за университета

Стажове, стипендии, конкурси (30 октомври - 5 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (16 - 22 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Интервю за работа? Не, благодаря

Няколко съвета как любезно да откажете покана за събеседване, ако междувременно поради една или друга причина вече не се интересувате от офертата и защо това е важно

Стажове, стипендии, конкурси (2-8 октомври)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad

Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми

Ценни книжа без бъдеще

Държавата няма ясна идея какво да се прави с компенсаторните инструменти, от които активни на пазара са близо 0.5 млрд. лв.

Симеонов на абордаж в БМФ

Собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев няма да успее да си спести неустойки от 55 млн. лв. след решение на ВКС

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

В търсене на Левски

"Възвишение" е верен на романа и доброто жанрово кино

1001 стоки

"Под знака на Меркурий" разглежда търговията в София от античността до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 18.11.2017 Прочетете
Капитал Daily, 16.11.2017

Капитал Daily

Брой 176 // 16.11.2017 Прочетете