Регистрация
1 19 окт 2007, 20:36, 6023 прочитания

Особености на регионалните вестници

Изследване на агенция Eternamedia отчита троен скок на рекламата в регионалните медии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Зов за помощ

Глобата на Комисията за финансов надзор може да доведе до закриването на врачанския вестник "ЗовNews"

24 яну 2015

Натискът над медиите става и чрез юридически инструменти

Александър Кашъмов, ръководител на правния екип на "Програма Достъп до информация"

4 май 2012

Колко е трудно да бъдеш свободен

Пет неща, които трябва да знаете за местната преса в България

4 май 2012


Претъпканият български вестникарски пазар е разделен на две големи групи - централни и регионални вестници, всяка със свои особености в съдържанието, което предлага и бизнес-моделите, по които оцеляват.

И докато централните вестници се возят из българския медиен пазар седнали удобно върху сравнително големи рекламни инвестиции, то регионалните са натъпкани в нещо като малък и стар автобус. Нещо повече - една голяма част от тях през повечето време са сериозно заплашени да изпаднат от него на някой по-остър завой...

Регионалните вестници обикновено са с по-малки тиражи и много локални новини. По мнение на много от местните издатели с които "Капитал" се свърза, всеки регионален вестник се развива според правилата на областта, в която излиза и според степента на икономическата развитост на региона който покрива.

За рекламни бюджети от около 40 млн. евро през 2006 г. са се състезавали по данни на Националния статистически институт 257 всекидневни и седмични вестника. Според Галентин Влахов, председател на Асоциацията на регионалните медии, регионалните вестници у нас са над сто от тях са регионални. За сравнение - в Чехия например при 10 млн. население и рекламен пазар 213 млн. евро всички вестници са малко под 100. По изчисления на медиа агенцията Eterna media общият дневен тираж на всички регионални вестници в България понякога може да стига чак 1.500 млн. копия.Ниското потребление на вестници и фрагментираният пазар правят инвестицията в този вид печатни медии доста непривлекателна финансово. Според управителката на "Бряг Медиа груп", която стои зад вестниците "Бряг" - Русе и Силистра, както и "Посоки" в Плевен Маргарита Трифонова "от няколко години съм в издателския бизнес и едва отскоро вестниците ми излизат на печалба. Само един икономически силен район може да издържа, силен вестник", коментира тя. Освен тази сметка в уравнението на вестникарския бизнес има и още едно, трудно за пресмятане неизвестно. "Професионалните издатели, тези, които се занимават с вестникарство, остават все по-малко", според Степан Еремян, издател на двата най-силни регионални вестника - "Струма" и "Марица". Колегата му от Враца, Даниел Бузов издател на вестник "Конкурент", който покрива Северозападна България (областите Враца, Видин и Монтана), обяснява, че "има местни издатели, които печатат по 400 - 500 бройки, което вреди на пазара и пречи на сериозните издатели, които развиват вестниците си години наред. Обикновено издания с такива символични тиражи се появяват преди избори и след това изчезват от пазара", каза Бузов.

Рекламен ръст

По данни на Etermamedia рекламата в регионалните медии е скочила три пъти за пет години. През миналата година те са привлекли 15% от общите рекламни бюджети за преса в страната, докато през 2001 г. в тях са се влели едва пет процента. Прогнозите за 2007 г. пък показват допълнително увеличение с около 20% в сравнение с миналата година, при това на фона на общото свиване на процентите в радио и преса на национално ниво за сметка на телевизиите. "Например някои от банките, като СиБанк и "Райфайзен банк" са увеличили рекламните си бюджети по отношение на регионалните вестници. Много от изданията се стараят да подобрят печата си, излизат цветни и това влияе и на рекламодателите, които искат каретата им да са цветни и да изглеждат добре", коментира управителката на Eterma media Силвия Недкова. Нейната агенция разработи изследване за развитието на медийния и рекламен пазар на регионалните медии.Проучването показва, че увеличението на рекламния пазар в регионалните медии (45% за миналата година в сравнение с 2005 г.) се дължи основно на банките, както и на големите търговски вериги като "Билла", "Практикер" и "Мосю Бриколаж". "И в България вече е силно изразена тенденцията за по добро таргетиране на медиите. Регионалните вестници са важни като рекламен канал в цялостната кампания, защото са добре географски таргетирани. Хората в България вярват на местния вестник и затова са предпочитани от компаниите, които рекламират услуги", коментира управителката на MediaS SMV Татяна Лозович. По наблюденията на Недкова обаче "местните медии трудно рекламират продукти, произведени извън региона. Мощните компании, които произвеждат автомобили, скъпа козметика, разнообразни хранителни стоки и напитки, не обръщат сериозно внимание на локалните медии. Дори и по време на избори политическите сили не разчитат толкова на медиен отзвук в тях", каза тя. Според управителката на "Бряг Медиа Груп" Маргарита Трифонова (издател на в. "Бряг" в Русе и Силистра, както и плевенския "Посоки") "80% от приходите на регионалните вестници са от реклама. Повече от 10% непродадени от един вестник с тираж 4-5 хиляди са рискови за съществуването му", обяснява Трифонова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Класацията
Капитал 100 Най-големите компании в България

Съдържание: 300 най-големи компании
Най-печелившите комапнии
Най-динамичните
Класиране по сектори
Най-големи работодатели
Най-големи холдингови дружества
и още: Анализ на данните
Истории на успеха

Още от Медиа и реклама

Славка Бозукова придобива 50% от издателя на "Блиц" 2 Славка Бозукова придобива 50% от издателя на "Блиц"

Уебсайтът ще има и нов директор по редакционната политика, който до сега е работил в pik.bg

27 юли 2015, 2017 прочитания

БНР play на раздора 2 БНР play на раздора

Нова платформа за музикален стрийминг даде знаци за непрозрачно управление в общественото радио

24 юли 2015, 2981 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Технологии за бизнеса»

Технологии за бизнеса
Технологии за бизнеса

Поредицата представя ключови тенденции в технологиите и тяхното влияние върху подобряване на работата на компаниите.

Какво става

28/07 Появи се четвърти мобилен оператор в България

"Макс Телеком" подписа договор за национален роуминг с "Мобилтел". Прочитане на цялата новина

28/07 НАТО подкрепи Турция срещу "Ислямска държава"

На извънредна среща във вторник НАТО даде политическата си подкрепа за военната кампания на Турция срещу самопровъзгласената "Ислямска държава" в Сирия. Прочитане на цялата новина

28/07 Геновева Жечева ще управлява временно фонда за наука

Началникът на отдел "Транснационални научни инициативи" в дирекция "Наука" на МОН беше назначена временно за управител на фонд "Научни изследвания" на мястото на Николай Христов, който беше задържан заради обвинение в убийство на 55-годишен мъж. Прочитане на цялата новина

28/07 Либийски съд осъди на смърт един от синовете на Кадафи

Съд в Триполи издаде смъртни присъди за Сейф ал-Ислам Кадафи и други осем души заради военни престъпления, извършени от тях по време на революцията от 2011 г. Прочитане на цялата новина

28/07 Прокуратурата поправи и внесе обвинителния акт срещу Христо Бисеров

Софийска градска прокуратура (СГП) е внесла повторно в съда поправения обвинителен акт за данъчни престъпления срещу бившия зам. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Обучение за предприемачи стартира през есента

Трите най-добри бизнес проекта ще получат стартово финансиране в размер до 20 000 лева всеки

Пет съвета за по-добри презентации

Да си добър презентатор е ключово предимство, без значение от бизнес сферата и позицията в организацията

Нейчо Величков: Трябва да развиваме постоянно и без прекъсване личните умения и качества

Без натрупания опит не можеш да стигнеш до идеята, че ти е нужен MBA, казва изпълнителният директор на телекомуникационния оператор "Макс"

Спечели стипендия за магистърската програма на Saatchi&Saatchi

Трима души ще могат да продължат висшето си образование в областта на маркетинга и рекламата с 50% отстъпка от таксата за обучение

Моят университет: Лудвиг Максимилиан университет, Германия

Ясна Миндиликова разказва за опита и преживяванията си като студент по "Медийна информатика" в Лудвиг Максимилиан университет, Германия

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Нещо старо и нещо сребърно

Българските агенции се върнаха с две сребърни отличия от рекламният фестивал Golden Drum

Колко е опасно да си играеш с регулацията

За две години КЕВР беше дал възможност на бизнеса да получи доста по-ниски цени. И сега логично той си ги иска

Това ли ви беше пенсионната реформа?

След като управляващите разрушиха осигурителния модел в началото на годината, сега от заявките за промени е останало малко

"Неохим" продължава да подобрява резултатите си

Приходите са се повишили с 21%, а загубата е изместена от сериозна печалба

"Индъстри уоч": Износът е двигателят на икономическия растеж

През всеки един от първите пет месеци на 2015 г. експортът расте средно с 12%

Кой е Музейко

Среща с част от екипа на първия детски музей в страната

Книга за книга

"ЧитАлнЯта" планира да развие по-различно отношение към книгите в центъра на София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете
Капитал Daily, 29.07.2015

Капитал Daily

Брой 142 // 29.07.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 29

Капитал Light

Брой 29 // 25.07.2015 Прочетете