Регистрация
41 29 яну 2014, 15:55, 17537 прочитания

Мамини вълнения

От сайта bg-mamma.com се отлюспи нов форум - bul-mamma.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Prodavalnik.com отчита над 60% ръст в обявите

Уникалните посетители в онлайн платформата са надминали 1 млн. души през октомври

21 ное 2013

Рицари на четири гуми

Как от форум за любители на машините OFFRoad-Bulgaria прерасна в първата гражданска медия

29 юни 2012

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

26 авг 2011
В най-активното интернет общество в България в последните седмици цари неспокойство. Петият най-голям уебсайт bg-mamma.com (по данни на Gemius) вече не е съвсем същият - първо, защото форумът за бъдещи майки (а и за всеки, който иска да намери потребителска информация онлайн) вече изглежда по нов начин. И второ - защото част от аудиторията на сайта не е съгласна с новия изглед и създава алтернативния форум bul-mamma.com.

За момента не изглежда разногласията да са донесли грандиозни щети на оригиналния уебсайт. Регистрираните в новия форум потребители са малко над хиляда (за сравнение - според данни на собствениците от НЕГ.бг bg-mamma има 130 хил. потребители). От bg-mamma обаче ще търсят правата си заради нарушаване на запазена марка и кражба на съдържание. Конфликтът изостря вниманието към основата на всеки онлайн бизнес - къде, колко и как се рекламира. Всяка медиа търси много тънкия баланс между нуждите на своите читатели и тези на рекламодателите.

Бунтът на майките

"Правим промени в дизайна, някои от тях не се харесват на потребителите - има дребни технически проблеми, които ще бъдат отстранени," коментира пред "Капитал" създателят и управител на bg-mamma, и акционер в НЕГ.бг Марина Кузманова. В момента потребителите могат да изберат кой дизайн на уебсайта да използват - стария, с който са свикнали или новия, за който да дадат своето мнение. Платформата съществува от 2002 г., а от 2008 г. е собственост на НЕГ.бг след сделка за около 700 хил.лв. След придобиването от тогава новосъздадената Net Entertainment Group (НЕГ) Марина Кузманова продължава да управлява сайта. 

"Платформата, на която работи сайта е от 2004 г.," обяснява още Кузманова. Според нея за десет години платформата е ужасно остаряла и не позволява по-нататъшно развитие. "Редизайнът не е смяна на картинките, а пренаписване на кода и смята на платформата. В последните няколко години буквално лепихме платформата с кръпки, защото тя не е предвидена за толкова много потребители и толкова много функционалности", допълва управителят. 

Атака на алтернативата

В началото на януари несъгласните с промените в оригиналния bg-mamma създават "Алтернативата" - bul-mamma.com. От тогава сайтът събира 1088 потребители, 369 теми и общо над 22 хил.мнения. "Това беше спонтанна идея", разказва за новия сайт Владислава Тончева, която е и негов администратор. "В  bg-mamma стана прекалено тежко за четене, меркантилно и вече нямаше усещане за общност", довършва тя. Домейнът bul-mamma е регистриран преди Нова година, а форумът тръгва на 22 януари след "пускането на новата визия на bg-mama без предупреждение към потребителите". Марина Кузманова разказва, че това не се случва за първи път - поне 2-3 пъти в историята на форума е имало "отцепници". 

Алтернативната платформа за бъдещи и млади майки обаче създава напрежение между управляващите двата уебсайта. "Проблемите са няколко - например новото име почти копира нашата запазена марка", коментира Кузманова. "Bul и Bg са смислово едно и също нещо, което според нашите юристи е нарушение на запазената марка", казва още тя. Според управителя на bg-mamma новият форум също така копира директно структурата, а дори и някои от темите в оригиналния сайт. "Още не сме коментирали Закона за авторското право, но това е копиране на база данни", смята Кузманова. Последният детайл, който ги ядосва, е "абсолютното заливане на форума с теми, мнения и лични съобщения" с посланието за новия уебсайт.

От другата страна обаче нещата не изглеждат по същия начин. "Изпратих само на 20-на потребители в bg-mamma, линка на Алтернативата, но единствено след изрично поискване преди той да бъде филтриран. Разпространението му след това бе дело изяло на потребителите", обяснява Тончева. Според нея потребителите на bg-mamma масово са отхвърлили новия дизайн, а разделите в новия сайт са се появили един по един след като хората са започнали да ги търсят и създават. "Има още места в интернет, които са насочени към майките и те копират малко или много структурата на bg-mamma. Няма как да се избяга от определени термини и думи, след като масово потребителите са от една и съща категория", смята тя. 

Искам да ти продам нещо

Ако трябва да изберем една основна причина за вълненията около bg-mamma, това най-вероятно е рекламата. Младите майки и изключително активните потребители в това общество са важна група за рекламодателите - това е и ключът на бизнеса на bg-mamma. До преди няколко години компаниите не се бяха ориентирали достатъчно добре в тази онлайн вселена, днес те стъпват много по-уверено. 

"Рекламите взеха да стават твърде агресивни - заемат повечето място в един форум, който се използва предимно за търсене на информация и за общуване", казва Владислава Тончева. Според нея в bg-mamma има поне десет различни рекламни позиции, някои "реклами откровено дразнят със своето разпростиране из екрана, няма нито една страница, която да няма поне две реклами." За "Алтернативата" тя планира минимални реклами. "Хостинг услугите не са непосилно скъпи, а bul-mamma е подсигурен за година напред", казва тя. Целта й е форумът да бъде лек и удобен за четене. "Алтернативата е и ще остане форум свободен от реклами и недопускащ бизнес влияния", казва Тончева. 

В bg-mamma обаче отношението е различно. "В старата платформа нямаше предвидени доста полета за реклама, налагаше се рекламите да закриват текст и съдържание", признава Марина Кузманова. За това с новия дизайн тя цели този проблем да се избегне. В новата bg-mamma има и нови методи на реклама - например групите "Идея с ИКЕА", "Здравословно хранене на бебета", спонсорирана от детските продукти Hipp, и "Очно здраве и красота", която носи брандинга на Joy Optics. "Форумите обединяват теми, а групите - хора с еднакви интереси", обяснява за новата функционалност Кузманова. С промените в платформата от сайта имат една основна цел - по-добро таргетиране. "Старият сайт беше всичко за всички", казва управителят. "Идеята е сега да предложим по-таргетирано съдържание и функции - например ако просто съм член на групата готварство защо трябва да виждам калкулатор на бремеността. Същото важи и за рекламите", обобщава Кузманова.

Поправка (11:00, 30.01.2014): В по-ранна версия на текста пишеше, че bg-mamma.com е петнадесетият най-голям уебсайт в България. В действителност форумът е на пето място според данните от audience.bg. "Капитал" се извинява за грешката. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-доброто от рекламата... Най-доброто от рекламата...

според акаунт мениджъра в e-act Стоян Ненчов

2 сеп 2015, 1044 прочитания

Бившият програмен директор на БНТ Нери Терзиева оглавява нов тв канал 7 Бившият програмен директор на БНТ Нери Терзиева оглавява нов тв канал

Медиата се казва BIT и ще бъде насочена към българите по света, а основни инвеститори са българи с логистичен бизнес в САЩ

1 сеп 2015, 6432 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K:ids»

K:ids
K:ids

Списание за родители и близки на деца от 0 до 18. Полезно, практично забавно за учене, възпитание, детска психология.

Какво става

18:03 Барак Обама събра достатъчно гласове в Конгреса да прокара сделката с Иран

Конгресменът от Мериленд Барбара Микулски потвърди, че ще подкрепи ядрената сделка с Иран, която бе договорена във Виена през юли, съобщава Bloomberg. Прочитане на цялата новина

15:09 Близо 150 милиона души в Индия спряха работа заради национална стачка

Работници и служители от държавния и частния сектор в Индия спряха работа в знак на протест срещу обявената от премиера Нарендра Моди про-бизнес политика. Прочитане на цялата новина

13:02 ДПС ще издигне кандидат на изборите в София и цели да спечели 40 кметски места

"Започваме консултациите с местните организации от следващия понеделник и се надявам да завършим процеса за около седмица - ние не сме партия, която налага кандидати за кметове с решения на председателя или на централното оперативно бюро," коментира преседателят на партията Лютви Местан пред журналисти. Прочитане на цялата новина

12:34 ЕС удължава санкциите срещу Русия до 15 март 2016г.

Първоначално срокът на санкциите срещу 150 руснаци и украински сепаратисти изтичаше на 15 септември тази година, но ЕС го удължава с надеждата Русия да изпълни всичките си ангажименти по споразумението от Минск до края на 2015 година, съобщава The Wall Street Journal. Прочитане на цялата новина

12:30 БЧК ще управлява европейски бюджет от 680 хил. евро за наемане на жилища за бежанци

Средствата трябва да покрият наемането на апартамента на 800 бежанци с признат статут до 15 юни 2016 година, обявни ръководителят на мигрантската служба към БЧК Марияна Стоянова, цитирана от dnevnik. Прочитане на цялата новина

Още от деня

Кариерен клуб: Финанси »

Срещи с над 70 работодатели и вдъхновяващи хора обещава осмият форум "Кариера в България. Защо не?"

Събитието е безплатно и ще се проведе на 10 септември в Интер Експо Център - София, с начален час 10:00

Българската фондова борса обявява конкурс за CFA стипендии

Крайният срок за подаване на документи е 30 септември 2015 г.

Започна младежки конкурс за есе на тема "Знание за всички"

Финалният срок за кандидатстване е 21 септември 2015 г.

Мариана Итева: MBA позволява на мениджърите да развият "меките" си умения

Изчакайте известно време да натрупате не само професионален, но и житейски опит, преди да запишете MBA, съветва регионалният директор "Индустриално развитие" на "Веолия" за Централна и Източна Европа

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Олимпийски надежди за БНТ

Телевизията има шанс да увеличи рекламните си приходи заради Сочи и световното футболно първенство

Паниката е по-голяма от апокалипсиса

Страховете за икономическа криза Made in China изглеждат преувеличени. Рискът е, че предпазните механизми са вече изчерпани

Бизнесът с чудодействата

Продажбите на хранителни добавки за шеста година бележат двуцифрен ръст

Nestle ще произвежда десертите KitКat с какао от доказан произход

Решението на компанията е част от мерките й за борба с експлоатацията на деца

Русия понижи митото за износ на петрол

Мярката цели по-скоро да подпомогне корпорациите, а не крайния потребител

Два живота щастие

Френският писател Давид Фоенкинос за джаза, защо не разбира успеха си и какво е да излизаш вечер с Фредерик Бегбеде

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 34

Капитал

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете
Капитал Daily, 03.09.2015

Капитал Daily

Брой 168 // 03.09.2015 Прочетете
Капитал Light, брой 34

Капитал Light

Брой 34 // 29.08.2015 Прочетете