Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
14 фев 2017, 9:15, 4112 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 февруари)

Уебсайтът на "Дарик" е с обновена визия; Ardency Consulting започва да обслужва Canon в България; ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. на КЗК за заблуждаваща реклама на "Чипита"; Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.; bTV отчита спад в приходите за 2016 г.; TimeHeroes започна проект за безплатни рекламни кампании на НПО

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Никола Иванов: Около 70% от рекламните инвестиции на L'Oréal в България са в телевизия

Главният дигитален маркетинг директор на L'Oréal за региона на Адриатика и Балканите пред "Капитал"

24 фев 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 февруари)

Започва инициатива против използването на интернет тролове в предизборните кампании; APRA Porter Novelli започва да обслужва YTONG; Крис Кристодулу е новият главен изпълнителен директор Action Global Communications; БАКА организира конкурс за безплатно обучение в Roger Hatchuel Academy; Първият рекламен спот на National Geographic по време на Супербоул

21 фев 2017

Отстъплението на банерите

Банер рекламата отбелязва спад от 11% през 2016 г. на база общ брой кампании

17 фев 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 февруари)

"Пиеро 97" подаде жалба в КЗК срещу bTV; Христо Кенански е новият бранд мениджър на "DEVIN Минерална" и DEVIN AIR; БАКА организира уебинар на тема How to win a Lion; Audi лансира локално рекламно видео по повод Световната купа по сноуборд в Банско

7 фев 2017

Facebook – 13 години по-късно

Компанията прави още една стъпка към привличане на приходи от телевизионната реклама

6 фев 2017
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Уебсайтът на "Дарик" е с обновена визия

Новинарският уебсайт DarikNews.bg, част от потфолиото на "Нетинфо", собственост на "Нова броудкастинг груп", вече е с нов дизайн, визия и структура. Съдържанието е представено на читателите на първата страница от платформата, а фокус на медията ще бъдат и развлекателните новини. "Уебсайтът предлага и аудиоварианти на новинарските емисии на "Дарик радио", както и достъп до най-важните новини в останалите уеб платформи от портфолиото на "Нетинфо" и "Нова броудкастинг груп" – Nova.bg, Edna.bg, Vesti.bg и Gong.bg", пишат от компанията.

Ardency Consulting започва да обслужва Canon в България

PR агенцията Ardency Consulting беше избрана да обслужва корпоративните комуникации на филиала на Canon в България. Целта на партньорството ще бъде позициониране на марката като водещ иноватор и технологичен лидер на българския пазар. Агенцията Ardency Consulting ще отговаря за бизнес клиентите и продуктови връзки с медиите в основни бизнес направления на Canon - фотоапарати, камери и принтери. "Изключително горди сме, че една от най-престижните глобални марки се довери на Ardency Consulting да управлява комуникациите на компанията в България. Ние сме компанията, която може да комбинира корпоративни и продуктови комуникации и връзки с медии, така че синхронизирано всички те да работят за правилното позициониране на този бранд", коментира за медиите Ивайло Борисов, управляващ директор на Ardency Consulting.

ВАС потвърди глоба от 147 хил. лв. на КЗК за заблуждаваща реклама на "Чипита"

Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложени от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкции в размер на 146 922 лв. на "Чипита България" като рекламодател и 12 116.48 лв. на гръцката рекламна агенция "Блек Чери" за заблуждаваща реклама. Поводът е телевизионен рекламен клип за продукта 7days Pizzeti на "Чипита България". Решението на ВАС е окончателно.

През юни 2015 г. КЗК се самосезира и образува производство срещу "Чипита България", за да провери дали рекламният клип за най-новия снакс на компанията - 7 days Pizzeti, въвежда в заблуждение потребителите. През юли същата година комисията наложи временна забрана за излъчването на рекламата. А през ноември се произнесе, че клипът създава погрешно впечатление, че продуктът е италиански, а в същото време той се произвежда в завода на "Чипита" в Казичене край София. Тогава антимонополният орган наложи и санкциите, които ВАС сега потвърди. Сумите представляват 1% от приходите на всяко от дружествата през 2014 г.
Повече по темата може да прочетете тук



Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.

Българският пазар на телевизионна реклама бележи ръст през 2016 г., става ясно от официалния годишен отчет на шведската Modern Times Group (MTG), собственик на "Нова броудкастинг груп" (НБГ). В него е отбелязано, че телевизионната аудитория в България намалява на годишна база за най-атрактивната за рекламодателите група зрители, а именно 18 - 49 години.
MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия. Конкретни данни за представянето й няма.

Компанията майка MTG продължава да отбелязва рекордни резултати както за последното тримесечие на 2016 г., така и за цялата фискална година. Според отчета на компанията общите приходи за изминалата година са нараснали с 6.7%, достигайки 17.29 млрд. шведски крони (1.82 млрд. евро), в сравнение с 16.21 млрд. крони година по-рано. Това се дължи основно на ръст в броя на клиентите на групата, следствие от разширените и по-достъпни продукти, които предлага, пише в доклада. В допълнение от компанията отбелязват, че през 2016 г. дигиталните продажби са нараснали близо двойно.
Повече по темата може да прочетете тук

bTV отчита спад в приходите за 2016 г.

Приходите на "БТВ медиа груп" за 2016 г. отчитат лек спад в сравнение с 2015 г., става ясно от официалния годишен отчет на собственика на групата Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. За периода септември – декември на миналата година обаче българското подразделение на СМЕ отбелязва увеличение в приходите спрямо същия период през 2015 г. В потрфолиото на "БТВ медиа груп"влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

В отчета се отбелязва, че приходите на компанията в България за миналата година се равняват на 72.6 млн. долара, което е спад от 0.6% в сравнение с 2015 г. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) на "БТВ медиа груп" се е свила с 20.9% на годишна база. Така ако през 2015 г. печалбата е била близо 15.5 млн. долара, през 2016 г. тя е спаднала на 12.2 млн. долара. "Приходите ни от телевизионна реклама бележат лек спад в сравнение с 2015 г., тъй като сериозната конкуренция за пазарен дял създаде ситуация, в която наблюдавахме негативна ценова тенденция, съпроводена с инфлация на продадените рейтинг точки", коментират пред "Капитал" от bTV.
Повече по темата може да прочетете тук

Двете големи телевизии - bTV и "Нова тв", регулярно нарушават законовите ограничения да не се излъчват повече от 12 минути реклама на час

През 2015 и 2016 г. Съветът за електронни медии (СЕМ) констатира множество надвишения на 12-минутното ограничение за обем рекламно време в даден едночасов период. "Нарушенията не представляваха инцидентни случаи в двете големи търговски медии bTV и "Нова", а тенденция към претоварване на рекламните блокове както в най-гледаното телевизионно време, така и извън него. Поради тази причина бяха съставени актове на двете национални търговски медии във връзка със спазване на разпоредбата на Закона за радиото и телевизията", обясни пред "Капитал" председателят на СЕМ Мария Стоянова.

Голяма част от наказателните постановления, издадени в периода 2015-2016 г., са за нарушения на закона, според който делът на рекламните спотове и спотовете за телевизионен пазар в даден едночасов период не може да надхвърля 12 минути. Председателят на СЕМ обясни, че през последните две години, 2015-2016, издадените наказателни постановления за нарушение на тази разпоредба са общо 95, като 69 от тях са на "БТВ медиа груп", 23 на "Нова броудкастинг груп" и 3 на "Пайнер чедиа". От 69-те наказателни постановления на bTV 40 са потвърдени и влезли в сила, 2 са отменени, а 27 са висящи. От 23-те наказания за "Нова" 13 са потвърдени, 10 са висящи. 3-те НП на "Пайнер" са висящи.

Тя обясни, че надзорът по отношение рекламните блокове на двата канала продължава и е постоянен. Въпреки че тенденцията е към намаляване на нарушенията, все още мониторингът на СЕМ установява отклонение от нормата на закона. "Все пак съветът отчита, че през тези две години две трети от издадените наказателни постановления (НП) на каналите са за нарушение на ограничението за дължината на рекламния блок от 12 минути", допълни Стоянова.
Повече по темата може да прочетете тук

TimeHeroes започна проект за безплатни рекламни кампании на НПО

Платформата за доброволчество в България TimeHeroes представи новия си проект BOOST, чрез който цели да помогне на три неправителствени организации да получат безплатен професионален рекламен видеоклип, както и обучение и консултации с рекламни и маркетингови специалисти за това как да подобрят представянето си в общественото пространство. По този начин повече хора биха могли да разберат за техните добри каузи.

В проекта BOOST, който се осъществява с подкрепата на фондация "Америка за България", могат да участват неправителствени организации от всички социални сфери и от всички райони на България. За целта трябва да попълнят формуляра за кандидатстване в сайта на инициативата не по късно от 15 февруари. В нея организациите трябва да опишат мисията и фокуса на дейността си, да разкажат за някои свои проекти и инициативи, както и работили ли са върху комуникационни кампании до момента. След подбор и интервюта с финалистите, през март ще бъдат избрани три неправителствени организации. "За да може да набира външна подкрепа за дейностите си, за една гражданска организация е много важно да може добре да комуникира какво прави и каквa е ползата за обществото от нея. Колкото по-интересна, ангажираща и ефективна в комуникациите си е еднa НПО, толкова повече доброволци и съмишленици ще намира", пишат от TimeHeroes.

Безплатното промоционално видео на трите избрани граждански организации ще бъде осъществено от рекламната агенция DDB Sofia, а обучението и консултациите ще се проведат от специалисти в сферата на маркетинга и комуникациите. Отделно платформата boost.timeheroes.org ще се превърне в източник на информационни материали, насочени към комуникационните умения и стратегии на неправителствените организации, до който всички в сектора ще могат да се допитват.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Twitter отново разочарова с резултатите си

Twitter продължава да разочарова инвеститорите си. Приходите на компанията са се повишили с едва 1% през последното тримесечие. За сравнение - през последното тримесечие на 2015 г. постъпленията нараснаха с 48%, които вече изглеждат като мираж за изпълнителния директор Джак Дорси. Приходите през периода са били 717 млн. долара, докато анализаторите очакваха 740 млн. Компанията е на загуба от 167 млн. долара, като в изявлението към инвеститорите се казва, че през тази година мрежата ще се стреми да излезе на печалба. Социалната мрежа е добавила към активните си дневни потребители 2 млн. нови абонати.

Twitter има вече дълго време проблеми с повишаването на растежа си - както на потребители, така и на приходи. През миналата година продажбата на платформата изглеждаше като най-вероятното развитие, но всички желаещи, сред които Google, Disney и Salesforce, се отказаха. Според източници от компанията положението в нея е дори по-лошо, защото изпълнителният директор Джак Дорси се занимава не само с мрежата, но и с другия си проект - Square, където изпълнява същата длъжност.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Washington Post лансира нов формат за публикуване на брандирано съдържание

Американското издание The Washington Post прави още една стъпка в посока подобряване на платеното редакционно съдържание. Медията разработва нов формат за брандираното съдържание, наречен Post Cards, като това е десетият нов продукт, който отделът за изследване, експерименти и развитие е подготвил.

В онлайн формата Post Cards могат да се обединяват различни мултимедийни рекламни формати (видео, галерия, презентации и др.), които обаче след това се представят на потребители в зависимост от историята на техните навици в интернет пространството. Така, ако някой гледа повече видеа онлайн, отколкото да чете текстове, рекламата ще достигне до него под формата на клип. Целта е чрез информацията за поведението на хората съдържанието да им представено по възможно най-подходящ за тях начин.
Повече тук

Рекламен бизнес

Политическите реклами по време на Супербоул

Докато на терена на стадиона в Хюстън "Ню Инглънд пейтриътс" правеше невиждан обрат за победата срещу "Атланта фалкънс", компаниите бяха в здрава надпревара за вниманието на зрителската аудитория. Те бяха платили по 5 млн. долара за излъчването на 30-секунден клип в опит да постигнат целите си.

Традиционно компаниите залагаха на различни похвати, имаше хумор, имаше емоционални клипове. Видяха се и политическите препратки, свързани с идеите на новия президент на САЩ Доналд Тръмп за издигане на стена по границата с Мексико и за "отрязване" на пътя на жители на седем мюсюлмански държави.

Washington Post избра петте реклами с най-силен политически елемент.

1. Budweiser



2. Airbnb



3. 84 Lumber



4. Google



5. Audi



Повече по темата може да прочетете тук

Коалиция "За живот без тютюнев дим" лансира нова кампания

Децата не трябва да пушат, нали? Тогава защо отвсякъде ги гледат реклами на цигари? Това е посланието на нова кампания на коалиция "За живот без тютюнев дим", прицелена в промяна на закона за свободната реклама на тютюневи изделия. Кампанията започна този месец с видео, продукция на SHOOT!, с режисьор Драгомир Шолев и оператор Ненад Бороевич. Видеото циркулира от днес в социалните мрежи, а подробности за инициативата и целта й ще се разберат през втората половина на февруари.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Publicis One България обяви вакантна позиция за Social Media Manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Миграцията на спортните права Миграцията на спортните права

Телекомите се включват в наддаването за спортни права

28 апр 2017, 648 прочитания

All Channels е PR агенция на годината All Channels е PR агенция на годината

С най-много награди от BAPRA Bright Awards 2017 си тръгнаха All Channels и SiteMedia Consultancy

28 апр 2017, 2325 прочитания

24 часа 7 дни

Библиотека / Регионален бизнес»

Регионален бизнес Габрово, Севлиево
Регионален бизнес Габрово, Севлиево

Какъв е бизнес климатът в региона и как се развива бизнесът

Кариерен клуб: Финанси »

Курсове за професионално усъвършенстване (май 2017 г.)

Преглед на актуалните възможности за безплатни курсове, насочени към кариерно развитие и усъвършенстване в различни професионални области

Най-важното за възможностите за стаж и доброволчество в евроинституциите

Бивши стажанти и настоящи служители разказаха за опциите, които предлага ЕС за младите хора и дадоха съвети от "първа ръка" по време на събитие организирано от "Кариери" и Представителството на ЕК в България

Стажове, стипендии, конкурси (24-30 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17-23 април)

Селекция от актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (10-16 април)

Селекция от актуалните предложения за безплатни обучения, събития, стажове, конкурси и стипендии тази седмица

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Отстъплението на банерите

Банер рекламата отбелязва спад от 11% през 2016 г. на база общ брой кампании

Доктор Ружа и германската строгост на надзора

Финансовият регулатор BaFin спря дейността на OneCoin заради предлагане на парични трансфери без лиценз и блокира 29 млн. евро по сметките й

Китайската стена на българската граница

Great Wall H6 вероятно ще са новите джипове, които ще ползват граничните полицаи.

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Всичко за баща ми

Книгата "Бащите не си отиват" събира 24 лични истории за бащинската фигура и преживяването на загубата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 17

Капитал

Брой 17 // 29.04.2017 Прочетете
Капитал Daily, 27.04.2017

Капитал Daily

Брой 65 // 27.04.2017 Прочетете