Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
41 29 яну 2014, 15:55, 18971 прочитания

Мамини вълнения

От сайта bg-mamma.com се отлюспи нов форум - bul-mamma.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Prodavalnik.com отчита над 60% ръст в обявите

Уникалните посетители в онлайн платформата са надминали 1 млн. души през октомври

21 ное 2013

Рицари на четири гуми

Как от форум за любители на машините OFFRoad-Bulgaria прерасна в първата гражданска медия

29 юни 2012

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

26 авг 2011


В най-активното интернет общество в България в последните седмици цари неспокойство. Петият най-голям уебсайт bg-mamma.com (по данни на Gemius) вече не е съвсем същият - първо, защото форумът за бъдещи майки (а и за всеки, който иска да намери потребителска информация онлайн) вече изглежда по нов начин. И второ - защото част от аудиторията на сайта не е съгласна с новия изглед и създава алтернативния форум bul-mamma.com.

За момента не изглежда разногласията да са донесли грандиозни щети на оригиналния уебсайт. Регистрираните в новия форум потребители са малко над хиляда (за сравнение - според данни на собствениците от НЕГ.бг bg-mamma има 130 хил. потребители). От bg-mamma обаче ще търсят правата си заради нарушаване на запазена марка и кражба на съдържание. Конфликтът изостря вниманието към основата на всеки онлайн бизнес - къде, колко и как се рекламира. Всяка медиа търси много тънкия баланс между нуждите на своите читатели и тези на рекламодателите.

Бунтът на майките

"Правим промени в дизайна, някои от тях не се харесват на потребителите - има дребни технически проблеми, които ще бъдат отстранени," коментира пред "Капитал" създателят и управител на bg-mamma, и акционер в НЕГ.бг Марина Кузманова. В момента потребителите могат да изберат кой дизайн на уебсайта да използват - стария, с който са свикнали или новия, за който да дадат своето мнение. Платформата съществува от 2002 г., а от 2008 г. е собственост на НЕГ.бг след сделка за около 700 хил.лв. След придобиването от тогава новосъздадената Net Entertainment Group (НЕГ) Марина Кузманова продължава да управлява сайта. 

"Платформата, на която работи сайта е от 2004 г.," обяснява още Кузманова. Според нея за десет години платформата е ужасно остаряла и не позволява по-нататъшно развитие. "Редизайнът не е смяна на картинките, а пренаписване на кода и смята на платформата. В последните няколко години буквално лепихме платформата с кръпки, защото тя не е предвидена за толкова много потребители и толкова много функционалности", допълва управителят. 



Атака на алтернативата

В началото на януари несъгласните с промените в оригиналния bg-mamma създават "Алтернативата" - bul-mamma.com. От тогава сайтът събира 1088 потребители, 369 теми и общо над 22 хил.мнения. "Това беше спонтанна идея", разказва за новия сайт Владислава Тончева, която е и негов администратор. "В  bg-mamma стана прекалено тежко за четене, меркантилно и вече нямаше усещане за общност", довършва тя. Домейнът bul-mamma е регистриран преди Нова година, а форумът тръгва на 22 януари след "пускането на новата визия на bg-mama без предупреждение към потребителите". Марина Кузманова разказва, че това не се случва за първи път - поне 2-3 пъти в историята на форума е имало "отцепници". 

Алтернативната платформа за бъдещи и млади майки обаче създава напрежение между управляващите двата уебсайта. "Проблемите са няколко - например новото име почти копира нашата запазена марка", коментира Кузманова. "Bul и Bg са смислово едно и също нещо, което според нашите юристи е нарушение на запазената марка", казва още тя. Според управителя на bg-mamma новият форум също така копира директно структурата, а дори и някои от темите в оригиналния сайт. "Още не сме коментирали Закона за авторското право, но това е копиране на база данни", смята Кузманова. Последният детайл, който ги ядосва, е "абсолютното заливане на форума с теми, мнения и лични съобщения" с посланието за новия уебсайт.

От другата страна обаче нещата не изглеждат по същия начин. "Изпратих само на 20-на потребители в bg-mamma, линка на Алтернативата, но единствено след изрично поискване преди той да бъде филтриран. Разпространението му след това бе дело изяло на потребителите", обяснява Тончева. Според нея потребителите на bg-mamma масово са отхвърлили новия дизайн, а разделите в новия сайт са се появили един по един след като хората са започнали да ги търсят и създават. "Има още места в интернет, които са насочени към майките и те копират малко или много структурата на bg-mamma. Няма как да се избяга от определени термини и думи, след като масово потребителите са от една и съща категория", смята тя. 

Искам да ти продам нещо

Ако трябва да изберем една основна причина за вълненията около bg-mamma, това най-вероятно е рекламата. Младите майки и изключително активните потребители в това общество са важна група за рекламодателите - това е и ключът на бизнеса на bg-mamma. До преди няколко години компаниите не се бяха ориентирали достатъчно добре в тази онлайн вселена, днес те стъпват много по-уверено. 

"Рекламите взеха да стават твърде агресивни - заемат повечето място в един форум, който се използва предимно за търсене на информация и за общуване", казва Владислава Тончева. Според нея в bg-mamma има поне десет различни рекламни позиции, някои "реклами откровено дразнят със своето разпростиране из екрана, няма нито една страница, която да няма поне две реклами." За "Алтернативата" тя планира минимални реклами. "Хостинг услугите не са непосилно скъпи, а bul-mamma е подсигурен за година напред", казва тя. Целта й е форумът да бъде лек и удобен за четене. "Алтернативата е и ще остане форум свободен от реклами и недопускащ бизнес влияния", казва Тончева. 

В bg-mamma обаче отношението е различно. "В старата платформа нямаше предвидени доста полета за реклама, налагаше се рекламите да закриват текст и съдържание", признава Марина Кузманова. За това с новия дизайн тя цели този проблем да се избегне. В новата bg-mamma има и нови методи на реклама - например групите "Идея с ИКЕА", "Здравословно хранене на бебета", спонсорирана от детските продукти Hipp, и "Очно здраве и красота", която носи брандинга на Joy Optics. "Форумите обединяват теми, а групите - хора с еднакви интереси", обяснява за новата функционалност Кузманова. С промените в платформата от сайта имат една основна цел - по-добро таргетиране. "Старият сайт беше всичко за всички", казва управителят. "Идеята е сега да предложим по-таргетирано съдържание и функции - например ако просто съм член на групата готварство защо трябва да виждам калкулатор на бремеността. Същото важи и за рекламите", обобщава Кузманова.

Поправка (11:00, 30.01.2014): В по-ранна версия на текста пишеше, че bg-mamma.com е петнадесетият най-голям уебсайт в България. В действителност форумът е на пето място според данните от audience.bg. "Капитал" се извинява за грешката. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Clemenger BBDO Melbourne стана агенция на годината в Кан Clemenger BBDO Melbourne стана агенция на годината в Кан

Технологичните компании все повече засилват присъствието си на рекламния фестивал Cannes Lions

28 юни 2017, 1214 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни)

БНР подписа договор с "Музикаутор"; Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си; Рекламни болтове в реално време; Перата реши да съди няколко бургаски медии; Facebook вече ще прави и сериали; Агенциите, част от портфолиото на Publicis Groupe, няма да участват в рекламни надпревари през 2018 г.

27 юни 2017, 1217 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Пловдив
Регионален бизнес Пловдив

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (26 юни - 2 юли)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Олимпийски надежди за БНТ

Телевизията има шанс да увеличи рекламните си приходи заради Сочи и световното футболно първенство

Мадрид и Каталуния отново на ръба

Обявеният за октомври референдум за независимост на автономната област за пореден път изостри отношенията с централното испанско правителство

Болтовете не падат сами

Прокурори, пътища, автомобили - какво се случи с колата на Лозан Панов

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 29.06.2017

Капитал Daily

Брой 98 // 29.06.2017 Прочетете