Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 30 юни 2011, 22:33, 4502 прочитания

Niama da poluchavate reklamni saobshtenia

Мобилният маркетинг ще предлага все повече развлечение и все по-малко хазартни игри

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


30%
от българите считат, че е важно за тях да имат достъп до социални мрежи през телефона, по данни от края на 2010 г. на IDC.
30%
от генерирания интернет трафик в мрежата на "Глобул" са от мобилни приложения. "Мобилтел" и "Виваком" не обявяват данни.

Още по темата

Ецуджи Камеяма: Рекламодателите често не разбират ефекта от разширената реалност

Интервю с експерта по мобилните приложения, разпознаващи околната среда (augmented reality)

31 май 2011

Реалност с добавена стойност

Българският маркетинг в момента се учи да използва augmented reality приложения

29 апр 2011

Обновено: STOP на 500

Държавната комисия по хазарта квалифицира тв играта "Големият кеш 2" като хазарт

17 дек 2010

Намаление - на 100 метра от Вас

Компаниите за мобилни услуги с добавена стойност се разрастват отвъд sms игрите

22 окт 2010

SMS за ЕГН (обновено x 2)

Методите на играта "Sms за милиони" могат да настроят хората срещу мобилния маркетинг

7 окт 2010
За мобилен маркетинг в България тепърва ще се говори. Все пак дори сайтовете на българските мобилни оператори не са оптимизирани за визуализация на смартфони. В същото време над 90% от българите избират телефона си според това колко е удобна клавиатурата, показват данните на анализаторската компания IDC.

Въпреки това има знаци, че интересът на рекламодателите към мобилния маркетинг се увеличава. Причината е, че притежателите на смартфони достигат критична маса, а това може да отпуши пазара и да доведе до създаване на повече българско съдържание и софтуер за телефони.

Продажбите на смартфони в България отчитат годишен ръст от 68% през първото тримесечие на 2010 г., сочат данни на IDC. За сравнение - търсенето на "обикновените" мобилни апарати за същия период пада с 26%.  Засега между 10 и 11% от телефоните в мрежите на "Виваком" и "Глобул" са смартфони ("Мобилтел" не обявява данни).

Ефектите от всичко това не закъсняват и вече ставаме свидетели на първите опити на дигиталните агенции да се възползват от възможностите на мобилния маркетинг. "От юни хората, закупили бутилка Beck’s, могат да ползват етикета от задната й страна, да го сканират с телефон с Android, поддържащ Flash, и така имат възможността да спечелят билет за фестивала Spirit of Burgas", дава пример Петар Шварц от компанията за разработка на мобилни приложения Melon.

За целта предварително трябва да изтеглите приложенията Becksperience и Adobe AIR от Android Market. "Появява се триизмерна анимация като augmented reality обект (софтуерът на телефон или компютър заснема физически обект и добавя на екрана дигитално съдържание към него - бел. авт.), който посочва дали резултатът от сканирането е успешен или не", обяснява Шварц.



От началото на юни "Карлсберг България" продава бутилки Tuborg с QR кодове на задния етикет (маркери, които заснети с телефон или компютър, водят като линк към уебсайт - бел. авт.). Така потребителите с iPhone и QR четец могат да сканират кода на бутилките. Заснетият от телефона код отвежда хората към профилите на Tuborg в социалните мрежи, отваря информация за предстоящи партита на марката или пуска музика.

За първите две седмици, откакто QR кодът е пуснат, от "Карлсберг България" отчитат общо 1000 сканирания - през официалния QR четец на марката Scan for fun, други QR четци и през сайта на Tuborg. Скоро ще бъде разработено приложение и за Android, информират от "Карлсберг Бъглария".

Ако оставим настрана въпросните две кампании, досега

мобилният маркетинг в България се базира основно на SMS-и


Очевидната причина е, че всички хора с телефони могат да получават и изпращат съобщения. В този тип кампании не става дума само за хазартни игри със съдействието на мобилните оператори, но и за промоции, в които хората сами избират да участват.

Сигурно се чудите какво може да накара хората да плащат за своето участие. "Най-честият отговор е лотария - възможност за спечелване на награди или пари. В кампания за маргарина "Калиакра" от 2009 г. заложихме на нещо по-различно – поискахме личното мнение на потребителите по някои въпроси, свързани с продукта, който обичат. Хиляди отговориха с охота и изпратиха по 4 SMS-а всеки. И си ги платиха. Защо? Защото го приеха така, както приемат телефоните си – като нещо лично", разказва Харитон Димитров от рекламната агенция Lowe Swing. Откликът, достигнат по време на sms кампанията, е 34.2%.

"Най-важното за SMS кампаниите е съобщенията да са поискани от потребителите. Бъдете креативни, за да накарате хората да полюбопитстват да получават SMS-и", съветва Харитон Димитров. Според него хората не са се наситили на SMS кампании, а по-скоро са се образовали.

"По-големият опит с мобилни промоции ги е направил по-взискателни и избирателни в кои да участват и в кои не. Още повече те си плащат за това участие. Наша скорошна кампания за "Пикадили" показа, че при добре премерена механика, награди, комуникация и прозрачност откликът на потребителите може да бъде в пъти по-голям от стандартните 3-5%", добавя Харитон Димитров.

Следващият сегмент от мобилния маркетинг, който се очаква да расте, са мобилните банери.  "Смята се, че техният CTR* е по-висок, но много зависи както от банера, така и от сайта", обяснява Владимир Жеглов, изпълнителен директор на "Дир.БГ". Неговият съвет към рекламодателите е мобилният банер да е поне 10 пъти по-лек от страницата, където се показва.

В България има около 15 онлайн услуги, които са оптимизирали съдържанието си, така че да се показва на мобилни устройства. Сред тях са основно новинарски сайтове и електронни пощи. Показателят за ефективност CTR надхвърля 1% във Vodafone Live, порталът на "Мобилтел" с 300 хил. уникални потребители на месец по данни на оператора. "При креативно предложение от страна на рекламната агенция банерът надхвърля 5% CTR", твърдят от "Мобилтел".

Конкурентният портал MyGlobul, достъпен единствено през телефон, пък привлича 350 хил. уникални потребители месечно по данни на втория мобилен оператор. Средният CTR в MyGlobul е около 8%, допълват от телекома.

Под 20% от българите ползват интернет на телефона си през мрежата на мобилен оператор, показват данни на IDC. Повече от половината, отговорили, че не ползват услугата, твърдят, че нямат нужда от нещо такова. Това е пореден знак, че голяма част от българите тепърва ще се запознават със същността на термини като мобилна операционна система и мобилни приложения.

Един от катализаторите на този процес в момента е услугата Facebook Zero - безплатен достъп до текстовото съдържание на социалната мрежа за абонати на "Мобилтел" и "Глобул" ("Виваком" ще разчита на официалното Facebook приложение).

Подобно на яйцето и кокошката с увеличените продажби на смартфони може да се очаква и ръст в българското съдържание, оптимизирано за мобилния уеб. Вероятно едва тогава повече бизнеси ще се заинтересуват от мобилен маркетинг. "Още повече че прагът на инвестиция е по силите и на фризьорски салон", посочва Харитон Димитров.

------
*CTR (Clickthrough rate) - съотношението между потребителите, кликнали върху банера, спрямо 1000 посетители, заредили банера.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV 3 Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

18 авг 2017, 744 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017, 1136 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 6818 прочитания

18 авг 2017, 6594 прочитания

18 авг 2017, 5472 прочитания

18 авг 2017, 3990 прочитания

18 авг 2017, 3423 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Жълтите гости

Два нови таблоида влизат в директна битка за читатели

Тия приказки отново не са за по телефона

Кой не иска да има контрол над подслушването

Симеонов vs Ангелкова

Между ресорния вицепремиер и министъра на туризма има напрежение, което може да доведе и до промени в кабинета наесен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Вертикално погледнато

Катеренето се отваря за все по-широка публика, но трябва да запази душата си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете