Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 яну 2017, 16:24, 15108 прочитания

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

11 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

10 яну 2017

Нежеланите подаръци

Затрупахме се с ненужни вещи. Какво да правим с тях?

6 яну 2017

Кой в коя социална мрежа ще рекламира през 2017 г.

Основната причина бизнесът да присъства в платформите е да се популяризира сред клиентите и потенциалните потребители, показва глобално проучване на Buffer Social

29 дек 2016

Кои са най-добрите дигитални рекламни решения

All Channels / Interaction спечели най-много награди на IAB MIXX Awards 2016

21 ное 2016


1. Изящно изкуство
Дори рекламният бизнес да не спада към категорията на изкуството, той успя да го внедри в маркетинговите си решения и да заинтригува аудиторията. Пример за това са рекламните кампании Van Gogh Bnb и "Следващият Рембранд" (The Next Rembrandt).


The Next Rembrandt - Case study from J. Walter Thompson Amsterdam on Vimeo.

2. Увреждане
По повод на Параолимпийските игри в Рио тази година, бяха създадени редица рекламни продукции с акцент върху хората с увреждания и силата, която притежават, за да преодоляват предизвикателства. Това беше и част от фокуса и на рекламните кампаннии на Burger King и Lego.

3. Реклами на живо
С популяризирането на видеострийминга някои компании започнаха да лансират реклами на живо, в които участват популярни артисти. Такъв е примерът с рекламата за тазгодишните награди Grammy с главно действащо лице изпълнителката Гуен Стефани.





4. Прозрачност
Тенденцията през годината води към е по-отворени, честни и самокритични рекламни продукции. Такава е например рекламната кампания на един от най-популярните филми за 2016 г. Deadpool, която акцентираше на забавната откровеност на героя.

5. Заблуда
В началото на лятото френската агенция BETC създава фалшив профил в Instagram на измислено младо момиче на име Лоиз Делаж, което публикува красиви и модерни снимки и събира редица последователи в мрежата. Това, което никой не забелязва обаче е, че във всяка снимка на младото момиче има позициониран алкохол. Точно това беше и основната концепция на кампанията "Харесай пристрастяването ми" (Like my addiction), изготвена за френската компания за борба с пристрастяванията Addiction Aide.


6.Политика
В наситената с политически събития година имаше и интересни креативни рекламни решения - дело на рекламни агенции, марки, комитети или на самите политици.

7. Квадратно и вертикално видео
Това беше годината на т.нар. квадратни и вертикални видеа, които добиха популярност благодарение на социалните платформи Facebook, Instagram и Snapchat. Една от най-запомнящите се рекламни кампании е тази в Instagram на компанията Sonic, която представи първите квадратни шейкове и коктейли, специално направени, за да се впишат във формата на снимки в приложението.



8. Изкуствен интелект
След като IBM обяви лансирането на дигиталните рекламни формати Watson Ads, компанията лансира и първата рекламна видео продукция, в центъра на която са роботите и изкуствения интелект.

9. 360-градуса видеа и виртуална реалност
Тези нови завладяващи видео формати все още не са достигнали кулминацията на възможностите си, но определено представляват интерес за рекламодателите. Тази година вниманието на бранша беше привлечено от кампанията на McCann - Field Trip to Mars за компанията Lockheed Martin.



10. Фотошоп
Обработените снимки с фотошоп най-често на млади момичета модели, които извеждат на преден план неестествения външен вид станаха повод за редица рекламни кампанни през годините. Една от запомнящите се сред тях е хуморстичната реклама на Snickers, дело на BBDO New York.

[
20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.


11. Човешко многообразние
Тази година рекламната индустрия много по-категорично се престраши да рискува с продукции, в които се смесват религии, раси и полове. Един от силните примери за това е рекламният клип на H&M със заглавие "Тя е дама" (She’s a Lady), в която няма значение какъв е външният вид на жената, защото тя винаги си остава нежният пол.



12. Изключително дълги реклами
Много марки през годината решиха да заложат на дълги продукции, целейки се в свободното време на потребителите. Сайдерът Somersby например излъчваше 24 часа на живо мъж, който прави едни и същи повторни движения.

13.Разводи
Рекламодателите дълго време избягваха темата за разводите, което е разбираемо, но от друга страна и странно, защото редица хора са преминали през това и биха откликнали на комуникация, свързана с темата. Запомнящи се продукции на тема разводи тази година направиха Ford и IKEA.



14. Умни опаковки
Добрите и иновативни идеи за опаковки, които са същевременно са и полезни, винаги успяват да привлекат вниманието на потребителите. През годината в световен план бяха направени много такива опаковки, като един от добрите приемери е кен бутилката на Saltwater Brewery, която е съставена от ядливи за морските животни материали.



15. Животни
И през 2016 г. животните присъстват в голяма част от рекламните продукции, защото привличат вниманието на широката аудитория и в общия случай създават положителна и забавна асоциация.

16. Завръщане на prank видеата
Ако prank ("шеговити" от английски език - бел. ред.) видеа бяха позабравени през последните две-три години, то те определено се завърнаха през 2016 г. Heineken и JetBlue заложиха точно на тях за някои от рекламните си кампании. Биреният бранд заложи на футболните дилеми, а авиокомпанията предложи интересна компенсация в случай, че бебе заплаче на борда на самолета.



17. Женската сила
Тенденцията за представяне на женската сила и спортен дух на преден план в рекламните кампании се засили през изминалата година. С добри продукции се отличиха Procter & Gamble с кампанията "Стрес тест" (Stress Test) и Selfridges с рекламата си на бельо, която показва и нежната страна на жените.



18. Реклами за шампионати
В наситена със спортни събития година, рекламодателите инвестираха големи бюджети в продукции, свързани с тях. В част от кампаниите участваха някои от най-добрите спортисти в света, а други заложиха на амбицията и усилията на тези, които тепърва започват да се изграждат като спортисти.

19. Post-its
Бележките за напомняне бяха в центъра на артистичния проект с име "Метро терапия" (Subway Therapy) за обновяване на метространция в Ню Йорк. Всеки минувач можеше да залепи цветно листче по стените, а резултатът беше разноцветна станция с хиляди бележки.

20. Сбогувания
2016 г. беше година на сбогуванията, а рекламодателите бяха на първия ред. Прекратяването на кариерата на Коби Брайънт и организацията на последната му спортна проява или използването на песни на Дейвид Боуи и Принс в рекламни кампании.
Повече тук
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017, 1076 прочитания

Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива 1 Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива

Главният директор "Иновации" в "Saatchi & Saatchi София" пред "Капитал"

11 авг 2017, 4432 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Деветте най-значими дигитални тенденции от 2016 г.

Какво ще запомним в дигиталния бизнес от изминалата година

България му отеснява

Борисов вероятно ще бяга от вътрешните проблеми с преориентиране към външната политика

Сателитните смущения на "Булсатком"

Повече от месец след като изстреля сателита си за 235 млн. долара, компанията е почти готова за излъчване, но забавянето на този и на другия й голям проект - за мобилна мрежа, доведе до закъснение на плащанията й и нужда от свежи средства

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Висока топка

По-добрите тенис клубове в София

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 32

Капитал

Брой 32 // 12.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете