Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
51 28 сеп 2012, 14:19, 17285 прочитания

"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Мтел стои зад рекламната кампания "Ти водиш"

С нея телекомът за пореден път се опитва да се позиционира като честна към клиентите компания

25 авг 2014

Забравете за рекламата и логото, мислете какво искате да кажете

Непубликуван разговор на "Капитал" с брандинг експерта Уоли Олинс

25 апр 2014

"Мтел" + другите

Маркетинг директорът Андреас Елснер за новата рекламна кампания и оценката на ребрандинга на най-големият телеком

6 дек 2013

Когато хората обичат твоя бранд, оправдават грешките ти

Казва маркетинг експертът от Syracuse University Браян Шийън

23 авг 2013

Мобилизация срещу спада

Специален пратеник от Австрия поема маркетинга на лидера "Мобилтел"

16 ное 2012

Какво става с билинга на "Мтел"?

Телекомът поверява на израелска компания поддръжката на системата си за таксуване

19 окт 2012

Още телефонни пороци

Комисията за защита на потребителите опитва да спре дистанционните сделки с телеком

2 окт 2012

"Мобилтел" с ново лого и визия

Телекомът брани лидерството си с промяна в бранда, пакетни услуги и обещания към клиентите

24 сеп 2012

Виж кой не се продаде

NET 1 избяга от ловното поле на големите телекоми

31 авг 2012

"Мобилтел": Затягаме още коланите

Най-големият телеком в България отчете спад на приходите и печалбата за полугодието

16 авг 2012

Телекомуникации: Стрес по всички линии

Повече услуги за по-малко пари, регулаторен натиск и очакване за нови собственици: телекомите вече не са мечта

1 авг 2012

Криза на зрялата възраст при телекомите

Приходите на мобилните оператори продължават да падат заради наситения пазар и засилената регулация

9 юли 2012

Мобилтел

Мобилтел, познат повече с търговското си наименование Мтел, е телеком оператор в България. Компанията е собственост на австрийския телекомуникационен доставчик Telecom Austria и има партньорство с британския Vodafonе.

22 юни 2010


Стар или остарял

"Старият "М-тел" беше символ на статуса, на статуквото и на успеха, но на бизнесмените", казва Опренова. "По отношение на графики, поведение на пазара, изказ, да не се заблуждаваме - той беше малко вехт", коментира тя. По думите й 17 години (колкото "М-тел" работи) за една марка в България са, колкото 50 години на по-развитите пазари. "Започнахме анализ на репозиционирането си през 2010 г. Още тогава забелязахме, че образът ни вече леко започва да се нащърбва. И това се случи преди проблемите с билинга", разказва Опренова.

Според Гейбър Шрайър основната задача на брандинг консултантите е била да предложат силно позициониране, което ще е подходящо и в бъдеще. "Визуалната идентичност е само израз на това, което се случва в сърцевината на компанията", допълни той. "В областта на обслужването на клиенти има неща, които вече са променени", коментира директорът "Корпоративни комуникации" в телекома Нина Мирчева. Според Ема Кичева, началник-отдел "Външни комуникации", промяната в компанията е настъпила, преди да бъде обявена официално. "Това е промяна в подхода, чрез който си общуваме с хората", коментира тя.

След ерата на динозаврите

Според Мария Опренова целта на компанията вече е да говори "на човешки, нормален език, не като мастодонт, не като корпорация". От телекома признават, че досегашният им подход е бил по-старомоден и скован. "Досега имиджът на компанията беше като на 40-годишен мъж, който налага своето мнение", смята Богдан Русев, творчески директор на Demner, Merlicek & Bergmann Sofia (DM&B, обслужващата рекламна агенция на "М-тел").

От общо 186 магазина до момента "М-тел" е променила изцяло интериора на 20, 120 вече са ребрандирани, а останалите близо 60 ще бъдат готови до дни. Всички търговски обекти постепенно ще бъдат преобразени по дизайна на австрийското архитектурно дружество BEHF (по примера на първите 20) от началото на следващата година. "След като Saffron изработиха новите ценности на "М-тел", софийският и виенският офис на DM&B започнахме да работим по конкретната задача да направим рекламна кампания от това", разказва Русев. "Изходната точка беше позиционирането като цялостен телеком доставчик", каза той. В момента тече активна рекламна кампания по всички канали. След представянето на новото лого и първия имиджов клип предстои и първата нова оферта на "Мобилтел" да е именно за пакетни услуги.

Занапред



Всъщност повечето услуги, които "Мобилтел" занапред ще предлага, явно ще са пакетни. "Искаме нашите мобилни абонати да не ползват само GSM. А и смартфоните, и лаптопите, и телевизията, които използват, да бъдат от нас", коментира Ема Кичева. Сред допълнителните услуги, които телекомът предлага, са видеотека, включваща заглавия от четирите основни световни продуцентски компании. Предстои "М-тел" да въведе и 3 Screen услуга, която позволява даден филм да се гледа последователно на екрана на мобилния телефон, компютъра или телевизора. В момента се разработва и услуга за безконтактно плащане.

"Всичко до момента е опаковката. Оттук насетне искаме да изпълняваме обещанието - в магазините, отговорниците за корпоративните клиенти, кол-центъра, ние, които се срещаме с партньори, а не директно с клиенти, вътрешната комуникация - всичко това трябва да отговаря на заявките, които правим, за да имаме тази история, към която се стремим", коментира Опренова. "Представянето на новата идентичност не е краят, това е реалното начало и сега те трябва да докажат, че обещанията и новият дизайн наистина олицетворяват новите убеждения на компанията", смята Гейбър Шрайър.

All for the money

Дали цялата операция по "откъсване на опашката" ще има реален успех, или ще остане добро желание на собствениците, подкрепено с много пари насред кризата, би трябвало да се усети съвсем скоро, поне от сегашните абонати на "Мобилтел". Самата компания обаче има нужда от промяна на имиджа си и за да спре забавянето си. Според последния отчет на собственика Telekom Austria за първите шест месеца на годината финансовите му резултати са се понижили спрямо същия период на миналата година, сред операторите допринесли за това, е и българското крило, а прогнозите за цялата година не са по-розови. Приходите на "Мобилтел" са спаднали от януари до юни 2012 г. със 7.9% до 243 млн. евро спрямо аналогичния период на 2011. Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) пък е намаляла с 18.8% до 110 млн. евро. И макар че разходите са съкратени с 4 млн. евро, това далеч не компенсира спада в приходите и печалбата. Причините са ясни: засилваща се конкуренция, намалени тарифи, затегната регулация, по-ниско потребление заради намалените доходи на клиентите. По-отрезвяващото за "Мобилтел" в случая е друго: че тези фактори, които иначе са универсални за пазара, удрят най-силно точно него. Приходите на "Глобул" за шестмесечието останаха почти същите като миналата година, а БТК дори отчете подобрение. При положение че по официални данни от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), за последните години "Мобилтел" отстъпва ежегодно по 3% от дела си на пазара и като брой абонати, и като приходи от тях, логично е компанията да предприеме стъпка, каквато прави сега. Още повече че основният конкурент на оператора - БТК, вече е собственост на Корпоративна търговска банка и руската VTB Capital. Ако се наложи фактът, че тази група има солидни позиции в България, а огромен процент от приходите в телекомуникациите зависят от държавната регулация, всякакъв тип промени в "Мобилтел", които биха увеличили популярността му, са не само желани, но и наложителни.

----------------
*Собственици на "Спектър нет" преди сделката с "Мобилтел" бяха издателите на "Капитал" Иво Прокопиев чрез участието си в "Алфа финанс холдинг" и Теодор Захов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си 1 Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

Агенцията, част от групата на Publicis One, спечели ФАРА 2017 г. и ще се стреми към излаз на международни фестивали

23 юни 2017, 1660 прочитания

Рекламни болтове в реално време 4 Рекламни болтове в реално време

За няколко часа рекламната публикация на Audi събра вниманието на стотици потребители във Facebook

22 юни 2017, 8608 прочитания

24 часа 7 дни

23 юни 2017, 29636 прочитания

24 юни 2017, 1796 прочитания

Всички новини

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

Кариерен клуб: Финанси »

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

Погрижете се за здравето на служителите си и подобрете продуктивността им

Научете се да разпознавате симптомите на влошено здраве и липса на щастие сред хората, с които работите, тъй като те също влияят на представянето им

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Надежда онлайн

Рекламата в интернет отчита 5.8% ръст за първите шест месеца на годината

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

Върхът на слънчогледа

Компанията за преработка на слънчоглед "Олива" за първи път надхвърли оборот от над половин милиард лева, а до дни започва строителството на новия й завод за 40 млн. евро

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Пяната на дните

Джон Брус от холандската пивоварна De Molen

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете