Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 яну 2017, 13:33, 6944 прочитания

Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

13 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

10 яну 2017

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

1 яну 2017


Интернет гигантът Facebook ще започне да тества нова услуга за рекламни клипове, които ще започват в средата на видеата, публикувани в платформата. Това са т.нар. mid-roll видеореклами, които биха донесли допълнителни приходи както на социалната мрежа, така и на издателите в зависимост от големината на аудиторията им. До момента от компанията отказват официален коментар по темата, пише The Wall Street Journal.

Засега стратегията на Facebook за монетаризиране на новата услуга е да разделя приходите от продаденото рекламното пространство – 45% от тях остават за платформата, а останалите 55% се насочват към издателите, пише recorde. Друго условие при лансирането на този вид реклама ще бъде да се пуска не по-рано от 20 секунди след началото на видеото, а продължителността й да не надвишава 15 секунди.

Видеото над всичко

През последните години Facebook постепенно засилваше количеството видеа, които показва на хората в платформата. Миналата година компанията излезе с изявление, че потребителите гледат на ден близо 100 млн. часа видеопубликации. За разлика от повечето интернет платформи, сред които и YouTube, ръководството на Facebook се обяви срещу лансирането на реклами, които започват в началото на видеата (pre-roll), защото има вероятност да отблъснат потребителите. През 2016 г. Facebook за пръв път позволи на издателите да създават и публикуват спонсорирани от рекламодатели видеа. Другият модел за лансиране на видеореклами в социалната платформа е през програмата за "Предложени видеа" (Suggested Video), където в няколко скрола на страницата за събрани редица видеопубликации на базата на интересите на потребителите, а някъде между тях са разпръснати и рекламни клипове.

Грешните метрики



Наред с новите услуги за реклама във Facebook компанията претърпя и няколко поражения през втората половина на миналата година, част от тях свързани именно с видеорекламата. От ръководството на социалната платформа на няколко пъти признаха за редица грешки при измерването на резултатите от рекламите. Първо интернет гигантът обясни, че в продължение на две години е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%. Това накара големите рекламодатели и агенции, които инвестират огромни бюджети в онлайн реклама, да поискат ясни метрики и прозрачност при измерването на кампаниите в социалната мрежа. В края на ноември от Facebook съобщиха, че са открили нови три грешки на преувеличаване на резултатите при измерването на ангажираността на потребителите. Последното признание беше във връзка с нови грешки в отчитането на метриките – този път в услугата Instant Articles – платформата, която позволява директно публикуване на съдържание в социалната мрежа.

Въпреки това обаче според проучване на Buffer Social 30% от маркетолозите твърдят, че през 2017 г. ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV 3 Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

18 авг 2017, 744 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017, 1136 прочитания

24 часа 7 дни

18 авг 2017, 6818 прочитания

18 авг 2017, 6594 прочитания

18 авг 2017, 5472 прочитания

18 авг 2017, 3990 прочитания

18 авг 2017, 3423 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

George Washington University Law School, САЩ

Ивайло Димитров разказва за университета, магистратурата по "Международно и сравнително право", която завършва там, и за преживяванията си в Америка

Стажове, стипендии, конкурси (31 юли - 6 август)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Александър Сумин: Идеалната работа е тази, в която има смисъл

Правете колкото се може повече неща едновременно, съветва първият подгласник в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2017

Пет минути със... Николета и Надя от LoveGuide

Идеалната работа вдъхновява и мотивира, смятат дамите, които стоят зад LoveGuide - платформа за сексуално образование на тийнейджъри

Ашод Дерандонян: Обичам работата си, защото знам, че тя променя човешки животи

Успехът е резултат от труда на много хора, обединени от една мисия и цел, казва основателят на фондация "Заслушай се", която помага на хора с увреден слух

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

Флориан Скала: Няма планове за продажбата на bTV

Главният изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" пред "Капитал"

От лизинга към колекторския бизнес

Местният мениджърски екип изкупи останките от българския бизнес на фалиралата австрийска Hypo Alpe Adria

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Една българска проза

Как България стана главен герой във вече успешни и тепърва очаквани англоезични романи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 19.08.2017 Прочетете
Капитал Daily, 17.08.2017

Капитал Daily

Брой 126 // 17.08.2017 Прочетете