Регистрация
6 30 апр 2010, 13:22, 6322 прочитания

РеквиеММ

Музикалният канал ще бъде сменен с "Нова спорт"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Рок, само Рок

Почитателите на твърдата музика ще си имат телевизия

3 фев 2011

Минало незабравимо

ММ спира излъчване. С малко гняв и мъничко тъга, разговаряме с най-популярните й водещи

3 май 2010

"Нова телевизия" ще се състезава и със спортен канал

Компанията започна да преструктурира портфолиото си

от Дневник,1 мар 2010

Телевизия ММ раздава награди за 9-та година

Сред специалните гости на церемонията - Лиса Мафия, Mozez, Sistem

от Дневник,26 юни 2007

"Диема" и ММ в стоманена шведска прегръдка

MTG най-после стъпи на българския медиен пазар в смесено дружество с Apace Media

23 фев 2007

Британска медийна компания купи „Телевизия ММ“

Apace Media ще инвестира 500 хил. евро в музикалния канал

8 окт 2005
Музикалната телевизия ММ е вторият канал, за чието закриване пишем в рамките на малко повече от половин година. Да не се заблуждаваме. Неприятно е.

Когато става дума за бизнес обаче, емоциите нямат значение.

Нищо лично, просто бизнес

Ако новинарската Re: TV бе погълната от икономическата криза в края на миналата година, музикалният канал ММ слиза от ефира, защото има неустойчив бизнес модел. Поне това е позицията на Modern Times Group (MTG), които купиха телевизията през 2007 г. в пакет с каналите "Диема". "MM беше първият български музикален канал на пазара преди 11 години и беше успешен", казва изпълнителният директор на "Нова тв" и каналите "Диема" Якоб Андерсън. Според него обаче през последните няколко години тази пазарна ниша се пренасити с още подобни телевизии, всяка от които се бори за малка аудитория, докато зрителите се насочват към други начини за консумация на музика. "Мислим, че можем да служим на аудиторията по-добре, ако съсредоточим усилията си в други посоки", мотивира закриването на канала Андерсън. Вместо музикалния канал в портфолиото на "Нова тв" и каналите "Диема" от 30 април започва да излъчва "Нова спорт".

Причината за трансформацията на ММ е свързана с пазара. Спортните състезания дават повече възможности за продажба на пакети спонсорство и реклама, развиват и лоялна аудитория. Музикалните телевизии привличат по-млада аудитория, но силната конкуренция там е от световните MTV (която скоро смени формата си), VH1 и каналите The Voice, City TV и MAD. От местните най-висок е пазарният дял на "Планета тв", която излъчва само поп-фолк.

"Предимството на ММ е, че бе изцяло български канал с оригинална програма. През последните няколко години обаче е очевидно, че в този канал нищо не се инвестираше и затова медията престана да се развива и започна да губи от аудиторията си", коментира Александър Тошков, медия директор в агенцията Initiative Media Club. Той смята, че аудиторията на музикалните канали по принцип е младежка и в тях рекламират марки, които са таргетирани към подобна аудитория. "По принцип обаче рекламодателите заделят по-малък финансов ресурс за тези канали в сравнение с всички останали", казва той.

Снимки от старите ленти

Камен Воденичаров бе един от създателите на ММ и дълги години творчески директор на телевизията. Въпреки че сега ръководи телевизия "Балканика", ММ си остава старата му любов.

"Реално първото излъчване беше на 3 март 1997 г. Тогава тръгнаха първите видеоклипове. Първият, който излъчихме, бе "Не съм избягал", което мен много ме зареди и ме подпали", спомня си Воденичаров. Двамата души, които създават ММ, са Красен Карайчев и Тони Танов. "Те подготвиха и стартираха ММ, а аз се включих няколко месеца по-късно. Беше в две малки стаички, излъчваше се от видеомагнетофони - много смешно. Голяма емоция!",  разказа още Воденичаров. Той е убеден, че едно от предимствата на първия български музикален канал е в разнообразието на музиката. "180-200-240 видеоклипа на седмица е добре да се излъчват, защото ти дават разнообразие и задържат интереса на аудиторията. И ние сме изпробвали варианта да имаме заредени 120 песни в седмичната листа, но стоеше еднотипно", споделя Воденичаров.

Новите музикални канали, които са част от международните радиогрупи в България - The Voice (част от SBS) и City TV (част от Communicorp Group), както и MAD имат по-честа и на моменти еднотипна ротация на музикалните клипове, което е част от международния бизнес модел, който следват. Рекламодателите обаче ги предпочитат, защото паралелно с тв каналите City и The Voice се развиват и музикални радиостанции и мениджърите им мислят за развитието им като бизнес модел. Докато ММ така и не стана работеща част от медийния микс и рекламните пакети на "Нова". Първо изчезнаха музикалните награди, които носеха популярност на канала, спонсори и рекламодатели. После започна да намалява аудиторията, докато се стигне до сегашното му закриване.

"Рекламодателите в първите години, 97-а и 98-а, бяха много скептично настроени, но постепенно започнаха да навлизат много силно и смело. През всичките тези години имахме договори с всички от топ 10 на рекламодателите - мобилните оператори, с Coca-Cola. През последните 10 години наистина телевизията плаваше в много хубави води. Бяхме малка фирма от 34 човека с един добър годишен оборот", спомня си Камен Воденичаров.

Очевидно именно този факт е бил мотивът, с който през 2005 г. британската компания Apace Media придоби 66% от музикалния канал за 660 хил. евро. Парите тогава трябваше да бъдат инвестирани в техническото обновление на канала.  Първоначално новият собственик имаше идея дори да внася нови за България формати, забавни игри, тийнейджърски сериали и live концерти, но нищо от това не се случи. През април 2007 г. телевизия ММ става част от BMGL (Balkan Media Group Limited), съвместно дружество между Apace Media Group UK и шведската медийна компания Modern Times Group (MTG AB). През 2003 г. ММ лансира втори канал - М2, излъчващ изцяло българска музика. От октомври 2007 г. излъчването на М2 бе прекратено.

След дванадесет години съществуване една от емблемите на българската тв модерност - ММ, си отива, защото не успя да се развие като модел. Канал, който не увеличава аудиторията си, не привлича рекламодатели, т.е. се превръща в непечеливш бизнес, няма никакво бъдеще. А и как да има чисто български музикален канал, когато в България няма силна и печеливша музикална индустрия...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бившият програмен директор на БНТ Нери Терзиева оглавява нов тв канал 4 Бившият програмен директор на БНТ Нери Терзиева оглавява нов тв канал

Медиата се казва BIT и ще бъде насочена към българите по света, а основни инвеститори са българи с логистичен бизнес в САЩ

1 сеп 2015, 3237 прочитания

Губят ли смисъл рекламните фестивали 1 Губят ли смисъл рекламните фестивали

В навечерието на ФАРА попитахме рекламистите как се променя значението на най-голямото рекламно събитие в страната

30 авг 2015, 3372 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Какво става

16:28 Фонд "Земеделие" субсидира с над един милион лева застраховките на земеделска продукция

зДо момента по схемата за съфинансиране на застрахователни премии са кандидатствали 317 земеделци, 277 от които са сключили договор, съобщиха от институцията, цитирани от mediapool. Прочитане на цялата новина

12:11 Близо 90 хил. души са променили пенсионния си фонд за първите шест месеца на годината

За първото полугодие 87 хиляди души са решили да се прехвърлят в различен пенсионноосигурителен фонд, а общата сума на преместените от тях средства е 198 милиона лева, съобщават от Комисията за финансов надзор. Прочитане на цялата новина

11:47 Петролът започна септември с понижение след рязкото поскъпване в края на август

След почти постоянния спад в цената на петрола през август, в понеделник и сортът брент, и лекият американски петрол отбелязаха покачване, което изненада инвеститорите, заложили на продължаващо намеление на цената. Прочитане на цялата новина

31/08 Взрив и сблъсъци пред парламента в Киев раниха десетки души

Най-малко 90 украински полицаи са ранени, а един е загинал след като пред парламента в Киев избухнаха сблъсъци в понеделник, съобщи кметът на града Виталий Кличко, цитиран от местните медии. Прочитане на цялата новина

31/08 Лидерите на Реформаторския блок обсъждат общото явяване на местните избори

Днес в централата на СДС лидерите на Реформаторския блок ще обсъдят дали да се явяват заедно на местните избори на 25 октомври, съобщава dnevnik. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Срещи с над 70 работодатели и вдъхновяващи хора обещава осмият форум "Кариера в България. Защо не?"

Събитието е безплатно и ще се проведе на 10 септември в Интер Експо Център - София, с начален час 10:00

Българската фондова борса обявява конкурс за CFA стипендии

Крайният срок за подаване на документи е 30 септември 2015 г.

Започна младежки конкурс за есе на тема "Знание за всички"

Финалният срок за кандидатстване е 21 септември 2015 г.

Мариана Итева: MBA позволява на мениджърите да развият "меките" си умения

Изчакайте известно време да натрупате не само професионален, но и житейски опит, преди да запишете MBA, съветва регионалният директор "Индустриално развитие" на "Веолия" за Централна и Източна Европа

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Един ще ги владее всички

Инвеститорите зад банкера Цветан Василев ще имат водеща роля в предстоящата цифровизация на тв ефира

Автомобил, закарай ме вкъщи

С навлизането на Apple в сектора на автономните коли индустрията се приближава с още една крачка към безпилотното бъдеще

Спортът за едно по-мирно село

България е похарчила над 400 млн. лв. за спортна инфраструктура в последните години. Как стана така, че повечето от тях отидоха в селата и какво ще правят там

Големите банки са привлекли най-много депозити през юли

За седем месеца печалбата в сектора надхвърли 613 млн. лв., над 100 млн. лв. от тях са през последния месец

Брюксел одобри придобиването на Cushman & Wakefield от DTZ

Италианската холдингова компания Exor ще продаде бизнеса си с имоти срещу 2 млрд. долара

Операция М

Невинните и отнесените печелят в еклектичния American Ultra ("Ултра напушен агент")

Пространства за хора

Студио ММXX за архитектурата като отражение на средата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 01.09.2015

Капитал Daily

Брой 166 // 01.09.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете