Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 яну 2017, 13:33, 5907 прочитания

Facebook ще започне да показва реклами в средата на видеата в платформата

Платформата ще разделя приходите от видеорекламата с издателите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

13 яну 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 януари)

Мария Грашнова става главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за Балканите; Катерина Ушева е новият директор "Реклама и PR" в Kaufland България; ARUNA PR Advisory започва да обслужва ManpowerGroup България; Huawei лансира рекламнaта кампания #ShowBulgaria; а брандът лютеница "Гурменица" прави маркетинг в реално време

10 яну 2017

20 творчески тенденции, които движеха маркетинговите решения през 2016 г.

Селекцията на специализираното издание AdWeek

1 яну 2017
Интернет гигантът Facebook ще започне да тества нова услуга за рекламни клипове, които ще започват в средата на видеата, публикувани в платформата. Това са т.нар. mid-roll видеореклами, които биха донесли допълнителни приходи както на социалната мрежа, така и на издателите в зависимост от големината на аудиторията им. До момента от компанията отказват официален коментар по темата, пише The Wall Street Journal.

Засега стратегията на Facebook за монетаризиране на новата услуга е да разделя приходите от продаденото рекламното пространство – 45% от тях остават за платформата, а останалите 55% се насочват към издателите, пише recorde. Друго условие при лансирането на този вид реклама ще бъде да се пуска не по-рано от 20 секунди след началото на видеото, а продължителността й да не надвишава 15 секунди.

Видеото над всичко

През последните години Facebook постепенно засилваше количеството видеа, които показва на хората в платформата. Миналата година компанията излезе с изявление, че потребителите гледат на ден близо 100 млн. часа видеопубликации. За разлика от повечето интернет платформи, сред които и YouTube, ръководството на Facebook се обяви срещу лансирането на реклами, които започват в началото на видеата (pre-roll), защото има вероятност да отблъснат потребителите. През 2016 г. Facebook за пръв път позволи на издателите да създават и публикуват спонсорирани от рекламодатели видеа. Другият модел за лансиране на видеореклами в социалната платформа е през програмата за "Предложени видеа" (Suggested Video), където в няколко скрола на страницата за събрани редица видеопубликации на базата на интересите на потребителите, а някъде между тях са разпръснати и рекламни клипове.

Грешните метрики

Наред с новите услуги за реклама във Facebook компанията претърпя и няколко поражения през втората половина на миналата година, част от тях свързани именно с видеорекламата. От ръководството на социалната платформа на няколко пъти признаха за редица грешки при измерването на резултатите от рекламите. Първо интернет гигантът обясни, че в продължение на две години е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%. Това накара големите рекламодатели и агенции, които инвестират огромни бюджети в онлайн реклама, да поискат ясни метрики и прозрачност при измерването на кампаниите в социалната мрежа. В края на ноември от Facebook съобщиха, че са открили нови три грешки на преувеличаване на резултатите при измерването на ангажираността на потребителите. Последното признание беше във връзка с нови грешки в отчитането на метриките – този път в услугата Instant Articles – платформата, която позволява директно публикуване на съдържание в социалната мрежа.

Въпреки това обаче според проучване на Buffer Social 30% от маркетолозите твърдят, че през 2017 г. ще се фокусират повече върху видеата във Facebook, а 23% ще обърнат по-сериозно внимание и на YouTube канала.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Никола Иванов: Около 70% от рекламните инвестиции на L'Oréal в България са в телевизия Никола Иванов: Около 70% от рекламните инвестиции на L'Oréal в България са в телевизия

Главният дигитален маркетинг директор на L'Oréal за региона на Адриатика и Балканите пред "Капитал"

24 фев 2017, 3250 прочитания

Обективни ли са медиите 2 Обективни ли са медиите

СЕМ и ЦИК подписаха споразумение за наблюдение на радиа и телевизии по време на изборите

21 фев 2017, 1495 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Бургас
Регионален бизнес Бургас

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Николай Лозев: Не обръщайте внимание на онези, които ви казват, че няма как да стане

Завършилият с четвърти резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото му кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (20-26 февруари)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Димитър Димитров: Практическите знания дават конкурентно предимство при преследването на кариерните цели

Завършилият с трети резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото му кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (13-19 февруари)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

Радка Лалова: Възползвайте се от всяка възможност и не се страхувайте да приемате нови предизвикателства

Завършилата с втори резултат курса на "Капитал" и MDV Professional Education за финанси и счетоводство разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Всевиждащото око на Facebook

Социалната мрежа извлича подробни данни за дейността на потребителите не само в рамките на тяхната платформа, но и на базата на цялостното им сърфиране в интернет. Тази информация е ценна за рекламодателите, когато таргетират своята аудитория

"Тертер" отиде в "Боженци"

"Фикосота" продаде търговските си марки за млечни продукти на "Елви" - Габрово

Два милиарда за изплащане в енергетиката

Експертите от Световната банка препоръчват увеличение на крайната цена на електроенергията и рефинансиране на заеми с държавни гаранции

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

"Златна" палма

За вредите от палмовото масло, което е почти навсякъде

Смъртта е трудна работа

Един от фаворитите на "Берлинале" - филмът "Реквием за госпожа Й.", говори за депресията със средствата на типично сръбската черна комедия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 25.02.2017 Прочетете
Капитал Daily, 23.02.2017

Капитал Daily

Брой 31 // 23.02.2017 Прочетете