Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 29 дек 2016, 14:12, 11256 прочитания

Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.

Основната причина бизнесът да присъства в платформите е да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители, показва глобално проучване на Buffer Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

10 яну 2017

Стартъпите за реклама се "задушават" от Facebook и Google

Инвестициите са достигнали най-ниското си ниво от пет години насам

3 яну 2017

Деветте най-значими дигитални тенденции от 2016 г.

Какво ще запомним в дигиталния бизнес от изминалата година

1 яну 2017

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

1 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 декември)

bTV има нов изпълнителен директор, Chapter 4 България спечели отличие на European Excellence Awards 2016, Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламира онлайн, а Facebook призна за още грешки в отчитането на рекламите

20 дек 2016

Под една пета от малкия и средния бизнес в България рекламират онлайн

Най-голямо онлайн рекламно присъствие през 2016 г. имат компаниите в Малта, Швеция и Дания, показва проучване на The Financial

19 дек 2016
Един от най-добрите начини да бъде измерен ефектът от социалните мрежи и как влияят те на бизнеса е да бъдат представени през погледа на хората, които всеки ден работят с тях, а именно маркетолозите. Точно това са направили от онлайн блога Buffer Social, допитвайки се до повече от 1200 професионалисти по света в сферата на маркетинга за посоката на развитие на социалните мрежи и прогнозите им за следващата година.

Трите отправни точки за реклама в социалните мрежи през 2017 г.:

1. Ще бъде пикът на видеорекламата
Според проучването на Buffer Social 83% от маркетолозите казват, че биха създавали повече видеосъдържание в социалните мрежи, ако не са ограничени откъм време и ресурси. Освен това 30% от специалистите в бранша твърдят, че през следващата година ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.

2. Почти всеки маркетолог използва Facebook
Въпреки скандалите с грешните метрики и спекулациите, че потребителите бавно се оттеглят от Facebook, социалната платформа остава сред най-предпочитаните от маркетолозите канали. Според изследването 93% от тях използват платформата, а 91% рекламират в нея. Почти три четвърти от анкетираните отговарят, че през последните месеци използването на Facebook е останало непроменено или се е увеличило.

3. Само 1 от 5 анкетирани използва социалните медии за обслужване на клиенти
Очевидно платформите все още не са достатъчно разработени в посока обслужване на клиенти, защото според изследването едва 21% от маркетолозите ги използват с цел предоставяне на тази услуга. Приканете клиентите си да използват социалните мрежи, за да се свържат с вас в случай на нужда, и ще бъдете сред първите на сцената.

Основни цели и предизвикателства през 2017 г.

По данни на изследването на Buffer Social основната причина бизнесът да присъства в социалните мрежи е, за да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители. Общо 85% от анкетираните маркетолози посочват популяризирането на марката като основна причина, следвани от 71%, според които социалните мрежи са добро място за ангажиране на аудиторията. Основните предизвикателства, които наблюдават след позиционирането на марката в платформите, са недостатъчният трафик на реалния уеб сайт на компанията (58%), както и генерирането на реални клиенти (49%). Измерването на възвращаемостта на инвестираните бюджети за реклама в социалните мрежи също все още представлява проблем за 42% от анкетираните маркетолози.

Как маркетолозите използват социалните мрежи?

Facebook остава най-предпочитаният онлайн канал, избиран от 93% от рекламистите, следван от Twitter с 88% и LinkedIn – 65%.


Други канали, които анкетираните използват, са: Google+ (42%), Pinterest (35%), Facebook video (29%), Messaging Apps (16%), Snapchat (12%), Medium (10%), Quora (5%), Vine (3%).

От друга страна, маркетолозите малко по малко започват да изоставят Google+. Общо 27% от анкетираните казват, че през 2017 г. ще използват по-малко Google+. Други канали, в които възнамеряват да ограничат рекламните си бюджети през следващите 12 месеца, са Twitter (23%), Facebook (19%), Pinterest 15%, LinkedIn (13%), Instagram (11%), Snapchat (9%), YouTube (9%), Messaging Apps (8%), Facebook video (6%).

Изглежда, че мултимедийното съдържание ще бъде сред приоритетите на маркетолозите през следващата 2017 г., пише Buffer Social. Голяма част от тях са на мнение, че инвестицията във рекламни видеоформати ще ги отведе на върха. Общо 30% от анкетираните рекламисти посочват, че през следващите 12 месеца ще увеличат инвестициите си във Facebook Video, следван от YouTube.


Отчетеният постоянен спад в organic reach не притеснява рекламистите. Общо 46% от тях посочват, че не са променили честотата на използване на Facebook, а една четвърт казват, че дори са споделяли повече съдържание в платформата през последните 12 месеца. А 28% твърдят, че използват по-малко Facebook.

Интернет гигантът държи и лидерска позиция, що се отнася до инвестиции в спонсорирани публикации. Според изследването 91% от анкетираните маркетолози са инвестирали в реклами във Facebook. Платформата е следвана от Twitter с 34%, Instagram с 27% и LinkedIn 25%.

Според данните на Buffer Social инвестициите в реклама в социалните медии остават сравнително стабилни през 2016 г. Бюджетите на половината от анкетираните остават същите през изминалата година, на 42% от тях се увеличават, а инвестициите на едва 7% намаляват.

При липса на пречки като време, ресурси или бюджет 83% от рекламистите биха създавали повече видеосъдържание. Това отново показва, че браншът вижда още големи възможности в този рекламен формат. На второ място с доста по-нисък процент се нареждат публикациите в блогове (57%) и видеата на живо (42%). Най-често срещаните причини рекламистите да не създават количеството видеа, което им се иска, са липсата на време и фактът, че продукцията им е скъпа. Според изследването видеата на живо са на път да започнат да се използват от масовата аудитория. За изминаващата година обаче едва 27% от анкетираните маркетолози са използвали формата, като най-често това е било през Facebook платформата.


Рекламистите все още разузнават възможностите и потенциала на каналите Instagram и Snapchat с техните истории на живо. За това и едва 26% от анкетираните споделят, че са лансирали рекламни публикации в тях. Проучването на Buffer Social обаче показва, че все пак 22% обмислят да използват двете платформи през следващите 12 месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Никола Иванов: Около 70% от рекламните инвестиции на L'Oréal в България са в телевизия Никола Иванов: Около 70% от рекламните инвестиции на L'Oréal в България са в телевизия

Главният дигитален маркетинг директор на L'Oréal за региона на Адриатика и Балканите пред "Капитал"

24 фев 2017, 3250 прочитания

Обективни ли са медиите 2 Обективни ли са медиите

СЕМ и ЦИК подписаха споразумение за наблюдение на радиа и телевизии по време на изборите

21 фев 2017, 1495 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Бургас
Регионален бизнес Бургас

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Николай Лозев: Не обръщайте внимание на онези, които ви казват, че няма как да стане

Завършилият с четвърти резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото му кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (20-26 февруари)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Димитър Димитров: Практическите знания дават конкурентно предимство при преследването на кариерните цели

Завършилият с трети резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото му кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (13-19 февруари)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Радка Лалова: Възползвайте се от всяка възможност и не се страхувайте да приемате нови предизвикателства

Завършилата с втори резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

Доктор Ружа и мистър Хърсев

Създателката на OneCoin прехвърли централата на компанията и другите си имоти на дружество на финансиста

Едни бързи 600 млн. лв., моля

Класирането на общински проекти по програмата за селските райони е на път да създаде сериозни проблеми

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

"Златна" палма

За вредите от палмовото масло, което е почти навсякъде

Намерени в превода

Отличеният с три награди "Тони" популярен бродуейски мюзикъл "Авеню Q" в Столичния куклен театър

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 25.02.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.02.2017

Капитал Daily

Брой 31 // 23.02.2017 Прочетете