Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 яну 2017, 13:33, 6857 прочитания

Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

13 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

10 яну 2017

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

1 яну 2017


Интернет гигантът Facebook ще започне да тества нова услуга за рекламни клипове, които ще започват в средата на видеата, публикувани в платформата. Това са т.нар. mid-roll видеореклами, които биха донесли допълнителни приходи както на социалната мрежа, така и на издателите в зависимост от големината на аудиторията им. До момента от компанията отказват официален коментар по темата, пише The Wall Street Journal.

Засега стратегията на Facebook за монетаризиране на новата услуга е да разделя приходите от продаденото рекламното пространство – 45% от тях остават за платформата, а останалите 55% се насочват към издателите, пише recorde. Друго условие при лансирането на този вид реклама ще бъде да се пуска не по-рано от 20 секунди след началото на видеото, а продължителността й да не надвишава 15 секунди.

Видеото над всичко

През последните години Facebook постепенно засилваше количеството видеа, които показва на хората в платформата. Миналата година компанията излезе с изявление, че потребителите гледат на ден близо 100 млн. часа видеопубликации. За разлика от повечето интернет платформи, сред които и YouTube, ръководството на Facebook се обяви срещу лансирането на реклами, които започват в началото на видеата (pre-roll), защото има вероятност да отблъснат потребителите. През 2016 г. Facebook за пръв път позволи на издателите да създават и публикуват спонсорирани от рекламодатели видеа. Другият модел за лансиране на видеореклами в социалната платформа е през програмата за "Предложени видеа" (Suggested Video), където в няколко скрола на страницата за събрани редица видеопубликации на базата на интересите на потребителите, а някъде между тях са разпръснати и рекламни клипове.

Грешните метрики



Наред с новите услуги за реклама във Facebook компанията претърпя и няколко поражения през втората половина на миналата година, част от тях свързани именно с видеорекламата. От ръководството на социалната платформа на няколко пъти признаха за редица грешки при измерването на резултатите от рекламите. Първо интернет гигантът обясни, че в продължение на две години е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%. Това накара големите рекламодатели и агенции, които инвестират огромни бюджети в онлайн реклама, да поискат ясни метрики и прозрачност при измерването на кампаниите в социалната мрежа. В края на ноември от Facebook съобщиха, че са открили нови три грешки на преувеличаване на резултатите при измерването на ангажираността на потребителите. Последното признание беше във връзка с нови грешки в отчитането на метриките – този път в услугата Instant Articles – платформата, която позволява директно публикуване на съдържание в социалната мрежа.

Въпреки това обаче според проучване на Buffer Social 30% от маркетолозите твърдят, че през 2017 г. ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни)

БНР подписа договор с "Музикаутор"; Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си; Рекламни болтове в реално време; Перата реши да съди няколко бургаски медии; Facebook вече ще прави и сериали; Агенциите, част от портфолиото на Publicis Groupe, няма да участват в рекламни надпревари през 2018 г.

27 юни 2017, 987 прочитания

Според КЗК "Музикаутор" злоупотребява с господстващо положение Според КЗК "Музикаутор" злоупотребява с господстващо положение

Становището на регулатора бе оповестено седмица след като БНР и сдружението за колективно управление на права подписаха споразумение

26 юни 2017, 2280 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Пловдив
Регионален бизнес Пловдив

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (26 юни - 2 юли)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Биляна Панталеева: Продължавайте да се обучавате, вярвайте в себе си и бъдете проактивни

Кариерното ориентиране е важно още в ранна детска възраст, смята създателката на инициативата "Бъдители", в която професионалисти се срещат с ученици и студенти, за да им помогнат да разберат повече за различни професии и възможности за реализация

10-те най-вредни работни навика и как да се отучите от тях

Паралелното вършене на няколко задачи може да намали ефектнивността ви

MDV-Капитал Business School осигурява 5 стипендии за млади специалисти по финанси

Конкурсът е отворен за студенти в края на академичното си образование или наскоро дипломирали се млади професионалисти

Как да си направим кариерна самооценка

С времето в наш основен пътеводител се превръщат оценката на другите и обществения статус, за сметка на връзката със собствените ни желания, мечти и истински копнежи

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

Къде изчезнаха реките

Европейската комисия започна пилотна процедура срещу България заради сигнали за проблеми при водните централи

Санирането в България: Гори ли стиропорът

След пожара със 70 жертви в саниран блок в Лондон, един въпрос витае наоколо: безопасна ли е изолацията? Отговорът е тревожен.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Непознатото момиче

Новият филм на Братя Дарден е за драмата на човека със съвест

Open Office

Алтернативи на работното място през летните месеци

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 24.06.2017 Прочетете
Капитал Daily, 28.06.2017

Капитал Daily

Брой 97 // 28.06.2017 Прочетете