Регистрация

// Бизнес / Медиа и реклама

2 11 фев 2011, 13:38, 4545 прочитания

Нулева година

Инвеститорите в тв реклама запазват вложенията и позициите си почти непроменени през 2010г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Далеч от нормалното

или как (не) ще се променят бюджетите за маркетинг на рекламодателите през 2012 г.

25 ное 2011

Повдигнете завесата

Печатната реклама спада заради кризата, засмукването на бюджетите от телевизиите и твърде много "жълти" издания на пазара

19 авг 2011

От другата страна на екрана

Ръстът в приходите на тв каналите през първото шестмесечие на 2011 г. е привиден. Пазарът оцелява благодарение на ниски цени и бонуси

12 авг 2011

Чудесата никога няма да свършат...

Противно на очакванията, рекламният пазар във Великобритания се стабилизира

15 мар 2011

Ново 20

Печатните медии свиха приходите, но спечелиха нови рекламодатели през 2010 г.

18 фев 2011

Свободно падане

Приходите на печатните издания продължават да намаляват и през 2010 година

4 фев 2011

Рекламна пауза

Официалният ръст на приходите на тв каналите през 2010 г. е крехък

28 яну 2011

Имате ли план C?

Как ще изглежда 2011 г. през призмата на рекламните агенции

7 яну 2011

Облачно с временни разкъсвания

Рекламодателите планират леко увеличени рекламни бюджети за следващата година

5 ное 2010

Мобилен ръст

Големите телекоми увеличават рекламните си бюджети в пресата

6 авг 2010

На хартиени мускули

Пресрекламата продължава свободното си падане

30 юли 2010

Сривът на рекламата се забавя

Инвестициите продължават да намаляват, но с малко

23 юли 2010

Чрез агресия към прогрес

Nestle и FS увеличиха бюджетите си за тв реклама през 2009 г.

5 мар 2010
Оп-ти-ми-за-ция. Това е думата, която определяше най-точно поведението на компаниите през 2010 г. и която обяснява най-добре данните на агенция TNS/TV Plan за най-големите рекламодатели в телевизиите за изминалата година. Стремежът на маркетинг мениджърите да осигурят повече медийно присъствие за марките си срещу по-малко или същите инвестиции в реклама е причината както за стабилните позиции на тв рекламата (като най-евтин канал за достигане до най-голяма и масова аудитория) в медийните миксове на рекламодателите, така и за запазването на позициите и вложенията на основните играчи непроменени.

Според TNS/TV Plan брутните инвестиции в тв реклама през 2010 г. са се увеличили с около 1% и възлизат на 621.451 млн. лева срещу  613.676 млн. лева през 2009 г. Хранителният гигант Nestle запазва лидерството си като най-голям инвеститор в телевизия с лек спад в бюджета от 1%, следван от глобалните конкуренти Procter&Gamble и Henkel. Телекомуникациите пък остават най-рекламираната продуктова група в телевизия и през 2010 г., но ако през 2009 г. в реклама на този тип продукти и услуги са били инвестирани 51.883 млн. лева, то през миналата година сумата намалява до 47.671 млн. лева. Лекарствените средства, веригите магазини, шампоаните и балсамите и перилните препарати са другите най-често присъстващи продуктови групи в рекламните клипове по телевизията и тези, които генерират най-големи приходи за тв каналите. Важно е да се отбележи, че данните на TNS/TV Plan са изчислени на базата на брутни обеми и не отчитат отстъпките, които компаниите успяват да договорят с телевизиите (нито пък комисионите на рекламните агенции) и които правят тв рекламата толкова атрактивна. В сумите не са включени и рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, вестници, списания, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции.

Има рекламодатели, които стремително са увеличили брутните си инвестиции в телевизия през 2010 г. Най-впечатляващ е ръстът (1400%) при фармацевтичната компания Actavis, която се нарежда на 11-о място сред най-големите рекламодатели и на първо място по вложения във фармацевтичния сектор. Златин Чавдаров, директор "Продукти без лекарско предписание и хранителни добавки" в Actavis, обясни, че увеличеният бюджет през изминалата година отразява и позицията на компанията на пазара, която реализира най-силни продажби в сегмента на продуктите без лекарско предписание, витамините и хранителните добавки в сравнение с конкурентите си. "За да успеем да комуникираме предимствата на нашите продукти, имаме нужда от силна и последователна реклама", обясни той и добави: "През 2009 г. дивизия "Продукти без лекарско предписание" на Actavis (подразделението, което основно отговаря за рекламата) бе в преходен период, преструктурираше се и разработваше нова стратегия за управление на бизнеса. Оттам и ниското ниво на рекламни инвестиции през 2009 г."

Без да коментира конкретни цифри, Златин Чавдаров обясни, че рекламните инвестиции на компанията ще бъдат не по-малко агресивни и през 2011 г. "В България основната и най-важна медия все още е телевизията. Нашата рекламна стратегия отразява този факт. Продуктите ни са масови и много достъпни. С телевизията можем да достигнем до българските потребители най-бързо и евтино на единица контакт", коментира той и уточни, че приблизително 80% от рекламният бюджет на Actavis ще бъде инвестиран в телевизия и през 2011 г. После обаче добави, че ще разчитат и на интернет, за да поддържат диалог с по-младите си и активни потребители.

Сериозно увеличение на вложенията си в телевизионна реклама регистрират и веригата детски хипермаркети "Хиполенд", както и производителят на чипсове и ядски Inter Snack България, които са инвестирали съответно 6.594 млн. лева и 7.961 млн. лева през 2010 г.
В сектора на финансовите услуги най-голям ръст отчита Piraeus Bank, които са увеличили бюджета си в тв реклама с 276% през 2010 г. Най-големият инвеститор в тв реклама сред банките обаче е Банка ДСК, която заема 30-а позиция в подреждането на рекламодателите с бюджет от 4.550 млн. лева през 2010 г.

Има обаче и рекламодатели, които през изминалата година са намалили вложенията си в тв реклама. Най-голям спад реализира производителят на алкохолни продукти "Винпром Пещера", който е свил инвестициите си с около 62% според TNS/TV Plan. С около 30% по-малки бюджети за тв реклама са били фармацевтичната компания Natur Produкt, Raiffeisen Bank и Ferrero.

Кирил Хаджидинев, директор маркетинг в "Данон Сердика", обясни, че причината компанията да отчита 23% спад в инвестициите в телевизия през 2010 г. спрямо предишната година е преразпределението на маркетинговия бюджет в други активности. Той уточни, че през 2011 г. са планирали запазването на рекламните си вложения в телевизия в същите размери. "Като цяло няма да има сериозни различия спрямо тази година. Но все пак ще проследяваме ситуацията в динамика и ще преценяваме", коментира Хаджидинев в отговор на въпроса как ще бъде разпределен маркетинг миксът на "Данон Сердика" в различните комуникационни канали. 

Рекламодателите планират запазване на вложенията си през 2011 г. Някои от тях дори залагат увеличение на бюджета, като например производителите на шоколадови изделия, автомобилните вносители  и банковият сектор. Не се очакват и сериозни размествания в медийния им микс. Което означава, че ако тв каналите запазят гъвкави рекламните си политики и през 2011 г. и инвестират в по-качествено съдържание, големият дял от маркетинговите инвестиции на компаниите пак ще остане при тях.

По темата работи и Красимира Карамфилова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още от Медиа и реклама

PR призовете отидоха при социални кампании PR призовете отидоха при социални кампании

All Channels си тръгна с шест награди от конкурса, а "Мобилтел" беше корпоративният победител на вечерта

22 май 2015, 151 прочитания

Какво се случва с новия собственик на TV7 Какво се случва с новия собственик на TV7

Търговският регистър за втори път отказа да впише промени в управлението на доскоро свързаната с Цветан Василев медиа

22 май 2015, 104 прочитания

24 часа 7 дни

21 май 2015, 6193 прочитания

21 май 2015, 5068 прочитания

22 май 2015, 3143 прочитания

22 май 2015, 3013 прочитания

22 май 2015, 2582 прочитания

Всички новини

Библиотека / K10»

К10: Най-скъпият урок
К10: Най-скъпият урок

Най-добрите банки и банкови клонове в България.

Кариерен клуб: Финанси »

Камелия Славейкова: EMBA помага на човек да се отвори към света и да надхвърли своя бранш

EMBA програмата следва да се запише тогава, когато човек е натрупал достатъчно професионален и житейски опит, съветва изпълнителният директор на "Шел България" Камелия Славейкова

Моят университет: Newcastle University

Петър Георгиев разказва за опита и преживяванията си като студент по журналистика в Нюкасъл, Англия

Procter&Gamble търси стажанти

Крайният срок за кандидатстване е 31 май

Мегаклис Петмезас: Днешните бизнес лидери трябва да бъдат многостранни и гъвкави

Един Next Generation мениджър или предприемач е човек, който е иновативен, вдъхновява, демонстрира загриженост за другите и е техен пример, казва зам. ректорът на CITY College и член на журито на конкурса Next Generation

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Телевизионният "Босман"*

Как собственичка на бар в Портсмут може да промени пазара на тв права за футболни мачове

Битката за Трекляно

Поне на няколо места в България местните избори ще бъдат решени от избиратели туристи

Една пленена държава

Или какво разкриват "бомбите" на опозицията за начина, по който се управлява Македония на Груевски

Стартъп състезанието на DigitalK 2015 привлече над 60 проекта

Дванадесет екипа стигнаха до полуфиналната фаза

Телеком мрежите скоро няма да могат да поемат трафика

Главният изпълнителен директор на БТК Атанас Добрев

Критикувай ми овца

Загива ли професионалната критика и какво от това

Букварно погледнато

"Българският буквар. 200 години в първи клас" документира цели епохи чрез проследяване на илюстрациите и съдържанието в букварите от 1824 г. до наши дни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 20

Капитал

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете
Капитал Daily, 22.05.2015

Капитал Daily

Брой 94 // 22.05.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 20

Капитал Light

Брой 20 // 23.05.2015 Прочетете