Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
10 яну 2017, 9:30, 4616 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите


Досегашният главен изпълнителен директор на комуникационната група Dentsu Aegis Network за България Мария Грашнова ще поеме управлението на групата за целия район на Балканите. Тя ще отговаря за развитието и изпълнението на бизнес стратегията в общо 10 държави от региона. Това са България, Румъния, Хърватия, Словения, Сърбия, Черна гора, Македония, Албания, Босна и Херцеговина и Косово. Грашнова ще се присъедини към екипа на изпълнителния борд на Dentsu Aegis за Северна, Централна и Източна Европа и ще отговаря пряко пред Ларс Бо Йепенсен, главен изпълнителен директор на групата за същия регион. Той коментира пред медиите, че новото назначение е резултат от успешното развитие и разрастване на Dentsu Aegis Network България през годините.

Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България

Още по темата

Как работи "Музикаутор"

През 2015 г. "Музикаутор" е събрала около 7.5 млн. лева за авторски възнаграждения. От тях 80% отиват за авторите, а 20% остават в организацията

27 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 януари)

Елена Тошева е новият маркетинг мениджър на "Борика - Банксервиз"; "Мобилтел" навлиза на медийния пазар със спортна телевизия; Facebook започва нов проект в подкрепа на журналистиката; Apple проявява интерес към телевизионния бизнес; Компанията L.L. Bean подложена на бойкот заради Доналд Тръмп

17 яну 2017

Какво се случи през седмицата

Софийската градска прокуратура привлече кмета на Пловдив Иван Тотев като обвиняем; План за противодействие на битовата престъпност и допълнителни 7 млн. лв. на МВР одобри кабинетът; Бизнесът среща властта в началото на големите политически промени; Около 280 000 търсещи убежище са пристигнали в Германия през 2016 г.; Унгария планира да затвори неправителствените организации, свързани с Джордж Сорос; България спира износа на електроенергия заради студеното време; България е на предпоследно място по иновации сред 28-те държави от ЕС

13 яну 2017

Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

13 яну 2017

Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

11 яну 2017

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

1 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 декември)

Ани Великанова е новият мениджър продажби реклама в OLX, Деветте най-значими дигитални тенденции от 2016 г., Топ 20 на най-популярните реклами в YouTube за 2016 г., най-добрите външни реклами през 2016 г. и още класации и тенденции

27 дек 2016

Катерина Ушева поема поста директор "Реклама и PR" в Kaufland България. Тя ще отговаря за управлението на стратегическото позициониране и развитие на марката, както и за изграждането на нейната репутация.

Ушева има над 12-годишен професионален опит в сферата на комуникациите, който включва изграждане на марки, стратегическо планиране и развитие на интегрирани комуникационни решения и връзки с обществеността.



Преди да заеме поста в Kaufland България, Катерина Ушева е управляващ директор в
All Channels Communication. Като част от комуникационната група тя е работила върху множество проекти и кампании за марките Discovery Networks, Mtel, Amstel, Каменица, Пощенска банка, "Белла България", Ficosota, The Mall, Colliers International и др.

ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България

Агенцията ARUNA PR Advisory ще обслужва корпоративните и продуктовите комуникации на компанията за човешки ресурси ManpowerGroup България през 2017 година. Работата на агенцията за връзки с обществеността ще бъде с фокус върху разширяването на комуникационната стратегия на клиента им в три основни направления – служители, кандидати за работа и клиенти, както и върху проекти, насочени към ученици и студенти. Програмата за стратегическо развитие на компанията "ще бъде реализирана на национално и регионално ниво чрез връзки с медиите, богато съдържание в социалните канали на компанията и серия от целеви PR кампании", казват от ARUNA PR Advisory.

Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria

Основната цел на проекта, изготвен от рекламната агенция Publicis Sofia, е да покаже на потребителите, че съвременните технологии могат да насърчат общуването между възрастните и младите хора. Документалното видео #ShowBulgaria разкрива някои от най-красивите места и забележителности в България, а главните участници в него са баба и дядо от родопско село и млад фотограф, любител на пътешествията. За да могат да се докоснат до непознатите за тях кътчета на България, младият фотограф им оставя таблет на Huawei, на който изпраща снимки и видеа в реално време, заснети със смартфона му. Посланието на Huawei, предадено от рекламната кампания, е "младите хора да споделят своите пътувания с по-възрастните близки и роднини, общувайки повече с тях", казват от компанията.



Маркетингът в реално време на "Гурменица"

В края на миналата седмица, когато навсякъде в социалните мрежи се споделяха редица публикации, свързани със слуха, че в лютеницата има наркотици, от рекламната агенция Nitram използваха момента, за да споделят рекламната визуализация на лютеница "Гурменица", която гласи "Кажете НЕ на дрогата". "Откритието", че в лютеницата има наркотици, разбира се, не е вярно, но пък успя да популяризира "Гурменица" още преди да може да бъде намерена в търговските мрежи. Рекламната визуализация е реализирана за компанията "Ростар", с която агенцията е работила и по други проекти, сред които кампанията "Краварката в левия ъгъл" за маслото Deutsche Markenbutter, която беше отличена със златна награда на тазгодишния рекламен фестивал ФАРА. Засега от Nitram няма да лансират още рекламни публикации или пък кампании, защото "след онлайн активностите ни от веригите магазини увеличиха заявките си и практически са заявили почти всичко от това, което клиентът ни е произвел", коментира за "Капитал" Мартин Димитров, основател на агенцията. "Това е и резултатът от маркетинга в реално време", допълва той.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)


"Онтотекст" създава платформа за когнитивен анализ на медийно съдържание в реално време

Българската компания "Онтотекст", част от групата на "Сирма груп холдинг", съвместно с исландския разработчик на решения за разпознаване на обекти в изображения и видео Videntifier и българската Semantic Interactive, специализирана в агрегирането на съдържание, започват процес по разработването на автоматизирана софтуерна платформа за когнитивна и семантична оценка на връзки и анализ на медийно съдържание (обекти в текст, видео, статични изображения). Партньорите спечелиха финансиране за проекта с продължителност 36 месеца по програма ЕВРИКА/Eurostars-2. Софтуерът с работното име EVALA ще има широко приложение и би могъл да се комерсиализира. Според разработчиците платформата ще бъде полезна за медии и медийни анализатори, PR агенции и др.

Софтуерната компания "ТехноЛогика" е с обновено лого

В началото на годината "ТехноЛогика" обяви новия дизайн на логото си, който цели да отрази новите тенденции и възможности на типографията, използвайки 3D елементи и ефекти. От компанията обясняват, че остават верни на зеления цвят, чрез който подчертават зелените технологии като част от фирмената социална отговорност. Към него се добавя стоманеносивият цвят, който според "ТехноЛогика" отразява желязната логика, която в комбинацията с творчество и високи технологии прави разработките на фирмата устойчиви. Новото лого е разработено от проф. Тодор Варджиев, художник, графичен дизайнер и калиграф.

2017: Телевизията в джоба ни

Баланс между качествено, сериозно и развлекателно съдържание. Все по-взискателна аудитория. Нови начини на дистрибуция на телевизионното съдържание до хората. Така накратко може да бъде описана посоката, в която ще продължи да се развива пазарът на телевизия в България през 2017. "Капитал" попита мениджърите на четири водещи телевизионни компании кои ще са най-важните тенденции на пазара на телевизионно съдържание, в какви продукти ще инвестират и кои платформи за достигане до зрителите ще развиват. Те бяха единодушни, че средата се усложнява с всеки изминал ден, а заедно с нея и натискът върху компаниите да произвеждат видеосъдържание, подходящо за различни устройства и операционни системи и в различни формати с разнообразна продължителност.
Повече по темата може да прочетете тук

Преговорите между БНР и "Музикаутор" започват в началото на седмицата

От няколко дни за слушателите на Българското национално радио (БНР) не звучи съвременна българска и чуждестранна музика. Причина за това е спорът между медията и сдружението "Музикаутор", което упражнява правата на композиторите, авторите и издателите на музикални произведения. До тази ситуация се стигна, след като "Музикаутор" изпрати нотариална покана на БНР да прекрати излъчването на музикални произведения, чиито права се държат от него. В четвъртък Съветът за електронни медии (СЕМ) събра на една маса спорещите страни и пое ангажимент да бъде медиатор в конфликта.

В началото на годината договорът между БНР и "Музикаутор" за условията, при които се плащат авторски отчисления, изтече. Поради нарушена комуникация между двете страни, до края на 2016 г. не са договорени нови условия."Музикаутор" настоява за увеличаване на отчисленията, считано от 2017 г., а БНР обяснява, че няма финансова възможност за това.
Повече по темата може да прочетете тук

Българите са пристрастени към телевизията

Между два и три часа на ден работи телевизорът на почти половината българи през седмицата, а между четири и шест часа дневно е стандартът за почивните дни. Това са резултати от проведеното от SES Astra проучване за предпочитанията на българските телевизионни зрители.
"Проникването на телевизия в България е много голямо", каза Михай Урсой, мениджър на компанията за България, Румъния и Македония, при представянето на резултатите. Според събраните данни 80% от българите имат повече от един телевизор, а 40% имат над три приемника. От данните изглежда, че броят на домакинствата без TV приемник е пренабрежимо малък. Освен това през последните пет години се е утроило проникването на HD телевизия в Европа, като в момента 56% от домовете със сателитна връзка имат и HD канали. България следва тази тенденция.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Snapchat лансира нова технология за таргетиране на потребителите


С новата услуга, наречена Goal-Based Bidding (GBB), социалната платформа има за цел да оптимизира резултатите на рекламните кампании чрез по-добро познаване на навиците на потребителите, като например колко склонни са да отворят дадена рекламна публикация. С помощта на новата технология рекламодателите могат да информират Snapchat дали целта им е засилване на слайдовете в публикациите - най-често когато става въпрос за инсталиране на приложение, прехвърляне към уеб сайт или преглеждане на трейлър - вместо просто отчитане на импресии. След това могат да предложат сума, на която оценяват един слайд, позволявайки на Snapchat автоматично да оптимизира наддаването и да насочи рекламната публикация към аудитория, която е склонна да взаимодейства с нея. Според социалната платформа този метод за ценообразуване и достигане до потребителите е по-ефективен, пише AdWeek. Според компанията вече близо 20% от рекламодателите използват технологията GBB и отчитат повече от 40% по-добри резултати на цена на слайд (cost per swipe).
Повече тук

Медиен бизнес

New York Times беше премахнат от магазина за приложения на Apple в Китай

В края на декември технологичният гигант Apple премахна от своя app store мобилното приложение на изданието New York Times за територията на Китай. На въпроса на вестника какви са причините за изтриването от Apple отговарят, че са "били информирани, че приложението е в нарушение на местни регулации", без да уточняват кои точно са те, пише изданието Quartz. Дори преди премахването му от App Store в Китай мобилното приложение не е фукнционирало както трябва, допълват те. За да прегледат дадено съдържание онлайн, често се е налагало потребителите да използват VPN връзка, а от 2012 г. властите са блокирали изцяло директния достъп до уеб сайта на New York Times, принуждавайки читателите да използват или VPN връзка, или т.нар. огледални сайтове. В Китай мобилните приложения на изданията Wall Street Journal и Financial Times все още могат да бъдат свалени от app store-а на Apple, но уеб сайтовете им са блокирани на територията на страната. Това не е първият случай, при който от Apple цензурират дадена услуга в Китай. През април миналата година правителството забрани стоковите приложения на компанията iBook и iTunes, както и новинарската услуга Apple News за всички потребители в страната, дори и акаунтите им да са създадени в друга държава.
Повече тук

Рекламен бизнес

17 лайфстайл тенденции за 2017 г. според Havas PR

За поредна година международната агенция Havas PR представя прогнозите си за начина на живот, интересите и навиците на хората в доклада "Blowback to the Future: The Trends That Will Shape 2017", подходящ за рекламодатели и маркетолози. "Във времена на сериозни катаклизми е още по-важно за брандовете, бизнесите и организациите, а и за всички общности, да разпознаят какво се случва, за да могат да подходят и отговорят най-разумно", казва за медиите Мартин Залцман, CEO на Havas PR North America и автор на доклада.
1) Точки на кипене: Предсказаният ответен удар не винаги е добър: Хората са много по-мотивирани да се борят срещу това, което не желаят (дали това ще е Airbnb или Доналд Тръмп), отколкото за това, което искат.
2) Силата на ехото: Въпреки че разнообразието от прозрения и мнения е само на един клик разстояние, никой вече не слуша хората с различна от популярната гледна точка.
3) Етнографско мислене: Когато е нужна реална информация за човешките нагласи, анкетните проучвания не могат да заместят истинския контакт с хората.
4) Д-р Джекил технологии: Във време, когато е съвсем възможно технологичните решения да заместят реалната работна ръка, има риск да се създаде негативно отношение към иновациите. Според Мариан Залцман, ако това се случи, е възможно да повлече след себе си и икономическа несигурност.
5) Мобилните телефони и заплахата за здравето: С над 2 милиарда души, използващи мобилни устройства в световен мащаб, все повече се засилва движение, готово да проучи заплахите и да излекува заболяванията, които неизменно ще се проявят като следствие от тяхната употреба.
6) Преоткриването на поверителността: Очаквайте изискването за повече поверителност да нараства, в голяма степен в полза на тези брандове и бизнеси, които разбират нуждата от лично пространство и помагат за нейното осъществяване.
7) Scatalogical става Logical: Твърде личните, недотам красиви и определени от обществото като теми табу продължават да отсъстват от медийната сцена. Платформите, които се осмелят да заговорят за тях обаче, ще бъдат добре възприети от хората, които не се страхуват да надникнат по-дълбоко в тях.
8) Объркани мъже: През годините се спрягат редица определения на различните видове мъже - мачо, метросексуални, хипстъри. Голямата тенденция, която прави мъжете податливи на модерните движения, се базира на безпокойството им относно това какво се счита за мъжествено и кой го решава.
9) Объркващите жени: Какво очакват жените и какво смятат, че се очаква от тях? Напасват ли се, балансират или отхвърлят очакванията към тях? Дали феминизмът вече не е модерен и предпочитат ли да се върнат към начина на живот о преди години? Количеството онлайн информация и различните мнения по тези и други въпроси ще увеличат объркването им, формирайки един неспиращ мътен диалог.
10) Облечени с успеха на Зукърбърг: Колкото повече милиардери и технологични звезди носят тениски и дънки, толкова повече ризите и саката остават спомен от отминалия век.
11) В конфронтация със захарта: Общественият интерес към "чиста" храна все повече измества вредната захар и подсладители от хранителния режим на хората.
12) Щастливите вегетарианци: Изключването на месото е дребно притеснение за повечето държави, но докога ще продължи това? Защитниците на животни се увеличават, а с тях и вегетарианците и е въпрос на време безмесната храна да стане част от повечето менюта.
13) Неудържимата електронна търговия: Знаейки, че потребителите винаги държат мобилните си устройства включени, търговците ще увеличат услугите си, чрез които да подават информация на клиентите за настоящи промоции и оферти, докато те разглеждат артикулите.
14) Бумът на hygge: Терминът hygge, въведен от датчаните, олицетворява усещането за уют и комфорт с хубава храна, топлина и приятели. Определението за непретенциозен уют добива все по-голяма популярност сред хората, особено във времена, когато светът изглежда тъмно и плашещо място.
15) Силата на хората, въртящи педали: Кметове на редица градове, както и техните граждани избират колелата като разумен начин за придвижване. От една страна, е начин за справяне с проблемното натоварено движение, а същото време е и добра тренировка.
16) Житейски хакове: Към тенденцията за опростен начин на живот се вписват и т.нар. житейски хакове (life hacks), които предлагат различни и лесни битови решения. Търговците, които създават продукти, проследяващи житейските хакове, ще бъдат едни от най-успешните.
17) (Неуловимата) Красота на опростяването: Тенденцията за търсенето на опростяване набира все по-голяма популярност. Хората обаче се увличат по модата и по-скоро предпочитат да консумират и да си набавят тази простота, отколкото просто да я приложат.
Целия доклад може да прочетете тук

Свободни позиции:

Рекламната агенция Saatchi&Saatchi обяви вакантна позиция за Business Innovation Specialist.
Компанията Smart Organic обяви вакантни позиции за Специалист онлайн маркетинг и Графичен дизайнер.
Сдружение за прогресивна и отворена комуникация (СПОК) обяви вакантна позиция за Експерт маркетинг и реклама.
Фондация " Заедно в час" обяви вакантна позиция за Marketing and Communications Manager.
Българската академия на науките (БАН) обяви вакантна позиция за Експерт връзки с обществеността.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си 1 Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

Агенцията, част от групата на Publicis One, спечели ФАРА 2017 г. и ще се стреми към излаз на международни фестивали

23 юни 2017, 1794 прочитания

Рекламни болтове в реално време 4 Рекламни болтове в реално време

За няколко часа рекламната публикация на Audi събра вниманието на стотици потребители във Facebook

22 юни 2017, 8766 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регал»

Регал
Регал

Издание за бизнеса с бързооборотни стоки

Кариерен клуб: Финанси »

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

Погрижете се за здравето на служителите си и подобрете продуктивността им

Научете се да разпознавате симптомите на влошено здраве и липса на щастие сред хората, с които работите, тъй като те също влияят на представянето им

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

София 2018: Само с резервации

Градският туристически бизнес в София се готви за рекордна година

Завръщане към стартъп корените

Изпълнителният директор на "Телерик академия" Бойко Яръмов пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Непознатото момиче

Новият филм на Братя Дарден е за драмата на човека със съвест

Луксозна отбивка

Шедьоври на виното, съвременното изкуство и архитектурата в отвореното за посещения Chateau La Coste недалеч от Марсилия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 22.06.2017

Капитал Daily

Брой 94 // 22.06.2017 Прочетете