Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
41 29 яну 2014, 15:55, 18857 прочитания

Мамини вълнения

От сайта bg-mamma.com се отлюспи нов форум - bul-mamma.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Prodavalnik.com отчита над 60% ръст в обявите

Уникалните посетители в онлайн платформата са надминали 1 млн. души през октомври

21 ное 2013

Рицари на четири гуми

Как от форум за любители на машините OFFRoad-Bulgaria прерасна в първата гражданска медия

29 юни 2012

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

26 авг 2011
В най-активното интернет общество в България в последните седмици цари неспокойство. Петият най-голям уебсайт bg-mamma.com (по данни на Gemius) вече не е съвсем същият - първо, защото форумът за бъдещи майки (а и за всеки, който иска да намери потребителска информация онлайн) вече изглежда по нов начин. И второ - защото част от аудиторията на сайта не е съгласна с новия изглед и създава алтернативния форум bul-mamma.com.

За момента не изглежда разногласията да са донесли грандиозни щети на оригиналния уебсайт. Регистрираните в новия форум потребители са малко над хиляда (за сравнение - според данни на собствениците от НЕГ.бг bg-mamma има 130 хил. потребители). От bg-mamma обаче ще търсят правата си заради нарушаване на запазена марка и кражба на съдържание. Конфликтът изостря вниманието към основата на всеки онлайн бизнес - къде, колко и как се рекламира. Всяка медиа търси много тънкия баланс между нуждите на своите читатели и тези на рекламодателите.

Бунтът на майките

"Правим промени в дизайна, някои от тях не се харесват на потребителите - има дребни технически проблеми, които ще бъдат отстранени," коментира пред "Капитал" създателят и управител на bg-mamma, и акционер в НЕГ.бг Марина Кузманова. В момента потребителите могат да изберат кой дизайн на уебсайта да използват - стария, с който са свикнали или новия, за който да дадат своето мнение. Платформата съществува от 2002 г., а от 2008 г. е собственост на НЕГ.бг след сделка за около 700 хил.лв. След придобиването от тогава новосъздадената Net Entertainment Group (НЕГ) Марина Кузманова продължава да управлява сайта. 

"Платформата, на която работи сайта е от 2004 г.," обяснява още Кузманова. Според нея за десет години платформата е ужасно остаряла и не позволява по-нататъшно развитие. "Редизайнът не е смяна на картинките, а пренаписване на кода и смята на платформата. В последните няколко години буквално лепихме платформата с кръпки, защото тя не е предвидена за толкова много потребители и толкова много функционалности", допълва управителят. 

Атака на алтернативата

В началото на януари несъгласните с промените в оригиналния bg-mamma създават "Алтернативата" - bul-mamma.com. От тогава сайтът събира 1088 потребители, 369 теми и общо над 22 хил.мнения. "Това беше спонтанна идея", разказва за новия сайт Владислава Тончева, която е и негов администратор. "В  bg-mamma стана прекалено тежко за четене, меркантилно и вече нямаше усещане за общност", довършва тя. Домейнът bul-mamma е регистриран преди Нова година, а форумът тръгва на 22 януари след "пускането на новата визия на bg-mama без предупреждение към потребителите". Марина Кузманова разказва, че това не се случва за първи път - поне 2-3 пъти в историята на форума е имало "отцепници". 

Алтернативната платформа за бъдещи и млади майки обаче създава напрежение между управляващите двата уебсайта. "Проблемите са няколко - например новото име почти копира нашата запазена марка", коментира Кузманова. "Bul и Bg са смислово едно и също нещо, което според нашите юристи е нарушение на запазената марка", казва още тя. Според управителя на bg-mamma новият форум също така копира директно структурата, а дори и някои от темите в оригиналния сайт. "Още не сме коментирали Закона за авторското право, но това е копиране на база данни", смята Кузманова. Последният детайл, който ги ядосва, е "абсолютното заливане на форума с теми, мнения и лични съобщения" с посланието за новия уебсайт.

От другата страна обаче нещата не изглеждат по същия начин. "Изпратих само на 20-на потребители в bg-mamma, линка на Алтернативата, но единствено след изрично поискване преди той да бъде филтриран. Разпространението му след това бе дело изяло на потребителите", обяснява Тончева. Според нея потребителите на bg-mamma масово са отхвърлили новия дизайн, а разделите в новия сайт са се появили един по един след като хората са започнали да ги търсят и създават. "Има още места в интернет, които са насочени към майките и те копират малко или много структурата на bg-mamma. Няма как да се избяга от определени термини и думи, след като масово потребителите са от една и съща категория", смята тя. 

Искам да ти продам нещо

Ако трябва да изберем една основна причина за вълненията около bg-mamma, това най-вероятно е рекламата. Младите майки и изключително активните потребители в това общество са важна група за рекламодателите - това е и ключът на бизнеса на bg-mamma. До преди няколко години компаниите не се бяха ориентирали достатъчно добре в тази онлайн вселена, днес те стъпват много по-уверено. 

"Рекламите взеха да стават твърде агресивни - заемат повечето място в един форум, който се използва предимно за търсене на информация и за общуване", казва Владислава Тончева. Според нея в bg-mamma има поне десет различни рекламни позиции, някои "реклами откровено дразнят със своето разпростиране из екрана, няма нито една страница, която да няма поне две реклами." За "Алтернативата" тя планира минимални реклами. "Хостинг услугите не са непосилно скъпи, а bul-mamma е подсигурен за година напред", казва тя. Целта й е форумът да бъде лек и удобен за четене. "Алтернативата е и ще остане форум свободен от реклами и недопускащ бизнес влияния", казва Тончева. 

В bg-mamma обаче отношението е различно. "В старата платформа нямаше предвидени доста полета за реклама, налагаше се рекламите да закриват текст и съдържание", признава Марина Кузманова. За това с новия дизайн тя цели този проблем да се избегне. В новата bg-mamma има и нови методи на реклама - например групите "Идея с ИКЕА", "Здравословно хранене на бебета", спонсорирана от детските продукти Hipp, и "Очно здраве и красота", която носи брандинга на Joy Optics. "Форумите обединяват теми, а групите - хора с еднакви интереси", обяснява за новата функционалност Кузманова. С промените в платформата от сайта имат една основна цел - по-добро таргетиране. "Старият сайт беше всичко за всички", казва управителят. "Идеята е сега да предложим по-таргетирано съдържание и функции - например ако просто съм член на групата готварство защо трябва да виждам калкулатор на бремеността. Същото важи и за рекламите", обобщава Кузманова.

Поправка (11:00, 30.01.2014): В по-ранна версия на текста пишеше, че bg-mamma.com е петнадесетият най-голям уебсайт в България. В действителност форумът е на пето място според данните от audience.bg. "Капитал" се извинява за грешката. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Миграцията на спортните права 2 Миграцията на спортните права

Телекомите се включват в наддаването за спортни права

28 апр 2017, 2332 прочитания

All Channels е PR агенция на годината 2 All Channels е PR агенция на годината

С най-много награди от BAPRA Bright Awards 2017 си тръгнаха All Channels и SiteMedia Consultancy

28 апр 2017, 5070 прочитания

24 часа 7 дни

29 апр 2017, 12057 прочитания

30 апр 2017, 4812 прочитания

29 апр 2017, 3354 прочитания

30 апр 2017, 2152 прочитания

30 апр 2017, 1445 прочитания

Всички новини

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Габрово, Севлиево
Регионален бизнес Габрово, Севлиево

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Курсове за професионално усъвършенстване (май 2017 г.)

Преглед на актуалните възможности за безплатни курсове, насочени към кариерно развитие и усъвършенстване в различни професионални области

Най-важното за възможностите за стаж и доброволчество в евроинституциите

Бивши стажанти и настоящи служители разказаха за опциите, които предлага ЕС за младите хора и дадоха съвети от "първа ръка" по време на събитие организирано от "Кариери" и Представителството на ЕК в България

Стажове, стипендии, конкурси (24-30 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17-23 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (10-16 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Олимпийски надежди за БНТ

Телевизията има шанс да увеличи рекламните си приходи заради Сочи и световното футболно първенство

Да облечеш Европа от България

Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" расте всяка година и открива нови пазари на континента

Още южноафрикански шопинг

Трети фонд от ЮАР купува молове в България, този път в Бургас и Стара Загора, след като вече са договорени сделки за три от търговските центрове в столицата

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: Аз, Даниел Блейк

Последният носител на "Златна палма" от Кан е на български екран

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 29.04.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.04.2017

Капитал Daily

Брой 65 // 27.04.2017 Прочетете