Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
14 27 юни 2011, 13:00, 9464 прочитания

Триизмерен гаф

Първата 3D прожекция върху сграда в България разочарова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ецуджи Камеяма: Рекламодателите често не разбират ефекта от разширената реалност

Интервю с експерта по мобилните приложения, разпознаващи околната среда (augmented reality)

31 май 2011

Реално погледнато

Някои от най-добрите съвременни илюстратори в ново издание на Taschen

13 май 2011

Битката на е-площада

Партиите в България започват да откриват интернет като инструмент в предизборните си кампании

29 апр 2011


В последно време 3D mapping прожекциите върху сгради са доста популярен маркетингов трик. В България той беше изпробван за първи път от корейския концерн за електроника LG на 24 и 25 юни върху фасадата на Народния театър "Иван Вазов". С доста спорен успех.

Премиерата в петък (24-ти), чиято цел беше да промотира новата серия 3D телевизори на корейския производител, започна с фалстарт. В 21.30 вечерта пред Народния театър се бяха събрали около две хиляди души, от колоните се носеше клубна музика, а сцената, под която се намираше специалния проектор, стоеше празна. Водещият обяви, че тъй като е все още светло, прожекцията ще се забави с 15-тина минути. 20 минути по-късно той направи същия анонс. Към 22:15 ч. започна и същинската част на събитието. Но тя не беше 3D шоуто, а тегленето на награди от 12-те кандидатки за Мис България. Публиката, вече стояща повече от час на крак, започна да негодува.

Градусът на настроението се смени няколко пъти - от вълнение преди уникалното за България шоу, през раздразнение, заради ненужното забавяне, до почти пълно разочарование от слабата 3D прожекция.

Повече от час след обявеното време, уличното осветление загасна, площадът пред театъра потъна в мрак, и шоуто започна. А с него и гафовете. Първото впечатление беше лошия фокус на самата прожекция. В картината нямаше острота и по този начин цялостното качество на излъчвания материал бе лошо. Вторият (и фатален) проблем се оказа калпавият компютър, който се задъхваше с възпроизвеждането на картината. Това доведе до периодично насичане и дори "замръзване" на картината, а накрая прожекцията прекъсна изцяло. Водещият се опита да излезе от положение, като обяви, че компютърът забива, заради... топлината. Чуха се освирквания и викове "у-у-у".

И така от опит за демонстриране на модерен маркетингов метод, събитието беше на път да се превърне в истински провал за LG. Е, организаторите успяха да изкарат цялата прожекция на по-късен етап, но тогава част от публиката вече се беше разотишла, а хората, които решиха да останат, просто гледаха един лош и напълно сгрешен опит да се демонстрира новата за България маркетингова технология. Е, когато в крайна сметка цялото 8-минутно 3D клипче бе успешно прожектирано, то не изглеждаше зле. Но за съжаление на организаторите то не можеше да бъде видяно от хората, които един час преди това бяха изпълнили градината на Народния театър, защото много от тях вече си бяха тръгнали.



В отговор на последвалите критики във форуми и блогове, управителя на LG Electronics България Иван Иванов и управителят на mp-studio (графичното студио, отговорно за изпълнението на прожекцията) Станислав Петков публично се извиниха на всички, присъствали на фиаското. На следващия ден, явно вече поучили се от грешките си, фирмата изпълнител mp-studio се справи добре със събитието и проблеми от технически характер не се наблюдаваха.

Едно е сигурно - LG се застреляха в крака с това начало на рекламната си кампания. Много е вероятно мнозинството от хората, станали свидетел на слабата 3D прожекция, да се зачудят доколко са качествени 3D продуктите на компанията. А всъщност целта на презентацията бе хората да се забавляват и да научат възможностите на 3D mapping прожекциите. Нещо, което в крайна сметка не се случи.

Ето и два видеоклипа, които съпоставят различни 3D mapping прожекции по света и у нас.

У нас:


По света:

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си 1 Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

Агенцията, част от групата на Publicis One, спечели ФАРА 2017 г. и ще се стреми към излаз на международни фестивали

23 юни 2017, 1794 прочитания

Рекламни болтове в реално време 4 Рекламни болтове в реално време

За няколко часа рекламната публикация на Audi събра вниманието на стотици потребители във Facebook

22 юни 2017, 8767 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

Кариерен клуб: Финанси »

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

Погрижете се за здравето на служителите си и подобрете продуктивността им

Научете се да разпознавате симптомите на влошено здраве и липса на щастие сред хората, с които работите, тъй като те също влияят на представянето им

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Радио конкурс с предизвестен край

Фирма, свързана с Красимир Гергов, е сред победителите в конкурса за радиочестоти в София

София 2018: Само с резервации

Градският туристически бизнес в София се готви за рекордна година

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

Луксозна отбивка

Шедьоври на виното, съвременното изкуство и архитектурата в отвореното за посещения Chateau La Coste недалеч от Марсилия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете