Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
42 11 фев 2013, 15:22, 11770 прочитания

Политици настояват за прозрачност на интернет сайтовете

Депутатът Антон Кутев обяви, че БСП имат 40-50 души, които работят във форумите за тях, но не са платени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пазарът на интернет реклама е пораснал с 25% през 2012 г.

Инвестициите в мобилен маркетинг са се покачили с 580% до 0.5млн. лв.

5 мар 2013

Затворът с най-широките прозорци

Контролът над съдържанието в интернет

11 фев 2013

Новият световен виртуален ред

Новоприети споразумения в сферата на телекомуникациите подкопават основната философия на интернет

4 яну 2013

Видимата заплаха

Международният съюз по далекосъобщенията ITU обсъжда в Дубай дали и как да въведе регулация на интернет

9 дек 2012

Европейският парламент отхвърли ACTA

След вота нито една държавa-членка на Европейския съюз не може да се присъедини към търговското споразумение

4 юли 2012

Шпионирай лесно

Нов проектозакон в САЩ може да позволи повсеместното онлайн следене

4 май 2012




Да се наложи по-стриктна регулация над интернет сайтовете, да се осигури прозрачност кой стои зад публикациите в мрежата и да се направи опит за диверсифициране на платените коментари от останалите. Около тези идеи се обединиха (макар и не напълно) политици от ГЕРБ, БСП и "Движение България на гражданите" на дискусия за "новите медии" в понеделник, организирана от сдружението на създателите на съдържание за интернет IAB - България.
 

Целта е хората и институциите в глобалната мрежа да поемат повече отговорност по подобие на традиционните медии за съдържанието, което публикуват. Проблем обаче е да се определи кога дадена личност например може да се разглежда като медия онлайн, тоест има висока популярност и неговите мнения и съобщения започват да тежат в обществото.

Анонимността и прекомерната свобода обаче може да бъде нож с две остриета за политиците. "Новите дигитални медии са мощно, но неконтролируемо оръжие", заяви Антон Кутев, представител от БСП по време на дискусията "Дигиталният дневен ред и новите медии: Ролята на партиите и гражданското общество", организирана от IAB България.

Освен Кутев, на нея присъстваха и евродепутатът Ивайло Калфин, Доброслав Димитров – представител на ГЕРБ, Прошко Прошков и Антони Тренчев от "Движение България на гражданите" и Христо Панчугов от национален съюз "Единство". Според Кутев комуникацията между хората и политиците в глобалната мрежа става повърхностна. Причината е, че за да привлече внимание политикът трябва да говори много кратко, понякога дори в 140 символа. Което кара политиците да обясняват нещата просто.

"Истинските неща са сложни и изискват повече от 3 думи, за да се опишат", допълни Кутев. Незабавното предаване на информацията е отличителната черта на интернет медиите, която може да изиграе и лоша шега на публичните лица. 

Контрол над сайтовете




В духа на повишаването на отговорността на хората, които публикуват съдържание онлайн, политиците в дискусията се обединиха, че трябва да се наложи някакъв контрол.

"Законовата регулация не трябва да обхваща обикновените потребители, а да засегне институциите – да се знае кой е собственикът на даден сайт и каква отговорност носи той", заяви Кутев. Подобно решение беше подкрепено и от Доброслав Димитров от ГЕРБ. Той обаче допълни, че трябва да се пипа внимателно, като не трябва да се налага пълен контрол.

Този факт обаче поражда някои последствия – като например, че е трудно или не може да се провери до колко новината е достоверна и реална, коментира Доброслав Димитров от управляващата партия. Именно отсяването на правдободобната новина в непрекъснатия поток от информация изменя политическата среда и то към по-лошо, смята Кутев. "Трябва да сме по-отговорни, и като потребители, и като източници на информация", призова Димитров по време на дискусията.

Прошко Прошков от "Движението България на гражданите" свърза липсата на прозрачност в онлайн сайтовете с подобната ситуация в традиционните медии. Причината е, че повечето потребители четат интернет страниците на вестници и телевизии, когато търсят новини. Липсата плурализъм в българското медийно пространство подкопава доверието на потребителите, допълни той.

Според Кутев, трябва да се изготви закон, в който да се регламентира кога един човек става медия онлайн (тоест има голяма посещаемост и влияние) и той да носи определена отговорност, за това, което публикува. Той допълни, че традиционните такива, са много по-отговорни и се подсигуряват, като за дадена информация цитират интернет източник. По този начин сайтовете се използват като "медийни перални" за съдържание, описа Кутев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Влюбени в сензацията 2 Влюбени в сензацията

Престъпления, бедствия и инциденти доминират новините според изследване на Асоциацията на европейските журналисти в България

25 юли 2017, 1330 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (25 юли) Седмични новини за маркетинг и реклама (25 юли)

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата; Без изненади в конкурса за генерален директор на БНТ; Renault представи новия си електрически автомобил с активация към най-младата аудитория; Великобритания ще се бори със сексистките стереотипи в рекламите; Revlon избра Grey за своя международна творческа агенция

25 юли 2017, 1134 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
С това разполагаме - по малко от всичко, но нищо, което да сложим на пиедестал

Дизайнерът от "Обединение за бранд България" Димитър Гавански пред "Капитал"

Слепи ли са камерите в София

Покрай председателството на Съвета на ЕС столицата ще трябва да инвестира в система на видеонаблюдение... която показва, че до момента видеонаблюдението почти не е имало

Што бара Борисов во Скопје*

Договорът с Македония е задължително условие България да успее да остави положителен отпечатък на Западните Балкани

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Отблизо в Арл

Одри Тоту, актрисата, изиграла Амели Пулен, дебютира като фотограф на прочутия фестивал във Франция

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 22.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 26.07.2017

Капитал Daily

Брой 113 // 26.07.2017 Прочетете