Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 6 яну 2017, 13:19, 10884 прочитания

2017: Телевизията в джоба ни

Четирима телевизионни мениджъри разказват плановете си за инвестиции в съдържание и технологии, които отговарят на променящите се навици на зрителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Миграцията на спортните права

Телекомите се включват в наддаването за спортни права

28 апр 2017

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" може да продаде балтийския си бизнес

Сделката се очаква да бъде сключена скоро, а спекулациите са цената да бъде около 100 млн. евро

23 яну 2017

Netflix с впечатляващи резултати за последното тримесечие

Услугата е добавила седем милиона нови абонаменти за тримесечие

19 яну 2017

"Мобилтел" навлиза на медийния пазар със спортна телевизия

Телекомът ще предлага три канала за футбол, тенис, баскетбол и много други спортове

12 яну 2017

Накъде ще тръгне медийният и рекламен пазар през 2017 г.

Видеото на живо, уеб телевизията, виртуалната и добавената реалност са някои от десетте водещи тенденции в сектора според медиа агенция Carat

28 дек 2016

Накъде ще тръгне bTV

Австрийският мениджър Флориан Скала беше назначен за изпълнителен директор на телeвизионната компания

18 дек 2016

На телевизионния екран - (почти) нищо ново

Акцент и през този сезон са риалити форматите и забавните програми. Ще има опит да се възроди снимането на още български сериали.

16 сеп 2016


Баланс между качествено, сериозно и развлекателно съдържание. Все по-взискателна аудитория. Нови начини на дистрибуция на телевизионното съдържанието до хората. Така накратко може да бъде описана посоката, в която ще продължи да се развива пазарът на телевизия в България през 2017. "Капитал" попита мениджърите на четири водещи телевизионни компании кои ще са най-важните тенденции на пазара на телевизионно съдържание, в какви продукти ще инвестират и кои платформи за достигане до зрителите ще развиват. Те бяха единодушни, че средата се усложнява с всеки изминал ден, а заедно с нея и натискът върху компаниите да произвеждат видеосъдържание, подходящо за различни устройства и операционни системи и в различни формати с разнообразна продължителност.

Флориан Скала

[Архив: bTV]
Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group

Трите основни тенденции, които ще бележат 2017 г., са повишените потребителски очаквания и изисквания към все по-високо качество на развлекателното съдържание, повишаване на търсенето на качествена журналистика от доказани медийни брандове, новинарско съдържание, което разширява контекста на случващото се, и диверсификация на устройствата, през които телевизионното/видеосъдържанието се потребява. Последните години доказаха, че онлайн платформите са перфектно допълнение към традиционните медии – особено телевизията – и прилагането на правилна стратегия може допълнително да затвърди позициите им. bTV ще продължи да инвестира в качествено съдържание, което вълнува хората и което им дава пълната информационна картина и контекст на случващото се в България и по света.

През 2017 г. bTV отново ще предложи силна програмна схема и доказани програмни марки, както и силен фокус върху локалните продукции. Предстои да представим най-новия и един от най-мащабните от продукционна гледна точка сериали в България, както и големите проекти като "Гласът на България", MasterChef, трети сезон на "Фермата" и др. Зрителите ще имат достъп до нашата програма навсякъде, по всяко време и където им е удобно – пред телевизора, на таблета или смартфона или през браузъра на компютъра.

Вики Политова

[Архив]
Вики Политова, главен оперативен директор на "Нова броудкастинг груп"



Като най-голямата мултиплатформена медийна и технологична компания в България за "Нова броудкастинг груп" (НБГ) създаването на съдържание все по-трудно ще се дели на чисто телевизионно, онлайн, печатно или радио. Продуктите, които създаваме за различни платформи, следват естествения им начин на потребление, както и спецификите на аудиторията и интересите й.

2017 година ще отбележи ренесанса на българските сериали. Качествените и иновативни български поредици са основен приоритет за нас за 2017 година, като амбициите ни се разпростират отвъд границите на България. Например сериалът "Ускорение" на продуцента и режисьор Димитър Митовски ще се реализира в 4 държави – Италия, Франция, Израел и България. "Откраднат живот" ще продължи с трети сезон, както и ще реализираме още няколко български сериала. В допълнение още от есента на 2016 година НБГ стартира подкрепата на редица качествени български кинопродукции.

Активната аудитория ще търси все повече разнообразие и нови програмни формати. Ще продължим да представяме нови програмни предложения всеки месец, като реализираме телевизионни формати в развлекателния жанр от типа на риалити сериала "София - ден и нощ", забавни програми като "Пееш или лъжеш", "Като 2 капки вода", доку-риалити поредици като "Шеф под прикритие".

Заради изобилието от информационни източници в онлайн пространството през 2017 година ще се задълбочи тенденцията аудиторията да предпочита източници, на които може да се довери. Освен в телевизионния ефир новините на Nova се гледат и в сайта nova.bg, в Nova Play, в канала във Vbox7.com, през мобилните устройства. Имаме канал и в YouTube за зрителите в чужбина.

Друга открояваща се тенденция е увеличеният интерес и инвестиции в спортно съдържание в световен мащаб, които в България намират отражение в първия премиум платен пакет на пазара DIEMA EXTRA. Доброто сътрудничество с българския спорт и придобиването на изключителни права за излъчване на едни от най-гледаните спортове, каквито са срещите от Английската висша лига, Формула 1, волейбол, висококачествен професионален бокс, премиум тенис срещи и др.

Търсенето на програмно разнообразие е причината да очакваме да се задълбочи диверсифицирането на съдържание в дигиталните платформи през 2017 година. Аудиторията ще търси все по-нестандартни програми. Като новатор в продуцирането на уеб сериали и уеб формати НБГ чрез 7Talents и "Нетинфо" вече има зад гърба си редица успешни уеб проекти, които са реализирани със средствата и качеството на програмите за праймтайм на телевизията. Ако вземем за пример първия уеб тийн сериал у нас – "Не така, брат", той е навсякъде, където са неговите почитатели и аудитория. Освен три успешни сезона на продукцията във Vbox7.com вече има успешна книга по първите два сезона и песен, която се превърна музикален хит.

През 2017 г. 7Talents ще продължи да реализира забавни премиум сериали, риалити формати и уеб ексклузивни студийни поредици, насочени към различни аудитории и с разнообразна тематика: спорт и електронни спортове, лайфстайл, кулинария, автомобили, технологии.

Виктория Дейвис

[Архив: Discovery]
Виктория Дейвис, регионален мениджър за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка в Discovery Networks

В Discovery съчетаваме новите технологии с висококачественото съдържание и storytelling, които са наша запазена марка от дълги години. Гледането на видеосъдържание на всякакъв вид платформи бележи огромен ръст. Независимо дали говорим за традиционна линейна телевизия, дигитални платформи, социални медии или мобилни устройства, хората гледат повече видео от когато и да било.
Нарастваща тенденция е гледането на все повече съдържание през мобилни устройства. Създадохме съдържание, достъпно навсякъде в дигитална среда чрез различни средства, сред които VOD (Video on demand) платформи, собственост на дистрибутори, потребителски платформи като Eurosport Player, Discovery VR (Virtual reality), Eurosport VR, уеб сайтовете ни, каналите ни в YouTube и в социалните медии като Facebook и Instagram.

Отправяме поглед към още една технология, която ще се разрасне и развие през 2017 г. – виртуалната реалност. Discovery VR например е най-новият инструмент, създаден, за да потопи аудиторията в нашето съдържание, пренасяйки storytelling изживяването на коренно различно ниво. Още сме в началото на еволюцията на виртуалната реалност, но имаме силна обратна връзка от потребителите, както и от рекламодателите. Oтчитаме повече от половин милион изтегляния на приложението Discovery VR и над 23 млн. стрийма до момента. Активно работим с брандовете по създаването на персонализирано VR съдържание. Лансирахме Eurosport VR за началото на French Open 2016. В България и в цяла Европа например е достъпен Eurosport Player – платформа за потребителите, която излъчва на живо спортни събития на всички устройства, по всяко време и навсякъде. Това е уникален продукт за Европа – нещо като Netflix за спорт.

Инвестираме и в подходящо локално съдържание. Чудесен пример от българския пазар са приключенските предавания "Кралете на дивото" и "Двойно оцеляване" по Discovery Channel, както и "Най-добрата коледна вечеря" по TLC. И двете поредици включваха по един епизод, заснет в красивите български планини Рила и Родопи. И трите епизода с фокус върху местните истории отбелязаха забележителни резултати по отношение на рейтинг, което още веднъж доказва, че сме на прав път да инвестираме в местно съдържание.

Нарастват инвестициите ни в спорт на местно и европейско ниво - придобихме правата за изданията на олимпийските игри от 2018 г. до 2024 г., както и тези за Уимбълдън. Нашата амбиция за олимпийските игри е да покажем игрите и всички истории на героите в тях на повече екрани, за да достигнат до повече хора по един напълно нов начин, с помощта VR и мобилни устройства.

Красимир Николов

Фотограф: Надежда Чипева
Красимир Николов, старши вицепрезидент на FOX Networks Group (FNG) за Централна и Източна Европа

Телевизионният екран остава най-предпочитаният от аудиторията, а телевизията ще продължава да бъде най-успешният рекламен канал, що се отнася до възвращаемост на инвестициите. Очакваме сериозно развитие на OTT (Over the Top - услуга, която е изцяло онлайн базирана и не изисква да сте клиент на определен тв оператор, за да имате достъп) услугите у нас и повишаване на тяхното качество. Качественото съдържание, което Fox предлага с глобален старт едновременно по цял свят, работи добре и очакваме да затвърди лидерските ни позиции. Вкусът на градската аудитория у нас е рафиниран и следва световните тенденции, затова и ние ще останем верни на позицията си да предлагаме първи най-доброто, произведено в Америка.

Винаги хората са се забавлявали както с драми, така и с комедии. Това е по-скоро максима, отколкото тенденция. Нови са похватите, бюджетите, тясното таргетиране. Ново е и раздвижването на комедийния жанр, който беше изпаднал в известна суша през последните годни. Що се отнася до драмите – 2017 г. ще бъде наситена с нови заглавия и завръщащи се любими сериали. След вампирите и зомби апокалипсиса сега е пикът на интереса към комиксовите герои, политическата драма и криминалните сериали. Още през януари заедно с феновете на нишови сериали в още 160 държави българската публика ще гледа "Легион", вдъхновен от комикса на Marvel, "Призън брейк" и "24: Наследството". Телевизионният феномен "Живите мъртви" и продукцията, чиято премиера заведе пред екраните най-много зрители в историята на FOX – "Изгнаник", също се завръщат. За пръв път ще предложим и изцяло европейска продукция на FNG – модерен и интригуващ драматичен сериал с работното заглавие The Nine.

У нас, а и по света все още водещият екран е телевизионният. Разбира се, гледането на видеосъдържание, основно през мобилни устройства, също бележи ръст, както и през изтеклата година. Използването на втори екран е по-скоро паралелно гледане с друга цел, а не заместване на този тип забавление. В последните месеци проучване, което направихме с IPSUS в съседните територии – Сърбия, Словения и Хърватия, ни показа, че докато гледат телевизия, най-често зрителите ни пращат мейли, проверяват социалните мрежи или браузват по други теми. Най-използваното устройство е смартфонът, следван от лаптоп и PC. Ситуацията в България е подобна.

Все по-голямо значение за финансовите резултати на всеки телевизионен канал ще придобива отложеното гледане. В България тази услуга се предлага все още до ограничен брой абонати на няколко от големите оператори. По данни на Nilsen Admosphere у нас едва 2% от общата гледаемост се случва с отложен старт. В Словения обаче вече 30% от абонатите на платена телевизия се възползват от тази функционалност. Това е потенциал, за който трябва да се намери правилната формула да бъде монетизиран от индустрията.

В същото време National Geographic преминава през най-голямата трансформация за своите 128 години. Завършихме ребранда на всички медийни платформи, бизнеси и организацията с нестопанска цел – National Geographic Society. Процесът обхвана канала, списанията, сайта nationalgeographic.com, всички социални и дигитални канали, всички дивизии като експедиции, книгоиздаване, събития, мърчандайз, развлекателни центрове и т.н. Новото глобално послание на NG вече е FURTHER (напред, по-далеч, отвъд възможното).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Започна кандидатстването за наградите на Българската асоциация на рекламодателите Започна кандидатстването за наградите на Българската асоциация на рекламодателите

Желаещите могат да подадат документи до 25 август

29 май 2017, 464 прочитания

Културен шок: Netflix vs. филмовия фестивал в Кан 1 Културен шок: Netflix vs. филмовия фестивал в Кан

Отвъд карикатурата, тазгодишният фестивал съсредоточи вниманието ни върху въздействието на стрийминг платформите върху филмовата индустрия

26 май 2017, 10536 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Здраве»

Здраве
Здраве

Актуалните теми от сезона, свързани със заболявания, лечения и медикаменти.

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (29 май - 4 юни)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

VIA University College, Дания

Катерина Николова разказва за опита и преживяванията си докато учи "Маркетинг и мениджмънт" в Дания

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 май)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Вече имате MBA диплома. Какво следва?

Особености на кариерното развитие след придобиването на дипломата по бизнес образование за мениджъри

5 съвета за успех в конкурса Next Generation

Какво е важно да имате предвид, когато попълвате документите си и се явявате на интервю в конкурса за млади бизнес лидери на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

Културен шок: Netflix vs. филмовия фестивал в Кан

Отвъд карикатурата, тазгодишният фестивал съсредоточи вниманието ни върху въздействието на стрийминг платформите върху филмовата индустрия

Като в щастливия соц

Седмица след публикуването на одитa на управлението на Центъра за градска мобилност в София общината все още не е коментирала резултатите от него

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Една брутална приказка, моля

Писателят Владислав Тодоров за дистопичния си роман "Пумпал", поддържането на връзките си с България и политическите събития в САЩ

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 27.05.2017 Прочетете
Капитал Daily, 30.05.2017

Капитал Daily

Брой 80 // 30.05.2017 Прочетете