Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 11 фев 2011, 13:38, 4856 прочитания

Нулева година

Инвеститорите в тв реклама запазват вложенията и позициите си почти непроменени през 2010г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Далеч от нормалното

или как (не) ще се променят бюджетите за маркетинг на рекламодателите през 2012 г.

25 ное 2011

Повдигнете завесата

Печатната реклама спада заради кризата, засмукването на бюджетите от телевизиите и твърде много "жълти" издания на пазара

19 авг 2011

От другата страна на екрана

Ръстът в приходите на тв каналите през първото шестмесечие на 2011 г. е привиден. Пазарът оцелява благодарение на ниски цени и бонуси

12 авг 2011

Чудесата никога няма да свършат...

Противно на очакванията, рекламният пазар във Великобритания се стабилизира

15 мар 2011

Ново 20

Печатните медии свиха приходите, но спечелиха нови рекламодатели през 2010 г.

18 фев 2011

Свободно падане

Приходите на печатните издания продължават да намаляват и през 2010 година

4 фев 2011

Рекламна пауза

Официалният ръст на приходите на тв каналите през 2010 г. е крехък

28 яну 2011

Имате ли план C?

Как ще изглежда 2011 г. през призмата на рекламните агенции

7 яну 2011

Облачно с временни разкъсвания

Рекламодателите планират леко увеличени рекламни бюджети за следващата година

5 ное 2010

Мобилен ръст

Големите телекоми увеличават рекламните си бюджети в пресата

6 авг 2010

На хартиени мускули

Пресрекламата продължава свободното си падане

30 юли 2010

Сривът на рекламата се забавя

Инвестициите продължават да намаляват, но с малко

23 юли 2010

Чрез агресия към прогрес

Nestle и FS увеличиха бюджетите си за тв реклама през 2009 г.

5 мар 2010
Оп-ти-ми-за-ция. Това е думата, която определяше най-точно поведението на компаниите през 2010 г. и която обяснява най-добре данните на агенция TNS/TV Plan за най-големите рекламодатели в телевизиите за изминалата година. Стремежът на маркетинг мениджърите да осигурят повече медийно присъствие за марките си срещу по-малко или същите инвестиции в реклама е причината както за стабилните позиции на тв рекламата (като най-евтин канал за достигане до най-голяма и масова аудитория) в медийните миксове на рекламодателите, така и за запазването на позициите и вложенията на основните играчи непроменени.

Според TNS/TV Plan брутните инвестиции в тв реклама през 2010 г. са се увеличили с около 1% и възлизат на 621.451 млн. лева срещу  613.676 млн. лева през 2009 г. Хранителният гигант Nestle запазва лидерството си като най-голям инвеститор в телевизия с лек спад в бюджета от 1%, следван от глобалните конкуренти Procter&Gamble и Henkel. Телекомуникациите пък остават най-рекламираната продуктова група в телевизия и през 2010 г., но ако през 2009 г. в реклама на този тип продукти и услуги са били инвестирани 51.883 млн. лева, то през миналата година сумата намалява до 47.671 млн. лева. Лекарствените средства, веригите магазини, шампоаните и балсамите и перилните препарати са другите най-често присъстващи продуктови групи в рекламните клипове по телевизията и тези, които генерират най-големи приходи за тв каналите. Важно е да се отбележи, че данните на TNS/TV Plan са изчислени на базата на брутни обеми и не отчитат отстъпките, които компаниите успяват да договорят с телевизиите (нито пък комисионите на рекламните агенции) и които правят тв рекламата толкова атрактивна. В сумите не са включени и рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, вестници, списания, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции.

Има рекламодатели, които стремително са увеличили брутните си инвестиции в телевизия през 2010 г. Най-впечатляващ е ръстът (1400%) при фармацевтичната компания Actavis, която се нарежда на 11-о място сред най-големите рекламодатели и на първо място по вложения във фармацевтичния сектор. Златин Чавдаров, директор "Продукти без лекарско предписание и хранителни добавки" в Actavis, обясни, че увеличеният бюджет през изминалата година отразява и позицията на компанията на пазара, която реализира най-силни продажби в сегмента на продуктите без лекарско предписание, витамините и хранителните добавки в сравнение с конкурентите си. "За да успеем да комуникираме предимствата на нашите продукти, имаме нужда от силна и последователна реклама", обясни той и добави: "През 2009 г. дивизия "Продукти без лекарско предписание" на Actavis (подразделението, което основно отговаря за рекламата) бе в преходен период, преструктурираше се и разработваше нова стратегия за управление на бизнеса. Оттам и ниското ниво на рекламни инвестиции през 2009 г."

Без да коментира конкретни цифри, Златин Чавдаров обясни, че рекламните инвестиции на компанията ще бъдат не по-малко агресивни и през 2011 г. "В България основната и най-важна медия все още е телевизията. Нашата рекламна стратегия отразява този факт. Продуктите ни са масови и много достъпни. С телевизията можем да достигнем до българските потребители най-бързо и евтино на единица контакт", коментира той и уточни, че приблизително 80% от рекламният бюджет на Actavis ще бъде инвестиран в телевизия и през 2011 г. После обаче добави, че ще разчитат и на интернет, за да поддържат диалог с по-младите си и активни потребители.

Сериозно увеличение на вложенията си в телевизионна реклама регистрират и веригата детски хипермаркети "Хиполенд", както и производителят на чипсове и ядски Inter Snack България, които са инвестирали съответно 6.594 млн. лева и 7.961 млн. лева през 2010 г.
В сектора на финансовите услуги най-голям ръст отчита Piraeus Bank, които са увеличили бюджета си в тв реклама с 276% през 2010 г. Най-големият инвеститор в тв реклама сред банките обаче е Банка ДСК, която заема 30-а позиция в подреждането на рекламодателите с бюджет от 4.550 млн. лева през 2010 г.

Има обаче и рекламодатели, които през изминалата година са намалили вложенията си в тв реклама. Най-голям спад реализира производителят на алкохолни продукти "Винпром Пещера", който е свил инвестициите си с около 62% според TNS/TV Plan. С около 30% по-малки бюджети за тв реклама са били фармацевтичната компания Natur Produкt, Raiffeisen Bank и Ferrero.

Кирил Хаджидинев, директор маркетинг в "Данон Сердика", обясни, че причината компанията да отчита 23% спад в инвестициите в телевизия през 2010 г. спрямо предишната година е преразпределението на маркетинговия бюджет в други активности. Той уточни, че през 2011 г. са планирали запазването на рекламните си вложения в телевизия в същите размери. "Като цяло няма да има сериозни различия спрямо тази година. Но все пак ще проследяваме ситуацията в динамика и ще преценяваме", коментира Хаджидинев в отговор на въпроса как ще бъде разпределен маркетинг миксът на "Данон Сердика" в различните комуникационни канали. 

Рекламодателите планират запазване на вложенията си през 2011 г. Някои от тях дори залагат увеличение на бюджета, като например производителите на шоколадови изделия, автомобилните вносители  и банковият сектор. Не се очакват и сериозни размествания в медийния им микс. Което означава, че ако тв каналите запазят гъвкави рекламните си политики и през 2011 г. и инвестират в по-качествено съдържание, големият дял от маркетинговите инвестиции на компаниите пак ще остане при тях.

По темата работи и Красимира Карамфилова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реклама като на кино Реклама като на кино

Cinema City развива собствена рекламна агенция New Age Media България за продажба на рекламно време в киносалони

29 май 2016, 4098 прочитания

Медийната комисия отвори вратата за безсрочни мандати в БНТ и БНР Медийната комисия отвори вратата за безсрочни мандати в БНТ и БНР

Законовата поправка, приета на първо четене, разрешава на генералните директори на обществените радио и телевизия да останат на поста, ако не е проведен избор на нови

26 май 2016, 3844 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Имоти Инвестиции»

Имоти и инвестиции
Имоти и инвестиции

Тенденции и ревю на бизнеса с недвижими имоти и инвестиции в него.

Кариерен клуб: Финанси »

Иноваторите в действие

Кои са отличените отбори в бизнес практиката "Иновации в действие" и какви са най-важните уроци, които научиха от нея

Стажове, стипендии, конкурси (23-29 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Моят университет: Университетът "Темпъл" във Филаделфия", САЩ

Тодор Райков разказва за образованието и опита си по пътя към предприемачеството

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 май)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Милен Иванов: За да работи, MBA обучението трябва да е вписано в цялостен кариерен план

Преди да запишете MBA, помислете дали наистина ви трябва, защото завършването му не носи автоматично нито по-голяма заплата, нито гарантира повишение, съветва серийният предприемач и основател на CEO Club Bulgaria Милен Иванов

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Телевизионният "Босман"*

Как собственичка на бар в Портсмут може да промени пазара на тв права за футболни мачове

Петък 13 на последния етаж в прокуратурата

Разследващ полицай от ГДБОП заведе дело за обида и заплаха срещу зам. главния прокурор Борислав Сарафов

Природа зад щанда

Търговията с биохрани излезе извън специализираните магазини, а много от техните собственици се насочват и към производство

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

По свой начин

Мари Шуинар за детството в Монреал и колко е важно да искаш още

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете
Капитал Daily, 30.05.2016

Капитал Daily

Брой 99 // 30.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 21

Капитал Light

Брой 21 // 28.05.2016 Прочетете