Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
10 10 яну 2014, 17:30, 9164 прочитания

Един алгоритъм ще ги владее

Засега медиите губят от новия начин, по който Facebook подрежда потока от новини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Цар Клик

Портрет на практиките за привличане на посещения в интернет

11 апр 2014

Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

26 фев 2014

Социалният властелин на интернет

Facebook навърши 10 години и гледа още по-амбициозно върху бъдещото си развитие

7 фев 2014

Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

22 яну 2014

Средства за масова дезинформация

Благодарение на общото недоверие към медиите и с помощта на фалшиви Facebook профили, 2013г. беше плодородна за имитациите на новинарски сайтове

3 яну 2014

Десет световни тенденции през 2014 г.

От по-лесното стартиране на бизнес до преосмислянето на университетската диплома

1 яну 2014

Всяка медия, която няма дигитална стратегия, е обречена на забвение

Андон Балтаков, старши директор бизнес операции в CNN Digital, пред "Капитал"

2 дек 2013




Щипка сол, шепа подправки и настроение на вкус. Колкото и абстрактно да звучи, горе-долу толкова знаем за рецептата, която Facebook следва, когато избира какво съдържание да показва в личния ви поток от новини. Сместа включва данни за вас, приятелите, интересите и навиците ви, но неясно в каква пропорция. Отскоро включва и нещо ново - щипка от собствената естетическа преценка на Facebook.

От 1 декември 2013 г. социалната мрежа изпробва нова рецепта, по която приготвя Newsfeed-a на потребителите си. "Забелязахме, че хората харесват да виждат новинарски статии във Facebook, затова сега обръщаме повече внимание на това какво значи качествено съдържание", пестеливо обявиха от компанията. Това означава промени в алгоритъма, който подрежда стените с постове. "Скоро ще се справяме много по-добре да различаваме висококачествените статии от viral снимките", обясняват от Facebook. На практика това означава, че алгоритъмът пренасочва повече потребители към съдържанието, което сам определя като по-ценно, и отнема публика от постовете, за които смята, че носят по-малка стойност.

Промяната не разтърси изоснови света на обикновения потребител на социалната мрежа. Тя обаче се вижда с просто око от всеки, който управлява страници на брандове или медии във Facebook. Важно е да се отбележи, че от началото на декември много сайтове регистрират по-малък брой посетители, дошли през социалната мрежа. В големия световен уеб това са сайтове за забавление като Buzzfeed, но в микросвета на българския интернет почти всички онлайн медии го усещат. И това ги кара да си зададат въпроса колко зависими трябва да бъдат от социалната мрежа.

Предколедни изненади

"Има спад на трафика, който идва от Facebook - при някои сайтове стига 40%, 60%, дори 80%. Той е най-голям при тези, които преди това са инвестирали в масова реклама във Facebook и в нищо друго", обяснява пред "Капитал" създателят и изпълнителен директор на InteractAge Иво Илиев. При повечето новинарски сайтове намаленият интерес се вижда от началото на декември - преди традиционно слабите две седмици около Коледа и Нова година (виж графиката).



Ако погледнем резултатите на Gemius (агенцията, която мери броя посетители на уебсайтовете), ще забележим, че промените не се отразяват еднакво на всички. Най-скорострелно от началото на декември насам е потънал най-големият играч в тази област - inews.bg. Новинарският сайт се срива от близо 129 хил. реални потребители на 6 ноември до двойно по-малко два месеца по-късно - малко над 68 хил. на 6 януари 2014 г.

Останалите уебсайтове от медийната група "3бей.бг" (която е регистрирана на ул. "Искър" 71 в София, където е и централата на застрахователната компания "Виктория", собственост на КТБ) се свиват по подобен начин. Спадът се вижда ясно например при div.bg и jenite.bg. В началото на ноември 2013 г. те влизат в топ 25 на най-големите уебсайтове в България, а в началото на 2014г. вече са под 60-а позиция. Една дребна подробност е, че според глобалния сайт за анализиране на онлайн трафик Alexa.com 47% oт посетителите на inews.bg идват на уебсайта директно от Facebook, а на div.bg и jenite.bg - съответно 30.6% и 25.7%. "Капитал" потърси представители на "3бей.бг" на посочените на уебсайта им телефони за разговор по темата, но не успя да се свърже с никого.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017, 1026 прочитания

Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива 1 Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива

Главният директор "Иновации" в "Saatchi & Saatchi София" пред "Капитал"

11 авг 2017, 4352 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Медии на полумрака

Част от собствениците на печатни медии продължават да стоят в зоната на здрача

IT доминация на борсата

Петте най-големи технологични компании оправдават инвеститорското довериe

Андреас Костал: Приходите ни в България ще достигнат 180 млн. евро

Изпълнителният директор и собственик на Kostal пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

Tour de Sofia

Нова туристическа обиколка показва другото лице на София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете