Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
41 29 яну 2014, 15:55, 18133 прочитания

Мамини вълнения

От сайта bg-mamma.com се отлюспи нов форум - bul-mamma.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Prodavalnik.com отчита над 60% ръст в обявите

Уникалните посетители в онлайн платформата са надминали 1 млн. души през октомври

21 ное 2013

Рицари на четири гуми

Как от форум за любители на машините OFFRoad-Bulgaria прерасна в първата гражданска медия

29 юни 2012

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

26 авг 2011
В най-активното интернет общество в България в последните седмици цари неспокойство. Петият най-голям уебсайт bg-mamma.com (по данни на Gemius) вече не е съвсем същият - първо, защото форумът за бъдещи майки (а и за всеки, който иска да намери потребителска информация онлайн) вече изглежда по нов начин. И второ - защото част от аудиторията на сайта не е съгласна с новия изглед и създава алтернативния форум bul-mamma.com.

За момента не изглежда разногласията да са донесли грандиозни щети на оригиналния уебсайт. Регистрираните в новия форум потребители са малко над хиляда (за сравнение - според данни на собствениците от НЕГ.бг bg-mamma има 130 хил. потребители). От bg-mamma обаче ще търсят правата си заради нарушаване на запазена марка и кражба на съдържание. Конфликтът изостря вниманието към основата на всеки онлайн бизнес - къде, колко и как се рекламира. Всяка медиа търси много тънкия баланс между нуждите на своите читатели и тези на рекламодателите.

Бунтът на майките

"Правим промени в дизайна, някои от тях не се харесват на потребителите - има дребни технически проблеми, които ще бъдат отстранени," коментира пред "Капитал" създателят и управител на bg-mamma, и акционер в НЕГ.бг Марина Кузманова. В момента потребителите могат да изберат кой дизайн на уебсайта да използват - стария, с който са свикнали или новия, за който да дадат своето мнение. Платформата съществува от 2002 г., а от 2008 г. е собственост на НЕГ.бг след сделка за около 700 хил.лв. След придобиването от тогава новосъздадената Net Entertainment Group (НЕГ) Марина Кузманова продължава да управлява сайта. 

"Платформата, на която работи сайта е от 2004 г.," обяснява още Кузманова. Според нея за десет години платформата е ужасно остаряла и не позволява по-нататъшно развитие. "Редизайнът не е смяна на картинките, а пренаписване на кода и смята на платформата. В последните няколко години буквално лепихме платформата с кръпки, защото тя не е предвидена за толкова много потребители и толкова много функционалности", допълва управителят. 

Атака на алтернативата

В началото на януари несъгласните с промените в оригиналния bg-mamma създават "Алтернативата" - bul-mamma.com. От тогава сайтът събира 1088 потребители, 369 теми и общо над 22 хил.мнения. "Това беше спонтанна идея", разказва за новия сайт Владислава Тончева, която е и негов администратор. "В  bg-mamma стана прекалено тежко за четене, меркантилно и вече нямаше усещане за общност", довършва тя. Домейнът bul-mamma е регистриран преди Нова година, а форумът тръгва на 22 януари след "пускането на новата визия на bg-mama без предупреждение към потребителите". Марина Кузманова разказва, че това не се случва за първи път - поне 2-3 пъти в историята на форума е имало "отцепници". 

Алтернативната платформа за бъдещи и млади майки обаче създава напрежение между управляващите двата уебсайта. "Проблемите са няколко - например новото име почти копира нашата запазена марка", коментира Кузманова. "Bul и Bg са смислово едно и също нещо, което според нашите юристи е нарушение на запазената марка", казва още тя. Според управителя на bg-mamma новият форум също така копира директно структурата, а дори и някои от темите в оригиналния сайт. "Още не сме коментирали Закона за авторското право, но това е копиране на база данни", смята Кузманова. Последният детайл, който ги ядосва, е "абсолютното заливане на форума с теми, мнения и лични съобщения" с посланието за новия уебсайт.

От другата страна обаче нещата не изглеждат по същия начин. "Изпратих само на 20-на потребители в bg-mamma, линка на Алтернативата, но единствено след изрично поискване преди той да бъде филтриран. Разпространението му след това бе дело изяло на потребителите", обяснява Тончева. Според нея потребителите на bg-mamma масово са отхвърлили новия дизайн, а разделите в новия сайт са се появили един по един след като хората са започнали да ги търсят и създават. "Има още места в интернет, които са насочени към майките и те копират малко или много структурата на bg-mamma. Няма как да се избяга от определени термини и думи, след като масово потребителите са от една и съща категория", смята тя. 

Искам да ти продам нещо

Ако трябва да изберем една основна причина за вълненията около bg-mamma, това най-вероятно е рекламата. Младите майки и изключително активните потребители в това общество са важна група за рекламодателите - това е и ключът на бизнеса на bg-mamma. До преди няколко години компаниите не се бяха ориентирали достатъчно добре в тази онлайн вселена, днес те стъпват много по-уверено. 

"Рекламите взеха да стават твърде агресивни - заемат повечето място в един форум, който се използва предимно за търсене на информация и за общуване", казва Владислава Тончева. Според нея в bg-mamma има поне десет различни рекламни позиции, някои "реклами откровено дразнят със своето разпростиране из екрана, няма нито една страница, която да няма поне две реклами." За "Алтернативата" тя планира минимални реклами. "Хостинг услугите не са непосилно скъпи, а bul-mamma е подсигурен за година напред", казва тя. Целта й е форумът да бъде лек и удобен за четене. "Алтернативата е и ще остане форум свободен от реклами и недопускащ бизнес влияния", казва Тончева. 

В bg-mamma обаче отношението е различно. "В старата платформа нямаше предвидени доста полета за реклама, налагаше се рекламите да закриват текст и съдържание", признава Марина Кузманова. За това с новия дизайн тя цели този проблем да се избегне. В новата bg-mamma има и нови методи на реклама - например групите "Идея с ИКЕА", "Здравословно хранене на бебета", спонсорирана от детските продукти Hipp, и "Очно здраве и красота", която носи брандинга на Joy Optics. "Форумите обединяват теми, а групите - хора с еднакви интереси", обяснява за новата функционалност Кузманова. С промените в платформата от сайта имат една основна цел - по-добро таргетиране. "Старият сайт беше всичко за всички", казва управителят. "Идеята е сега да предложим по-таргетирано съдържание и функции - например ако просто съм член на групата готварство защо трябва да виждам калкулатор на бремеността. Същото важи и за рекламите", обобщава Кузманова.

Поправка (11:00, 30.01.2014): В по-ранна версия на текста пишеше, че bg-mamma.com е петнадесетият най-голям уебсайт в България. В действителност форумът е на пето място според данните от audience.bg. "Капитал" се извинява за грешката. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Краен срок:
25 май 2016г.
За кандидатстване
и номинации:
capital.bg/next

Докажи, че си Next Generation бизнес лидер, и спечели ЕMBA стипендия!


Включете се в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation на “Капитал” и “Кариери”, ако сте:
- предприемчив, иновативен и ориентиран към постигане на резултати
- имате професионални постижения, с които искате да се похвалите
- на възраст до 35 г. включително
- работите в България и заемате мениджърска позиция или имате собствен бизнес
- иматe минимум 3 години трудов опит, от които поне 2 на управленска позиция
- искате да спечелите EMBA стипендия.

Прочетете и това

Религиозни мистерии, разказани от Морган Фрийман 8 Религиозни мистерии, разказани от Морган Фрийман

Каква е мисията на "Историята за Бог" по National Geographic Channel разказва вицепрезидентът "Продукция и развитие" в канала Кевин Мос

30 апр 2016, 10536 прочитания

Какво оставя Янкулов в БНР 2 Какво оставя Янкулов в БНР

Общественото радио има солидно финансиране и с добър мениджмънт може да се развива като силен играч на пазара

28 апр 2016, 5044 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Земеделие и бизнес»

Земеделие и бизнес
Земеделие и бизнес

Фокус върху сектора с данни, анализ и ревю на актуалните теми

Кариерен клуб: Финанси »

Инвестбанк обявява платени летни стажове за студенти

Подаването на документи е до 30 април 2016 г.

WU Executive Academy дава стипендии по европейско бизнес право и енергийно управление

Крайните срокове за кандидатстване са 27 май и 27 юни

Доброволчеството като шанс за кариерен старт

Доброволческият труд е алтернатива на трудовия стаж и възможност за професионално ориентиране, казват Павел Кунчев и Ния Кирякова от TimeHeroes

Моят стаж в Европейския парламент

Обемът на работата и задълженията, с които бях ангажирана по време на стажа, ме научиха на това колко е важно да бъдеш гъвкав в мисленето си и колко е ценно времето, казва Естел Стоянова

WU Executive Academy отпуска 3 стипендии за български EMBA кандидати

Крайният срок за кандидатстване е 1 септември

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Олимпийски надежди за БНТ

Телевизията има шанс да увеличи рекламните си приходи заради Сочи и световното футболно първенство

Защо сме толкова уморени

Изтощението е екзистенциалният вик на нашето време, а справянето с него минава през искрено вглеждане в себе си

Тех(ен) Парк

Министерство на икономиката придърпа "София Тех Парк" и от това засега произлиза предимно хаос

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Истории за разказване

Седемнадесетгодишната доброволка Яна Войнова и как можем да възстановим на връзката между поколенията

Бесни пенсии

Предизвикателствата на остаряването и революцията на бейби бумърите

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете
Капитал Daily, 03.05.2016

Капитал Daily

Брой 83 // 03.05.2016 Прочетете
Капитал Light, брой 17

Капитал Light

Брой 17 // 29.04.2016 Прочетете