Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
15 апр 2016, 16:21, 8480 прочитания

Българските фирми се нуждаят от повече хора с умения по дигитален маркетинг

Бойко Яръмов, съосновател на Telerik, и Парис Чайлдрес, мениджър "Бизнес развитие" на Google за България, пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

България е на опашката по навлизане на цифровите технологии в ЕС

Слабото представяне в сфери като дигиталните умения и цифровизацията на бизнеса спъва развитието на дигиталната икономика в страната

8 мар 2017

Търси се дигитален маркетинг специалист

Каква е равносметката от първите курсове по дигитален маркетинг на Telerik Digital Academy

22 юли 2016

Telerik стана Progress и наема още служители

До 2020 г. центърът на компанията в София ще е в нова сграда и в него ще работят над 900 души

16 май 2016

Онлайн пазаруването расте, но физическите магазини не изчезват

"Нетърпението" и здравословният начин на живот са двете нови тенденции в шопинга

17 апр 2016

Най-новото споделено работно пространство в София вече е отворено

1Hub се намира в сграда със Софтуерния университет с идеята да бъде център за иновации и предприемачество

21 мар 2016

Наука от ученици за ученици

Как трима дванайсетокласници накараха млади учени от България и чужбина да развихрят въображението си

15 мар 2016

Седмични новини за маркетинг и реклама (11 март)

BBDO оглави класацията Warc 100 за "Най-добра глобална рекламна мрежа", Grayling представи аналитичната поредица The Advantage Series, Progress стартира Telerik Digital Academy в сътрудничество с Google

10 мар 2016

Джери Рули: Купихме Telerik и заради хората, културата и цялата среда

Главният оперативен директор на Progress пред в. "Капитал"

20 ное 2015

Telerik продължава да разширява екипа си в София

Софтуерната компания търси 40 нови служители

20 окт 2015

Карън Теган Падир: Хората в България и Telerik са абсолютният връх

Президентът на Progress пред в. "Капитал"

12 юни 2015

Как се реализират завършилите академията на "Телерик"

Преминалите над 70% от обучението са си намерили работа в софтуерната индустрия, показва проучване на компанията

25 яну 2015

"Телерик" набира кандидати за софтуерната си академия

IT компанията ще приема документи за кандидатстване до 7 декември

23 ное 2014


В началото на март софтуерната компания Progress (която придоби Telerik в края на 2014 г.) обяви началото на Telerik Digital Academy – нова инициатива с фокус върху дигиталните технологии, част от "Академията на "Телерик". Инициативата стартира с безплатен курс за дигитален маркетинг в сътрудничество с Google. Обучението е насочено към студенти и специалисти по маркетинг, както и към експерти от други области. Курсът е първото подобно безплатно обучение, подкрепено от Google, а срокът за кандидатстване е до 22 април.. "Капитал" разговаря за новата инициатива с Бойко Яръмов, съосновател на Telerik и ръководител на "Академията на Телерик", и Парис Чайлдрес, мениджър "Бизнес развитие" на Google за България.

Защо Google избра Telerik Academy и защо Progress реши да работи с Google?
Парис Чайлдрес: Според мен е важно да погледнем въпроса в по-широк контекст. България е на предпоследно място по дигитални умения на гражданите си според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) за 2015 г. Всъщност страната е на последно място в категорията човешки капитал в това проучване. Като отговор на това Google обеща да обучи 2 млн. европейци на базови дигитални умения до 2017 г. чрез проекта си Digital Garage. Колкото повече българи, толкова по-добре. Фирмите тук се нуждаят от повече хора с умения по дигитален маркетинг. В същото време стартираме и инициативата си с Telerik Academy. За нас беше лесно да изберем Telerik Academy, защото я считаме за една от най-уважаваните обучаващи институции в страната. Сигурни сме, че са готови да поемат следващата стъпка към дигиталното обучение и да разширят програмата си в областта на дигиталния маркетинг.

Бойко Яръмов: Както се казва - за танго са нужни двама. Чрез работата си в софтуерната академия през последните години разбрахме, че освен IT специалисти в сектора има нужда и от много повече хора с бизнес умения. Обикновено разговорът се води основно около нуждата от разработчици, което е напълно естествено. Но има и много други неща, които правят един бизнес успешен. Едно от тях е дигиталната трансформация - компаниите трябва да разберат, че е време да се прехвърлят към дигиталната среда. За да стане това, е нужно разговорът да премине на друго ниво - към маркетинг директорите. Като основатели на Telerik винаги сме били активни в бизнес и стартъп екосистемата и по тази причина решихме да създадем специализирана платформа за придобиване на бизнес умения, която да допълва софтуерната ни академия. Маркетингът се превърна в решаващ фактор, чрез който даден продукт или услуга достига целевата си аудитория. В същото време и Google ни партнира, за да валидира обучителния план и да даде друга перспeктива в ролята си на глобална компания.

Какво очаква Google от тази инициатива?
ПЧ: Искаме да постигнем успех и инициативата да продължи и в бъдеще. Имаме реалистични очаквания за първия курс. Предвиждаме участниците да получат добра основа по умения в дигитален маркетинг. Курсът е осемседмичен и ще е достатъчно натоварен. В дългосрочен план се надяваме завършилите го да получат добри кариерни възможности и да бъдат проводници на дигиталната трансформация в компаниите си в България.

Срещнахте се с доста компании преди началото на курса. От разговорите си с тях до какъв извод стигнахте за състоянието на дигиталния маркетинг в България?
ПЧ: За мен беше интересно да видя, че много компании проявиха интерес към курса. Което само потвърди наблюдението ни, че фирмите имат нужда от такива дигитални умения и са готови да отделят от времето и ресурсите си. В основата на програмата са именно партньорствата ни с тези фирми, които ще допринесат за качеството на курса. Същевременно той ще им предостави възможности за евентуално наемане на бъдещи професионалисти.



БЯ: Прекарахме няколко месеца в срещи с тези компании. Свързахме се с много широк спектър от фирми - за е-търговия, за борсови стоки, за облачни услуги и хардуер и др. Интересно е, че макар те да са много различни, всичките са наясно за нуждата от дигитален маркетинг и как той ще допринесе за бизнеса им. Въпросите им не се въртят около бюджет, а колко бързо може дигиталният маркетинг да заработи и да започне да носи резултати. И тук въпросът отново опира до специалисти и колко бързо тези организации могат да намерят нужните им хора в тази сфера. Преди ден потърсих в един от големите портали за работа за специалисти по дигитален маркетинг и установих, че отворените позиции в момента в тази сфера са около 600. И броят им постоянно расте.

Колко подготвени са българската компании за тази дигитална трансформация?
ПЧ: Дигиталната трансформация вече се случва и започва от потребителите. Вече имаме почти 50% проникване при смартфоните в България, което ще се увеличава с по-евтините телефони. Също и инфраструктурата се подобрява, 4G вече е тук. Всичко това прави присъствието онлайн далеч по-лесно. Компаниите трябва да отговорят и да последват потребителите. Все още има разлика и изоставане между потребители и фирми.

Къде е България в това отношение спрямо други държави в региона?
ПЧ: Ако съдим по споменатото вече проучване DESI, тя е на предпоследно място по дигитални умения. Но може да решим този проблем и вече предприемаме конкретни мерки. За крайните потребители имаме Digital Garage; също за тях и за бизнеса започваме курса с Telerik Academy.

БЯ: Виждам много компании в начална фаза на развитие - стартъпи и други, за които е по-лесно да заложат на дигиталната трансформация. Те са по-смели в налагането на технологиите и търсят съвети как да стигнат до успех, без да харчат големи бюджети. В първите си години след 2002 г. Telerik също не разполагаше с инструменти като Google Analytics и Google AdWords, които днес са общодостъпни. Така че компаниите, които осъзнават ползата от тези решения, по-лесно ги възприемат. В същото време има фирми, които оперират от над 20 години и залагат на по-традиционен маркетинг; за тях е по-трудно да ги въведат и да отделят бюджет за тях. Така че нещата ще се случат, но ще отнеме време.

Кои дигитални умения са най-важни за компаниите в България?
ПЧ: Такъв въпрос си задавахме, когато започнахме да говорим за тази инициатива. Особено важен е анализът на данни, който е важна основа за целия дигитален маркетинг. Трябва да се научиш как да извличаш изводи от целия обем информация и впоследствие да взимаш решения. Performance Marketing също е важен - как да уцелиш потенциалния клиент в правилния момент. В Google наричаме този процес микромоменти. Видеомаркетингът също е много важен - видеото преживява огромен бум, като половината потребление е през смартфони. Така че е от изключително значение създаването на ефективно видео, което да представиш на правилната публика в правилния момент. Дигиталният брандинг означава да създадеш успешен бранд чрез правилен дигитален маркетинг. Мобилният маркетинг поставя мобилността на първо място като начин да достигнеш до потребителите. И накрая идват продажбите: да използваш правилния дигитален маркетинг, за да продадеш идеята си. Всички тези теми ще бъдат застъпени в курса.

Колко време ще продължи курсът?
БЯ: Стартира на 9 май, ще продължи осем седмици, по три пъти на седмица. Даваме възможност на хората да идват и през уикенда, за да работят по проекти. Часовете ще започват с лекции и после ще преминават към практическо обучение с партньорските ни компании. Така че програмата е натоварена. Ще окуражаваме курсистите да преминават и през сертификационната програма на Google.

От колко души ще се състои първият курс?
БЯ: Срокът за кандидатстване е до 22 април. Пилотният проект е от петдесет, разделени по пет в десет групи. Така че ще си партнираме с десет компании, като всяка ще работи с група. Ще работят с истински пазарни данни, истински профил в AdWords, истински бюджет...

Ако всичко мине по план, кога можем да очакваме следващия курс?
БЯ: От наша страна сме решени да продължим курса. Надяваме се, че следващият път групата ще е още по-голяма и Google отново ще е наш партньор.

Къде виждате тази инициатива след няколко години?
БЯ: Ако в Telerik разполагахме преди години със знанията, които се опитваме да предадем сега чрез тази инициатива и екосистема, щяхме да сме успешни много по-рано. Надявам се тази инициатива да продължи и да привлече още важни активи, които да помогнат в създаването на повече успешни компании. За разлика отпреди 14 години сега има далеч повече плюсове да оперираш от България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата "Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Собственикът MTG отчита подобрение на резултатите през второто тримесечие

20 юли 2017, 715 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юли) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 юли)

"WWF България" лансира рекламна модна колекция срещу застрояването на Пирин; "Saatchi&Saatchi София" е новата рекламна агенция на Chivas Regal; Absolut провокират с мистериозни житни кръгове край София, а Facebook пусна реклами и в Messenger

18 юли 2017, 1142 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / K100»

К100
К100

300 най-големи компании по приходи; Най-печелившите; Най-динамичните; Лидерите по сектори; Анализи и фирмени профили

Кариерен клуб: Финанси »

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ясни са кандидатите за СЕМ и БНР

Днес изтече срокът, в който можеше да се подават документи за участие в конкурса за генерален директор на БНР и номинации за членове на медийния регулатор

Горещото лято на яхтения бизнес

Марините и продажбите на лодки в България растат, но държавата не помага на развитието на този вид туризъм

За кого летят ракетите

Северна Корея за пръв път изстреля междуконтинентална балистична ракета, но все още не заплашва континенталната част на САЩ

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Born in the USA

Номинираният за "Пулицър" писател Дейв Егърс за това как София напомня за Бруклин и защо не смята да променя адреса си въпреки Тръмп

A damn good cup of coffee

За кафето като новото вино: как и защо се променя вкусът ни

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 15.07.2017 Прочетете
Капитал Daily, 20.07.2017

Капитал Daily

Брой 110 // 20.07.2017 Прочетете